Remember Somalië? Dat gaat ze geen tweede keer overkomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat deze actie van Trump veel indruk maakt bij de Ayatollahs in Iran.
Ik zit enorm in de spagaat. Ik ben enorm voor internationaal recht, souvereiniteit, mensenrechten etc etc. Zo'n trump die zich nergens iets van aantrekt en straffeloos zichzelf en Amerika enorm aan het verrijken is vind ik bijzonder schokkend. Maar soms heeft het ook voordelen, zoals het 'afzetten' van deze dictator.
Helaas valt er voor Trump niks te 'verdienen' aan het beëindigen van het bloedbaden in Congo en Yemen.
En hoe heeft zich dat in de afgelopen tijd geuit? Terwijl de VS al druk bezig was met allemaal plannen om grondstoffen in Oekraïne veilig te stellen en zogenaamd aan de onderhandelingstafel wilde plaatsnemen, gooide de EU een paar keer met een zak met geld of wat oud materieel en riep het heel hard "NEE, NIET DOEN! IK VIND DIT NIET LEUKquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik zie het ook als een kans. Ja, de EU is niet de sterkste militaire speler, maar we hebben wél een enorme economische macht en innovatiekracht. Wie slim speelt, kan juist met diplomatie en handel enorm invloedrijk zijn. Het wordt misschien uitdagender, maar dat maakt ons ook flexibeler en creatiever.
Veel mensen rondom Maduro omgekocht waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:41 schreef Lichtloper het volgende:
Puur operationeel wel ontzettend knap dat ze Maduro hebben weten te pakken. Moet een hele uitgekiende actie zijn geweest, het is niet alsof deze actie een grote verrassing was.
Maar er is een land dat ook bondgenoot is die het hardst wordt getroffen ..quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef Cruzinats het volgende:
Het zijn slechte tijden om bondgenoot van Rusland te zijn. Eerst Assad, nu Maduro. Die dwikke dweg in Pyongyang zal inmiddels ook wel zeven kleuren stront schijten.
Maar goed dat Poetin laatst nog zijn steun uitsprak dan. Maduro kon weer rustig gaan slapen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef Cruzinats het volgende:
Het zijn slechte tijden om bondgenoot van Rusland te zijn. Eerst Assad, nu Maduro. Die dwikke dweg in Pyongyang zal inmiddels ook wel zeven kleuren stront schijten.
Soevereine landen die door dictators en oorlog bezet werden wil jij zomaar overhandigen? Heet je Adolf of zo?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Poetin wil slechts de oude Sovjet grondgebieden terug, van mij mag die het hebben hoor, ik, jij en je moeder zijn veilig.
Maar die democratische staten wel graag afstaan aan een dictator. Trolololol.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:43 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja joh, geef de Baltische staten even weg, lafbek
De innovatiekracht van Europa is helaas om te huilen, mede dankzij verstikkende regelgeving.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
We lopen juist gigantisch achter op de VS en China.
Taiwan is ook de achtertuin van China.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Noord-Korea heeft een (beperkte) nucleaire paraplu en vormt voor China een bufferstaat tussen haar en Zuid-Korea. Dus dat zal wel meevallen.
En de lijn van Invloedssferen volgend is Noord-Korea de achtertuin van China en dus geen land waar Trump 'wereldpolitie' gaat spelen.
Wat schattig, we hebben een echt communistje.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Taiwan is ook de achtertuin van China.
Criminele maffiastaat nog wel, toe maar. Het zit sommigen erg hoog zo te zien.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:44 schreef Breekfast het volgende:
De VS is een criminele maffiastaat, dat blijkt maar weer. Hoewel je geen medelijden met Maduro hoeft te hebben.
Het zoveelste signaal da Europa zo snel mogelijk onafhankelijk moet worden van de VS.
Je vecht helaas een achterhoedegevecht. Het tijdperk van ondertekende papiertjes is voorbij, een tijdperk van rauwe macht breekt aan.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat iemand zich niets aantrekt van internationale verdragen en wetgeving moeten alle alarmbellen afgaan. Of dat nou een ayatollah, dictator in zuid-amerika of de POTUS is maakt 0,0 uit.
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat schattig, we hebben een echt communistje.
Die IS moordenaar en Poetin werden met meer respect en hartelijker begroet dan Zelenskyyquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:41 schreef Alarmonoff het volgende:
Een premie van 50 miljoen op z'n hoofd, ondertussen heeft Trump de prijs op het hoofd van de syrische IS leider ingetrokken.
Kun je een goed woordje voor me doen bij ze? Ik zou ook echt heel graag bevrijd willen worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Criminele maffiastaat nog wel, toe maar. Het zit sommigen erg hoog zo te zien.
Dat gaat nog een groot probleem worden. En uiteindelijk heeft de Amerikaanse kiezer hier zelf voor gekozen (genoeg mensen die niet gestemd hebben als proteststem tegen het beleid van de Democraten)quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is te hopen dat de Democraten met een jonge sterke kandidaat op de proppen komen anders zie ik het zeer somber in ja.
Dat tijdperk is er nooit echt geweest natuurlijk, het heeft altijd enkel om macht gedraaid. Maar men deed in ieder geval nog wel hun best die façade op te houden. Zie bijvoorbeeld Irak.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je vecht helaas een achterhoedegevecht. Het tijdperk van ondertekende papiertjes is voorbij, een tijdperk van rauwe macht breekt aan.
Klopt, niet voor niets dat sinds januari 2025 de druk rondom Taiwan alleen maar groeit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Taiwan is ook de achtertuin van China.
Achter de schermen is er natuurlijk zat gaande.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:47 schreef Breekfast het volgende:
Verder vraag ik mij af wat de VS hiermee hebben gewonnen. Het regime zit nog gewoon in het zadel, en zal pas verdwijnen als de VS daadwerkelijk het land binnenvallen.
Maduro pakken is vooral een leuke publiciteitsstunt.
Nu zeker jaquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
We lopen juist gigantisch achter op de VS en China.
Zo sta ik er ook in, ongeveer. Deze actie kan ook nog weleens leiden tot een instabiel Venezuela. Dan ben je verder van huis.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat deze actie van Trump veel indruk maakt bij de Ayatollahs in Iran.
Ik zit enorm in de spagaat. Ik ben enorm voor internationaal recht, souvereiniteit, mensenrechten etc etc. Zo'n trump die zich nergens iets van aantrekt en straffeloos zichzelf en Amerika enorm aan het verrijken is vind ik bijzonder schokkend. Maar soms heeft het ook voordelen, zoals het 'afzetten' van deze dictator.
Helaas valt er voor Trump niks te 'verdienen' aan het beëindigen van het bloedbaden in Congo en Yemen.
Die komen niet omdat niemand een reet geeft om dat land, ondanks dat je zo erg hoopt dat die er wel zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:48 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zat net te denken, wanneer zullen de eerste pro-Venezuela demonstraties komen in het Westen? Vast wel wat animo voor onder het pro-Palestijnen/Rode Lijn volk.
Een volgende despoot maakt het niet beterquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het blijft absurd natuurlijk, maar voor het volk misschien niet verkeerd dat Maduro levenslang krijgt, of misschien gaat hangen.
Als er een dictator plotseling wegvalt ontstaat er meestal een machtsstrijd, of zelfs een burgeroorlog. Van die chaos kan je als VS best gebruik maken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:47 schreef Breekfast het volgende:
Verder vraag ik mij af wat de VS hiermee hebben gewonnen. Het regime zit nog gewoon in het zadel, en zal pas verdwijnen als de VS daadwerkelijk het land binnenvallen.
Maduro pakken is vooral een leuke publiciteitsstunt.
Ach ja, de zogenaamde soevereiniteit van Europa was opeens een probleem toen Trump werd gekozen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Criminele maffiastaat nog wel, toe maar. Het zit sommigen erg hoog zo te zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |