Kun je dat uitleggen? Hoe werkt dat?quote:Op zondag 28 december 2025 14:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Bij een modulerende ketel kan dat idd zo zijn toch?
(op het gevaar af dat ik ergens iets fouts zeg maar in grote lijnen)quote:Op zondag 28 december 2025 17:55 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Kun je dat uitleggen? Hoe werkt dat?
Top, bedankt. Ik ga eens uitzoeken wat ik heb thuis.quote:Op zondag 28 december 2025 18:06 schreef r_one het volgende:
[..]
(op het gevaar af dat ik ergens iets fouts zeg maar in grote lijnen)
Een aan/uit ketel werkt of niet, of geeft vol vermogen.
Een moduleren ketel brandt veel geleidelijker, eigenlijk constant ietsjes om op de ingestelde temperatuur te blijven.
Maar bij een grote warmtevraag zal een modulerende ketel ook eerst voluit gaan en pas later, als het bijna of rond de gevraagde temperatuur is, gaan dimmen.
Stel het is 15 graden en je wilt het 20 hebben.
Een aan/uit ketel zal 100% geven totdat de 20 bereikt is en dan stoppen.
Een modulerende ketel zal 100% van 15 tot 19 en dan alvast gaan dimmen.
De huisgenoten die ´m op 23 zetten willen dat/ie ook van 19-20 graden voluit brandt, dan is-ie er het snelst.
Niet vergeten om 'de thermostaat dan handmatig bij 20 graden terug te zetten, anders wordt het een sauna![]()
Nou, zoiets dus.
Beetje moderne ketel is modulerend.quote:Op zondag 28 december 2025 19:21 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Top, bedankt. Ik ga eens uitzoeken wat ik heb thuis.
Jij hebt zoveel meer discipline dan ikquote:Op maandag 29 december 2025 20:02 schreef Newone82 het volgende:
11. 9 graden op mijn tweede thermostaat die wat nauwkeuriger is.
Gelukkig houdt het dekentje mij warm!
Zo heel eventjes kachel aan om iets aangenamer te krijgen.
[ link | afbeelding ]
Dank voor het complimentquote:Op maandag 29 december 2025 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jij hebt zoveel meer discipline dan ik
Stel je niet aan. Nog altijd 10 graden warmer dan buitenquote:Op maandag 29 december 2025 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
“Man bevroren gevonden in huis met laptop op schoot onder een deken”
Snuit, eet je wel genoeg?quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben vandaag niet warm te krijgen
17.5 en onder de elektrische plaid
Hopelijk morgen beter
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |