Ja, ook dat. Net zoals de zorgverzekeraars.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De meeste woningcoporaties hebben eigen commerciele BV s voor het onderhoud ,
Ik ben je kwijt en waarom zou dat ook (?) prima zijn?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Net zoals toeslagen, dat zijn ook geen verkapte loonkostensubsidies voor bedrijven, maar gratis geld voor arme mensen?
Als ze dat geld wat ze van de regering krijgen gebruiken om op vakantie te gaan of een nieuwe auto te kopen en hun huur gewoon niet meer betalen, dan is het ook prima?
Jij zegt: de huurders krijgen het geld. Maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Zoals, dat ze in een goedkoop huurhuis wonen, wat ze alsnog niet kunnen betalen omdat hun inkomen te laag is. De huursubsidie en de toeslagen bestaan zodat het minimumloon lekker laag kan blijven en bedrijven dus minder loon hoeven te betalen. Waardoor de woonkosten steeds hoger kunnen worden en het bedrijfsleven daar ook goed aan kan verdienen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben je kwijt en waarom zou dat ook (?) prima zijn?
Die voorwaarden voor de huurtoeslag was dat de huurder in een goedkope woning zou wonen. Nu is die oneerlijke voorwaarden geschrapt. Daar kan volgens mij niemand op tegen zijn en zeker niet in een markt waarbij de wachtlijsten voor een goedkope woning extreem lang zijn. Toch zei jij dat de verhuurder dat geld krijgt, wat gewoon incorrect is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij zegt: de huurders krijgen het geld. Maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Zoals, dat ze in een goedkoop huurhuis wonen, wat ze alsnog niet kunnen betalen omdat hun inkomen te laag is. De huursubsidie en de toeslagen bestaan zodat het minimumloon lekker laag kan blijven en bedrijven dus minder loon hoeven te betalen. Waardoor de woonkosten steeds hoger kunnen worden en het bedrijfsleven daar ook goed aan kan verdienen.
De meeste belastinginkomsten zijn loonbelasting en accijnzen, die dus beide betaald worden door de consumenten / werknemers. We helpen dus ook op allerlei indirecte manieren mee aan het verhogen van de winst van de bedrijven / aandeelhouders.
Als je de kinderopvangtoeslag afschaft, moeten mensen minder gaan werken. Als je de huursubsidie en toeslagen afschaft, worden alle prijzen lager, ook van wonen. Je huis wordt minder waard en de huur brengt minder op. Van een kale kip kun je immers niet plukken. De inkomsten van de bedrijven nemen dan af, want er wordt minder geld uitgegeven.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die voorwaarden voor de huurtoeslag was dat de huurder in een goedkope woning zou wonen. Nu is die oneerlijke voorwaarden geschrapt. Daar kan volgens mij niemand op tegen zijn en zeker niet in een markt waarbij de wachtlijsten voor een goedkope woning extreem lang zijn. Toch zei jij dat de verhuurder dat geld krijgt, wat gewoon incorrect is.
Je rant over minimumloon begrijp ik wel alleen ik weet niet zo goed wat dat met dit onderwerp te maken heeft. Een veel hoger minimumloon zou de noodzaak van huursubsidie deels weg kunnen nemen, maar het zou ook voor een enorme inflatie gaan zorgen en dat heeft ook nadelen. Nu helpt het lage minimumloon Nederlandse bedrijven vooral internationaal door niet te duur te zijn. Voor de binnenlandse export maakt het voor de bedrijven niet uit want ze verwerken hogere loonkosten gewoon in de verkoopprijs en de directe concurrent heeft hetzelfde probleem.
Mbt dit topic. Voor nu is het fijn dat mensen met een laag inkomen die gedwongen zijn veel te duur te huren eindelijk ook huurtoeslag kunnen krijgen.
men kan de arbeidskorting op 25.000 euro zetten zodat je voor inkomen uit werk geen belasting hoeft te betalen tot 25.000 euroquote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je de kinderopvangtoeslag afschaft, moeten mensen minder gaan werken. Als je de huursubsidie en toeslagen afschaft, worden alle prijzen lager, ook van wonen. Je huis wordt minder waard en de huur brengt minder op. Van een kale kip kun je immers niet plukken. De inkomsten van de bedrijven nemen dan af, want er wordt minder geld uitgegeven.
Ok, dat duurt een tijdje en ondertussen moeten de meeste mensen in een tentje gaan wonen. Ze hebben dan geen geld om uit eten te gaan of een auto te kopen. Aan een bankstel of inductiefornuis heb je ook niet zoveel in een tent. Veel zullen dus ook niet meer naar hun werk kunnen. Dus als werkgever moet je dan je werknemers meer gaan betalen, zodat ze toch auto kunnen rijden, of er voor zorgen dat ze hun tentje naast de fabriek kunnen zetten. Of nog beter: zelf onderdak voor ze regelen. Dat heeft ook als voordeel, dat je ze minder hoeft te betalen. Je kunt een flink deel van hun salaris voor dat onderdak inhouden en als ze ontslag nemen, staan ze meteen op straat. Zo doen we dat nu ook vaak met arbeidsmigranten.
Je kunt je werknemers dan ook gedeeltelijk gaan betalen in waardebonnen, die ze alleen uit kunnen geven in jouw winkel. En dan zijn we weer terug bij de slavernij.
Over dit topic: de maximale huursubsidie die je kunt krijgen is begrensd, dus je zult je nog steeds geen duur huis kunnen veroorloven. Maar zo kunnen de huren blijven stijgen en moet je maar op andere dingen gaan bezuinigen.
Dit klinkt eigenlijk als een verdomd goed idee.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 19:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men kan de arbeidskorting op 25.000 euro zetten zodat je voor inkomen uit werk geen belasting hoeft te betalen tot 25.000 euro
dat scheelt je 6000 euro netto
We hebben in Nederland al een voedseloverschot... De meeste mensen zijn veel te dik en veel voeding is voor de export, we hebben het niet nodig.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch nergens voor nodig om zoveel land te asfalteren? Het meeste land kan men beter gebruiken voor de productie van voedsel, zodat het voedsel voor ieder mens betaalbaarder wordt.
Toch is het voedzame voedsel duur, waardoor veel mensen het zich niet dagelijks kunnen veroorloven. Bovendien is het meestal snel uitverkocht, omdat de vraag groter is dan het aanbod. Daardoor blijven juist degenen die het het hardst nodig hebben vaak met lege handen achter.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 21:36 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
We hebben in Nederland al een voedseloverschot... De meeste mensen zijn veel te dik en veel voeding is voor de export, we hebben het niet nodig.
nee hoor, het meest gezonde voedsel is het goedkoopstquote:Op zondag 4 januari 2026 02:50 schreef torentje het volgende:
[..]
Toch is het voedzame voedsel duur, waardoor veel mensen het zich niet dagelijks kunnen veroorloven. Bovendien is het meestal snel uitverkocht, omdat de vraag groter is dan het aanbod. Daardoor blijven juist degenen die het het hardst nodig hebben vaak met lege handen achter.
.quote:AI-overzicht
Een los broodje Big Mac kost bij McDonald's in Nederland doorgaans tussen de ¤ 5,00 en ¤ 6,00, maar prijzen variëren sterk per filiaal, zo kan het soms ¤ 5,50, ¤ 6,10 of zelfs ¤ 6,75 zijn, afhankelijk van locatie en recente prijsverhogingen in 2025
Dat is niet mijn ervaring of wat ik zie in mijn omgeving. Ik kan wel goedkoop eten maar het is dan slechts maagvulling zonder voedzame waarde, want men moet dan blijven eten zonder dat het resultaat geeft.quote:Op zondag 4 januari 2026 06:50 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor, het meest gezonde voedsel is het goedkoopst
Wie niet werkt, zal ook niet eten.quote:Op zondag 4 januari 2026 08:56 schreef torentje het volgende:
Dat is niet mijn ervaring of wat ik zie in mijn omgeving. Ik kan wel goedkoop eten maar het is dan slechts maagvulling zonder voedzame waarde, want men moet dan blijven eten zonder dat het resultaat geeft.
Het is een hardnekkig overblijfsel van de flowerpowertijd dat werken iets slechts zou zijn en dat de overheid maar voor iedereen moet zorgen die te lui is om zijn gesubsidieerde huis uit te komen.quote:
In de flower power tijd moest je heel hard werken 6 dagen per week voor 125 gulden per week en savonds ging ik naar schoolquote:Op zondag 4 januari 2026 15:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is een hardnekkig overblijfsel van de flowerpowertijd dat werken iets slechts zou zijn en dat de overheid maar voor iedereen moet zorgen die te lui is om zijn gesubsidieerde huis uit te komen.
Huurtoeslag is juist datgene wat deze woningmarkt zo op slot zet en kapot maakt. De woningmarkt moet volledig geliberaliseerd worden.
precies. en iets als 1 liter cola komt ook gewoon neer op heel erg veel suikerbieten die je niet allemaal achter elkaar zou opetenquote:Op zondag 4 januari 2026 06:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee hoor, het meest gezonde voedsel is het goedkoopst
[..]
.
Voor 10 euro kun je voor een week voedsel kopen
Bij Dirk kun je 4 potten witte bonen met tomatensaus en 3 zakken diepvriesspinazie kopen , zakje aardappels , een volkoren brood en doosje eieren erbij , potje pindakaas 1,50 en doosje thee van 52 eurocent erbij en klaar ben je
gezonder bestaat niet
gokken en honden dat is duur
gezond voedsel is in nederland goedkoper dan in Afrika , ik snap ook niks van het voedsel bankgedoe hier
allemaal troep , dat koop ik NOOITquote:Op maandag 5 januari 2026 14:57 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
precies. en iets als 1 liter cola komt ook gewoon neer op heel erg veel suikerbieten die je niet allemaal achter elkaar zou opeten
1 liter sinaasappelsap heel erg veel sinaasappels
etcetera
allemaal geconcentreerde zooi waar meer producten voor nodig zijn dan wanneer je die uit het vuistje eet...
een pot witte bonen met tomatensaus kost bij Dirk 75 cent en is het gezondste wat je kunt krijgenquote:Op maandag 5 januari 2026 15:04 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
vind ik ook, maar de meeste huishoudens liggen er vol mee
leve de europese keukens waar ze nog wel kunnen koken met oorspronkelijke ingredienten ipv bewerkte...
vind ik ook, maar de meeste huishoudens liggen er vol meequote:Op maandag 5 januari 2026 15:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
allemaal troep , dat koop ik NOOIT
Jij leeft dus in de veronderstelling dat gekookt voedsel voedzaam is? Dan moet jij mij eens de energieloze en slappe jeugdigen (jongere generaties) verklaren.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:09 schreef TAmaru het volgende:
een pot witte bonen met tomatensaus kost bij Dirk 75 cent en is het gezondste wat je kunt krijgen
[ afbeelding ]
De moderne mens kan niet ongekookt of ongebakken eten, op tomaten en appels na, beter om te koken voor consumptiequote:Op maandag 5 januari 2026 15:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij leeft dus in de veronderstelling dat gekookt voedsel voedzaam is? Dan moet jij mij eens de energieloze en slappe jeugdigen (jongere generaties) verklaren.
Er is toch echt een duidelijk verschil (vooral qua verzadiging) tussen vers gekookt eten en hetzelfde soort eten uit de vriezerquote:Op maandag 5 januari 2026 15:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we kunnen niet meer ongekookt of ongebakken eten , op tomaten en appels na
beter om alles te koken voor consumptie
kloptquote:Op maandag 5 januari 2026 15:38 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Er is toch echt een duidelijk verschil (vooral qua verzadiging) tussen vers gekookt eten en hetzelfde soort eten uit de vriezer
Ik zie steeds vaker hoe jeugdigen verzwakken door het voortdurende gebrek aan echt voedzaam voedsel, waardoor hun lichamen en geesten niet de kracht krijgen die ze nodig hebben.quote:Op maandag 5 januari 2026 15:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we kunnen niet meer ongekookt of ongebakken eten , op tomaten en appels na
beter om alles te koken voor consumptie
Dat jonge mensen slap zijn dat herken ik niet in mijn kinderns en kleinkinderen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |