abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219710990
https://www.ioresearch.n(...)s-in-eigen-gemeente/

De OP sloeg ondertussen niet meer op het nieuwsbericht. Even snel aangepast met wat cijfers van 2 jaar terug. Draag gerust wat actuelers aan !
pi_219711015
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:24 schreef Caland het volgende:

[..]
In gemeentes waar een vuurwerkverbod is wordt er ook gewoon vuurwerk verkocht, dat maakt het zo onzinnig
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:24 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Klopt. Het is dan ook een afsteekverbod in Alkmaar, maar er mocht wel vuurwerk verkocht worden. Huh? Ja, er waren 4 verkooppunten in Alkmaar waar je vuurwerk kon ophalen.
Dus zo gek is het niet dat het er dan nog wordt afgestoken. Uiteindelijk zijn wetten of verboden of regels er alleen voor anderen als ik me er niet aan wil houden en op deze manier dan ook de kat op het spek binden is vragen om problemen.

Dat zal dus als het vuurwerkverbod volgende jaarwisseling is ingegaan anders zijn. Dan zijn er geen verkooppunten in Nederland, neem ik aan, want het is dan niet alleen een afsteek-, maar ook een verkoopverbod? Aangezien de vuurwerkverkopers om compensatie vragen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:31:46 #3
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219711028
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 11:54 schreef opgebaarde het volgende: [..] 62% staat positief tegenover het verbod op vuurwerk. Ik vind dat best veel draagvlak, jij?
Mij is niets gevraagd

quote:
1.353 Nederlanders
Hebben meegedaan aan dit onderzoek _O-

1300 man _O- :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_219711029
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:24 schreef Caland het volgende:

[..]
In gemeentes waar een vuurwerkverbod is wordt er ook gewoon vuurwerk verkocht, dat maakt het zo onzinnig
Een landelijk verbod gaat het echt wel uitbannen, eerste paar jaren zal je nog wat protestacties hebben en mensen die het er om doen, maar op de lange termijn gaan mensen hun tijd gewoon anders invullen en door met hun leven.
blablablabla
  donderdag 1 januari 2026 @ 13:35:15 #5
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219711071
Ik denk dat we alvast lekker worden gemaakt voor een algeheel verbod op oud en nieuw..

https://www.nu.nl/jaarwis(...)e-dingen-gezien.html

De politie heeft VERSCHRIKKELIJKE dingen gezien

:')
pi_219711173
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat we alvast lekker worden gemaakt voor een algeheel verbod op oud en nieuw..

Sukkeltje
pi_219711176
Het is bizar, dat er zoveel mensen zijn die met lawaai door vuurwerk proberen denkbeeldige wezens te verjagen, en de mensen die hen willen helpen om van hun angst voor denkbeeldige wezens af te komen zien als de vijand.
pi_219711182
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Mij is niets gevraagd
[..]
Hebben meegedaan aan dit onderzoek _O-

1300 man _O- :')
Een onderzoek met 56.000 respondenten acht je wel representatief?

https://wnl.tv/2025/12/28(...)elijk-vuurwerkverbod
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219711190
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Dus zo gek is het niet dat het er dan nog wordt afgestoken. Uiteindelijk zijn wetten of verboden of regels er alleen voor anderen als ik me er niet aan wil houden en op deze manier dan ook de kat op het spek binden is vragen om problemen.

Dat zal dus als het vuurwerkverbod volgende jaarwisseling is ingegaan anders zijn. Dan zijn er geen verkooppunten in Nederland, neem ik aan, want het is dan niet alleen een afsteek-, maar ook een verkoopverbod? Aangezien de vuurwerkverkopers om compensatie vragen.
Klopt, dat is inclusief een verkoopverbod dus dat zet al wat meer zoden aan de dijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219711197
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef MMaRsu het volgende:

Ik geef het je te doen zo'n nachtje meedraaien op oudjaar.
blablablabla
pi_219711336
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Mij is niets gevraagd
Waarvoor mijn excuses.
pi_219711406
De winkelstraat hier in het dorp lijkt wel een slagveld. _O- Ramen er uit, auto op z'n kop, overal vuurwerkzooi. _O-

De laatste adem van onverbeterlijk aso-volk, zo voelt het.
Echt heel benieuwd hoe het volgend jaar er aan toe gaat.
-nee-
pi_219711415
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]

Tijdens corona was het ook zo'n succes.

Toch?

In Belgie en Duitsland is het prima te krijgen en voor de politie is het onmogelijk om alle grensovergangen continu te bewaken. Helpt ook niet voor andere dingen, blijkbaar, is de mening altijd geweest. Dus waarom wel tegen vuurwerk? Er ging genoeg de lucht in wat echt niet legaal was.

Dus het is ernstig naïef van je te denken dat het volgend jaar 'anders' zal zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219711430
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Toch?

In Belgie en Duitsland is het prima te krijgen en voor de politie is het onmogelijk om alle grensovergangen continu te bewaken. Helpt ook niet voor andere dingen, blijkbaar, is de mening altijd geweest. Dus waarom wel tegen vuurwerk? Er ging genoeg de lucht in wat echt niet legaal was.

Dus het is ernstig naïef van je te denken dat het volgend jaar 'anders' zal zijn.
Als de gemiddelde Nederlander niet meer overal op elke hoek van de straat vuurwerk kan kopen, dan IS het toch gewoon anders?
pi_219711433
quote:
14s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:00 schreef Marsenal het volgende:
De winkelstraat hier in het dorp lijkt wel een slagveld. _O- Ramen er uit, auto op z'n kop, overal vuurwerkzooi. _O-

De laatste adem van onverbeterlijk aso-volk, zo voelt het.
Echt heel benieuwd hoe het volgend jaar er aan toe gaat.
Net zo hard.
1947-2016
pi_219711446
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Toch?
Absoluut, substantieel minder slachtoffers.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219711458
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als de gemiddelde Nederlander niet meer overal op elke hoek van de straat vuurwerk kan kopen, dan IS het toch gewoon anders?
Zeker.
En lang niet iedereen zal dan als alternatief vuurwerk in het buitenland gaan halen.
pi_219711472
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Met die logica zijn alle o+n's 'anders'.

Anders als in minder rellen overlast en andere shit. Hold my beer. Echt niet.
Verschrikkelijk naïef als je denkt dat die rellen dit jaar voor het laatst zijn geweest.

Hou op hoor.
1947-2016
pi_219711500
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker.
En lang niet iedereen zal dan als alternatief vuurwerk in het buitenland gaan halen.
Totaal niet. Ik ben een enorm gemiddelde boerenlul en nu bleek mijn fietsenmaker er mee gestopt en moest ik 6 kilometer verder om vuurwerk te halen en voila, ik had geen vuurwerk.

Alleen dommig asovolk neemt de moeite om 2000 euro aan zooi vanuit duitsland te slepen, dat is gelukkig niet een groot deel van Nederland.
-nee-
pi_219711514
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker.
Als gister al een hoeveelheid illegaal spul de lucht in is gegaan voor goed bedoelde sier en bij die rellen, wat doet jou dan denken dat dat er volgend jaar niet is?

Piet op de hoek met zn legale setje, ja, die is er niet meer. Die gaat naar de lokale viirwerkvereniging die gaan komen, die stast ipv in de straat straks op het plein.

En die rellen die je ziet hier in het topic, met nu al illegaal spul, dat gaat verdwijnen volgens jou?

:D
1947-2016
pi_219711533
En de Pietjes zonder legale setjes zijn een enorme hoeveel kilo’s die je volgend jaar niet meer hebt. En het jaar daarna al helemaal. Het sterft langzaam uit.
Dit, dus.
pi_219711540
quote:
14s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Totaal niet. Ik ben een enorm gemiddelde boerenlul en nu bleek mijn fietsenmaker er mee gestopt en moest ik 6 kilometer verder om vuurwerk te halen en voila, ik had geen vuurwerk.

Alleen dommig asovolk neemt de moeite om 2000 euro aan zooi vanuit duitsland te slepen, dat is gelukkig niet een groot deel van Nederland.
Die gaan straks een 'vuurwerk vereniging' oprichten.
Illegale knallers heb je nu ook al.
1947-2016
pi_219711558
quote:
14s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:06 schreef Marsenal het volgende:

[..]

En alleen bepaalde mensen vinden dat regels en wetten niet voor hen gelden als ze het er niet mee eens zijn. Tja...
pi_219711574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Met die logica zijn alle o+n's 'anders'.

Anders als in minder rellen overlast en andere shit. Hold my beer. Echt niet.
Verschrikkelijk naïef als je denkt dat die rellen dit jaar voor het laatst zijn geweest.

Hou op hoor.
Ja dan moet je die nuance wel even zelf aanbrengen. Ik kan hier vanaf mijn schermpje niet beoordelen waar jij op doelt.

Dat de rellen er volgend jaar niet minder om gaan zijn kunnen we nu nog helemaal niet beoordelen. Er komt een nieuwe dynamiek rondom oud/nieuw en daar worden veiligheidsplannen op gemaakt. En jij weet net zo min als ieder ander hier hoe de handhavingsprotocollen er voor volgens jaar uit gaan zien.

Wordt het beter? eerste jaren misschien nog niet direct maar niks doen is geen optie meer.
  donderdag 1 januari 2026 @ 14:12:25 #25
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219711610
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:08 schreef Buitendam het volgende:
En de Pietjes zonder legale setjes zijn een enorme hoeveel kilo’s die je volgend jaar niet meer hebt. En het jaar daarna al helemaal. Het sterft langzaam uit.
Yup, en het was ooit zo gezellig.

Niet meer ff om 12 uur naar buiten om vuurwerk te kijken

Nee omdat een klein groepje mongolen er niet mee om kan gaan en NL niet effectief kan handhaven mag de rest van het gepeupel weer een traditie vaarwel zeggen

Het is gewoon kut
pi_219711612
quote:
7s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En alleen bepaalde mensen vinden dat regels en wetten niet voor hen gelden als ze het er niet mee eens zijn. Tja...
Daar hebben er veel een handje van in verschillende onderwerpen.

Je zal het gaan zien volgend jaar hoe hard naïef dit gedacht is. Vuurwerk zal er zijn en ook de rellen en nare incidenten. Die verdwijnen niet als je het volk daar achter niet aanpakt.
1947-2016
pi_219711625
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die gaan straks een 'vuurwerk vereniging' oprichten.
Illegale knallers heb je nu ook al.
Maar ja. Die 190 miljoen die er dit jaar aan vuurwerk is uitgegeven, die gaan niet in de volledigheid nu naar het buitenland. Een substantieel deel zal het er nu bij laten.

Ik denk dat we over 10 jaar een volledig ander Oud en Nieuw hebben. Tuurlijk gaat het nog wel eens knetteren, maar mijn kinderen groeien op in een andere vibe dan wij opgroeiden, die gaan gewoon een cultuurverandering zien.
-nee-
pi_219711627
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:08 schreef Buitendam het volgende:
Precies dit. Als de handhavers zich niet meer hoeven te bekommeren over alle Pietjes die met hun legale setjes, wat nog steeds een potentieel gevaar op kan leveren, dan kan hun aandacht naar het straattuig dat met illegaal rommel de buurt onveilig maakt.
  donderdag 1 januari 2026 @ 14:13:57 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_219711643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Precies dit. Als de handhavers zich niet meer hoeven te bekommeren over alle Pietjes die met hun legale setjes, wat nog steeds een potentieel gevaar op kan leveren, dan kan hun aandacht naar het straattuig dat met illegaal rommel de buurt onveilig maakt.
:') uhuh

Pietje met legale potjes die een potentieel gevaar zijn :') gast
pi_219711670
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daar hebben er veel een handje van in verschillende onderwerpen.

Je zal het gaan zien volgend jaar hoe hard naïef dit gedacht is. Vuurwerk zal er zijn en ook de rellen en nare incidenten. Die verdwijnen niet als je het volk daar achter niet aanpakt.
Er is echt helemaal niemand die denkt dat dat volledig verdwijnt
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')