quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:58 schreef Lichtloper het volgende:
Ben wel benieuwd wat ze nu met Maduro en zijn vrouw gaan doen.
Rechtszaak? Guantanomo? Ballingschap?
Ja want in alle landen waar Amerika dictators heeft afgezet heeft dat zo'n enorm positief effect gehad op het land, echt enorm.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop dat deze actie van Trump veel indruk maakt bij de Ayatollahs in Iran.
Ik zit enorm in de spagaat. Ik ben enorm voor internationaal recht, souvereiniteit, mensenrechten etc etc. Zo'n trump die zich nergens iets van aantrekt en straffeloos zichzelf en Amerika enorm aan het verrijken is vind ik bijzonder schokkend. Maar soms heeft het ook voordelen, zoals het 'afzetten' van deze dictator.
Helaas valt er voor Trump niks te 'verdienen' aan het beëindigen van het bloedbaden in Congo en Yemen.
Maar ik was nog voor hem aan het biddenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:44 schreef Breekfast het volgende:
De VS is een criminele maffiastaat, dat blijkt maar weer. Hoewel je geen medelijden met Maduro hoeft te hebben.
Het zoveelste signaal dat Europa zo snel mogelijk onafhankelijk moet worden van de VS.
Waarom niet? Perrin post dit al sinds de verkiezing van Trump.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Heerlijk dit soort realisme, nooit verwacht dat ik dit van jou zou lezen.
Maar je wilt een bepaalde ideologie die je niet aanstaat aanpakken terwijl mensen in Nederland daar wel op stemmen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het niet over democratie, dat is geen ideologie maar een politiek systeem.
Logische reactie lijkt me.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl meldt dat Columbia troepen naar de grens van Venezuela gaat sturen
En dat geldt net zo voor Rusland en China. Voor hun is dit alleen maar goed nieuws. Los van het diplomatieke spelletje wat gespeeld wordt, maar daar moet je altijd doorheen kijken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:00 schreef theunderdog het volgende:
Om er dan toch iets positiefs uit te halen: Op mondiaal niveau is dit Amerika die tegen Iran en Rusland zegt: opdonderen uit mijn achtertuin. De VS bepaalt, conform haar nieuwe veiligheidsstrategie, wat er op het westelijk halfrond gebeurd.
Als we een focus en een doel hebben, dan kunnen we die achterstand heel snel inhalen. We hebben in Europa uitstekend onderwijs en kennis.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
We lopen juist gigantisch achter op de VS en China.
Die zitten niet te wachten op een ongecontroleerde exodus van Venezolanen natuurlijk. Ze hebben er al ongeveer 2,5 miljoen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Logische reactie lijkt me.
Wil niet zeggen dat ze er binnen vallen hè.
Alleen als je oprecht denkt dat ze de wereld in drie hebben verdeeld.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En dat geldt net zo voor Rusland en China. Voor hun is dit alleen maar goed nieuws. Los van het diplomatieke spelletje wat gespeeld wordt, maar daar moet je altijd doorheen kijken.
hopelijkquote:
Vergeet Kurt niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Naar hetzelfde eiland waar Tupac, Elvis en Amelia Earhart chillen, je weet wel.
En hij werd er niet op aangevallen alsof hij een of ander mens is zonder ethiek en moraal?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Waarom niet? Perrin post dit al sinds de verkiezing van Trump.
De VS zegt: wij doen in onze achtertuin wat wij doen, als Rusland vindt dat Zelensky een nazi is die moet worden opgepakt bepalen zij dat en als China Taiwan en eilanden van de Filipijnen wil pakken moeten ze dat lekker zelf weten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:00 schreef theunderdog het volgende:
Om er dan toch iets positiefs uit te halen: Op mondiaal niveau is dit Amerika die tegen Iran en Rusland zegt: opdonderen uit mijn achtertuin. De VS bepaalt, conform haar nieuwe veiligheidsstrategie, wat er op het westelijk halfrond gebeurd.
Dat had dan eerste kerstdag gemoetenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De Ceausescu-optie kan ook nog ja
Het land Colombia, niet de staat Columbia.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Nu.nl meldt dat Columbia troepen naar de grens van Venezuela gaat sturen
Er bestaat technisch gezien geen staat Columbia.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het land Colombia, niet de staat Columbia.
Een mix van doorgeslagen Europeanisme, radicaal progressivisme met een vleugje intersectioneel third worldism.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welke ideologie is dit precies?
Eens maat het is tijd voor realpolitik. Dan het regime in Belarus en Servie vervangen. Een dealtje met China dat zij Taiwan krijgen als zij hun steun aan Rusland stoppen. Maar de EU is drukker met uitzoeken of de sojabonen die we importeren wel genderneutraal zijnquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:05 schreef FlippingCoin het volgende:
Misschien moeten wij een regime change uitvoeren in Hongarije.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |