Eens, dat lijkt ondertussen ook de internationale concensus te zijn. Een blokkade zou wel eens dit jaar kunnen plaatsvinden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
De VS gaat sowieso Taiwan niet militaire te hulp schieten. China zal vooral met argusogen kijken wat er verder gebeurt aangezien men druk bezig is om de handel met Zuid-Amerikaanse landen verder uit te breiden.
en daar komt resolutie XXX en hier komt de VS met veto powers!quote:
Pardon?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:29 schreef Mikeytt het volgende:
De zoveelste keer burgerdoden onder onze naam... verschrikkelijk. En niemand die zich bedenkt dat NAVO lidmaatschap met dit soort landen simpelweg kwadaardig is.
Trump heeft al vaker aangegeven hun olie te willen. Dat maakt dit dan ook wel toevallig toch? Wat denk je daar dan van?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker niet, maar Venezuela vormt natuurlijk een probleem voor de VS, denk aan alle drugs die er vanuit daar richting de VS wordt gescheept, wat maatschappij ontwrichtend werkt.
Daarnaast onderdrukt Maduro het eigen volk al vele jaren met harde hand. Om nog maar te zwijgen over de Venezolaanse gangs die in de VS de straten onveilig maken. Zo een land mag inderdaad binnen worden gevallen.
US law is international lawquote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:01 schreef Mikeytt het volgende:
Amerikaanse onderminister van buitenlandse zaken![]()
[ x ]
Ik ben ook altijd wel benieuwd waar dat soort rare zelfhaat vandaan komt en wat men ermee denkt te bereiken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ok, dan lees je die "ons" maar als ons Nederlanders. Hoe denk je dat het levens van Nederlanders positief zal beïnvloeden als het scenario waar jij op hoopt uitkomt?
Of juist dom getimed. Je kan daar niet zo veel over zeggen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:00 schreef RotatoR het volgende:
Mooi getimed van Trump. De CCP staat in zijn hemd.
De minions doen wat ze moeten doen van de chef.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:01 schreef Mikeytt het volgende:
Amerikaanse onderminister van buitenlandse zaken![]()
[ x ]
Moet hij in Noord Korea niet proberenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:04 schreef Gremen het volgende:
Ergens denk ik, net als de meeste mensen, dit kan niet! Landen moeten elkaar met rust laten en via diplomatiek zaken proberen te regelen.
Aan de andere kant denk ik ook prima zo. Een president die zich openlijk bezig houdt met criminele en illegale praktijken aan de kant gezet. Toch mooi dat er nog steeds een land is dat dan zegt "tot hier en niet verder, klaar emee". Laat het een waarschuwing zijn aan andere landen.
Trump is een veroordeeld crimineel. Dan ook consequent zijn en juichen als een land Amerika hetzelfde flikt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:04 schreef Gremen het volgende:
Ergens denk ik, net als de meeste mensen, dit kan niet! Landen moeten elkaar met rust laten en via diplomatiek zaken proberen te regelen.
Aan de andere kant denk ik ook prima zo. Een president die zich openlijk bezig houdt met criminele en illegale praktijken aan de kant gezet. Toch mooi dat er nog steeds een land is dat dan zegt "tot hier en niet verder, klaar emee". Laat het een waarschuwing zijn aan andere landen.
En wat een zegening voor de wereld is die multipolaire wereldorde zegquote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:04 schreef Discombobulate het volgende:
Alleen is dit alleen maar goed voor de multipolaire wereldorde.
LOCK TRUMP UP!quote:
Waar hoop ik op dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ok, dan lees je die "ons" maar als ons Nederlanders. Hoe denk je dat het levens van Nederlanders positief zal beïnvloeden als het scenario waar jij op hoopt uitkomt?
Wij moeten ons vooral focussen op onszelf. Daar hebben we het de aankomende tien jaar al druk genoeg mee.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als Trump dat wil dan doet hij dat. Wat gaat we er tegen doen? We zouden het hem nog kado doen als hij hard genoeg dreigt.
Ah, mensen zeggen wat. Interessant.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:07 schreef Discombobulate het volgende:
Negotiated exit zeggen ook mensen
En wij krijgen Vlaanderen terug!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:08 schreef Viesdik het volgende:
Internationaal landjepik.
China krijgt Taiwan,
USA sluit een deal met Rusland
Rusland krijgt Donbas
Europa krijgt zoals gewoonlijk niks
USA krijgt Venezuela
Zelensky gaat weg
etc etc etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |