Jouw voorvaders idee van medemenselijkheid is je voormoeder een grot insleuren en verkrachten, laten we alsjeblieft de medemenselijkheid van onze voorouders niet overschattenquote:Op woensdag 31 december 2025 14:06 schreef Mikeytt het volgende:
Wa'n intens naar mens moet jij zijn zeg.
Buschauffeurs zijn ook maar mensen. Men moest 1 (!) minuut wachten en nu staat de wereld ineens op zijn kop. Onze voorouders zouden zich echt kapotschamen over hoe weinig begrip en medemenselijkheid mensen tegenwoordig hebben.
Maar even serieus, dit is dan toch gewoon gelul? Het moest door gevaarlijk lage bloedsuiker. Maar die situatie wist hij van tevoren, en was zo voorspelbaar dat hij zelfs al eten had besteld.quote:Hij stopte de bus kort, minder dan een minuut, en haalde koffiekoeken op die hij eerder had besteld. „Het was etenstijd en ik moest snel suiker binnenkrijgen. Anders was het echt onverantwoord geweest om verder te rijden.”
Dat is toch de verantwoordelijkheid van de chauffeur?quote:Op woensdag 31 december 2025 17:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Een buschauffeur mag gewoon niet vasten als hij aan het werk is. Zeker niet als je weet dat je bloedsuiker te laag kan worden.
Welk geloof je dan aanhangt maakt geen reet uit.
Ja, dus stoppen, en een andere chauffeur regelen.quote:Op woensdag 31 december 2025 18:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is toch de verantwoordelijkheid van de chauffeur?
Zeker, en die mag je dan ook ter verantwoording roepen wanneer dat gevaarlijke/ongewenste situaties oplevert.quote:Op woensdag 31 december 2025 18:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is toch de verantwoordelijkheid van de chauffeur?
Dat is pleonasme...quote:Op woensdag 31 december 2025 17:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom ‘achterlijke geloofsbeleving’?
quote:Op woensdag 31 december 2025 14:05 schreef Watmoetjenou het volgende:
Iedereen met diabetes weet dat je altijd dextro of suiker bij je moet hebben. Snelwerkende suikers inderdaad.
Raar verhaal dat je dan naar een bakker gaat om koeken te halen. Ipv wat zakjes suiker
Omdat ik geen beter bijvoeglijk naamwoord weet bij het opvolgen van een religieus voorschrift waarbij je leven en gezondheid van tientallen mensen op het spel zet.quote:Op woensdag 31 december 2025 17:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarom ‘achterlijke geloofsbeleving’?
Er staat toch niet dat het van zijn geloof moest: rijden met diabetes. Dat heeft de man zelf besloten.quote:Op woensdag 31 december 2025 19:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Omdat ik geen beter bijvoeglijk naamwoord weet bij het opvolgen van een religieus voorschrift waarbij je leven en gezondheid van tientallen mensen op het spel zet.
Edit: ik zie het fout: het moet vasten met diabetes zijn.quote:Op woensdag 31 december 2025 19:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat het van zijn geloof moest: rijden met diabetes. Dat heeft de man zelf besloten.
Het probleem is dan ook niet dat hij om religieuze redenen besluit te vasten, dat is zijn goed recht. Het gaat om het risico nemen om een activiteit uit te voeren waarvan je zelf vooraf weet dat je die activiteit door je vastgedrag mogelijk niet veilig kunt uitvoeren.quote:Op woensdag 31 december 2025 19:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Edit: ik zie het fout: het moet vasten met diabetes zijn.
Zit jij graag in een bus waarvan de chauffeur weet dat hij mogelijk out kan gaan omdat hij aan het vasten is? Het oponthoud is het probleem niet en hij heeft het gelukkig zelf ook opgelost. Maar wat als hij te laat was geweest omdat de gevolgen van het suikertekort nu sneller optraden? Daar gaat het om.quote:Op woensdag 31 december 2025 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
Waar gaat dit allemaal over? De man had koeken besteld, haalde die op. Oponthoud: nog geen 2 minuten. Bizar wat er verder allemaal wordt bij gehaald.
koeken zijn niet de snelste manier, maar je komt er zeker wel mee uit een beginnende hypo..quote:Op woensdag 31 december 2025 14:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Hij had sowieso de bus moeten stoppen en de centrale bellen om zich te laten vervangen, want uit een hypo ben je niet zomaar, zeker niet met koeken.
Ergens klopt het verhaal niet he, chronologisch gezienquote:Op woensdag 31 december 2025 19:43 schreef Bart2002 het volgende:
Waar gaat dit allemaal over? De man had koeken besteld, haalde die op.
quote:Op woensdag 31 december 2025 14:00 schreef maily het volgende:
Tijdens de rit begon ik ineens te zweten, mijn handen trilden en ik voelde me duizelig. Dat waren serieuze alarmsignalen.”
Hij stopte de bus kort, minder dan een minuut, en haalde koffiekoeken op die hij eerder had besteld.
Wat we chronologisch gezien nog moeten geloven qua media..... Sowieso moeten geloven. Ik vind dit soort trivia altijd wat twijfelachtig. Er bestaat een vermoeden van een bepaalde stemmingmakerij verpakt in komkommernieuws.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ergens klopt het verhaal niet he, chronologisch gezien
[..]
De chauffeur wordt zelf geciteerd nota bene.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat we chronologisch gezien nog moeten geloven qua media..... Sowieso moeten geloven. Ik vind dit soort trivia altijd wat twijfelachtig. Er bestaat een vermoeden van een bepaalde stemmingmakerij verpakt in komkommernieuws.
Tenzij de buschauffeur zelf letterlijk wordt geciteerd.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat we chronologisch gezien nog moeten geloven qua media..... Sowieso moeten geloven. Ik vind dit soort trivia altijd wat twijfelachtig. Er bestaat een vermoeden van een bepaalde stemmingmakerij verpakt in komkommernieuws.
Ja tenzij en mits. Maar is dat ook zo.... Wat kun je nog geloven these days. Daar worstel ik oprecht mee.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Tenzij de buschauffeur zelf letterlijk wordt geciteerd.
Ik kan geen enkel logisch scenario bedenken, hoe je (of een krant) het ook wendt of keert.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja tenzij en mits. Maar is dat ook zo....
Ah, wacht even. Er is een artikel inclusief letterlijke citaten van de betreffende chauffeur. Men reageert op die inhoud. Maar omdat jij het allemaal overdreven vindt, zou het wel eens zo kunnen zijn dat dat hele artikel nep is.quote:Op woensdag 31 december 2025 20:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja tenzij en mits. Maar is dat ook zo.... Wat kun je nog geloven these days. Daar worstel ik oprecht mee.
Je kunt niet alles factchecken natuurlijk. Daar is geen beginnen aan. Maar soms ruikt iets als een dode rat. Dat is wat ik ruik bij deze berichtgeving. Men mag toch hopelijk twijfelen en dat uitspreken nog hier?quote:Op woensdag 31 december 2025 20:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ah, wacht even. Er is een artikel inclusief letterlijke citaten van de betreffende chauffeur. Men reageert op die inhoud. Maar omdat jij het allemaal overdreven vindt, zou het wel eens zo kunnen zijn dat dat hele artikel nep is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |