abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219643522
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:04 schreef Skysheriff het volgende:
Snap zn antwoord niet zo goed over Zapo NPP
Zaporizhzhia NPP can be reopened very quickly, and it is in "good condition".
pi_219643535
RUSSIA WANTS TO SEE UKRAINE SUCCEED

Flikker toch op
pi_219643558
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:10 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zaporizhzhia NPP can be reopened very quickly, and it is in "good condition".
Ja maar wat dat te maken heeft met de toekomst en wie er over gaat beschikken was niet echt beantwoord :p
pi_219643563
twitter

Was deze gepost?
pi_219643575
Denk dat het alleen nog op de status van de Donbas hangt.

Tussen de regels door klinkt het alsof Oekraïne daar een referendum over wil houden maar dan moet er een staakt-het-vuren komen, wat rusland nu niet wil.
  zondag 28 december 2025 @ 23:13:36 #206
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219643582
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:12 schreef Skysheriff het volgende:

[..]
Ja maar wat dat te maken heeft met de toekomst en wie er over gaat beschikken was niet echt beantwoord :p
De laatste pipedream was dat ze de stroom wel voor crypto konden gebruiken.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_219643597
twitter

quote:
Special operations forces hit a warehouse with Shahed drones, a pontoon crossing, and military equipment in the temporarily occupied territories
https://t.me/ukr_sof/2362
On the night of December 28, units of the Special Operations Forces carried out strikes on enemy targets in the temporarily occupied territories of the Donetsk and Luhansk regions using FP-2 attack drones.

In the Donetsk region, near the settlement of Makeevka, a warehouse storing Shahed-type drones was hit, and near the settlement of Nikonorivka, the Special Operations Forces drones struck the enemy's pontoon crossing.

In addition, in the Luhansk region, in the area of the settlement of Antratsyt, the Special Operations Forces carried out an operation at the location of a repair unit from the 1435th Motor Rifle Regiment.

The Special Operations Forces continue to take asymmetric actions to undermine the offensive capabilities of the Russian army.

Special operations forces: Always beyond the limit!
en deze
pi_219643614
twitter

En deze (sorry als iets al gepost is)
pi_219643682
twitter

Oekraine voerde vandaag (of afgelopen dagen) een gemechaniseerde aanval uit als counteroffensief ten noorden van Huliyapole. Zie video.
  zondag 28 december 2025 @ 23:19:39 #210
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219643724
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:11 schreef Skysheriff het volgende:
RUSSIA WANTS TO SEE UKRAINE SUCCEED

Flikker toch op
twitter

Zelensky denkt hetzelfde ;)
  zondag 28 december 2025 @ 23:20:10 #211
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219643731
Er is wat overleg; TACO gaat opnieuw bellen met z'n blaasmaatje.
quote:
bron: cnn Any potential peace deal would need buy-in from Russian President Vladimir Putin, who spoke with Trump by phone today and is expected to hold another call with him soon. US, Ukrainian and European teams will continue meeting over the coming weeks, Trump said.
De komende twee weken worden weer cruciaal...... en dat al jaeren terwijl er tijdens besprekingen heftige aanvallen door Rusland worden uitgevoerd op burgers in Oekraïne.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 28 december 2025 @ 23:23:36 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219643796
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:13 schreef RotatoR het volgende:
Tussen de regels door klinkt het alsof Oekraïne daar een referendum over wil houden maar dan moet er een staakt-het-vuren komen, wat rusland nu niet wil.
Hoe wil je een referendum houden, onder druk van bommen en granaten ?
Elke stemming of keuze in dit verband is pure misleiding en heeft al helemaal niets te maken met enige democratie van of door Oekraïners.
Op zijn best ontstaat er een bestand à la Korea waarbij partijen elkaar niet meer aanvallen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219643843
quote:
5s.gif Op zondag 28 december 2025 23:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hoe wil je een referendum houden, onder druk van bommen en granaten ?
Elke stemming of keuze in dit verband is pure misleiding en heeft al helemaal niets te maken met enige democratie van of door Oekraïners.
Op zijn best ontstaat er een bestand à la Korea waarbij partijen elkaar niet meer aanvallen.
Zoals het er nu naar uitziet lijkt me een frozen conflict onwaarschijnlijk. Het is of dit akkoord of doorvechten.
pi_219643876
twitter
  zondag 28 december 2025 @ 23:30:16 #215
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219643925
Samenvatting?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219643942
quote:
7s.gif Op zondag 28 december 2025 23:30 schreef phpmystyle het volgende:
Samenvatting?
Vredesakkoord 90% akkoord.
Veiligheidsgaranties 100% akkoord.
  zondag 28 december 2025 @ 23:31:56 #217
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_219643950
Putin zegt toch njet.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_219644080
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:26 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Zoals het er nu naar uitziet lijkt me een frozen conflict onwaarschijnlijk. Het is of dit akkoord of doorvechten.
Dit akkoord zal Poetin sowieso wel niet accepteren, die heeft zich tot nu toe totaal niet tot enig compromis bereid getoond. Ik denk daarmee dat een vorm van frozen conflict uiteindelijk de meest waarschijnlijke uitkomst is… Althans zo lang Poetin leeft.
pi_219644177
Waar ik trouwens niks over hoor: de status van Zaporizhzhia en Kherson.
pi_219644706
quote:
2s.gif Op zondag 28 december 2025 23:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit akkoord zal Poetin sowieso wel niet accepteren, die heeft zich tot nu toe totaal niet tot enig compromis bereid getoond. Ik denk daarmee dat een vorm van frozen conflict uiteindelijk de meest waarschijnlijke uitkomst is… Althans zo lang Poetin leeft.
Als dit akkoord mislukt blijft Poetin gewoon doorgaan tot de laatste rus. Bij een frozen conflict heeft hij geen enkel belang. En reken er maar op dat Trump de gehele Amerikaanse steun stopzet als dit akkoord mislukt. Zonder de Amerikaanse inlichtingen raakt Oekraïne dusdanig verzwakt dat het nog maar de vraag is in hoeverre ze überhaupt stand kunnen houden.
pi_219644861
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:26 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Rusland gaat toch niet akkoord. Poetin heeft zich helemaal vastgedraaid door zijn compromisloze houding. Alles wat hij weggeeft telt nu als gezichtsverlies.

Oekraïne heeft al diverse harde eisen opgegeven, waaronder NAVO-toetreding, zonder dat hier ook maar enige concessie vanuit Rusland tegenover staat.
pi_219644908
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:54 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Als dit akkoord mislukt blijft Poetin gewoon doorgaan tot de laatste rus. Bij een frozen conflict heeft hij geen enkel belang. En reken er maar op dat Trump de gehele Amerikaanse steun stopzet als dit akkoord mislukt. Zonder de Amerikaanse inlichtingen raakt Oekraïne dusdanig verzwakt dat het nog maar de vraag is in hoeverre ze überhaupt stand kunnen houden.
Ik vraag me af of de senaat het pikt als Trump afhaakt omdat Rusland de zaak torpedeert terwijl Oekraïne tot enorme concessies bereid is.

MAGA is intern verdeeld en onder de bevolking is een brede meerderheid voorstander van steun. Met de midterms in aantocht lijkt het me zelfmoord om zomaar de stekker eruit te trekken.
pi_219645233
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 23:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rusland gaat toch niet akkoord. Poetin heeft zich helemaal vastgedraaid door zijn compromisloze houding. Alles wat hij weggeeft telt nu als gezichtsverlies.

Oekraïne heeft al diverse harde eisen opgegeven, waaronder NAVO-toetreding, zonder dat hier ook maar enige concessie vanuit Rusland tegenover staat.
Als Poetin niet akkoord gaat waarom zou hij dan wel het conflict willen laten bevriezen? Daar is vanuit russische kant geen enkele aanwijzing voor. Zelfs een staakt-het-vuren voor een eventueel Oekraïens referendum wordt al categorisch afgewezen. Het enige alternatief dan is dat de oorlog voorlopig nog een lange tijd doorgaat.
pi_219645270
Past wel helemaal bij Rusland om nu te escaleren. We lezen morgen wel hoe veel Oekraïense burgers weer zijn opgeblazen.
pi_219645307
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 00:22 schreef Joppiez het volgende:
Past wel helemaal bij Rusland om nu te escaleren. We lezen morgen wel hoe veel Oekraïense burgers weer zijn opgeblazen.
Vannacht lijkt gelukkig rustig, geen beweging in de zwarte zee of van Russische bommenwerpers en een klein aantal shaheeds in de lucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')