abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 22:00:35 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219684351
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:55 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je geeft het feminisme teveel credits. Kapitalisme is de drijvende factor achter het verzwakken van het gezin als hoeksteen van de samenleving opdat vrouwen maximaal bijdragen aan het genereren van meer woekerwinsten.
Ik zou neoliberaal kapitalisme gebruiken maar verder eens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219684357
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Als je een beetje ballen heb bedank je als man toch voor een dergelijke constructie?

Vrouwen zijn van nature beter geschikt om voor (kleine) kinderen te zorgen.
Waarom? Als het toch past bij hoe zij hun leven indelen en even verder kijkt dan hoe het heurt (of heurde in dit geval). Waarom is het nou voor een man meteen iets om zijn ballen in te leveren voor iets zo belangrijks als zijn kinderen grootbrengen?
pi_219684363
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:43 schreef Chivaz het volgende:
Vorig jaar nog iets grappigs op mijn werk meegemaakt, er was een of andere gebeurtenis op mijn werk en als dank werd er Chinees gehaald compleet met servies dat schoon teruggebracht moest worden.
Na het eten zaten de mannen na te tafelen en trokken de vrouwen naar de keuken om af te wassen.
Niemand heeft ze verteld om dat te doen en zelfs toen ik aanbood om te helpen werd ik de keuken uitgestuurd.
Dat was natuurlijk een gelegenheid voor die vrouwen om tijdens het afwassen weer eens lekker over de mannen te roddelen. Daarom wilden ze er geen mannen bij hebben.
pi_219684454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat was natuurlijk een gelegenheid voor die vrouwen om tijdens het afwassen weer eens lekker over de mannen te roddelen. Daarom wilden ze er geen mannen bij hebben.
Dat kan, maar dan hadden ze net zo goed het kantoor op kunnen lopen om maar iets te noemen. Nee ze doken gezamenlijk de keuken in om af te wassen. Het viel mij gewoon op dat het gebeurde en dat bevestigde voor mij dat traditionele rollen niet geforceerd zijn maar behoorlijk natuurlijk.
Ik vind het vooral jammer dat men zo spuugt op die traditionele rolverdeling, men legt het uit als onderdrukking terwijl in veel gezinnen de thuis blijvende vrouw heel veel te vertellen heeft.
pi_219684530
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:54 schreef Elan het volgende:
Vrouwen zijn van nature beter geschikt om voor (kleine) kinderen te zorgen.
Bij verreweg de meeste zoogdieren zorgen de vrouwtjes voor de kinderen. De mens is een zoogdier en is daar dan ook geen uitzondering op. Door de bank genomen zijn vrouwen ook inderdaad beter geschikt om voor kleine kinderen te zorgen. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die er totaal ongeschikt voor zijn en mannen die het ook uitstekend zouden kunnen, maar gemiddeld kunnen vrouwen dat toch beter.
  dinsdag 30 december 2025 @ 22:08:39 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219684582
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat is daar mis mee? Het is toch juist een mooi iets als de vrouw thuis is voor de kinderen in een verzorgende rol. Ik vind echt dat daar met minachting over word gesproken.
Ik heb de eerste paar jaren van mijn leven zo doorgebracht met een moeder en oma die altijd thuis waren. Vader was hard aan het werk en mijn moeder deed het huishouden en iedereen was gelukkig. Dat een man hier niet naar mag verlangen vind ik echt ronduit bizar, alsof het iets slechts is om op zo’n manier te leven.
Wederom is dit het beste voor de kinderen die niet hun dagen hoeven te slijten bij de opvang.
Als je je als vrouw in de fulltime zorgrol laat manoeuvreren, dan kun je gewoon geen kant op. De kinderen worden groter, je komt in de overgang, hij komt een jongere vrouw tegen die niet zeurt.. Ik kan wel raden hoe jij over partneralimentatie denkt. En de meeste mannen zijn niet erg happig op het betalen van partneralimentatie als zij na de scheiding geen inkomen kan genereren en waardoor zij met kinderen en al onder de armoedegrens zakt. Linkse D66 kutrechters willen daar alleen meestal niet in mee.

En guess what: het is bepaald niet ongewoon dat mannen minachtend doen over de verzorgende rol. Kijk maar:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 21:07 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat is geen werken. Een beetje vent kan ook gewoon af en toe koken en een wasje draaien. Remsporen haal ik zelf wel weg maar dat ik gewoon goed fatsoen. Je kan huishouden echt niet gelijk stellen aan 40+ uur werken. En als je dan thuis bent kun je in ieder geval nog even op tv wat leuks aanzetten of een drankje doen, dat hoef je op werk niet te proberen. Als mijn vrouw een salaris had om een gezin te onderhouden had ik het wel geweten. Kom maar op met de kids en het huishouden!
Resistance is futile.
pi_219684839
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Als je je als vrouw in de fulltime zorgrol laat manoeuvreren, dan kun je gewoon geen kant op. De kinderen worden groter, je komt in de overgang, hij komt een jongere vrouw tegen die niet zeurt.. Ik kan wel raden hoe jij over partneralimentatie denkt. En de meeste mannen zijn niet erg happig op het betalen van partneralimentatie als zij na de scheiding geen inkomen kan genereren en waardoor zij met kinderen en al onder de armoedegrens zakt. Linkse D66 kutrechters willen daar alleen meestal niet in mee.

En guess what: het is bepaald niet ongewoon dat mannen minachtend doen over de verzorgende rol. Kijk maar:
[..]

Ik ben GerryDV niet, ik waardeerde het juist enorm dat de vrouwen in mijn leven het huishouden deden. Ze waren zonder uitzondering er allemaal beter in dan ik en dat waardeerde ik ook enorm. Ik vind het echt ontzettend fijn dat ik thuis kwam en het huis was op orde en ik kon even rustig zitten en bijkomen en gezellig kletsen met mijn vriendin. Dan verdween ik daarna vaak naar de keuken om te koken en daarna ruimde zij de vaatwasser in.
Tuurlijk kan ik ook zelf een wasje draaien en de stofzuiger door het huis halen maar ik ben lang niet zo snel en secuur als de vrouwen in mijn leven.
pi_219684959
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:08 schreef Seven. het volgende:
En de meeste mannen zijn niet erg happig op het betalen van partneralimentatie als zij na de scheiding geen inkomen kan genereren en waardoor zij met kinderen en al onder de armoedegrens zakt. Linkse D66 kutrechters willen daar alleen meestal niet in mee.
D66 heeft er overigens wel volop aan meegewerkt om de partneralimentatie te verkorten tot maximaal 5 jaar.
pi_219685130
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben GerryDV niet, ik waardeerde het juist enorm dat de vrouwen in mijn leven het huishouden deden. Ze waren zonder uitzondering er allemaal beter in dan ik en dat waardeerde ik ook enorm. Ik vind het echt ontzettend fijn dat ik thuis kwam en het huis was op orde en ik kon even rustig zitten en bijkomen en gezellig kletsen met mijn vriendin. Dan verdween ik daarna vaak naar de keuken om te koken en daarna ruimde zij de vaatwasser in.
Tuurlijk kan ik ook zelf een wasje draaien en de stofzuiger door het huis halen maar ik ben lang niet zo snel en secuur als de vrouwen in mijn leven.
Ja, en vrouwen waarderen dat ook. En met oefenen kom je er vanzelf hoor!
pi_219685276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:24 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ja, en vrouwen waarderen dat ook. En met oefenen kom je er vanzelf hoor!
Soms moet je toegeven dat een ander beter is in iets. Ik houd van boksen maar ik heb niet de illusie dat ik ooit het niveau van Floyd Mayweather zal benaderen. Natuurlijk ben ik met de jaren beter geworden in het huishouden maar een ster zal ik er nooit in zijn.
pi_219685407
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:00 schreef Koettie het volgende:

[..]
Waarom? Als het toch past bij hoe zij hun leven indelen en even verder kijkt dan hoe het heurt (of heurde in dit geval). Waarom is het nou voor een man meteen iets om zijn ballen in te leveren voor iets zo belangrijks als zijn kinderen grootbrengen?
Omdat babysitten nu eenmaal niet heel masculien is. Zou jij solo kostwinner willen zijn terwijl je man thuis is met de kinderen? En dan even niet puur vanuit praktisch oogpunt maar op een diepere laag van jullie verstandhouding.

Als ik dit topic lees en dan met name de dames is een vrouw die solo voor de kinderen zorgt net zo goed niet wenselijk. Waarom zou je daar andersom dan wel intrappen?

Verder lijkt het me dat ze er van nature wat meer aanleg voor hebben omdat een baby nu eenmaal in je groeit en uit je komt. En mannen nu eenmaal geen borstvoeding geven. Al heb ik voor dat eerste geen wetenschappelijk bewijs verder.
blablablabla
pi_219685505
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Omdat babysitten nu eenmaal niet heel masculien is. Zou jij solo kostwinner willen zijn terwijl je man thuis is met de kinderen? En dan even niet puur vanuit praktisch oogpunt maar op een diepere laag van jullie verstandhouding.

Als ik dit topic lees en dan met name de dames is een vrouw die solo voor de kinderen zorgt net zo goed niet wenselijk. Waarom zou je daar andersom dan wel intrappen?

Verder lijkt het me dat ze er van nature wat meer aanleg voor hebben omdat een baby nu eenmaal in je groeit en uit je komt. En mannen nu eenmaal geen borstvoeding geven. Al heb ik voor dat eerste geen wetenschappelijk bewijs verder.
Ja. Behalve dat ik geen kinderen wil dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar heb al eerder geschreven, als vriend dag minder wil werken en iets meer in het huishouden wil doen, very nice. Praktisch want ik vind koken enz minder leuk, op dieper niveau vind ik het lief en aantrekkelijk dat hij graag voor me zorgt. Al doe ik dat andersom ook graag, zou alleen niet minder willen werken en hij wel.

En misschien moeten we het masculiener maken dan? Gewoon, naar ieder z'n sterkte. En dan naar karakter, niet of je een kut hebt.
  dinsdag 30 december 2025 @ 22:35:59 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219685517
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:19 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
D66 heeft er overigens wel volop aan meegewerkt om de partneralimentatie te verkorten tot maximaal 5 jaar.
Zo zie je maar: vrouwen hebben geen keus. Als je kiest voor het gezin en je man kiest niet meer voor jou, dan neem je het risico dat je zonder hem in armoedige omstandigheden moet verder leven. Na 5 jaar is het gewoon klaar, hou je eigen broek maar op nadat je je beste 30 jaar voor zijn carrière bent thuisgebleven.

Ik zie ook de posts over hoe mensen zoogdieren zijn en de vrouwtjes zijn beter in zorgen voor de kinderen. Toevallig past dit ook heel goed bij het incel gedachtengoed, je raadt het nooit! Vrouwtjes willen (alleen) de mannetjes van de hoogste socio-economische status zodat ze kunnen zorgen voor de kindjes van de Alpha O+ . De mannetjes verspreiden hun zaad. De punchline is alleen dat zoogdiermannetjes helemaal niet loyaal zijn aan het gezin, ze willen alleen niet dat een andere eindbaas het zaad in hun territorium komt verspreiden.

En daarom ga je als vrouw beter studeren en werken, want als je een partner treft die dit soort zoogdiertheorieën aanhangt, dan hoef je echt helemaal nergens op te rekenen.

Gelukkig zijn er nog genoeg normale mannen, die wel de realiteit en de positie van de vrouw daarin kunnen erkennen.
Resistance is futile.
  dinsdag 30 december 2025 @ 22:39:03 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219685592
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Interessante woordkeuze.

En die diepere laag van de verstandhouding... Daar zit 'm natuurlijk de crux.

Vinden zoogdiertheoristen de diepere laag van de verstandhouding dan niet belangrijk in een relatie? Is het dan echt allemaal te doen om een trophy wife? Wat moet je met een trophy wife als je haar niet meer seksueel aantrekkelijk vindt?

[ Bericht 7% gewijzigd door Seven. op 30-12-2025 22:45:41 ]
Resistance is futile.
pi_219685640
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:35 schreef Koettie het volgende:

[..]
Ja. Behalve dat ik geen kinderen wil dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar heb al eerder geschreven, als vriend dag minder wil werken en iets meer in het huishouden wil doen, very nice. Praktisch want ik vind koken enz minder leuk, op dieper niveau vind ik het lief en aantrekkelijk dat hij graag voor me zorgt. Al doe ik dat andersom ook graag, zou alleen niet minder willen werken en hij wel.

En misschien moeten we het masculiener maken dan? Gewoon, naar ieder z'n sterkte. En dan naar karakter, niet of je een kut hebt.
Dag minder werken is wat anders dan compleet stoppen met werken. Krijg je ook niet bepaald boeiendere gesprekken van aan de keukentafel over hoe je dag was. En omdat het totaal niet sociaal geaccepteerd is zul je in de praktijk ook tegen issues aanlopen als man.

Vraag me ook af of je vrouwen er echt een plezier mee doet uiteindelijk. Hard werken en veel werken gaat mannen gewoon met iets beter af dat is wetenschappelijk bewezen.
blablablabla
pi_219685721
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Dag minder werken is wat anders dan compleet stoppen met werken. Krijg je ook niet bepaald boeiendere gesprekken van aan de keukentafel over hoe je dag was. En omdat het totaal niet sociaal geaccepteerd is zul je in de praktijk ook tegen issues aanlopen als man.

Vraag me ook af of je vrouwen er echt een plezier mee doet uiteindelijk. Hard werken en veel werken gaat mannen gewoon met iets beter af dat is wetenschappelijk bewezen.
Oh, nee niet compleet stoppen met werken. Dat lijkt me voor weinig mensen goed en ik mag toch hopen dat mijn partner een beetje zelfstandigheid houdt, ook financieel en qua kansen later.

Waarmee een plezier doet? Werken? Ik zeg net dat ik een kut heb en graag wil werken. Leuk dat de wetenschap een algemene tendens geeft maar er zijn een hoop mensen die er anders over denken. Ik word blij van werken, werk ook fulltime. Het geeft me geld, uitdaging en voldoening. Mogelijk dat ik 'later' terug wil naar 32 uur maar voor nu helemaal geen behoefte aan.

En er zijn wel meer dingen niet sociaal geaccepteerd, om je dan van alles te weerhouden..
pi_219685776
quote:
80s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:39 schreef Seven. het volgende:

[..]
Interessante woordkeuze.
Nouja als zij onverhoopt de benen neemt met een leuke collega ben je volledig gezien als je voor zo'n scenario kiest.

Andersom hebben we meiden jarenlang voorlichting gegeven om vooral te emanciperen zodat je niet volledig afhankelijk zou zijn van de grillen van je kerel.

Slogans als "Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid" zag je overal in de jaren 80.
blablablabla
  dinsdag 30 december 2025 @ 22:49:15 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219685878
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:40 schreef Elan het volgende:

[..]

En is in dat onderzoek ook meegenomen dat vrouwen naast hun fulltime baan dan thuis ook nog een tweede baan hebben? Of geloven mannen oprecht dat ze vanuit dezelfde startpositie vertrekken als vrouwen?
Resistance is futile.
  dinsdag 30 december 2025 @ 22:50:57 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219685929
Maargoed, de boodschap van deze column wil blijkbaar niet indalen.

Die vrouwen willen best een partner en kinderen. Maar niet met een of andere onvolwassen lamlul.

Doe je voordeel met die kennis.
pi_219685981
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:44 schreef Koettie het volgende:

[..]
Oh, nee niet compleet stoppen met werken. Dat lijkt me voor weinig mensen goed en ik mag toch hopen dat mijn partner een beetje zelfstandigheid houdt, ook financieel en qua kansen later.

Waarmee een plezier doet? Werken? Ik zeg net dat ik een kut heb en graag wil werken. Leuk dat de wetenschap een algemene tendens geeft maar er zijn een hoop mensen die er anders over denken. Ik word blij van werken, werk ook fulltime. Het geeft me geld, uitdaging en voldoening. Mogelijk dat ik 'later' terug wil naar 32 uur maar voor nu helemaal geen behoefte aan.

En er zijn wel meer dingen niet sociaal geaccepteerd, om je dan van alles te weerhouden..
Als het voor jou werkt moet je dat lekker zelf weten. Het is inderdaad een algemene, bredere tendens geen 100% wiskundige berekening :P

En zijn vrouwen onderling niet gewoon wat meer op hun gemak? Het is toch veel eenvoudiger om sociale aansluiting te vinden bij de schoolpleinmoeders en voorleesclubjes als vrouw dan als man. Behalve als je homo bent en geen bedreiging.
blablablabla
pi_219685987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:50 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, de boodschap van deze column wil blijkbaar niet indalen.

Die vrouwen willen best een partner en kinderen. Maar niet met een of andere onvolwassen lamlul.

Doe je voordeel met die kennis.
Haha dit is wel een samenvatting van 9 delen ja.
pi_219686063
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Als het voor jou werkt moet je dat lekker zelf weten. Het is inderdaad een algemene, bredere tendens geen 100% wiskundige berekening :P

En zijn vrouwen onderling niet gewoon wat meer op hun gemak? Het is toch veel eenvoudiger om sociale aansluiting te vinden bij de schoolpleinmoeders en voorleesclubjes als vrouw dan als man. Behalve als je homo bent en geen bedreiging.
Weenie. Denk dat ik daar ook absoluut niet tussen zou passen. Maar goed, geen kids dus die horror blijft me bespaart :+ Geen idee of mannen daar aansluiting zouden vinden. Misschien goede reden om er nog een paar mannen tussen te gooien die vader zijn en voor hun eigen kind zorgen niet babysitten noemen.
pi_219686068
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:49 schreef Seven. het volgende:

[..]
En is in dat onderzoek ook meegenomen dat vrouwen naast hun fulltime baan dan thuis ook nog een tweede baan hebben? Of geloven mannen oprecht dat ze vanuit dezelfde startpositie vertrekken als vrouwen?
Alsof mannen niks doen in het huishouden.

Veel vrouwen zitten ontzettend in hun hoofd met huishouden en kinderen en kunnen zelf niks loslaten of uitbesteden aan hun partner, dat is ook wel een beetje een keuze hoor.
blablablabla
pi_219686257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 22:54 schreef Koettie het volgende:

[..]
Weenie. Denk dat ik daar ook absoluut niet tussen zou passen. Maar goed, geen kids dus die horror blijft me bespaart :+ Geen idee of mannen daar aansluiting zouden vinden. Misschien goede reden om er nog een paar mannen tussen te gooien die vader zijn en voor hun eigen kind zorgen niet babysitten noemen.
Veel vrouwen die eenmaal getrouwd en kindjes hebben zijn zijn best gesloten naar andere mannen valt me op. Hoi en doei is prima maar die gaan echt geen diepgaande gesprekken voeren met iemand van het andere geslacht.

Of misschien is er gewoon geen klik zoals moeders onderling dat wel snel hebben, geen idee hoe dat werkt. En mannen onderling praten al helemaal amper.
blablablabla
pi_219686287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 23:00 schreef Elan het volgende:

[..]
En mannen onderling praten al helemaal amper.
Ja daar snap ik soms helemaal niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')