abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219840428
Gewoon andere soorten drinken om jezelf mee "te belonen". Ik neem aan dat je als ik dit zo lees vaak normaal water drinkt en daneen biertje pakte op een moment dat je iets leuks ging doen / kijken. Dan koppel je dat.

Pak dan eens een thee, koffie of fristdrank etc. en kijk hoe dat valt?
pi_219880484
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 13:38 schreef verbijstering het volgende:
Gewoon andere soorten drinken om jezelf mee "te belonen". Ik neem aan dat je als ik dit zo lees vaak normaal water drinkt en daneen biertje pakte op een moment dat je iets leuks ging doen / kijken. Dan koppel je dat.

Pak dan eens een thee, koffie of fristdrank etc. en kijk hoe dat valt?
Ben zelf zo flink verslaafd geraakt aan koffie.
pi_219880898
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 12:24 schreef Hetekip het volgende:
Vandaag een droom gehad dat ik weer met drinken was begonnen. Ik had zoiets van oh nee, ik heb gefaald. Daarna echter wakker geworden en was nog even in de war.

Ik merk dat de zucht er nog wel is en het nu dus ook in dromen begint. Ik wil echter niet meer drinken. Maar maak mezelf ook wijs dat ik over een paar maanden weer eens voorzichtig kan gaan beginnen.
Die dromen hebben veel mensen, helaas weinig aan te doen, gelukkig wel na een paar minuten over. Sterk dat je het volhoudt!
pi_219880915
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 00:00 schreef benhorse het volgende:

[..]
Ben zelf zo flink verslaafd geraakt aan koffie.
Beetje zelfdiscipline is wel een goede eigenschap :P
pi_219909051
Week 5 maar leverwaarden zijn omhoog gegaan voor de Terbinafine capsules die ik slik voor een schimmelnagel.

Ben bang dat ik moet stoppen van dokter doordat leverwaarden weer omhoog zijn gegaan.

Ik ben vandaag best depri ik wil gewoon zuipen zie het allemaal niet meer zitten. Ik heb teveel stress nu het allemaal dichterbij komt met huis en verkoop er van.

Ik zie het allemaal donker in.
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
pi_219909119
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 18:15 schreef Hetekip het volgende:
Week 5 maar leverwaarden zijn omhoog gegaan voor de Terbinafine capsules die ik slik voor een schimmelnagel.

Ben bang dat ik moet stoppen van dokter doordat leverwaarden weer omhoog zijn gegaan.

Ik ben vandaag best depri ik wil gewoon zuipen zie het allemaal niet meer zitten. Ik heb teveel stress nu het allemaal dichterbij komt met huis en verkoop er van.

Wat rot dat je je zo voelt
Ik hoop dat je door blijft zetten... voor het goede doel, voor je gezondheid

Het wordt gemakkelijker, er komt echt weer licht. Daar vertrouw ik 100% in. Betekent niet dat je gevoel niet gezien wordt, je lijdt nu, maar geloof me: je kant het en er komen echt betere tijden aan.

Schouders eronder
Ik hoop dat je doorzet en heb vertrouwen in je

Sterkte en een dikke knuffel
pi_219909141
drink een groot glas water ipv alcohol!!
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219909172
quote:

Wat is er omhoog gegaan, gamma-GT, ASAT, ALAT? Wat zei de arts daarover?
pi_219909185
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 18:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat is er omhoog gegaan, gamma-GT, ASAT, ALAT? Wat zei de arts daarover?
ALAT de dokter zal begin volgende week bellen. Ben bang dat ik terbinafine moet stoppen. Ik wil gewoon van die kalknagel af.

Asat is klein beetje omhoog gegaan met 5 alat met 10
pi_219909391
quote:

misschien eens gaan redeneren
wat de alcohol je nu precies brengt
tijdelijke verdoving
geen enkele oplossing
verschuiven/verschuilen van het probleem
niet met je gevoelens willen dealen
Een losse opmerking
glijdt als schaduw door het draad —
stilte wordt onrust
pi_219909493
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:07 schreef greysbones het volgende:

[..]
misschien eens gaan redeneren
wat de alcohol je nu precies brengt
tijdelijke verdoving
geen enkele oplossing
verschuiven/verschuilen van het probleem
niet met je gevoelens willen dealen
Tijdelijke verdoving en gewoon dat gevoel dat niks nog uitmaakt.

Momenteel probleem waar ik aan een oplossing werk maar ik moet wachten etc. Dus ik kan niet alles zo even afhandelen dan was ik allang uit de problemen.
pi_219909544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:20 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Tijdelijke verdoving en gewoon dat gevoel dat niks nog uitmaakt.

Momenteel probleem waar ik aan een oplossing werk maar ik moet wachten etc. Dus ik kan niet alles zo even afhandelen dan was ik allang uit de problemen.
dus je wilt je gevoel niet voelen
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219909549
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:24 schreef greysbones het volgende:

[..]
dus je wilt je gevoel niet voelen
Ja dat zou je wel zo kunnen stellen ja. Ik wil daarom het liefst gewoon even een fles openen en wat sterke drank naar binnen gieten. Gewoon even uit mezelf zijn.
pi_219909576
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:25 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja dat zou je wel zo kunnen stellen ja. Ik wil daarom het liefst gewoon even een fles openen en wat sterke drank naar binnen gieten. Gewoon even uit mezelf zijn.
snap je ook dat je dat al heel lang doet(hebt gedaan)
en het nooit wat op heeft gelost?
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219909586
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 19:28 schreef greysbones het volgende:

[..]
snap je ook dat je dat al heel lang doet(hebt gedaan)
en het nooit wat op heeft gelost?
Het is ook niet om op te lossen het is om moeilijke situaties te overbruggen. Dat heeft het altijd wel gedaan. Ik weet dat dat niet goed is. Maar het is niet dat ik structureel drink vanwege een probleem. Ik drink in vlagen.

Dus toen ik geen baan kon vinden en aan het solliciteren was en veel stress had, geen uitweg zag. Toen heb ik heel vaak gedronken. Uiteindelijk werk gevonden en gestopt. Dus ik weet niet het is vooral om te overbruggen.
pi_219943491
Door de psychiater nu toch als verslaafd betiteld. Komt in mijn dossier, ik ben vijf weken gestopt en dan trapt zon man je nog even na.

Ik heb nog steeds zin in alcohol, en dit soort dingen maken het niet makkelijk om gewoon overal de schurft aan te krijgen en mezelf eens goed te bezatten. Ik mis dat gevoel van licht in mijn hoofd zijn, van even verdoofd zijn.

Het valt me zwaarder dan ik dacht deze diagnose. Ik vind het maar kut.
pi_219944080
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:
Door de psychiater nu toch als verslaafd betiteld. Komt in mijn dossier, ik ben vijf weken gestopt en dan trapt zon man je nog even na.

Ik heb nog steeds zin in alcohol, en dit soort dingen maken het niet makkelijk om gewoon overal de schurft aan te krijgen en mezelf eens goed te bezatten. Ik mis dat gevoel van licht in mijn hoofd zijn, van even verdoofd zijn.

Ik snap dat het kut is maar het is wel de realiteit, klinkt afgezaagd maar erkennen dat je verslaafd bent is wel een belangrijke stap
Ik ben ook al een hele lange tijd clean maar ik blijf verslaafd, ik zal blijven moeten opletten bij triggers, soms zijn die verraderlijk en klein
Ik weet trouwens niet zeker of dit wat ik nu zeg voor alcohol telt maar voor hard drugs is het wel zo

Sterkte kerel
pi_219945131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 23:07 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik snap dat het kut is maar het is wel de realiteit, klinkt afgezaagd maar erkennen dat je verslaafd bent is wel een belangrijke stap
Ik ben ook al een hele lange tijd clean maar ik blijf verslaafd, ik zal blijven moeten opletten bij triggers, soms zijn die verraderlijk en klein
Ik weet trouwens niet zeker of dit wat ik nu zeg voor alcohol telt maar voor hard drugs is het wel zo

Sterkte kerel
:Y
Een losse opmerking
stilte wordt onrust
pi_219945161
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 20:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
Probeer eens andere frisdranken wat je normaal niet drinkt. Zoals bijvoorbeeld bitter lemon.

Ik zou in elk geval geen alcoholvrij vier, wijn of mocktails nemen. Dat triggert enorm om weer aan het echte werk te beginnen.
Bitter lemon, tonic en ginger beer (niet ginger ale, maar echt ginger beer) zijn goede opties; die hebben toch iets van een 'bite".

En misschien energy drinks als je toch iets van een rush wil hebben?
pi_219945450
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :') Hoe lang denkje dat mensen erover doen om te stoppen met roken?

Zelfs dikke mensen die niet kunnen stoppen met eten hebben moeite. Of gokverslaafden enzovoort
pi_219945763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:

Sterkte maat, haddich
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:35:30 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219945970
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 09:33 schreef incel het volgende:
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :') Hoe lang denkje dat mensen erover doen om te stoppen met roken?

Zelfs dikke mensen die niet kunnen stoppen met eten hebben moeite. Of gokverslaafden enzovoort
Stoppen met roken lukte me in een keer. Stoppen met eten, daar begin ik niet aan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219946030
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Stoppen met roken lukte me in een keer. Stoppen met eten, daar begin ik niet aan.
Ja teveel eten en overgewicht is 1 van de meeste slechte verslavingen die nog niet echt als verslavend en ongezond worden aangemerkt.

Er zouden eigenlijk waarschuwing op zakken chips moeten staan die je nu op pakjes sigaretten hebt.
  woensdag 28 januari 2026 @ 10:47:41 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219946121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:43 schreef incel het volgende:

[..]
Ja teveel eten en overgewicht is 1 van de meeste slechte verslavingen die nog niet echt als verslavend en ongezond worden aangemerkt.

Er zouden eigenlijk waarschuwing op zakken chips moeten staan die je nu op pakjes sigaretten hebt.
Hoe lang ben jij al gestopt met eten?
The love you take is equal to the love you make.
pi_219946150
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2026 10:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe lang ben jij al gestopt met eten?
Ik heb het niet over alleen eten, heb het over teveel eten. De dosis maakt het vergif.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')