Dat is niet zo'n spannende televisie, wel? Zit het even tegen, kun je vanavond nog bij de erwtensoep van je (schoon)ouders aanschuiven.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:37 schreef KvanG het volgende:
naar Belgie bij 'ik vertrek'? Ik bedoel, het is toch een beetje vreemd dat de mensen altijd naar Frankrijk, Italie, Spanje vertrekken, maar nooit naar Belgie?
Dat lijkt me geen pretje ! Of is dat daar wel vaker zo ?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n spannende televisie, wel? Zit het even tegen, kun je vanavond nog bij de erwtensoep van je (schoon)ouders aanschuiven.![]()
Groetjes uit Zweden, waar ik deze week drieënhalve dag zonder stroom, verwarming en kraanwater heb gezeten thuis.
Geen pretje inderdaad! Het was een uitzonderlijk zware storm, waardoor ruim 200.000 huishoudens in Zweden en Finland zonder stroom kwamen te zitten. En wij wonen op het platteland, en hadden daardoor klaarblijkelijk geen prioriteit om weer aangesloten te worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:47 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen pretje ! Of is dat daar wel vaker zo ?
Geen houtkachel of open haard in huis??quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Geen pretje inderdaad! Het was een uitzonderlijk zware storm, waardoor ruim 200.000 huishoudens in Zweden en Finland zonder stroom kwamen te zitten. En wij wonen op het platteland, en hadden daardoor klaarblijkelijk geen prioriteit om weer aangesloten te worden.![]()
Zie ook:
https://nos.nl/artikel/25(...)in-zweden-en-finland
Pfff ben je klaar mee ! Lees het. Wat een ellende !quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:50 schreef Viv het volgende:
[..]
Geen pretje inderdaad! Het was een uitzonderlijk zware storm, waardoor ruim 200.000 huishoudens in Zweden en Finland zonder stroom kwamen te zitten. En wij wonen op het platteland, en hadden daardoor klaarblijkelijk geen prioriteit om weer aangesloten te worden.![]()
Zie ook:
https://nos.nl/artikel/25(...)in-zweden-en-finland
Is dat tegenwoordig zo ja? In mijn herinnering altijd kansloze B&B’s opzetten in Nigeria, Mali, Domalie, Venezuele etc.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:37 schreef KvanG het volgende:
naar Belgie bij 'ik vertrek'? Ik bedoel, het is toch een beetje vreemd dat de mensen altijd naar Frankrijk, Italie, Spanje vertrekken, maar nooit naar Belgie?
Wel een houtkachel, gelukkig maar!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Geen houtkachel of open haard in huis??
Gelukkig maar! Ik wil niet weten hoe koud het buiten is bij jullie is nuquote:
Als ik een dagje Amsterdam of Rotterdam heb gedaan, dan vertrek ik naar België hoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:37 schreef KvanG het volgende:
Gevolgen van die storm?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n spannende televisie, wel? Zit het even tegen, kun je vanavond nog bij de erwtensoep van je (schoon)ouders aanschuiven.![]()
Groetjes uit Zweden, waar ik deze week drieënhalve dag zonder stroom, verwarming en kraanwater heb gezeten thuis.
Dit. In het dichtbevolkte Nederland zijn houtkachels een slecht idee, maar daar op het platteland van Scandinavië lijkt me dat een zinvolle nood-/aanvullende voorziening.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 21:52 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Geen houtkachel of open haard in huis??
Kon natuurlijk ook de Rus zijn met sabotagequote:
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:00 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ken mensen die jaren geleden ook wel mee wilden doen aan "ik vertrek", maar die kwamen niet door de voorselectie. Ze spraken de taal, hadden zich goed ingelezen en zelfs de diploma's en vergunningen op orde voor het bedrijf dat ze in Oostenrijk wilden opzetten. De reden waarom ze niet gefilmd werden was dus inderdaad omdat ze te goed voorbereid waren, en dan is het geen leuke televisie.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:44 schreef LordofLeaves het volgende:
Het verbaasd mij eerder over het feit dat die mensen zo slecht zijn voorbereid.
vertelquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:38 schreef knoopie het volgende:
En alle keren zijn er echt wel wat grappige dingen gebeurd.
Ja, spreken en schrijven de taal niet, bijvoorbeeld. Hoewel dat bij 'Ik blijf' personen ook het geval blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:44 schreef LordofLeaves het volgende:
Het verbaasd mij eerder over het feit dat die mensen zo slecht zijn voorbereid.
Oe, daar zou ik ook wel eens heen willen!quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Als ik een dagje Amerstam of Rotterdam heb gedaan, dan vertrek ik naar België hoor.
Wij werden benaderd voor een vergelijkbaar programma, zie hieronder.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:38 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
Ik ken mensen die jaren geleden ook wel mee wilden doen aan "ik vertrek", maar die kwamen niet door de voorselectie. Ze spraken de taal, hadden zich goed ingelezen en zelfs de diploma's en vergunningen op orde voor het bedrijf dat ze in Oostenrijk wilden opzetten. De reden waarom ze niet gefilmd werden was dus inderdaad omdat ze te goed voorbereid waren, en dan is het geen leuke televisie.
Zelf ben ik ook drie keer internationaal verhuisd. En alle keren zijn er echt wel wat grappige dingen gebeurd. Maar dat was hoogstens een leuk verhaal voor op een verjaardag, zeker weten geen televisiewaardig materiaal.
Wij hebben het alsnog een beetje spannend gemaakt destijds:quote:Op zaterdag 23 maart 2024 20:09 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik ben destijds benaderd voor Het roer om:
[..]
Ze zochten contact via Marktplaats, waar ik spullen had aangeboden "wegens emigratie". Daar zoeken ze kennelijk op.
Maar toen ik aangaf dat ik in het nieuwe land al een vaste baan in loondienst had geregeld (en dus géén noodlijdend hotel-restaurant ging overnemen zonder enige horeca-ervaring), waren we bij nader inzien niet zo geschikt.
quote:Op zondag 26 december 2021 10:07 schreef Viv het volgende:
Ai, als we hadden meegedaan aan Ik Vertrek of Het Roer Om, dan zou nu het spannende "Gaat het allemaal wel goedkomen?"-gedeelte beginnen.![]()
We vertrekken aanstaande zondag, alles is geregeld: busje gehuurd, boottocht geboekt, overnachtingen in vakantiehuisje voor de eerste dagen.
Om Zweden binnen te komen heb je inmiddels een negatieve coronatest nodig. En nu heb ik (ondanks bewust weinig mensen zien) sinds gisteravond keelpijn en koorts.Straks naar de teststraat!
Verklaard weer een hoop.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:38 schreef knoopie het volgende:
[..]
[..]
Ik ken mensen die jaren geleden ook wel mee wilden doen aan "ik vertrek", maar die kwamen niet door de voorselectie. Ze spraken de taal, hadden zich goed ingelezen en zelfs de diploma's en vergunningen op orde voor het bedrijf dat ze in Oostenrijk wilden opzetten. De reden waarom ze niet gefilmd werden was dus inderdaad omdat ze te goed voorbereid waren, en dan is het geen leuke televisie.
Neh, het zijn van die verhalen die grappig zijn als je ons kent. Verder niet. Sorry, als je leuke verhalen wil horen, dan moet je het gewoon zelf eens proberen.quote:
Goh wat een gruwelijke vaut zegquote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oe, daar zou ik ook wel eens heen willen!
Vlakbij de Amercentrale, lijkt mequote:Op vrijdag 9 januari 2026 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oe, daar zou ik ook wel eens heen willen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |