https://nos.nl/artikel/25(...)lf-bram-in-renswoudequote:NOS Nieuws
•
gisteren, 19:28
Politie grijpt in bij onrust rond herdenking wolf Bram in Renswoude
In Renswoude heeft de politie ingegrepen tijdens een herdenking van de doodgeschoten wolf Bram. Demonstranten van de Faunabescherming en Animal Rebellion liepen van het gemeentehuis naar het gebouw van de Faunabeheer Eenheid in het dorp.
Daar kregen zij het aan de stok met tientallen buurtbewoners, die zich tegen de demonstratie keerden. De politie kwam daarom met meerdere auto's naar het dorp om de groepen uit elkaar te halen. De demonstranten werden weggeleid door de politie. Volgens RTV Utrecht was de situatie grimmig en werd er ook vuurwerk afgestoken.
Afschotvergunning
Niemand is nog aangehouden, meldt de politie. Volgens Animal Rebellion zijn de betogers erg geschrokken. Een woordvoerder van de actiegroep zei tegen RTV Utrecht dat een man met zijn auto probeerde in te rijden op de betogers. De actiegroep gaat aangifte doen.
Enkelen van de zeventien actievoerders kregen klappen van het vijandige publiek. Nadat de politie rond 15.30 uur had ingegrepen, keerde de rust terug.
Volgens RTV Utrecht stonden de demonstranten rond een wit kruis, ter nagedachtenis aan probleemwolf GW3237m, ook wel Bram genoemd. Hij werd deze maand doodgeschoten op de Utrechtse Heuvelrug. In juli gaf de provincie toestemming om de wolf af te schieten, nadat eind mei een wandelende vrouw was gebeten door een wolf op landgoed Den Treek in Leusden. Uit DNA-onderzoek bleek dat wolf GW3237m achter de aanval zat.
quote:Enkelen van de zeventien actievoerders kregen klappen van het vijandige publiek
Is ook gewoon hetzelfde kutvolk hoor.quote:Op maandag 29 december 2025 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Animal Rebellion… dat lijkt op die andere club, Extinction nogwat.
Wat nou? Juist goed toch? Laat die mongolen lekker in de Randstad of waar dan ook blijven. Waar ze zelf geen last hebben van wolven en ook niet weten wat het is.quote:
In tegenstelling tot de wolf is XR geen bedreigde diersoort.quote:
Emmer koud water met ijsblokken dan?quote:Op maandag 29 december 2025 11:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Als ik dit bericht zo even doorlees lijkt het erop dat de demonstratie vredig verliep totdat buurtbewoners agressief en gewelddadig werden. Hoe belachelijk het ook moge zijn om te demonstreren tegen het doden van een gevaarlijke wolf, het is geen excuus voor geweld tegen demonstranten.
Zelfde lui, het zijn gewoon beroepsdemonstranten.quote:Op maandag 29 december 2025 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Een rouwstoet voor een wolf......draag me weg.quote:Op maandag 29 december 2025 11:57 schreef the-eye het volgende:
https://youtube.com/shorts/XgBLLzZwD-4?si=rCeiu-fns6vMhiu-
Je kan ze ook, zoals een verstandige en emotioneel stabiele volwassene zou doen, gewoon negeren en verder gaan met je leven.quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Emmer koud water met ijsblokken dan?
Ik ben best bereid tot onderhandelingen over alternatieven.
Zijn er onderwerpen waar jij het wél acceptabel vindt dat mensen tegen demonstreren, ook al ben jij het oneens met de demonstranten?quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Of gewoon lekker laten brullen? Als ze dat hadden gedaan had die hele demonstratie waarschijnlijk alleen maar een klein stukje gekregen in de dorpskrant van Schubbekutteveen, nu is het nationaal nieuws geworden.quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Jezus maakt graag een uitzondering voor het in elkaar rossen van andersdenkenden.quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef Bargehassus het volgende:
In Renswoude of all places.Maar horen ze op zondag niet in de kerk te zitten?
Goed punt. 🤔quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Of gewoon lekker laten brullen? Als ze dat hadden gedaan had die hele demonstratie waarschijnlijk alleen maar een klein stukje gekregen in de dorpskrant van Schubbekutteveen, nu is het nationaal nieuws geworden.
Ik zou dan thuisblijven om op mijn huis te passen, voor je het weet spuiten ze het onder met rotzooi.quote:Op maandag 29 december 2025 12:03 schreef Bargehassus het volgende:
In Renswoude of all places.Maar horen ze op zondag niet in de kerk te zitten?
Demonstreren vind ik niet erg. Maar dit is hetzelfde tuig dat snelwegen bezet houd en gezegd hebben dat ze zelfs ambulances tegen zouden houden. Met hun gezichtsbedekkende kleding de boel vernielen en omdraaien en weglopen als ze de kans krijgen om hun verhaal te doen.quote:Op maandag 29 december 2025 12:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zijn er onderwerpen waar jij het wél acceptabel vindt dat mensen tegen demonstreren, ook al ben jij het oneens met de demonstranten?
Zelfs hun website heeft een dezelfde layout met dezelfde soort teksten. Kortom: dit is weer een nieuw vehicle waarmee men denkt stennis te kunnen schoppen.quote:Op maandag 29 december 2025 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zei al, precies hetzelfde kutvolk. Laat je niks wijsmaken.quote:Op maandag 29 december 2025 12:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zelfs hun website heeft een dezelfde layout met dezelfde soort teksten. Kortom: dit is weer een nieuw vehicle waarmee men denkt stennis te kunnen schoppen.
Dit type activisten moeten dan ook veel harder worden aangepakt.quote:Op maandag 29 december 2025 12:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Demonstreren vind ik niet erg. Maar dit is hetzelfde tuig dat snelwegen bezet houd en gezegd hebben dat ze zelfs ambulances tegen zouden houden. Met hun gezichtsbedekkende kleding de boel vernielen en omdraaien en weglopen als ze de kans krijgen om hun verhaal te doen.
Dat weet je helemaal nietquote:Op maandag 29 december 2025 12:06 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Demonstreren vind ik niet erg. Maar dit is hetzelfde tuig dat snelwegen bezet houd en gezegd hebben dat ze zelfs ambulances tegen zouden houden. Met hun gezichtsbedekkende kleding de boel vernielen en omdraaien en weglopen als ze de kans krijgen om hun verhaal te doen.
Denk jij nou echt dat er twee verschillende groepen in Nederland zijn met op elkaar lijkende namen en websites maar dat ze zich druk maken om verschillende onderwerpen? En dat de ene groep thuisblijft als de ander de deur uitgaat om te demonstreren?quote:Op maandag 29 december 2025 12:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet![]()
Op deze manier heb je bij elke willekeurige demonstrant een excuus om hem of haar in elkaar te rammen
Beken je kleur is het ook niet goed.quote:Op maandag 29 december 2025 12:14 schreef Monolith het volgende:
Je ziet in dit soort topics in ieder geval de ware aard van mensen boven komen.
Waren er gisteren honderden/duizenden demonstranten? Nou dan. Ram er maar op losquote:Op maandag 29 december 2025 12:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat er twee verschillende groepen in Nederland zijn met op elkaar lijkende namen en websites maar dat ze zich druk maken om verschillende onderwerpen? En dat de ene groep thuisblijft als de ander de deur uitgaat om te demonstreren?
Hoe naïef wil je zijn?
Waarom moeten die andersdenkenden zo nodig onuitgenodigd en ongewenst langs komen?quote:Op maandag 29 december 2025 12:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Jezus maakt graag een uitzondering voor het in elkaar rossen van andersdenkenden.
Als mijn kudde schapen of pluimvee door zo'n kutbeest is uitgemoord zodat ik daardoor op de fles ben natuurlijk ram ik er dan op los tegen eikels die dat kutbeest de hand boven het hoofd houden.quote:Op maandag 29 december 2025 12:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waren er gisteren honderden/duizenden demonstranten? Nou dan. Ram er maar op los
Hebben ze ook rouwstoeten voor al die doodgebeten schapen ed...?quote:Op maandag 29 december 2025 12:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een rouwstoet voor een wolf......draag me weg.
De ene groep trekt niet hun dorp uit om anderen lastig te vallen.quote:Op maandag 29 december 2025 12:21 schreef Caland het volgende:
Beide groepen lijken me mensen die erg weinig te doen hebben in hun miezerige kutleventje.
Blijft mijn punt alsnog staan.quote:Op maandag 29 december 2025 12:22 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
De ene groep trekt niet hun dorp uit om anderen lastig te vallen.
Gewoon lekker laten gaan jong, ze doen niemand kwaad.quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Hij is al dood hè.quote:Op maandag 29 december 2025 12:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als mijn kudde schapen of pluimvee door zo'n kutbeest is uitgemoord zodat ik daardoor op de fles ben natuurlijk ram ik er dan op los tegen eikels die dat kutbeest de hand boven het hoofd houden.
Ah, computeruurtje bij het GGZ.quote:Op maandag 29 december 2025 12:57 schreef quirina het volgende:
Wolven zijn mooi !
Wolven horen ook in onze natuur en we mogen blij zijn dat de wolf weer terug is in onze natuur.
Bovendien honden richten meer schade aan en vallen mensen vaker aan dan wolven dat doen.
En boeren moeten gewoon bij hun schapen blijven en bij hun vee om ze te beschermen. Doen ze op andere plekken in de wereld ook waar wolven leven.
quote:Op maandag 29 december 2025 12:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Als mijn kudde schapen of pluimvee door zo'n kutbeest is uitgemoord zodat ik daardoor op de fles ben natuurlijk ram ik er dan op los tegen eikels die dat kutbeest de hand boven het hoofd houden.
quote:Op maandag 29 december 2025 12:16 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Beken je kleur is het ook niet goed.
Zie je wel dat je Links nooit een plezier kan doen?
quote:Op maandag 29 december 2025 11:47 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ah, computeruurtje bij het GGZ.quote:Op maandag 29 december 2025 11:31 schreef Joopklepzeiker het volgende:
pro-wolf tuig
klimaatdrammers,
"weg met ons!"-types
deugtuig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |