Dat is kak, ik dacht dat het standaard was. 1x ons best doen, 2x verlengen was de moeite wel. Elk jaar de hele shitzooi is wel een ander verhaalquote:Op woensdag 15 april 2026 21:26 schreef Budabuddumbam het volgende:
Nee helaas is dat per situatie verschillend voor hoelang ze dat toekennen.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 15 april 2026 21:00 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dat doet me ook denken wat in het afsluitende verslag van de psycholoog stond over de jongste. We gingen afsluiten om de overstap te maken naar andere, beter passende hulpverlening. En de psycholoog had dus opgeschreven dat wij ouders zelf ook overvraagd worden door alle therapie-afspraken e.d. voor beide kinderen. Maandag met het ene kind naar de ene psycholoog, dinsdag met het andere kind naar de andere, woensdag MDO op de ene school, donderdag gesprek met de IB'er op de andere, en vrijdag niet vergeten om de jeugdconsulent te bellen. En dan bidden dat de jongste die week een paar dagen naar school kan, en de oudste niet huilend vanaf de wc op school opbelt dat ze een paniekaanval heeft en opgehaald wil worden. Gelukkig is niet elke week zo, maar overvraagd zijn we zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 april 2026 16:49 schreef Kyara het volgende:
Onze soap gaat ook verder.Oh neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kende FACT niet, maar wat ik erover lees klinkt wel interessant. Dat er met een team met verschillende disciplines gewerkt wordt aan verschillende complexe problemen die tegelijkertijd spelen. Het klinkt ook alsof de praktijk waar jullie zaten niet kon bieden wat jullie nodig hebben (en jullie daarom terecht kritisch waren) en dat dit misschien beter past?
Maarja, dan moet je wel weer helemaal opnieuw je verhaal vertellen, misschien is er een wachtlijst, en je raakt zo inderdaad het vertrouwen in hulpverlening kwijt.
Dat ligt heel erg aan de gemeente. Hier absoluut niet dit gevoel. Ik heb de laatste keer mijn uren omlaag laten zetten, want tja, heel veel doe ik nu niet. Mocht ik meer hulp nodig hebben, dan kan dat gewoon. Dankzij mijn twee fijne regisseurdames. En ook qua jeugd erg blij met de jeugdregisseur.quote:Op donderdag 16 april 2026 07:59 schreef Amsel het volgende:
Het uitgangspunt lijkt ook steeds te zijn dat het oplosbare problemen zijn en dat er dus een eindpunt is, dat ze dan kunnen zeggen "en nu is het klaar en is er geen hulp meer nodig, gefeliciteerd en succes met de rest van je leven". En ik begrijp wel dat de ondersteuningsbehoefte telkens verandert (en dat de budgetten niet oneindig zijn), maar ASS is (net als veel andere aandoeningen natuurlijk) helemaal nooit klaar en opgelost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
Dank voor je bericht, het is fijn herkenning te lezen en wij hopen ook dat we straks gerichter hulp kunnen krijgen en geven.quote:Op vrijdag 17 april 2026 11:42 schreef Kyara het volgende:
Dat is lang geleden LeNeHe! Jammer van de aanleiding om je hier weer te zien.
Je verhaal is heel herkenbaar. De puberteit maakt alles ook gewoon een stuk heftiger. Onbegrip van mensen maakt het ook niet bepaald makkelijker en zorgt er eigenlijk voor dat je zelf nog meer in een isolement komt omdat je er niet/nauwelijks over kan prakten. Ik hoop dat er iets uit de onderzoeken komt waar jullie mee verder kunnen en waardoor er gerichte hulp mogelijk is.
Same. Wanneer heb jij de aanvraag gedaan? Ik heb vorige week vlak voordat we op vakantie gingen de hele handel opgestuurd (niet de meest handige timing) en we hebben een brief gekregen dat ze informatie gaan opvragen.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 00:23 schreef Amsel het volgende:
Ik zit te wachten op een telefoontje van het CIZ, want ik geloof nooit dat mijn aanvraag in 1x zo overtuigend was dat ze die dubbele kinderbijslag meteen (of überhaupt) gaan toekennen.
Ook vlak voor de vakantie, echt 's avonds laat vlak voordat we de volgende ochtend gingen vertrekken. Brief gekregen dat ze ernaar gaan kijken, dus het is afwachten nu.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 11:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
Same. Wanneer heb jij de aanvraag gedaan? Ik heb vorige week vlak voordat we op vakantie gingen de hele handel opgestuurd (niet de meest handige timing) en we hebben een brief gekregen dat ze informatie gaan opvragen.
Ja, hier exact zo. Ik heb we nog even snel dat medicatie overzicht gehaald bij de apotheek.quote:Op vrijdag 1 mei 2026 15:22 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ook vlak voor de vakantie, echt 's avonds laat vlak voordat we de volgende ochtend gingen vertrekken. Brief gekregen dat ze ernaar gaan kijken, dus het is afwachten nu.
Maar ik heb alleen documentatie uit de tijd dat het nog beter ging (dat ook wel uitgelegd). En toen ik bij school het OPP opvroeg wilden ze dat zelf nog even bijwerken en dat ging niet meer voor de vakantie (en dat snap ik), dus dat zit er niet bij. En voor een medicatieoverzicht van de apotheek had ik ook geen tijd meer (al staat die medicatie wel in een ander document dat ik heb meegestuurd). Dus ik ga er vanuit dat ze niet zomaar gaan toekennen. Maar ik heb eigenlijk ook weinig zijn om er nóg meer tijd in te moeten steken. Ze zouden toch moeten snappen dat je daar met een kind dat veel zorg nodig heeft helemaal geen energie voor hebt
SPOILER: Even van me afschrijven, ik haal het straks weer wegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 83% gewijzigd door Amsel op 08-05-2026 18:16:44 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha ik wilde net vragen of jij al iets gehoord had, want ik heb (behalve de brief dat ze ernaar gingen kijken) nog niks gehoordquote:Op woensdag 13 mei 2026 20:31 schreef Kyara het volgende:
@:Amsel heb jij al wat gehoord van CIZ?
We hebben vandaag het bericht gekregen dat de TLV voor D2 is goedgekeurd
Oh wat stom, ik heb m'n bericht 3x geëdit en nu loopt wat ik wilde zeggen over de kinderbijslag en de TLV helemaal door elkaarquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:17 schreef Kyara het volgende:
Hier dus ook nog niks gehoord van CIZ. Behalve die brief dat ze gaan onderzoeken.![]()
Maar met TLV zijn we inderdaad wel erg blij. Dat D2 nu dus ook naar het VSO kan.
Toch ook wel confronterend hoe snel dat gaat. Vorig jaar wees echt niks erop dat D2 ook op speciaal onderwijs zou zijn aangewezen. En voor D1 wordt het ook steeds pijnlijk duidelijk hoe ver zij afstaat van leeftijdsgenoten inmiddels. We zijn op een heel ander spoor beland dan we vooraf hadden bedacht. Dat vind ik af en toe echt nog wel heel lastig om te behappen.
Ja dit dus. Het gaat ook steeds in golfbewegingen dus in betere periodes denk je bijna dat je gevonden hebt wat werkt. Maar ja, dus ook veel deceptie. Ook mbt hulpverlening.quote:Op donderdag 14 mei 2026 08:39 schreef Amsel het volgende:
Anyway, ik snap helemaal wat je zegt over dat het fijn is als hulp of een TLV wordt toegekend, maar tegelijkertijd confronterend is. Ik had het er laatst met een vriendin over dat het goed is om een positieve insteek te hebben en altijd van het beste uit te gaan, maar dat het gevolg ook is dat het elke keer weer zo tegenvalt als het allemaal toch een stuk lastiger blijkt te gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |