Nee, waarom zou hij?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En hij werd er niet op aangevallen alsof hij een of ander mens is zonder ethiek en moraal?
Dat maakt het dan dubbel bijzonder.
Hoezo goed nieuws?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En dat geldt net zo voor Rusland en China. Voor hun is dit alleen maar goed nieuws. Los van het diplomatieke spelletje wat gespeeld wordt, maar daar moet je altijd doorheen kijken.
Dan heb je een bezettingsmacht nodig. Gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat Venezolaanse regime is de VS natuurlijk al sinds Chavez aan de macht kwam een doorn in het oog. Regime change is hier gewoon het doel, wat anders?
Ik denk niet dat ze per se een hele actieve rol willen spelen in het proces, maar dit regime willen ze gewoon weg hebben.
Helder verhaal.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een mix van doorgeslagen Europeanisme, radicaal progressivisme met een vleugje intersectioneel third worldism.
Als het zo is.quote:
Gelukkig is de US wel het wereldvoorbeeld van menselijke degelijkheid.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef TLC het volgende:
Wortelkop is echt geen haar beter dan plofkop uit rusland
Dat is toch volstrekt logisch? je bent behoorlijk naïef als je denkt dat dat zonder Trump anders was geweest. Dat je eigen achtertuin prioriteit nummer 1 is, is bij elke wereldmacht zo. Dat is juist hoe de EU ook moet gaan denken, als wij een serieuze eenheid weten te vormen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De VS zegt: wij doen in onze achtertuin wat wij doen, als Rusland vindt dat Zelensky een nazi is die moet worden opgepakt bepalen zij dat en als China Taiwan en eilanden van de Filipijnen wil pakken moeten ze dat lekker zelf weten.
Lekker positief.
En waarom denk je dat dat is?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Omdat het mij wel overkwam toen ik precies hetzelfde beweerde.
Die moest vroeg op, een dutje is hem wel gegund.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:20 schreef Raap het volgende:
Steve gaat mogelijk niet 4,5 uur doorstreamen tot de persconferentie
Ach joh zelfs de Gaza wordt erbij gehaald. Knap toch.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef Breekfast het volgende:
Wel knap dat sommige users ook dit nieuws nog weer weten te framen in een strijd tussen anti-migratie/pro-migratie, woke/anti-woke. Blijkbaar is dat nog de enige scheidslijn in het (internationale) politieke debat dat er bestaat.
Als je tegen deze actie bent, dan zal je wel woke en pro-migratie zijn. haha.
Nee met woke zou het inclusief en divers moeten zijn. Dan noem je het niet meer "patat" of "friet" maar "frietat" of "patiet".quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Ik had laatst trouwens met iemand een discussie over of het friet of patat is. Ik ben zelf voorstander van patat en ben dus anti-friet.
Ben ik daarmee nu woke of juist anti-woke? Ik weet het niet meer
"Je achtertuin is prioriteit nr 1" is iets anders dan "als je in jouw sfeer de meeste militaire kracht hebt mag je in je achtertuin doen wat je wilt".quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is toch volstrekt logisch? je bent behoorlijk naïef als je denkt dat dat zonder Trump anders was geweest. Dat je eigen achtertuin prioriteit nummer 1 is, is bij elke wereldmacht zo. Dat is juist hoe de EU ook moet gaan denken, als wij een serieuze eenheid weten te vormen.
Hoezo heb je een bezettingsmacht nodig? Het wegnemen van Maduro kan er toe leiden dat het regime valt en er een ander regime komt, in het Engels noemen we dat dan regime change.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan heb je een bezettingsmacht nodig. Gaat niet gebeuren.
Maduro is weg en Trump feliciteert Trump.
Maar gaat dat feestje niet alleen maar goed aflopen als die wereldmachten ook allemaal bereid zijn om zich alleen tot hun eigen achtertuin te beperken (en er trouwens ook een duidelijke afbakening is van welk gebied precies tot wiens achtertuin toebehoord)?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is toch volstrekt logisch? je bent behoorlijk naïef als je denkt dat dat zonder Trump anders was geweest. Dat je eigen achtertuin prioriteit nummer 1 is, is bij elke wereldmacht zo. Dat is juist hoe de EU ook moet gaan denken, als wij een serieuze eenheid weten te vormen.
De vraag is vooral of je anti-wok bent denk ik.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Ik had laatst trouwens met iemand een discussie over of het friet of patat is. Ik ben zelf voorstander van patat en ben dus anti-friet.
Macht geeft die mogelijkheden. Dat is nooit anders geweest. Wat betreft regime-change praktijken is Amerika altijd al de bully geweest.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"Je achtertuin is prioriteit nr 1" is iets anders dan "als je in jouw sfeer de meeste militaire kracht hebt mag je in je achtertuin doen wat je wilt".
volgens mij ben jij een boktorquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:21 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk niet dat wij dezelde reden hebben over waarom dat is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:23 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We weten beiden waarom dat is, dat maakt het niet minder opmerkelijk.
Valt niet te voorspellen. En precies daarom moet de EU iets neerzetten waar je U tegen zegt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar gaat dat feestje niet alleen maar goed aflopen als die wereldmachten ook allemaal bereid zijn om zich alleen tot hun eigen achtertuin te beperken (en er trouwens ook een duidelijke afbakening is van welk gebied precies tot wiens achtertuin toebehoord)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |