quote:Op dinsdag 3 maart 2026 09:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat we al millennia alle bomen omhakken en er akkers van maken?
Wat klopt er niet aan de hockeystick?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 10:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, de kleine ijstijd was ook maar een lokaal fenomeen. Alle dingen die de hockeystick ontkrachten of nuanceren zijn drastisch door het IPCC ontkracht. En de mensen die daar anders over denken worden weggezet als gevaarlijke gekken. Het is puur zwart-wit, alles of niets, nuance is niet toegestaan. Ik weet het.
Zo ook met de oplossingen.
En zo kan hij wel weer.
Ah, het komt door onze T00. Duidelijk. Ok, het zou wel handig zijn om te weten waar dat voor staat.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Op basis van de zonneactiviteit en andere natuurlijke variabelen (Milankovic-parameters) zou je verwachten een daling in de gemiddelde globale temperatuur waar te nemen.
Daar kom ik op terug. Ik ben bezig met een website waar alle feiten, getallen en berekeningen op staan. Ik moet dus ook al die dikke IPCC rapporten gaan lezen en gaan kijken naar de achtergronden, zodat ik daar op kan reageren. Dat zal wel een tijdje duren.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan de hockeystick?
Ja, er zaten wat statistische onvolkomenheden in MBH maar na (latere) correctie daarvan bleek dat geen significant anders resultaat te produceren en kwamen soortgelijke onderzoeken met andere statistische methoden tot een vergelijkbare resultaat.
Als abstracte denker ben je vast wel in staat om het verfoeide ipcc rapport te vinden waar je blijkbaar alles van weet maar veinst dat je dit plaatje daar niet in gezien hebt..quote:Op dinsdag 3 maart 2026 13:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, het komt door onze T00. Duidelijk. Ok, het zou wel handig zijn om te weten waar dat voor staat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |