Daar hebben er veel een handje van in verschillende onderwerpen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En alleen bepaalde mensen vinden dat regels en wetten niet voor hen gelden als ze het er niet mee eens zijn. Tja...
Maar ja. Die 190 miljoen die er dit jaar aan vuurwerk is uitgegeven, die gaan niet in de volledigheid nu naar het buitenland. Een substantieel deel zal het er nu bij laten.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die gaan straks een 'vuurwerk vereniging' oprichten.
Illegale knallers heb je nu ook al.
Precies dit. Als de handhavers zich niet meer hoeven te bekommeren over alle Pietjes die met hun legale setjes, wat nog steeds een potentieel gevaar op kan leveren, dan kan hun aandacht naar het straattuig dat met illegaal rommel de buurt onveilig maakt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:08 schreef Buitendam het volgende:
En de Pietjes zonder legale setjes zijn een enorme hoeveel kilo’s die je volgend jaar niet meer hebt. En het jaar daarna al helemaal. Het sterft langzaam uit.
quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Precies dit. Als de handhavers zich niet meer hoeven te bekommeren over alle Pietjes die met hun legale setjes, wat nog steeds een potentieel gevaar op kan leveren, dan kan hun aandacht naar het straattuig dat met illegaal rommel de buurt onveilig maakt.
Er is echt helemaal niemand die denkt dat dat volledig verdwijntquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar hebben er veel een handje van in verschillende onderwerpen.
Je zal het gaan zien volgend jaar hoe hard naïef dit gedacht is. Vuurwerk zal er zijn en ook de rellen en nare incidenten. Die verdwijnen niet als je het volk daar achter niet aanpakt.
Je de massa moet altijd lijden voor een kleine groep kneuzen. Maar qua handhaven; ik geef het ze te doen. De ME wordt met van alles en nog wat bekogeld. Zou jij daar op in gaan grijpen? En als ze ingrijpen staan ze morgen met hun smoel op dumpert omdat ze weer te hardhandig hebben in gegrepen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:12 schreef MMaRsu het volgende:
Nee omdat een klein groepje mongolen er niet mee om kan gaan en NL niet effectief kan handhaven mag de rest van het gepeupel weer een traditie vaarwel zeggen
Het is gewoon kut
Handhavingsprotocol 'niemand steekt af, niemand schoolt samen' heeft ook goed geholpen met corona.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:10 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja dan moet je die nuance wel even zelf aanbrengen. Ik kan hier vanaf mijn schermpje niet beoordelen waar jij op doelt.
Dat de rellen er volgend jaar niet minder om gaan zijn kunnen we nu nog helemaal niet beoordelen. Er komt een nieuwe dynamiek rondom oud/nieuw en daar worden veiligheidsplannen op gemaakt. En jij weet net zo min als ieder ander hier hoe de handhavingsprotocollen er voor volgens jaar uit gaan zien.
Wordt het beter? eerste jaren misschien nog niet direct maar niks doen is geen optie meer.
Er is een rapport beschikbaar van 60 kantjes. Zin om die door te spitten? Tijdens 2020/2021 is er zwaar ingezet op handhaving. Het uitganspunt is daarbij nog niet 1 keer geweest dat er niemand wat afstak.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Handhavingsprotocol 'niemand steekt af, niemand schoolt samen' heeft ook goed geholpen met corona.
quote:Mooie testcase konden ze doen toen. Niks van gemerkt, want je kan niet handhaven op zoiets massaals.
Dat is ook naïef van de politiek/autoriteiten zo te denken. Denk je dat ze op ieder knallertje af gaan komen straks? Kon nu ook al he, immers is afsteken sowieso verboden op alle dagen behalve de nieuwjaarsnacht. Heb de politie echt nog nooit zien opdraven tegen knal jeugd.
Ja het lijkt me goed als daar aanpassingen in komen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je de massa moet altijd lijden voor een kleine groep kneuzen. Maar qua handhaven; ik geef het ze te doen. De ME wordt met van alles en nog wat bekogeld. Zou jij daar op in gaan grijpen? En als ze ingrijpen staan ze morgen met hun smoel op dumpert omdat ze weer te hardhandig hebben in gegrepen.
You're damned if you do and you're damned if you don't.
Nou ik wel. Paar jaar geleden Paddepoel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Handhavingsprotocol 'niemand steekt af, niemand schoolt samen' heeft ook goed geholpen met corona.
Mooie testcase konden ze doen toen. Niks van gemerkt, want je kan niet handhaven op zoiets massaals.
Dat is ook naïef van de politiek/autoriteiten zo te denken. Denk je dat ze op ieder knallertje af gaan komen straks? Kon nu ook al he, immers is afsteken sowieso verboden op alle dagen behalve de nieuwjaarsnacht. Heb de politie echt nog nooit zien opdraven tegen knal jeugd.
Doe niet zo dom joh. Het blijft uiteindelijk gewoon vuurwerk. En als mensen gezopen hebben doen ze de domste dingen. Er blijft gewoon een potentieel risico en gevaar aan zitten.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:13 schreef MMaRsu het volgende:
[..]uhuh
Pietje met legale potjes die een potentieel gevaar zijngast
Nou, dat is niet helemaal het geval. De combinatie van alle facetten van o&n is te groot voor handhaving, ziekenhuizen etc. Dus dan ga je kijken welke onderdelen je eruit kunt halen om het behapbaar te maken.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Yup, en het was ooit zo gezellig.
Niet meer ff om 12 uur naar buiten om vuurwerk te kijken
Nee omdat een klein groepje mongolen er niet mee om kan gaan en NL niet effectief kan handhaven mag de rest van het gepeupel weer een traditie vaarwel zeggen
Het is gewoon kut
Als je alles wil verbieden wat een potentieel gevaar heeft dan kunnen mensen gewoon beter zichzelf opsluitenquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Doe niet zo dom joh. Het blijft uiteindelijk gewoon vuurwerk. En als mensen gezopen hebben doen ze de domste dingen. Er blijft gewoon een potentieel risico en gevaar aan zitten.
Sterretjes zijn toch ook ongevaarlijk?
Zeg dat maar eens hardop in Volendam.
Lekker makkelijk lullen vanachter je computertje.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:19 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja het lijkt me goed als daar aanpassingen in komen.
Te hard opgetreden? Zolang er niemand wordt afgeschoten treden ze maar een stukje harder op. Tasers, waterspuiten en alles wat gewoon legaal kan.
Die lui moeten gewoon kei en keihard worden aangepakt ipv dat laffe gedoe van de ME.
Ze worden bekogeld oh nee, ja nou dan moet je niet bij de ME gaan, ze hebben dikke helmen en bekleding die hen beschermt. En die kneuzen die de ME aanvallen moet je gewoon laten voelen als ze niet willen luisteren.
Echt al dat gejank ook altijd. Laat de ME die kneuzen gewoon ff in elkaar beuken en meenemen naar het bureau om een maandje of twee/drie te zitten als ze de ME aanvallen.
Maarja dat kan dan schijnbaar allemaal weer niet.
Waarom die stropoppen telkens?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:22 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als je alles wil verbieden wat een potentieel gevaar heeft dan kunnen mensen gewoon beter zichzelf opsluiten
Je kan beter drank verbieden wat gewoon tot een een enorme hoeveelheid slachtoffers leidt, ELK JAAR WEER.
Buiten oud en nieuw, verkeersslachtoffers, geweldsplegingen ivm alcohol, comazuipende kinderen etc.
Maar nee, vuurwerk is het probleemdie ene fucking dag op het jaar
quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lekker makkelijk lullen vanachter je computertje.
Nogmaals; ik geef het ze te doen. Ik zou niet graag in de schoenen van een ME-er staan.
Waarom zou je niet gewoon het probleem bij de basis aanpakken? Vuurwerk is niet het probleem noch het grootste probleem van geweld, slachtoffers en dodelijke slachtoffers op jaarlijke basis.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Waarom die stropoppen telkens?
Zo zwaar bewapend is de ME niet.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]oh dus ik mag er niks van zeggen omdat ik geen ME'er ben?
Ik zeg toch dat ze harder moeten optreden.
Ik heb het te doen met andere hulpverleners die mensen moeten helpen. En dan bekogeld worden door mongooltjes.
De ME is een zwaarbewapend peleton, daar hoef je het niet mee 'te doen te hebben' hoor. Dat is gewoon hun werk.
Je mag er best wat van zeggen. Alleen dan helpt het wel als je ook de realiteit een beetje in je posts meeneemt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:25 schreef MMaRsu het volgende:
[..]oh dus ik mag er niks van zeggen omdat ik geen ME'er ben?
Ik zeg toch dat ze harder moeten optreden.
Ik heb het te doen met andere hulpverleners die mensen moeten helpen. En dan bekogeld worden door mongooltjes.
De ME is een zwaarbewapend peleton, daar hoef je het niet mee 'te doen te hebben' hoor. Dat is gewoon hun werk.
Exact.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:26 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Waarom zou je niet gewoon het probleem bij de basis aanpakken?
Niet voor de lol, maar als ze een x goed zouden doorpakken zou dit niet elk fucking jaar nodig zijn nietwaar?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je mag er best wat van zeggen. Alleen dan helpt het wel als je ook de realiteit een beetje in je posts meeneemt.
Of had jij nu werkelijk gedacht dat die ME-ers daar puur voor de lol een avondje centjes staan te verdienen op een manier die ze zelf het makkelijkst uit komt?
75% steekt geen vuurwerk af, dus je pest er nauwelijks het hele land meequote:Op donderdag 1 januari 2026 14:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Niet voor de lol, maar als ze een x goed zouden doorpakken zou dit niet elk fucking jaar nodig zijn nietwaar?
Oppakken, celstraffen, strafblad.
Klaar. Dan staan ze er volgend jaar niet weer.
Nogmaals, jan met zn legale potje is geen issue en ook geen probleem
Ik heb dan ook bijna tot niets gelezen over dergelijke problemen die deze mensen veroorzaken.
Ik lees alleen maar over groepen kneuzen die willen rellen koste wat kost
En die moet je aanpakken, en niet het hele land gaan pesten met je anti vuurwerk regels.
Ook die ME-ers hebben maar 1 leven he. Als ze door een stel mongolen met cobra's bekogeld worden dan kan ik me voorstellen dat ze enigszins gematigd op een groep rellend tuig af gaat. Zo'n cobra hoeft maar 1 keer verkeerd terecht te komen in een groep ME-ers en de gevolgen die het kan hebben kan je leven en je werk voorgoed veranderen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Niet voor de lol, maar als ze een x goed zouden doorpakken zou dit niet elk fucking jaar nodig zijn nietwaar?
Realistisch wel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |