abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219691291
https://www.vrt.be/vrtnws(...)jaarsavond-vuurwerk/

quote:
Bijna helft van hotelgasten bij Schiphol is morgen hond, kat of vogel

Op oudejaarsavond is bijna 50 procent van de hotelgasten in het NH Amsterdam Schiphol Airport een hond, kat of vogel. In Nederland zijn de hotels rond de luchthaven dan ook bijzonder populair voor mensen met huisdieren, omwille van het strikte vuurwerkverbod in die omgeving. De Nederlandse Dierenbescherming vreest dat morgenavond "de heftigste vuurwerkavond ooit" zal worden.

Bijna 50 procent van de hotelgasten in het NH Amsterdam Schiphol Airport is morgenavond een hond, kat of vogel. "We merken dat mensen elk jaar terugkeren", zegt een medewerker van het hotel bij de Nederlandse krant Het Parool. "Het is simpel: er is weinig vuurwerk in de buurt en ze krijgen snoepjes bij het inchecken."

Hetzelfde verhaal bij heel wat andere hotels in Hoofddorp, dicht bij de luchthaven van Schiphol. In die buurt wordt een streng vuurwerkverbod gehanteerd, waardoor het een toevluchtsoord is voor Nederlanders die hun viervoeters van vuurwerkschrik willen behoeden.

"Wij zijn de veilige haven", zegt een medewerker van het Hiltonhotel bij Het Parool. "Mensen weten zeker dat ze de avond hier prettig doorkomen met hun dieren. Helemaal stil is het niet, maar geluidsarm zeker wel. Afgezien van het geblaf van de honden natuurlijk. Want als er een begint, gaan ze allemaal." Hoeveel dieren er dit jaar zijn, blijft onduidelijk, maar vorig jaar waren het er zeker 30 of 40.

"Mogelijk hevigste vuurwerkavond ooit"
Vooral dit jaar kan het als Nederlander wel eens nodig zijn om met je huisdieren een geluidsarme buurt op te zoeken voor oudejaarsavond. Volgend jaar gaat in Nederland een totaalverbod in op vuurwerk voor individueel gebruik. In het voorjaar had de Nederlandse Tweede Kamer al voor dat verbod gestemd. Het voorstel kwam er op initiatief van de partijen GroenLinks-PvdA en Partij voor de Dieren (PvdD).

De Nederlandse Dierenbescherming vreest daarom dat de de hoeveelheid vuurwerk dit jaar alles zal overtreffen en oudejaarsavond 2025 "de hevigste ooit zal worden". Dat kan huisdieren heel wat stress bezorgen. Uit onderzoek van de Nederlandse Dierenbescherming bleek eerder dat ongeveer 75 procent van de katten en meer dan twee derde van de honden zich angstig toont bij vuurwerkknallen.

De hotels nabij Schiphol proberen alleszins een rustige omgeving te creëren voor de huisdieren. Bij het Hiltonhotel krijgen de baasjes snoepjes voor hun viervoeters en worden ook voer- en drinkbakken voorzien.

En ook in de dierenasiels van Amsterdam worden maatregelen genomen. "We doen alles wat we kunnen om het zo stil mogelijk te maken", klinkt het bij Het Parool. "Zo hangen we bijvoorbeeld handdoeken over een deel van de kennels. Ook zetten we zachtjes klassieke muziek aan, dat dient als een soort white noise."

Maar liefst 75 procent van de katten zou bang zijn voor vuurwerk, bij honden is dat ongeveer 66 procent.
Zeer triest dat dit moet. Ook waar ik woon is een vuurwerkverbod, maar heb vandaag al 2 knallen gehoord buiten. Men is niet sociaal meer.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219691334
Wie boekt er nou een hotel voor een vogel zeg. We hebben het veel te goed in dit land.
pi_219691360
nou mooi toch dat dit kan
probleem opgelost
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
  roze woensdag 31 december 2025 @ 10:16:43 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219691378
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:14 schreef Jahr00n het volgende:
Wie boekt er nou een hotel voor een vogel zeg. We hebben het veel te goed in dit land.
Vogels schijnen wel echt mega slecht te gaan op stress, erger dan de gemiddelde kat bijv.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 31 december 2025 @ 10:17:53 #5
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219691406
Dit soort mensen :')

Die snappen niet dat huisdieren jouw bange gedrag overnemen en jij ze dus wijsmaakt dat ze bang moeten zijn voor vuurwerk.

Je kan ook gewoon met je hond spelen en hem een snoepje geven "Wat was dat?!?!? Wat was dat?!?!?!!" als er buiten iets afgaat en hij associeert het met iets leuks

Ga eerst maar eens leren hoe je met dieren om moet gaan voor je over vuurwerk gaat zeiken.
pi_219691415
quote:
Vogels zijn heel gevoelig voor vuurwerk en vliegen vaak ergens tegenaan door de paniek van de knallen en het licht. Heeft echt bijzonder weinig te maken met hoe goed we het hier hebben
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219691485
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Vogels zijn heel gevoelig voor vuurwerk en vliegen vaak ergens tegenaan door de paniek van de knallen en het licht. Heeft echt bijzonder weinig te maken met hoe goed we het hier hebben
Domme beesten dan
pi_219691492
Waarom zou je een vogel nemen als je niks geeft om zo'n beestje en die gewoon laat creperen door het vuurwerk
pi_219691507
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Domme beesten dan
Lekker edgy!!
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219691528
quote:
Fijn toch dat we het zo goed hebben in dit land.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219691536
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Lekker edgy!!
mokerdelulu xd
  woensdag 31 december 2025 @ 10:24:12 #12
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219691542
En een vogel heeft geen last van stress als die met z’n kooi verhuisd wordt naar een andere omgeving?
Vind het sowieso zielig, die beesten in een kooi.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219691608
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:11 schreef Mikeytt het volgende:
maar heb vandaag al 2 knallen gehoord buiten.
Ow arme jongen. -O-

Mazzelaar, ik hoor 2 knallen per kwartier.
  woensdag 31 december 2025 @ 10:28:37 #14
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219691613
Er moet echt een verbod komen op het houden van honden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219691676
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:28 schreef BlaZ het volgende:
Er moet echt een verbod komen op het houden van honden.
dieren horen niet in huis
  woensdag 31 december 2025 @ 10:31:54 #16
56749 BlaZ
pi_219691692
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:31 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
dieren horen niet in huis
Het gaat om de veiligheid in de maatschappij, jaarlijkse vallen er 1-2 doden en 30.000 gewonden door toedoen van honden.
pi_219691791
In gedachten ben ik vandaag bij al die zielige zwerfkatten die geen gouden mandje hebben ;(
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  woensdag 31 december 2025 @ 10:37:15 #18
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219691812
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:17 schreef incel het volgende:

Die snappen niet dat huisdieren jouw bange gedrag overnemen en jij ze dus wijsmaakt dat ze bang moeten zijn voor vuurwerk.

Je kan ook gewoon met je hond spelen en hem een snoepje geven "Wat was dat?!?!? Wat was dat?!?!?!!" als er buiten iets afgaat en hij associeert het met iets leuks

Ga eerst maar eens leren hoe je met dieren om moet gaan voor je over vuurwerk gaat zeiken.
Dit eeuwenoude fabeltje dat totaal niet is gebaseerd op de wetenschappelijke feiten :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_219691849
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:17 schreef incel het volgende:

Precies, pas die tactiek toe op jezelf. Geen vuurwerk meer is leuk! Blije mensen, vrolijke gezichten. Incel ook happy.
  woensdag 31 december 2025 @ 10:39:42 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219691850
Huisdieren verbieden
pi_219691911
Er zijn miljoenen huisdieren in Nederland. Er passen enkele tientallen dieren en hun baasjes per hotel.

quote:
Hoeveel dieren er dit jaar zijn, blijft onduidelijk, maar vorig jaar waren het er zeker 30 of 40.
Massaal hoor.
pi_219691915
landverraaiers mogen ook optieve
  woensdag 31 december 2025 @ 10:43:48 #23
56749 BlaZ
pi_219691955
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:37 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit eeuwenoude fabeltje dat totaal niet is gebaseerd op de wetenschappelijke feiten :')
In landen waar er gewoon regelmatig vuurwerk wordt afgestoken hebben dieren geen tot weinig last van een knal.
pi_219692023
Wat ben ik blij dat mijn kat niet bij die 75% hoort, die zit lekker op het balkon vuurwerk te kijken.

Okee, als het vanavond losbarst schikt hij wel even maar daarna gaat hij gewoon weer zijn gangetje.
  woensdag 31 december 2025 @ 10:48:06 #25
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_219692035
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 10:47 schreef Sorella het volgende:
Wat ben ik blij dat mijn kat niet bij die 75% hoort, die zit lekker op het balkon vuurwerk te kijken.

Okee, als het vanavond losbarst schikt hij wel even maar daarna gaat hij gewoon weer zijn gangetje.
En zo hoort het. _O_ De meeste huisdieren boeit het ook gewoon niks. En ja sommige honden en katten vinden het juist super leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')