Informatief, velen weten niet wat er nou echt speelt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Fuck me sideways... dus we gaan op de gekopieerde-lappen-tekst-ChatGPT tour, inclusief emoticons.![]()
Je hoeft hier echt niemand ervan te overtuigen dat Chavez puppet Maduro een hele foute man is die niet gemist gaat worden.
Nee hoor, dat homogene blok heeft simpelweg nooit bestaan en is een fantasie. Europa is zeer divers continent met verschillende landen die grote verschillen kennen in economisch en cultureel opzicht. De realiteit is nu eenmaal dat een Spanjaard, Pool en Roemeen, weinig tot niets gemeen hebben met elkaar.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat homogene blok wordt dan ook van binnenuit aangevallen door extreemrechtse figuren in allerlei landen die niet toevallig financiële banden met Rusland hebben, do the math
Russen kunnen niks. Dat zie je alleen al aan die inteeltkoppen van het Kremlin.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is Rusland in 4 jaar tijd nog niet gelukt om heel Oekraïne in te nemen.
Buiten landen als China en Rusland, waar critici zonder pardon uit een raam op de 58e etage worden gegooid, is geen enkel land een homogeen blok...quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Europa is simpelweg niet het homogene blok dat sommigen inbeelden dat het is. Dat betreft slechts wensdenken.
Dat is niet dankzij de EU maat. Wij mogen de Oekrainers op onze blote knietjes danken voor hoe zij Rusland tegenhoudenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het is drugshandel en zij voeren een war on drugs, ik mag dus aannemen van wel. Bovendien geef je steeds aan dat de VS onze trouwste bondgenoot is en als die drugssmokkel ontregelend werkt voor een trouwe bondgenoot zou je dan niet ook in actie komen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Poeh, een smiley, de inhoud blijft lastig. Dat is keer op keer merkbaar. Het komt niet verder dan een like, oneliner of smiley.
[..]
En werkt die drugshandel ontregeld voor de VS?
Noord-Korea is een kernmacht inmiddels dus dat ligt toch ietsjes anders vermoed ik.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef Cruzinats het volgende:
Het zijn slechte tijden om bondgenoot van Rusland te zijn. Eerst Assad, nu Maduro. Die dwikke dweg in Pyongyang zal inmiddels ook wel zeven kleuren stront schijten.
Nee heb chat getraind om een eikel te zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Die laatste zin heb je zelf toegevoegd vuile boef!
Om de EU als zwakste broeder bestempelen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is niet dankzij de EU maat. Wij mogen de Oekrainers op onze blote knietjes danken voor hoe zij Rusland tegenhouden
Die heeft Nukes.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef Cruzinats het volgende:
Het zijn slechte tijden om bondgenoot van Rusland te zijn. Eerst Assad, nu Maduro. Die dwikke dweg in Pyongyang zal inmiddels ook wel zeven kleuren stront schijten.
Yup. We zijn laaghangend fruit voor de grote jongens.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:35 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De EU is by far de zwakste broeder in dit geheel. We hebben een log apparaat, geen “sterke leider”, geen sterk leger en zijn geopolitiek gezien helemaal niet zo interessant voor de dictators om mee te dealen.
Ik vrees dat de aankomende decennia voor ons een heel stuk minder leuk gaat worden.
Militaire middelen inzetten tegen wie? Amerikanen militairen die inmiddels al weer weg zijn?quote:Venezuela kondigt 'massale inzet' van militaire middelen aan
Venezuela kondigt een "massale inzet" van militaire troepen aan, zegt de Venezolaanse minister Padrino van Buitenlandse Zaken in een videoboodschap die rondgaat op sociale media. Persbureau Reuters heeft de video geverifieerd. "Venezuela zal zich verzetten tegen de aanwezigheid van buitenlandse troepen. Het vrije, onafhankelijke en soevereine Venezuela verwerpt de aanwezigheid van deze troepen, die alleen maar dood, pijn en vernietiging achter zich hebben gelaten."
In de hoofdstad Caracas zijn vannacht meerdere explosies gehoord. Op beelden die online worden gedeeld zijn grote rookwolken en hoge vlammen te zien. Een van de aanvallen zou volgens Padrino op woonwijken in Caracas hebben plaatsgevonden. Hij meldt dat er nog informatie wordt verzameld over eventuele doden en gewonden.
Ik snap je punt, maar ik zie het ook als een kans. Ja, de EU is niet de sterkste militaire speler, maar we hebben wél een enorme economische macht en innovatiekracht. Wie slim speelt, kan juist met diplomatie en handel enorm invloedrijk zijn. Het wordt misschien uitdagender, maar dat maakt ons ook flexibeler en creatiever.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:35 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De EU is by far de zwakste broeder in dit geheel. We hebben een log apparaat, geen “sterke leider”, geen sterk leger en zijn geopolitiek gezien helemaal niet zo interessant voor de dictators om mee te dealen.
Ik vrees dat de aankomende decennia voor ons een heel stuk minder leuk gaat worden.
En 10 jaar gerotzooid in Afghanistan zonder succes. En Tsjetsjenië was ook al zo'n gefaal met talloze gesneuvelden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het blijft absurd natuurlijk, maar voor het volk misschien niet verkeerd dat Maduro levenslang krijgt, of misschien gaat hangen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan best, maar dat geeft de VS niet het recht dit te doen.
Want kennelijk bepaald Trump wat wel of niet kan. Dan kan hij voor iedereen gaan. Groenland by force. Canada inlijven. Wat hij wil moet maar kunnen.
Poetin wil slechts de oude Sovjet grondgebieden terug, van mij mag die het hebben hoor, ik, jij en je moeder zijn veilig.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:38 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is niet dankzij de EU maat. Wij mogen de Oekrainers op onze blote knietjes danken voor hoe zij Rusland tegenhouden
Noord-Korea heeft een (beperkte) nucleaire paraplu en vormt voor China een bufferstaat tussen haar en Zuid-Korea. Dus dat zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef Cruzinats het volgende:
En heeft China als beschermheer.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Noord-Korea is een kernmacht inmiddels dus dat ligt toch ietsjes anders vermoed ik.
Dus ze vallen hun eigen woonwijken aan?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Militaire middelen inzetten tegen wie? Amerikanen militairen die inmiddels al weer weg zijn?
Zijn dit laatste stuiptrekkingen?
Dat gaat niet gebeuren. Want dan worden Seoel, Hawai en met een beetje pech een Amerikaanse grote stad van de kaart geveegd door een Noord Koreaanse kernraket.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef Cruzinats het volgende:
Die specifieke quotes uit dat nieuwsbericht dateren van een uur voordat duidelijk werd dat Maduro al geketend onderweg was naar de VS.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Militaire middelen inzetten tegen wie? Amerikanen militairen die inmiddels al weer weg zijn?
Zijn dit laatste stuiptrekkingen?
We lopen juist gigantisch achter op de VS en China.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar ik zie het ook als een kans. Ja, de EU is niet de sterkste militaire speler, maar we hebben wél een enorme economische macht en innovatiekracht. Wie slim speelt, kan juist met diplomatie en handel enorm invloedrijk zijn. Het wordt misschien uitdagender, maar dat maakt ons ook flexibeler en creatiever.
Op het moment dat iemand zich niets aantrekt van internationale verdragen en wetgeving moeten alle alarmbellen afgaan. Of dat nou een ayatollah, dictator in zuid-amerika of de POTUS is maakt 0,0 uit.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat deze actie van Trump veel indruk maakt bij de Ayatollahs in Iran.
Ik zit enorm in de spagaat. Ik ben enorm voor internationaal recht, souvereiniteit, mensenrechten etc etc. Zo'n trump die zich nergens iets van aantrekt en straffeloos zichzelf en Amerika enorm aan het verrijken is vind ik bijzonder schokkend. Maar soms heeft het ook voordelen, zoals het 'afzetten' van deze dictator.
Helaas valt er voor Trump niks te 'verdienen' aan het beëindigen van het bloedbaden in Congo en Yemen.
Ja joh, geef de Baltische staten even weg, lafbekquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Poetin wil slechts de oude Sovjet grondgebieden terug, van mij mag die het hebben hoor, ik, jij en je moeder zijn veilig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |