Tja. Sommige mensen menen nu eenmaal binnen een bepaald kader te moeten verdedigen, ongeacht wat er ook gezegd wordt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vind dit ook alleszins een redelijke uitspraak of je het er nou mee eens bent of niet, maar het commentaar dat je er op krijgt...
Het is Rusland vs Oekraïne hè?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat een dergelijk dreigement (serieus of niet) niet bijdraagt aan het vertrouwen van Rusland in de EU en dus ook niet aan de bereidwilligheid te ondertekenen. Waar het wel positief voor is weet ik niet. Ik vind haar sowieso een erg zwak lichtje. Totaal geen enkel historisch besef bijvoorbeeld.
Zoals jullie je Russische matties consequent verdedigen?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Sommige mensen menen nu eenmaal binnen een bepaald kader te moeten verdedigen, ongeacht wat er ook gezegd wordt.
Wilders ook.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker de blokkeer-Hongaar Orban heeft de nodige invloed…
Nou inderdaad. Als er een groep historisch besef heeft met betrekking tot de Russische agressie zijn het de Baltische Staten wel.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:38 schreef Wantie het volgende:
Verder denk ik dat je haar historisch besef ernstig onderschat.
Het getuigt niet echt van respect om vanaf de zijlijn zo te oordelen over iemand afkomstig uit een voormalige Sovjet republiek.
Waarom zou haar trauma en dat minimale landje dat zij vertegenwoordigt zwaar moeten meetellen in beleid dat er toe kan leiden dat de welvaart en welzijn van miljoenen eu burgers in gevaar kan komen?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is Rusland vs Oekraïne hè?
Niet Rusland vs EU.
Ik zie geen enkele reden waarom wij lief moeten doen tegen Rusland.
Het getuigt niet echt van respect om vanaf de zijlijn zo te oordelen over iemand afkomstig uit een voormalige Sovjet republiek.
Ik denk dat de EU in januari troepen gaat afsturen naar Oekraïne om juist dat te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt.
Interessanter wordt de vraag of eu geen operaties gaat doen om de nieuwe vrede te ondermijnen en of de Russen het niet nog eens gaan proberen.
Nou, van dat gebrek aan historisch besef dat verzin ik niet zomaar he. Dat is toch best vaak in het nieuws geweest de afgelopen tijd. Bijvoorbeeld dat het voor haar nieuw was dat Rusland en China tegen de As gevochten hebben, etc..quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is Rusland vs Oekraïne hè?
Niet Rusland vs EU.
Ik zie geen enkele reden waarom wij lief moeten doen tegen Rusland.
Omdat dat jouw natte droom is wellicht?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom zou haar trauma en dat minimale landje dat zij vertegenwoordigt zwaar moeten meetellen in beleid dat er toe kan leiden dat de welvaart en welzijn van miljoenen eu burgers in gevaar kan komen?
De invloed van Wilders is in de praktijk beperkt Die heeft Nederland niet van steun aan Oekraïne af weten te houden, hoe zeer hij Poetin ook bewondert.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wilders ook.
Iemand hoeft niet een despoot alla Trump die per decreet regeert te zijn om invloed te hebben...
En dat is van belang bij dit conflict?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, van dat gebrek aan historisch besef dat verzin ik niet zomaar he. Dat is toch best vaak in het nieuws geweest de afgelopen tijd. Bijvoorbeeld dat het voor haar nieuw was dat Rusland en China tegen de As gevochten hebben, etc..
Nou, dat zou natuurlijk niet voor de eerste keer zijn…quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, van dat gebrek aan historisch besef dat verzin ik niet zomaar he.
Maar hij heeft wel invloed.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De invloed van Wilders is in de praktijk beperkt Die heeft Nederland niet van steun aan Oekraïne af weten te houden, hoe zeer hij Poetin ook bewondert.
Even Grok gevraagd:quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, van dat gebrek aan historisch besef dat verzin ik niet zomaar he. Dat is toch best vaak in het nieuws geweest de afgelopen tijd. Bijvoorbeeld dat het voor haar nieuw was dat Rusland en China tegen de As gevochten hebben, etc..
quote:Rusland en China vochten niet samen tegen de As (Duitsland, Japan, Italië) in WOII
Uiteraard. Maar ook weer niet al te veel gelukkig.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel invloed.
Niet alleen in Nederland, maar ook binnen de EU.
Natuurlijk is historisch besef van belang voor iemand in haar positie.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
En dat is van belang bij dit conflict?
Nee, toen had je de Sovjet Unie.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet samen maar los van elkaar wel. Bijvoorbeeld tegen Japan.
Ik ook. Zolang ze haar kop maar houdt in bed!quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:52 schreef LXIV het volgende:
Als ik trouwens moet kiezen tussen Kallas beffen of Putin pijpen dan weet ik het wel hoor!.
Dan neem ik Iris de Graaf mij mijn Russische mattie.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:52 schreef LXIV het volgende:
Als ik trouwens moet kiezen tussen Kallas beffen of Putin pijpen dan weet ik het wel hoor!.
kunnen we het daar dan tenminste over eens zijn in dit topic, van links tot rechts? Dat we liever Kalas beffen dan Putin pijpen?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ook. Zolang ze haar kop maar houdt in bed!
Ja, ze moet wat beleefder zijn tegen de genocidale imperialisten.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:10 schreef LXIV het volgende:
Ik bedoel meer uitspraken zoals van Kallas over het opdelen van Rusland, die op geen enkele manier een positieve bijdragen leveren aan beeindiging van dit conflict.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |