Hoeveel euro heb je bespaart door niet te drinken de afgelopen 3 weken?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:42 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dankjewel kerel, ik ga misschien Kingdom Come Deliverance 2 kopen in de steam sale, voor een beetje afleiding, maar dan ga ik weer stressen dat ik geld aan onzin uitgeef. Maar ja twee kratjes bier is even duur.
Ik denk dat het hebben van afleiding wel een grote hulp gaat zijn ja.
Doen, doen, doen!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:42 schreef Hetekip het volgende:
ankjewel kerel, ik ga misschien Kingdom Come Deliverance 2 kopen in de steam sale, voor een beetje afleiding, maar dan ga ik weer stressen dat ik geld aan onzin uitgeef.
Ga sporten ipv gamen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:42 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dankjewel kerel, ik ga misschien Kingdom Come Deliverance 2 kopen in de steam sale, voor een beetje afleiding, maar dan ga ik weer stressen dat ik geld aan onzin uitgeef. Maar ja twee kratjes bier is even duur.
Ik denk dat het hebben van afleiding wel een grote hulp gaat zijn ja.
Sporten heeft wel als bijkomend voordeel dat het sowieso gezond is (zowel fysiek als mentaal) en dat het wat dopamineshots geeft (en serotonine en endorfine).quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maakt niet uit, afleiding is afleiding al gaat hij kantklossen
Dat is waar maar voor sporten moet je wel vaak de deur uit, afleiding moet je in principe gelijk toepassen bij trek voordat je naar de slijter rijdt in plaats van de sportschool, voor te gamen hoef je enkel je computer aan te zetten, snel je trek omzetten naar afleiding is belangrijk zodat je zo min mogelijk tijd hebt je gedachten weer naar het middel te zetten hebtquote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Sporten heeft wel als bijkomend voordeel dat het sowieso gezond is (zowel fysiek als mentaal) en dat het wat dopamineshots geeft (en serotonine en endorfine).
Dankjewel, beweging vind ik moeilijk, maar dat heeft ook te maken met de winter, ik krijg dan altijd wat een dipje. Ik deed een hele tijd zwemmen, maar ben daar helaas mee moeten stoppen vanwege medische problemen. Sporten zit er even niet in.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 07:54 schreef Nijna het volgende:
Goed bezig!
Misschien helpt bewegen ook wel een beetje, je hoeft niet gelijk intensief te gaan sporten. Maar misschien kan je als je thuis komt uit je werk een kort ommetje maken, wandelen.
Als je eenmaal op die bank zit, is het lastig om eraf te komen. Maar misschien levert het je iets op.
Zet em op! Dag voor dag!
Behoorlijk wat, ongeveer 10-15 euro per week.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 08:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Hoeveel euro heb je bespaart door niet te drinken de afgelopen 3 weken?
Dankjewel kerel.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:19 schreef Harvest89 het volgende:
Ik vind dat altijd knap dat elke dag drinken,
Heb katers altijd al klote gevonden en hoe ouder ik word hoe erger ze lijken te worden.
Ik moet na een dag zuipen de dag erna niet eens aan een biertje denken.
Mijn advies is, beloon jezelf met een ander (minder ongezond) genotsmiddel. Zoals een lekker bakje koffie met slagroom, of goede chocola, etc
Zie paar posts boven, sporten zit er niet in.quote:
Dankjewel.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maakt niet uit, afleiding is afleiding al gaat hij kantklossen
Het zit er gewoon niet in. Verder vind ik wat @Cupfighter zegt ook terecht. Zelfs als ik zou kunnen sporten, wat nu niet gaat, zou ik het niet moeten doen. Het kost me wilskracht om niet te drinken, dan moet ik niet nog allemaal nieuwe dingen hebben die ook wilskracht kosten zoals sporten.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Sporten heeft wel als bijkomend voordeel dat het sowieso gezond is (zowel fysiek als mentaal) en dat het wat dopamineshots geeft (en serotonine en endorfine).
Snap wat je bedoelt kerel. Denk dat water en thee inderdaad het gezondst is, maar af en toe misschien wat fanta of zo fuck it. Zonet was ik even ergens waar mensen wijn aan het drinken waren, en ik was gewoon een beetje naar dat glas wijn te kijken en te denken van ik wil ook. Toen ik weer thuis was heb ik direct chocolade reep opgegeten. Niet gezond maar beter dan drinken.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:50 schreef Cockwhale het volgende:
Weet niet hoe lang je gedronken hebt, maar kan mij voorstellen dat twee weken niet drinken in het niet valt bij hoe lang je wel gedronken hebt. Niet om je prestatie te bagatelliseren, maar wel om je mee te geven dat het niet gek is dat je na twee weken nog steeds zin in drank hebt. Dat zal nog wel tijden zo kunnen blijven.
Alternatieven zijn er niet echt. Het gezondst is om het bij water of thee te houden. Eventueel suikervrije drankjes.
Niet om mezelf een veer in de kont te steken, maar ik heb niet het gevoel dat ik thuis zit te piekeren over dat ik trek heb.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:08 schreef Droopie het volgende:
Je moet juist gaan sporten, dan creeer je dopamine en als je helemaal leeg bent en je voelt behoefte aan vocht en voedsel.
Dan neig je erg naar gezonde dingen en gewoon water, dan heb je niet eens meer zin om naar de slijterij te rijden..
Alleen maar thuis zitten en piekeren , ow ik heb trek en nu al 15 dagen gestopt en hoe kom ik morgen de door..
My 2cents
Das fijn dat je niet er over zit te malen..quote:Op zondag 4 januari 2026 12:38 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Niet om mezelf een veer in de kont te steken, maar ik heb niet het gevoel dat ik thuis zit te piekeren over dat ik trek heb.
In principe heb ik het gewoonweg gered en na twee weken vond ik vaker dat ik trek had en ging ik advies vragen wat ik zou kunnen doen. Krijg daarbij waardevolle tips.
Sporten heb ik best goed gedaan maar vanwege gezondheidsredenen moeten stoppen dus het zit er nu ook gewoon even niet in.
Nee, niet echt maar een alternatief voor als ik eens wat anders wil dan water is goed. Thee is het nog niet, en cola en zo zit ook wel teveel suiker in. Ik moet niet een gezondheidsprobleem met een ander gaan wisselen. Maar misschien is het dan maar gewoon water of kan ik een siroopje toevoegen, het is wat het is.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Das fijn dat je niet er over zit te malen..
En als je de knop zelf om hebt gezet (en als ik het goed heb, je zelf niet compleet de vernieling heb gezopen) is het ook niet heel moeilijk meer, denk ik.
Ik heb altijd blikjes frisdrank in de koelkast. Op de een of andere manier voelt gewoon een glas drinken een beetje niet speciaal. En in een blikje is bijzonder ofzo. Net als bier of wijn ook niet in een pak of plastic fles zit. Ik heb ook wat buitenlandse avond winkeltjes in de buurt die allerlei onbekende blikjes hebben. Dus wat bijzonderder als gewoon standaard cola of fanta.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:29 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Nee, niet echt maar een alternatief voor als ik eens wat anders wil dan water is goed. Thee is het nog niet, en cola en zo zit ook wel teveel suiker in. Ik moet niet een gezondheidsprobleem met een ander gaan wisselen. Maar misschien is het dan maar gewoon water of kan ik een siroopje toevoegen, het is wat het is.
Nee niet helemaal de vernieling maar mijn lever of zo is op het moment niet goed. Allemaal gedoe.
Dankjewel, daar heb je op zich wel gelijk in. 6 halve liters weiss of helles, zullen slechter zijn geweest dan dat ik wat drink in het weekend.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:07 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik heb altijd blikjes frisdrank in de koelkast. Op de een of andere manier voelt gewoon een glas drinken een beetje niet speciaal. En in een blikje is bijzonder ofzo. Net als bier of wijn ook niet in een pak of plastic fles zit. Ik heb ook wat buitenlandse avond winkeltjes in de buurt die allerlei onbekende blikjes hebben. Dus wat bijzonderder als gewoon standaard cola of fanta.
Als je voorheen 6 halve liters zwaar duits bier dronk met tussendoor nog sterk. Zou ik mij niet direct zorgen maken om een beetje frisdrank voor de suiker. Je gaat ook niet zo snel in één keer 3 liter frisdrank drinken.
Oh, lekker bezig dan! En dat gaat best vlot eigenlijk. Maar houd wel vol. Als je weer aan een pilsje begint, zit je ongetwijfeld binnenkort weer met slechte leverwaardes.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:48 schreef Hetekip het volgende:
Inmiddels 3 weken erop zitten, mijn leverwaarde zijn weer goed.... Dat maakt het echter ook weer dat ik denk van: 'Och ja, een pilsje kan geen kwaad.'
Een fles cassis gekocht, en siroop geprobeerd maar het is toch niet hetzelfde, helaas.
Drink gewoon je frisdrank joh! Het is nu niet het moment om streng op alles te zijn.quote:Op zondag 11 januari 2026 14:48 schreef Hetekip het volgende:
Inmiddels 3 weken erop zitten, mijn leverwaarde zijn weer goed.... Dat maakt het echter ook weer dat ik denk van: 'Och ja, een pilsje kan geen kwaad.'
Een fles cassis gekocht, en siroop geprobeerd maar het is toch niet hetzelfde, helaas.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |