abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 3 januari 2026 @ 07:05:05 #51
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219728591
Ik heb hier geen ervaring mee (want ik ben geen drinker) maar ik kan me wel voorstellen hoe lastig het is om dit vol te houden. En zeker de eerste weken, en dan ook nog met kerst en oud en nieuw. Goed bezig dus en hou vol!
pi_219728603
Ik drink niet veel, maar als ik er wel zin in heb maar niet wil drinken zoals doordeweeks bv

Dan pak ik eigenlijk altijd een radler 0.0 (grolsch want amstel is niet te zuipen)

Of Jever fun, enige alcoholvrije bier wat een beetje in de buurt komt van gewoon bier.

Verder eigenlijk vooral koffie en thee
pi_219728648
Goed bezig!

Misschien helpt bewegen ook wel een beetje, je hoeft niet gelijk intensief te gaan sporten. Maar misschien kan je als je thuis komt uit je werk een kort ommetje maken, wandelen.
Als je eenmaal op die bank zit, is het lastig om eraf te komen. Maar misschien levert het je iets op.

Zet em op! Dag voor dag!
Fake it till you make it...
pi_219728671
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 21:42 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dankjewel kerel, ik ga misschien Kingdom Come Deliverance 2 kopen in de steam sale, voor een beetje afleiding, maar dan ga ik weer stressen dat ik geld aan onzin uitgeef. Maar ja twee kratjes bier is even duur.

Ik denk dat het hebben van afleiding wel een grote hulp gaat zijn ja.
Hoeveel euro heb je bespaart door niet te drinken de afgelopen 3 weken?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:19:12 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219728995
Ik vind dat altijd knap dat elke dag drinken,
Heb katers altijd al klote gevonden en hoe ouder ik word hoe erger ze lijken te worden.

Ik moet na een dag zuipen de dag erna niet eens aan een biertje denken.

Mijn advies is, beloon jezelf met een ander (minder ongezond) genotsmiddel. Zoals een lekker bakje koffie met slagroom, of goede chocola, etc
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 09:19:54 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219728997
quote:
ankjewel kerel, ik ga misschien Kingdom Come Deliverance 2 kopen in de steam sale, voor een beetje afleiding, maar dan ga ik weer stressen dat ik geld aan onzin uitgeef.
Doen, doen, doen!
Dat spel is een meesterwerk, heeft niets met onzin te maken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219729091
quote:

[..]
Dankjewel kerel, ik ga misschien Kingdom Come Deliverance 2 kopen in de steam sale, voor een beetje afleiding, maar dan ga ik weer stressen dat ik geld aan onzin uitgeef. Maar ja twee kratjes bier is even duur.

Ik denk dat het hebben van afleiding wel een grote hulp gaat zijn ja.
Ga sporten ipv gamen.
pi_219735088
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:37 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ga sporten ipv gamen.
Maakt niet uit, afleiding is afleiding al gaat hij kantklossen
pi_219735145
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 19:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Sporten heeft wel als bijkomend voordeel dat het sowieso gezond is (zowel fysiek als mentaal) en dat het wat dopamineshots geeft (en serotonine en endorfine).
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219735312
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 19:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Sporten heeft wel als bijkomend voordeel dat het sowieso gezond is (zowel fysiek als mentaal) en dat het wat dopamineshots geeft (en serotonine en endorfine).
Dat is waar maar voor sporten moet je wel vaak de deur uit, afleiding moet je in principe gelijk toepassen bij trek voordat je naar de slijter rijdt in plaats van de sportschool, voor te gamen hoef je enkel je computer aan te zetten, snel je trek omzetten naar afleiding is belangrijk zodat je zo min mogelijk tijd hebt je gedachten weer naar het middel te zetten hebt
pi_219735459
Weet niet hoe lang je gedronken hebt, maar kan mij voorstellen dat twee weken niet drinken in het niet valt bij hoe lang je wel gedronken hebt. Niet om je prestatie te bagatelliseren, maar wel om je mee te geven dat het niet gek is dat je na twee weken nog steeds zin in drank hebt. Dat zal nog wel tijden zo kunnen blijven.

Alternatieven zijn er niet echt. Het gezondst is om het bij water of thee te houden. Eventueel suikervrije drankjes.
  zaterdag 3 januari 2026 @ 21:01:42 #62
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219736522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 07:54 schreef Nijna het volgende:
Goed bezig!

Misschien helpt bewegen ook wel een beetje, je hoeft niet gelijk intensief te gaan sporten. Maar misschien kan je als je thuis komt uit je werk een kort ommetje maken, wandelen.
Als je eenmaal op die bank zit, is het lastig om eraf te komen. Maar misschien levert het je iets op.

Zet em op! Dag voor dag!
Dankjewel, beweging vind ik moeilijk, maar dat heeft ook te maken met de winter, ik krijg dan altijd wat een dipje. Ik deed een hele tijd zwemmen, maar ben daar helaas mee moeten stoppen vanwege medische problemen. Sporten zit er even niet in.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 08:03 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hoeveel euro heb je bespaart door niet te drinken de afgelopen 3 weken?
Behoorlijk wat, ongeveer 10-15 euro per week.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:19 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind dat altijd knap dat elke dag drinken,
Heb katers altijd al klote gevonden en hoe ouder ik word hoe erger ze lijken te worden.

Ik moet na een dag zuipen de dag erna niet eens aan een biertje denken.

Mijn advies is, beloon jezelf met een ander (minder ongezond) genotsmiddel. Zoals een lekker bakje koffie met slagroom, of goede chocola, etc
Dankjewel kerel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 09:37 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Ga sporten ipv gamen.
Zie paar posts boven, sporten zit er niet in.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 19:18 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dankjewel.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 19:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Het zit er gewoon niet in. Verder vind ik wat @Cupfighter zegt ook terecht. Zelfs als ik zou kunnen sporten, wat nu niet gaat, zou ik het niet moeten doen. Het kost me wilskracht om niet te drinken, dan moet ik niet nog allemaal nieuwe dingen hebben die ook wilskracht kosten zoals sporten.
Anton-Gaaei-supporter (LET'S GO Anton!)
  zaterdag 3 januari 2026 @ 21:03:14 #63
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219736538
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 19:50 schreef Cockwhale het volgende:
Weet niet hoe lang je gedronken hebt, maar kan mij voorstellen dat twee weken niet drinken in het niet valt bij hoe lang je wel gedronken hebt. Niet om je prestatie te bagatelliseren, maar wel om je mee te geven dat het niet gek is dat je na twee weken nog steeds zin in drank hebt. Dat zal nog wel tijden zo kunnen blijven.

Alternatieven zijn er niet echt. Het gezondst is om het bij water of thee te houden. Eventueel suikervrije drankjes.
Snap wat je bedoelt kerel. Denk dat water en thee inderdaad het gezondst is, maar af en toe misschien wat fanta of zo fuck it. Zonet was ik even ergens waar mensen wijn aan het drinken waren, en ik was gewoon een beetje naar dat glas wijn te kijken en te denken van ik wil ook. Toen ik weer thuis was heb ik direct chocolade reep opgegeten. Niet gezond maar beter dan drinken.
pi_219736645
Je moet juist gaan sporten, dan creeer je dopamine en als je helemaal leeg bent en je voelt behoefte aan vocht en voedsel.

Dan neig je erg naar gezonde dingen en gewoon water, dan heb je niet eens meer zin om naar de slijterij te rijden..

Alleen maar thuis zitten en piekeren , ow ik heb trek en nu al 15 dagen gestopt en hoe kom ik morgen de door..

My 2cents
Hell To The Liars
  zondag 4 januari 2026 @ 12:38:14 #65
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219742773
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef Droopie het volgende:
Je moet juist gaan sporten, dan creeer je dopamine en als je helemaal leeg bent en je voelt behoefte aan vocht en voedsel.

Dan neig je erg naar gezonde dingen en gewoon water, dan heb je niet eens meer zin om naar de slijterij te rijden..

Alleen maar thuis zitten en piekeren , ow ik heb trek en nu al 15 dagen gestopt en hoe kom ik morgen de door..

My 2cents
Niet om mezelf een veer in de kont te steken, maar ik heb niet het gevoel dat ik thuis zit te piekeren over dat ik trek heb.

In principe heb ik het gewoonweg gered en na twee weken vond ik vaker dat ik trek had en ging ik advies vragen wat ik zou kunnen doen. Krijg daarbij waardevolle tips.

Sporten heb ik best goed gedaan maar vanwege gezondheidsredenen moeten stoppen dus het zit er nu ook gewoon even niet in.
pi_219743165
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 12:38 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Niet om mezelf een veer in de kont te steken, maar ik heb niet het gevoel dat ik thuis zit te piekeren over dat ik trek heb.

In principe heb ik het gewoonweg gered en na twee weken vond ik vaker dat ik trek had en ging ik advies vragen wat ik zou kunnen doen. Krijg daarbij waardevolle tips.

Sporten heb ik best goed gedaan maar vanwege gezondheidsredenen moeten stoppen dus het zit er nu ook gewoon even niet in.
Das fijn dat je niet er over zit te malen..

En als je de knop zelf om hebt gezet (en als ik het goed heb, je zelf niet compleet de vernieling heb gezopen) is het ook niet heel moeilijk meer, denk ik.
Hell To The Liars
  zondag 4 januari 2026 @ 13:29:38 #67
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219743183
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 13:27 schreef Droopie het volgende:

[..]
Das fijn dat je niet er over zit te malen..

En als je de knop zelf om hebt gezet (en als ik het goed heb, je zelf niet compleet de vernieling heb gezopen) is het ook niet heel moeilijk meer, denk ik.
Nee, niet echt maar een alternatief voor als ik eens wat anders wil dan water is goed. Thee is het nog niet, en cola en zo zit ook wel teveel suiker in. Ik moet niet een gezondheidsprobleem met een ander gaan wisselen. Maar misschien is het dan maar gewoon water of kan ik een siroopje toevoegen, het is wat het is.

Nee niet helemaal de vernieling maar mijn lever of zo is op het moment niet goed. Allemaal gedoe.
  zondag 4 januari 2026 @ 14:07:23 #68
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_219743572
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 13:29 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Nee, niet echt maar een alternatief voor als ik eens wat anders wil dan water is goed. Thee is het nog niet, en cola en zo zit ook wel teveel suiker in. Ik moet niet een gezondheidsprobleem met een ander gaan wisselen. Maar misschien is het dan maar gewoon water of kan ik een siroopje toevoegen, het is wat het is.

Nee niet helemaal de vernieling maar mijn lever of zo is op het moment niet goed. Allemaal gedoe.
Ik heb altijd blikjes frisdrank in de koelkast. Op de een of andere manier voelt gewoon een glas drinken een beetje niet speciaal. En in een blikje is bijzonder ofzo. Net als bier of wijn ook niet in een pak of plastic fles zit. Ik heb ook wat buitenlandse avond winkeltjes in de buurt die allerlei onbekende blikjes hebben. Dus wat bijzonderder als gewoon standaard cola of fanta.

Als je voorheen 6 halve liters zwaar duits bier dronk met tussendoor nog sterk. Zou ik mij niet direct zorgen maken om een beetje frisdrank voor de suiker. Je gaat ook niet zo snel in één keer 3 liter frisdrank drinken.
  zondag 4 januari 2026 @ 14:16:09 #69
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219743651
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2026 14:07 schreef borbit het volgende:

[..]
Ik heb altijd blikjes frisdrank in de koelkast. Op de een of andere manier voelt gewoon een glas drinken een beetje niet speciaal. En in een blikje is bijzonder ofzo. Net als bier of wijn ook niet in een pak of plastic fles zit. Ik heb ook wat buitenlandse avond winkeltjes in de buurt die allerlei onbekende blikjes hebben. Dus wat bijzonderder als gewoon standaard cola of fanta.

Als je voorheen 6 halve liters zwaar duits bier dronk met tussendoor nog sterk. Zou ik mij niet direct zorgen maken om een beetje frisdrank voor de suiker. Je gaat ook niet zo snel in één keer 3 liter frisdrank drinken.
Dankjewel, daar heb je op zich wel gelijk in. 6 halve liters weiss of helles, zullen slechter zijn geweest dan dat ik wat drink in het weekend.
  zondag 11 januari 2026 @ 14:48:13 #70
511221 Hetekip
#1 MIKEYTT FAN
pi_219809353
Inmiddels 3 weken erop zitten, mijn leverwaarde zijn weer goed.... Dat maakt het echter ook weer dat ik denk van: 'Och ja, een pilsje kan geen kwaad.'

Een fles cassis gekocht, en siroop geprobeerd maar het is toch niet hetzelfde, helaas.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 11 januari 2026 @ 15:01:41 #71
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_219809562
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:48 schreef Hetekip het volgende:
Inmiddels 3 weken erop zitten, mijn leverwaarde zijn weer goed.... Dat maakt het echter ook weer dat ik denk van: 'Och ja, een pilsje kan geen kwaad.'

Een fles cassis gekocht, en siroop geprobeerd maar het is toch niet hetzelfde, helaas.
Oh, lekker bezig dan! En dat gaat best vlot eigenlijk. Maar houd wel vol. Als je weer aan een pilsje begint, zit je ongetwijfeld binnenkort weer met slechte leverwaardes.
  Moderator zondag 11 januari 2026 @ 15:41:47 #72
441859 crew  Lenny77
pi_219809989
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 14:48 schreef Hetekip het volgende:

Drink gewoon je frisdrank joh! Het is nu niet het moment om streng op alles te zijn.
Je bent erg sterk bezig, als die Hero Cassis of Pepsi helpt, gewoon doen.
De rest komt eventueel wel weer later na een jaar ofzo.
Nu concentreren op alcohol vrij te blijven, elke afleiding die helpt (buiten drugs of iets wat je in de vernieling brengt) is goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 11-01-2026 17:29:26 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')