Zeer triest dat dit moet. Ook waar ik woon is een vuurwerkverbod, maar heb vandaag al 2 knallen gehoord buiten. Men is niet sociaal meer.quote:Bijna helft van hotelgasten bij Schiphol is morgen hond, kat of vogel
Op oudejaarsavond is bijna 50 procent van de hotelgasten in het NH Amsterdam Schiphol Airport een hond, kat of vogel. In Nederland zijn de hotels rond de luchthaven dan ook bijzonder populair voor mensen met huisdieren, omwille van het strikte vuurwerkverbod in die omgeving. De Nederlandse Dierenbescherming vreest dat morgenavond "de heftigste vuurwerkavond ooit" zal worden.
Bijna 50 procent van de hotelgasten in het NH Amsterdam Schiphol Airport is morgenavond een hond, kat of vogel. "We merken dat mensen elk jaar terugkeren", zegt een medewerker van het hotel bij de Nederlandse krant Het Parool. "Het is simpel: er is weinig vuurwerk in de buurt en ze krijgen snoepjes bij het inchecken."
Hetzelfde verhaal bij heel wat andere hotels in Hoofddorp, dicht bij de luchthaven van Schiphol. In die buurt wordt een streng vuurwerkverbod gehanteerd, waardoor het een toevluchtsoord is voor Nederlanders die hun viervoeters van vuurwerkschrik willen behoeden.
"Wij zijn de veilige haven", zegt een medewerker van het Hiltonhotel bij Het Parool. "Mensen weten zeker dat ze de avond hier prettig doorkomen met hun dieren. Helemaal stil is het niet, maar geluidsarm zeker wel. Afgezien van het geblaf van de honden natuurlijk. Want als er een begint, gaan ze allemaal." Hoeveel dieren er dit jaar zijn, blijft onduidelijk, maar vorig jaar waren het er zeker 30 of 40.
"Mogelijk hevigste vuurwerkavond ooit"
Vooral dit jaar kan het als Nederlander wel eens nodig zijn om met je huisdieren een geluidsarme buurt op te zoeken voor oudejaarsavond. Volgend jaar gaat in Nederland een totaalverbod in op vuurwerk voor individueel gebruik. In het voorjaar had de Nederlandse Tweede Kamer al voor dat verbod gestemd. Het voorstel kwam er op initiatief van de partijen GroenLinks-PvdA en Partij voor de Dieren (PvdD).
De Nederlandse Dierenbescherming vreest daarom dat de de hoeveelheid vuurwerk dit jaar alles zal overtreffen en oudejaarsavond 2025 "de hevigste ooit zal worden". Dat kan huisdieren heel wat stress bezorgen. Uit onderzoek van de Nederlandse Dierenbescherming bleek eerder dat ongeveer 75 procent van de katten en meer dan twee derde van de honden zich angstig toont bij vuurwerkknallen.
De hotels nabij Schiphol proberen alleszins een rustige omgeving te creëren voor de huisdieren. Bij het Hiltonhotel krijgen de baasjes snoepjes voor hun viervoeters en worden ook voer- en drinkbakken voorzien.
En ook in de dierenasiels van Amsterdam worden maatregelen genomen. "We doen alles wat we kunnen om het zo stil mogelijk te maken", klinkt het bij Het Parool. "Zo hangen we bijvoorbeeld handdoeken over een deel van de kennels. Ook zetten we zachtjes klassieke muziek aan, dat dient als een soort white noise."
Maar liefst 75 procent van de katten zou bang zijn voor vuurwerk, bij honden is dat ongeveer 66 procent.
Vogels schijnen wel echt mega slecht te gaan op stress, erger dan de gemiddelde kat bijv.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:14 schreef Jahr00n het volgende:
Wie boekt er nou een hotel voor een vogel zeg. We hebben het veel te goed in dit land.
Vogels zijn heel gevoelig voor vuurwerk en vliegen vaak ergens tegenaan door de paniek van de knallen en het licht. Heeft echt bijzonder weinig te maken met hoe goed we het hier hebbenquote:Op woensdag 31 december 2025 10:14 schreef Jahr00n het volgende:
Wie boekt er nou een hotel voor een vogel zeg. We hebben het veel te goed in dit land.
Domme beesten danquote:Op woensdag 31 december 2025 10:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vogels zijn heel gevoelig voor vuurwerk en vliegen vaak ergens tegenaan door de paniek van de knallen en het licht. Heeft echt bijzonder weinig te maken met hoe goed we het hier hebben
Lekker edgy!!quote:
Fijn toch dat we het zo goed hebben in dit land.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:14 schreef Jahr00n het volgende:
Ow arme jongen.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
maar heb vandaag al 2 knallen gehoord buiten.
dieren horen niet in huisquote:Op woensdag 31 december 2025 10:28 schreef BlaZ het volgende:
Er moet echt een verbod komen op het houden van honden.
Het gaat om de veiligheid in de maatschappij, jaarlijkse vallen er 1-2 doden en 30.000 gewonden door toedoen van honden.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:31 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
dieren horen niet in huis
Dit eeuwenoude fabeltje dat totaal niet is gebaseerd op de wetenschappelijke feitenquote:Op woensdag 31 december 2025 10:17 schreef incel het volgende:
Dit soort mensen
Die snappen niet dat huisdieren jouw bange gedrag overnemen en jij ze dus wijsmaakt dat ze bang moeten zijn voor vuurwerk.
Je kan ook gewoon met je hond spelen en hem een snoepje geven "Wat was dat?!?!? Wat was dat?!?!?!!" als er buiten iets afgaat en hij associeert het met iets leuks
Ga eerst maar eens leren hoe je met dieren om moet gaan voor je over vuurwerk gaat zeiken.
Precies, pas die tactiek toe op jezelf. Geen vuurwerk meer is leuk! Blije mensen, vrolijke gezichten. Incel ook happy.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:17 schreef incel het volgende:
Dit soort mensen
Die snappen niet dat huisdieren jouw bange gedrag overnemen en jij ze dus wijsmaakt dat ze bang moeten zijn voor vuurwerk.
Je kan ook gewoon met je hond spelen en hem een snoepje geven "Wat was dat?!?!? Wat was dat?!?!?!!" als er buiten iets afgaat en hij associeert het met iets leuks
Ga eerst maar eens leren hoe je met dieren om moet gaan voor je over vuurwerk gaat zeiken.
Massaal hoor.quote:Hoeveel dieren er dit jaar zijn, blijft onduidelijk, maar vorig jaar waren het er zeker 30 of 40.
In landen waar er gewoon regelmatig vuurwerk wordt afgestoken hebben dieren geen tot weinig last van een knal.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit eeuwenoude fabeltje dat totaal niet is gebaseerd op de wetenschappelijke feiten
En zo hoort het.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:47 schreef Sorella het volgende:
Wat ben ik blij dat mijn kat niet bij die 75% hoort, die zit lekker op het balkon vuurwerk te kijken.
Okee, als het vanavond losbarst schikt hij wel even maar daarna gaat hij gewoon weer zijn gangetje.
Feitelijk onjuist.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:48 schreef incel het volgende:
De meeste huisdieren boeit het ook gewoon niks.
Ja, je zou maar iets geven om het welzijn van je huisdier. Er lopen echt veel te grote dombo's rond in dit land.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:14 schreef Jahr00n het volgende:
Jup, die baasjes hebben gewoon zo'n slecht geweten dat ze van elke knal schrikken en hun dier neemt dat over.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:55 schreef Elan het volgende:
Ze zeggen dat honden op hun baasjes lijken. Zelfde snowflakes als hun baasjes.
Het is pas zielig om zo'n vogel de hele dag in een kooi op te sluiten. Dit soort dieren moet je niet nemen. Is pure dierenmishandeling. Super egoïstische mensen zijn dat.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, je zou maar iets geven om het welzijn van je huisdier. Er lopen echt veel te grote dombo's rond in dit land.
Ik had ooit een vriendinnetje met een vogel, en dat arme beest was rond de jaarwisseling compleet in paniek van alle knallen. Echt super zielig.
Anti-vuurwerk mensen zijn egoisten zo blijkt maar weer.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:59 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Het is pas zielig om zo'n vogel de hele dag in een kooi op te sluiten. Dit soort dieren moet je niet nemen. Is pure dierenmishandeling. Super egoïstische mensen zijn dat.
Wie zegt dat die vogel in een kooi zat opgesloten?quote:Op woensdag 31 december 2025 10:59 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Het is pas zielig om zo'n vogel de hele dag in een kooi op te sluiten. Dit soort dieren moet je niet nemen. Is pure dierenmishandeling. Super egoïstische mensen zijn dat.
Ik denk dat het er ook wel mee te maken hebt hoe je er zelf mee omgaat. Die van mij waren vorig jaar ook niet bang op middernacht na. Gister wilde een van de katten zichzelf verstoppen na een knal, maar juist dat geprobeerd te voorkomen zodat ze er een beetje aan wennen.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:47 schreef Sorella het volgende:
Wat ben ik blij dat mijn kat niet bij die 75% hoort, die zit lekker op het balkon vuurwerk te kijken.
Okee, als het vanavond losbarst schikt hij wel even maar daarna gaat hij gewoon weer zijn gangetje.
Ja wel gevaarlijk je moet bij vuurwerk inderdaad wel rekening houden dat dieren en kinderen er niet makkelijk bij kunnen, maar volgens mij is dat Mexico of zo daar zijn mensen sowieso raar.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.dumpert.nl/zo(...)d=100140663_e9f442ac
Ik lach me de tyfus om die mensen hier in de diverse buurt apps. Het geklaag over de jeugd van tegenwoordig is niet van de lucht omdat hun hond met rugtasje het allemaal geestelijk niet aan kan. Klik je op de profielfoto zijn het vrijwel zonder uitzondering van die Karens van rond de 50 met pittig kapsel.quote:Op woensdag 31 december 2025 10:57 schreef incel het volgende:
[..]
Jup, die baasjes hebben gewoon zo'n slecht geweten dat ze van elke knal schrikken en hun dier neemt dat over.
Eigenlijk niet eens een halve maar 1/3 dag per jaar. Het mag maar 8 uur en er zitten 24 uur in een dag.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik lach me de tyfus om die mensen hier in de diverse buurt apps. Het geklaag over de jeugd van tegenwoordig is niet van de lucht omdat hun hond met rugtasje het allemaal geestelijk niet aan kan. Klik je op de profielfoto zijn het vrijwel zonder uitzondering van die Karens van rond de 50 met pittig kapsel.
Wat een zwaar leven moet je hebben als je je druk maakt om een beetje vuurwerk anderhalve dag per jaar.
Ja joh in de zomer als het warm is meurt de hele wijk naar hondenstront en hoef je niet je ramen open te laten met slapen want er is altijd wel ergens een mormel dat de hele buurt bij mekaar loopt te keffen.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:33 schreef incel het volgende:
[..]
Eigenlijk niet eens een halve maar 1/3 dag per jaar. Het mag maar 8 uur en er zitten 24 uur in een dag.
Maar dat geblaf en geschijt gaat 365 dagen per jaar door
Echt hèquote:
Ja joh...:')quote:Op woensdag 31 december 2025 10:17 schreef incel het volgende:
Dit soort mensen
ik heb ook een hond gehadquote:Op woensdag 31 december 2025 12:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb een hond gehad, een middelgrote, die was na Oud & Nieuw niet meer hetzelfde. Waarschijnlijk heeft ie een optater gehad van het vuurwerk.
En honden zijn ook goed voor je gezondheid (bewegen met uitlaten) en sociale leven (gezelschap en andere hondenbaasjes leren kennen).quote:Op woensdag 31 december 2025 10:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat om de veiligheid in de maatschappij, jaarlijkse vallen er 1-2 doden en 30.000 gewonden door toedoen van honden.
Dat kan! Maar niet elke hond is hetzelfde.quote:Op woensdag 31 december 2025 12:32 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
ik heb ook een hond gehad
die boeide het niks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |