quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
In gemeentes waar een vuurwerkverbod is wordt er ook gewoon vuurwerk verkocht, dat maakt het zo onzinnig
Dus zo gek is het niet dat het er dan nog wordt afgestoken. Uiteindelijk zijn wetten of verboden of regels er alleen voor anderen als ik me er niet aan wil houden en op deze manier dan ook de kat op het spek binden is vragen om problemen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Klopt. Het is dan ook een afsteekverbod in Alkmaar, maar er mocht wel vuurwerk verkocht worden. Huh? Ja, er waren 4 verkooppunten in Alkmaar waar je vuurwerk kon ophalen.
Mij is niets gevraagdquote:Op donderdag 1 januari 2026 11:54 schreef opgebaarde het volgende: [..] 62% staat positief tegenover het verbod op vuurwerk. Ik vind dat best veel draagvlak, jij?
Hebben meegedaan aan dit onderzoekquote:1.353 Nederlanders
Een landelijk verbod gaat het echt wel uitbannen, eerste paar jaren zal je nog wat protestacties hebben en mensen die het er om doen, maar op de lange termijn gaan mensen hun tijd gewoon anders invullen en door met hun leven.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
In gemeentes waar een vuurwerkverbod is wordt er ook gewoon vuurwerk verkocht, dat maakt het zo onzinnig
Sukkeltjequote:Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat we alvast lekker worden gemaakt voor een algeheel verbod op oud en nieuw..
https://www.nu.nl/jaarwis(...)e-dingen-gezien.html
De politie heeft VERSCHRIKKELIJKE dingen gezien
Een onderzoek met 56.000 respondenten acht je wel representatief?quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mij is niets gevraagd
[..]
Hebben meegedaan aan dit onderzoek
1300 man![]()
Klopt, dat is inclusief een verkoopverbod dus dat zet al wat meer zoden aan de dijk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dus zo gek is het niet dat het er dan nog wordt afgestoken. Uiteindelijk zijn wetten of verboden of regels er alleen voor anderen als ik me er niet aan wil houden en op deze manier dan ook de kat op het spek binden is vragen om problemen.
Dat zal dus als het vuurwerkverbod volgende jaarwisseling is ingegaan anders zijn. Dan zijn er geen verkooppunten in Nederland, neem ik aan, want het is dan niet alleen een afsteek-, maar ook een verkoopverbod? Aangezien de vuurwerkverkopers om compensatie vragen.
Ik geef het je te doen zo'n nachtje meedraaien op oudjaar.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:35 schreef MMaRsu het volgende:
Ik denk dat we alvast lekker worden gemaakt voor een algeheel verbod op oud en nieuw..
https://www.nu.nl/jaarwis(...)e-dingen-gezien.html
De politie heeft VERSCHRIKKELIJKE dingen gezien
Tijdens corona was het ook zo'n succes.quote:Op donderdag 1 januari 2026 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dus zo gek is het niet dat het er dan nog wordt afgestoken. Uiteindelijk zijn wetten of verboden of regels er alleen voor anderen als ik me er niet aan wil houden en op deze manier dan ook de kat op het spek binden is vragen om problemen.
Dat zal dus als het vuurwerkverbod volgende jaarwisseling is ingegaan anders zijn. Dan zijn er geen verkooppunten in Nederland, neem ik aan, want het is dan niet alleen een afsteek-, maar ook een verkoopverbod? Aangezien de vuurwerkverkopers om compensatie vragen.
Als de gemiddelde Nederlander niet meer overal op elke hoek van de straat vuurwerk kan kopen, dan IS het toch gewoon anders?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens corona was het ook zo'n succes.
Toch?
In Belgie en Duitsland is het prima te krijgen en voor de politie is het onmogelijk om alle grensovergangen continu te bewaken. Helpt ook niet voor andere dingen, blijkbaar, is de mening altijd geweest. Dus waarom wel tegen vuurwerk? Er ging genoeg de lucht in wat echt niet legaal was.
Dus het is ernstig naïef van je te denken dat het volgend jaar 'anders' zal zijn.
Net zo hard.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:00 schreef Marsenal het volgende:
De winkelstraat hier in het dorp lijkt wel een slagveld.Ramen er uit, auto op z'n kop, overal vuurwerkzooi.
![]()
De laatste adem van onverbeterlijk aso-volk, zo voelt het.
Echt heel benieuwd hoe het volgend jaar er aan toe gaat.
Absoluut, substantieel minder slachtoffers.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens corona was het ook zo'n succes.
Toch?
Zeker.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als de gemiddelde Nederlander niet meer overal op elke hoek van de straat vuurwerk kan kopen, dan IS het toch gewoon anders?
Met die logica zijn alle o+n's 'anders'.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als de gemiddelde Nederlander niet meer overal op elke hoek van de straat vuurwerk kan kopen, dan IS het toch gewoon anders?
Totaal niet. Ik ben een enorm gemiddelde boerenlul en nu bleek mijn fietsenmaker er mee gestopt en moest ik 6 kilometer verder om vuurwerk te halen en voila, ik had geen vuurwerk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker.
En lang niet iedereen zal dan als alternatief vuurwerk in het buitenland gaan halen.
Als gister al een hoeveelheid illegaal spul de lucht in is gegaan voor goed bedoelde sier en bij die rellen, wat doet jou dan denken dat dat er volgend jaar niet is?quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker.
En lang niet iedereen zal dan als alternatief vuurwerk in het buitenland gaan halen.
Die gaan straks een 'vuurwerk vereniging' oprichten.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik ben een enorm gemiddelde boerenlul en nu bleek mijn fietsenmaker er mee gestopt en moest ik 6 kilometer verder om vuurwerk te halen en voila, ik had geen vuurwerk.
Alleen dommig asovolk neemt de moeite om 2000 euro aan zooi vanuit duitsland te slepen, dat is gelukkig niet een groot deel van Nederland.
En alleen bepaalde mensen vinden dat regels en wetten niet voor hen gelden als ze het er niet mee eens zijn. Tja...quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:06 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Totaal niet. Ik ben een enorm gemiddelde boerenlul en nu bleek mijn fietsenmaker er mee gestopt en moest ik 6 kilometer verder om vuurwerk te halen en voila, ik had geen vuurwerk.
Alleen dommig asovolk neemt de moeite om 2000 euro aan zooi vanuit duitsland te slepen, dat is gelukkig niet een groot deel van Nederland.
Ja dan moet je die nuance wel even zelf aanbrengen. Ik kan hier vanaf mijn schermpje niet beoordelen waar jij op doelt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met die logica zijn alle o+n's 'anders'.
Anders als in minder rellen overlast en andere shit. Hold my beer. Echt niet.
Verschrikkelijk naïef als je denkt dat die rellen dit jaar voor het laatst zijn geweest.
Hou op hoor.
Yup, en het was ooit zo gezellig.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:08 schreef Buitendam het volgende:
En de Pietjes zonder legale setjes zijn een enorme hoeveel kilo’s die je volgend jaar niet meer hebt. En het jaar daarna al helemaal. Het sterft langzaam uit.
Daar hebben er veel een handje van in verschillende onderwerpen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En alleen bepaalde mensen vinden dat regels en wetten niet voor hen gelden als ze het er niet mee eens zijn. Tja...
Maar ja. Die 190 miljoen die er dit jaar aan vuurwerk is uitgegeven, die gaan niet in de volledigheid nu naar het buitenland. Een substantieel deel zal het er nu bij laten.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die gaan straks een 'vuurwerk vereniging' oprichten.
Illegale knallers heb je nu ook al.
Precies dit. Als de handhavers zich niet meer hoeven te bekommeren over alle Pietjes die met hun legale setjes, wat nog steeds een potentieel gevaar op kan leveren, dan kan hun aandacht naar het straattuig dat met illegaal rommel de buurt onveilig maakt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:08 schreef Buitendam het volgende:
En de Pietjes zonder legale setjes zijn een enorme hoeveel kilo’s die je volgend jaar niet meer hebt. En het jaar daarna al helemaal. Het sterft langzaam uit.
quote:Op donderdag 1 januari 2026 14:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Precies dit. Als de handhavers zich niet meer hoeven te bekommeren over alle Pietjes die met hun legale setjes, wat nog steeds een potentieel gevaar op kan leveren, dan kan hun aandacht naar het straattuig dat met illegaal rommel de buurt onveilig maakt.
Er is echt helemaal niemand die denkt dat dat volledig verdwijntquote:Op donderdag 1 januari 2026 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar hebben er veel een handje van in verschillende onderwerpen.
Je zal het gaan zien volgend jaar hoe hard naïef dit gedacht is. Vuurwerk zal er zijn en ook de rellen en nare incidenten. Die verdwijnen niet als je het volk daar achter niet aanpakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |