Verschrikkelijk blijf ik dat vinden. Gun het dan gezinnen die nooit gaan.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:27 schreef Moedervan4kids het volgende:
Ondertussen wordt fluflu Nederlandweer even gratis op vakantie gestuurd. Want ja, na de 5e gratis vakantie dit jaar kan de 6e er ook nog wel op de valreep bij. (Esmee v Leijden én Patricia Boudewijns)
Ja echt vreselijk. Net als dat meisje die alleen maar op de grond zou slapen en in een stoel en met een Emma matras ineens slaapt in bed. Ja doeeeeiiiquote:Op dinsdag 30 december 2025 17:57 schreef Kaatjepuk het volgende:
[..]
Verschrikkelijk blijf ik dat vinden. Gun het dan gezinnen die nooit gaan.
Zo’n Patricia die haar kinderen continu inzet en alles bij elkaar verzint wat die tweeling zogenaamd voor streken uithalen.
Ooit was er zo’n filmpje dat je dat meisje hoort vragen; heb ik het goed gezegd mama?
Daar is heel veel in scène gezet.
Nogal, al zou mijn oudste het ook kunnen zeggen. Maar die was dan zeker niet naar t museum gegaan haha.quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:17 schreef Muisjeruisje het volgende:
[..]
Zij vind die lekker autonoom, ik vind het brutaal
Eén van mijn kinderen zou dit ook gezegd kunnen hebben. Maar ook die was dan niet naar het museum gegaan. Want heel gek misschien, maar dat is toch echt iets wat ik bepaalde.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:22 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Nogal, al zou mijn oudste het ook kunnen zeggen. Maar die was dan zeker niet naar t museum gegaan haha.
Altijd goed verdeeld is helaas echt niet altijd het geval😞quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:39 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Iemand noemde hier dat een erfenis altijd goed wordt afgehandeld en eerlijk verdeeld. Dan vraag ik
me echt af of mensen hier soms in lalaland leven. Er zijn zat familiedrama’s omdat er iemand met een erfenis vandoor is gegaan. Ik ken dit persoonlijk ook helaas. Dus ik snap de wrok van Sanneke heel goed. In de context van een familieauto is het wat misplaatst, sure. Maar die gekkigheid van Sanneke is toch niet meer verbazingwekkend toch? 😅
Dan hebben zij het inderdaad goed geregeld. Wij hebben dat ook. Maar dat is echt niet altijd het geval.quote:Op dinsdag 30 december 2025 16:55 schreef Linnen het volgende:
[..]
Mijn schoonvader is vorig jaar overleden. Hij en zijn vrouw hadden een testament opgesteld, deze lag bij de notaris. Er zijn meer erfgenamen, er is nu een akte waarin vermeld staat welk deel zijn kinderen en zijn weduwe ontvangen met bedragen uit zijn nalatenschap. Is dat niet de normale gang van zaken? Of is het goed geregeld omdat zij dat zelf goed geregeld hebben? Beetje off-topic en naïef van mij dat ik niet weet dat het niet overal zo geregeld is
Wat je zei over dat plaatsvervanging uitgesloten kan worden via een testament, in combinatie met het door haar moeder verkopen van haar huis, zou ik het in dit geval wel heel erg pijnlijk vinden; ook voor Sanneke als dit haar is overkomen. Erflaters kunnen natuurlijk zelf bepalen en haar moeder wens ik een rest van haar leven lang genieten. Maar tot twee keer het zo dichtbij hebben en dat je tot twee keer gepasseerd wordt, lijkt mij moeilijk te verteren.quote:Op dinsdag 30 december 2025 15:02 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Een tijdje terug had Sanneke het over iets wat invloed zou hebben op hun toekomst. Ze kon of wilde er toen nog niets over delen. Zou dat de verhuizing geweest zijn? Dat haar moeder het huis heeft verkocht en dat Sanneke daardoor het huis aan haar neus voorbij zag gaan?
Ik vind altijd dat wij onze kinderen best vrij opvoeden. Er mag veel, zolang je er niemand pijn mee doet, mee irriteert of het gevaarlijk is. Maar een brutale mond opzetten, omdat je ergens niet mee naar toe wil wordt echt niet getolereerd. Je mag best een eigen mening hebben, 'nee' is ook een antwoord. Maar soms heb je gewoon geen keuze. Ik moest vandaag naar het ziekenhuis, dus de kinderen naar opa&oma, dat wilde de oudste niet. Dat is dan jammer. Je mag, op een normale manier, zeggen dat je het er niet mee eens bent, maar niet met een 'jij bepaalt niet'. Nou vriend, ik bepaal wel 😂.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:33 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Eén van mijn kinderen zou dit ook gezegd kunnen hebben. Maar ook die was dan niet naar het museum gegaan. Want heel gek misschien, maar dat is toch echt iets wat ik bepaalde.
Misschien is het meer zich gepasseerd voelen, dan vinden er recht op te hebben? Maar Sanneke kennende zal je, denk ik, wel gelijk hebben 🥴.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:35 schreef JaNeeDan het volgende:
[..]
Altijd goed verdeeld is helaas echt niet altijd het geval😞
Bij Sanneke rijst bij mij vooral de vraag of zij echt recht heeft op een erfenis of dat zij vindt dat ze dat recht heeft. Het laatste zou mij niet verbazen.
Ik sta daar anders in en zie dat niet als passeren. Waarom zou je als (klein)kind recht hebben op geld waar je (groot)ouders voor gewerkt hebben? Zolang zij leven hebben zij alle recht om daarmee te doen wat zij willen en voor daarna hebben ze het recht om keuzes te maken over de nalatenschap.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:41 schreef Cattolica het volgende:
[..]
Wat je zei over dat plaatsvervanging uitgesloten kan worden via een testament, in combinatie met het door haar moeder verkopen van haar huis, zou ik het in dit geval wel heel erg pijnlijk vinden; ook voor Sanneke als dit haar is overkomen. Erflaters kunnen natuurlijk zelf bepalen en haar moeder wens ik een rest van haar leven lang genieten. Maar tot twee keer het zo dichtbij hebben en dat je tot twee keer gepasseerd wordt, lijkt mij moeilijk te verteren.
Ik vraag me af; zou haar moeder ook haar huis hebben verkocht, als ze niet iemand had ontmoet, met wie ze het al een lange tijd leuk heeft?
Dit! Spijker op z’n kop. Twee volwassenen die zelf verantwoordelijk zijn voor hun financiële situatie.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:51 schreef SterreKaatje het volgende:
Ik snap bij mensen zoals Sanneke gewoon vooral niet dat het afhankelijk is van een erfenis of je een andere auto aan kunt schaffen, je afhankelijk bent van tikkies/bedelactie om een bakfiets aan te kunnen schaffen enz.
Het zijn twee volwassen mensen (die mijns inziens al dan niet fulltime kunnen werken) ze hebben slechts 1 kindje. Mens dan doe je toch echt iets verkeerd. Of je wensen zijn buitenproportioneel of je leeft boven je stand of je kunt gewoon niet met geld omgaan.
Heb je dan al die jaren dat je vrijgezel was allebei helemaal niets opgebouwd?
Sanneke hoopt al jaren een goed verdienende influencer te worden, daar heeft ze al die tijd haar zinnen op gezet. Haar nieuwste poging, als momfluencer, is deels gelukt. Ze krijgt ze nu wel eea toegestuurd en mag af en toe ergens op uitnodiging heen. Ze verdient er alleen nog steeds geen goud geld mee en dat vindt Sanneke niet eerlijk. Ze verrekt het gewoonweg om een baan te zoeken, ze kan niks en wil niks anders dan influencen. Oftewel in haar geval: vanaf de bank of het bed met zo min mogelijk moeite geld binnen harken.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:51 schreef SterreKaatje het volgende:
Ik snap bij mensen zoals Sanneke gewoon vooral niet dat het afhankelijk is van een erfenis of je een andere auto aan kunt schaffen, je afhankelijk bent van tikkies/bedelactie om een bakfiets aan te kunnen schaffen enz.
Het zijn twee volwassen mensen (die mijns inziens al dan niet fulltime kunnen werken) ze hebben slechts 1 kindje. Mens dan doe je toch echt iets verkeerd. Of je wensen zijn buitenproportioneel of je leeft boven je stand of je kunt gewoon niet met geld omgaan.
Heb je dan al die jaren dat je vrijgezel was allebei helemaal niets opgebouwd?
Nou dat dacht ik ook! Hoop maar dat de kinderen alles heel houden. Maar in zo'n park als de Efteling is het toch bijna geen doen 1 volwassen en 4 kleine kinderen en 1 groter kind. Geloof er niks van dat ze alleen is daar.quote:Op dinsdag 30 december 2025 19:26 schreef Missinglink24 het volgende:
HVK heeft het goed voor elkaar met de gesponsorde uitjes deze vakantie.
Amsterdamse Winter, musical en ook nog het efteling hotel.
Sanneke hoopt vanaf de bank binnen te lopenquote:Op dinsdag 30 december 2025 19:34 schreef Jenn1806 het volgende:
[..]
Sanneke hoopt al jaren een goed verdienende influencer te worden, daar heeft ze al die tijd haar zinnen op gezet. Haar nieuwste poging, als momfluencer, is deels gelukt. Ze krijgt ze nu wel eea toegestuurd en mag af en toe ergens op uitnodiging heen. Ze verdient er alleen nog steeds geen goud geld mee en dat vindt Sanneke niet eerlijk. Ze verrekt het gewoonweg om een baan te zoeken, ze kan niks en wil niks anders dan influencen. Oftewel in haar geval: vanaf de bank of het bed met zo min mogelijk moeite geld binnen harken.
Zij lijken geen moment aan de toekomst te denken, net als bijvoorbeeld een HVK. Ik denk geen spaarpotje, geen uitvaartverzekering, geen pensioen.
Wat Bubseltje zegt dit is een winactie waar ze aan mee doet. Ze is er niet hoor 🫣quote:Op dinsdag 30 december 2025 19:26 schreef Missinglink24 het volgende:
Ow, I stand correctedquote:Op dinsdag 30 december 2025 19:58 schreef Noor_ het volgende:
[..]
Wat Bubseltje zegt dit is een winactie waar ze aan mee doet. Ze is er niet hoor 🫣
Daar is ze niet. Ze deelt een winactie van de Efteling. Ben benieuwd of ze daardoor uitgenodigd gaat worden.quote:Op dinsdag 30 december 2025 19:26 schreef Missinglink24 het volgende:
Sanneke deelde hem ook. Want nog niet veel weekendjes weg geweest en het is heel duur en zo leuk enzo.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:09 schreef Hocuspocus2 het volgende:
[..]
Daar is ze niet. Ze deelt een winactie van de Efteling. Ben benieuwd of ze daardoor uitgenodigd gaat worden.
Dit dus 100%! Kind mag prima zeggen dat ze geen zin hebben! Mag ook met een plan b komen op een normale manier.. grote mond = pech! Plan A is het plan 👌quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:42 schreef Dievanhiernaast het volgende:
[..]
Ik vind altijd dat wij onze kinderen best vrij opvoeden. Er mag veel, zolang je er niemand pijn mee doet, mee irriteert of het gevaarlijk is. Maar een brutale mond opzetten, omdat je ergens niet mee naar toe wil wordt echt niet getolereerd. Je mag best een eigen mening hebben, 'nee' is ook een antwoord. Maar soms heb je gewoon geen keuze. Ik moest vandaag naar het ziekenhuis, dus de kinderen naar opa&oma, dat wilde de oudste niet. Dat is dan jammer. Je mag, op een normale manier, zeggen dat je het er niet mee eens bent, maar niet met een 'jij bepaalt niet'. Nou vriend, ik bepaal wel 😂.
Maar goed, wij voeden onze kinderen vast niet autonoom genoeg op🙊
Het is wel een actie waarbij je eigenlijk al weet dat een fluflu ermee vandoor gaatquote:Op dinsdag 30 december 2025 20:09 schreef Hocuspocus2 het volgende:
[..]
Daar is ze niet. Ze deelt een winactie van de Efteling. Ben benieuwd of ze daardoor uitgenodigd gaat worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |