Ik begrijp het goed hoor, vooral als je al eens gescheiden bent. Voor mij is dit mijn eerste huwelijk met het idee “het is dit of anders nooit meer iets”. Zou kunnen dat dat ooit veranderd, maar hopelijk niet. En rijk ben ik niet!quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om te beginnen: ik ben ondernemer. Stel dat ik persoonlijk failliet ga bescherm ik met de huwelijkse voorwaarden mijn gezin.
Daarnaast: ik ben al een keer gescheiden. Dat heeft mij heel veel geld gekost.
En tot slot: ik heb kinderen. En dus moet ik ook daarom mijn financiële situatie beschermen, want zij zijn afhankelijk daarvan (in ieder geval momenteel).
Ik snap jouw kijk erop ook. En natuurlijk ga ik ervan uit dat ik met mijn huidige vrouw tot in de eeuwigheid gelukkig blijf.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:29 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik begrijp het goed hoor, vooral als je al eens gescheiden bent. Voor mij is dit mijn eerste huwelijk met het idee “het is dit of anders nooit meer iets”. Zou kunnen dat dat ooit veranderd, maar hopelijk niet. En rijk ben ik niet!
Dat is een hele nobele opvatting, maar je moest eens weten hoe geraffineerd vrouwen kunnen zijn. Vooral financieel. Jij denkt misschien dat je goed bezig was met keihard werken en geld verdienen, maar met een beetje pech zit zij straks in de mooie woning met de kids en kun jij een flatje gaan huren en krom liggen voor de alimentatie.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja ik ben nogal ouderwets wat dat betreft, en vind trouwen met een contract tegenstrijdig. Dan trouw ik persoonlijk liever niet als ik twijfels heb of geen risico wil.
En als je als man of vrouw in de dertig bent en je hebt je leven niet op orde? Dan kan je zeker maar beter wel kinderen krijgen?quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:25 schreef Joppiez het volgende:
Ik heb het nog niet eerder geschreven maar ben je als man of vrouw in de dertig (of ouder) en je hebt je leven goed op orde, lekker single en kinderloos blijven. Het leven biedt tegenwoordig echt zat mogelijkheden om voldoening te krijgen als je daar naar op zoek bent.
Mocht mijn huwelijk ooit stranden dan is het ook over en uit. Wat een gezeur geeft dat tegenwoordig. De statistieken bevestigen dat ook min of meer; een happy marriage is iets achterhaalds, afkomstig uit een tijdperk dat men gewoonweg op elkaar was aangewezen.
"A man will sacrifice his happiness for his family and A woman will sacrifice her family for her happiness."quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:50 schreef Richestorags het volgende:
Maar wat zegt dat dan precies, dat 2/3 van de vrouwen de scheiding initieert?
Ik zou niet eens samenwonen zonder uitgebreid contract. In deze woningmarkt? Nah.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja ik ben nogal ouderwets wat dat betreft, en vind trouwen met een contract tegenstrijdig. Dan trouw ik persoonlijk liever niet als ik twijfels heb of geen risico wil.
Mannen zijn de sekse die multidate, die niet wil binden, die relaties van 10+ jaar heeft zonder haar ten huwelijk te vragen, die seks verwacht een dag na de bevalling, die weaponised incompetence inzet als het afval buiten gezet moet worden etc.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:36 schreef alternatif het volgende:
[..]
"A man will sacrifice his happiness for his family and A woman will sacrifice her family for her happiness."
Bekijk deze YouTube-video
Er zijn genoeg voorbeelden van één en genoeg voorbeelden van twee maar er zijn ook genoeg mannen die hun gezin hebben verlaten en vrouwen die alles opzij hebben gezet voor hun gezin. Dus die generalisaties daar zit het hem niet in.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:36 schreef alternatif het volgende:
[..]
"A man will sacrifice his happiness for his family and A woman will sacrifice her family for her happiness."
Bekijk deze YouTube-video
Wat allemaal?quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:44 schreef Ansa het volgende:
[..]
Mannen zijn de sekse die multidate, die niet wil binden, die relaties van 10+ jaar heeft zonder haar ten huwelijk te vragen, die seks verwacht een dag na de bevalling, die weaponised incompetence inzet als het afval buiten gezet moet worden etc.
Een vrouw die zo praat, verdient niet beter.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:44 schreef Ansa het volgende:
[..]
........ die weaponised incompetence inzet ............
Zeker, die mannen bestaan. Er zijn een hoop insensitieve horken, men childs, toxische mannetjes en anderzijds een hoop zeikwijven die altijd hun man afzeiken. Er bestaan vrouwen die midden in de nacht wakker worden, zich vol laten blaffen bij een tankstation door hun ex en vol trots in een podcast vertellen hoe hun huidige vriendje daarna haar kut likte en haar vertelde hoe lekker ze smaakte, niet wetende wat er net was gebeurd.quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:44 schreef Ansa het volgende:
[..]
Mannen zijn de sekse die multidate, die niet wil binden, die relaties van 10+ jaar heeft zonder haar ten huwelijk te vragen, die seks verwacht een dag na de bevalling, die weaponised incompetence inzet als het afval buiten gezet moet worden etc.
Je bent gewoon 🛢️☠️☢️☣️quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:44 schreef Ansa het volgende:
[..]
Exact.quote:Op zaterdag 27 december 2025 11:10 schreef Richestorags het volgende:
Er bestaan afgrijselijke mannen en vrouwen. Dat benadrukken als geldend voor de gehele sekse schiet je niet zo heel veel mee op. Door wat wil jij je beeld van een complete andere sekse laten bepalen?
Historisch gezien was trouwen met een contract precies de norm.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook de nodige mislukkingen achter de rug, maar nuchter bekeken ben ik nog geen twee vrouwen tegen gekomen die hetzelfde waren.quote:Op zaterdag 27 december 2025 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Exact.
Veel generaliserende en bittere users hier. Als je uitsluitend slechte ervaringen hebt met mannen of vrouwen dan lijkt het me hoog tijd om eens te kijken naar wat je eigen aandeel daarin is. Immers: als het overal naar stront ruikt, dan moet je misschien eens kijken naar wat er onder je schoen zit...
Lesbische stellen scheiden ook veel vaker dan hetero stellen. En mannen homostellen scheiden het minst vaak.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar wat zegt dat dan precies, dat 2/3 van de vrouwen de scheiding initieert? Volgens mij valt er nog veel te leren over vrouwen, mannen en man-vrouw dynamieken alleen al door deze data goed te duiden.
Heb jij toevallig een kat?quote:Op zaterdag 27 december 2025 10:44 schreef Ansa het volgende:
Dus je laat liever de overheid bepalen hoe de vermogensrechten na het aangaan van het huwelijk veranderen, dan dat je dat zelf bepaalt?quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:07 schreef Joppiez het volgende:
Tja ik ben nogal ouderwets wat dat betreft, en vind trouwen met een contract tegenstrijdig.
Ik denk dat veel mensen ook weleens iemand hebben gedate waarvan ze dachten: 'WTF is dit???quote:Op zaterdag 27 december 2025 11:32 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook de nodige mislukkingen achter de rug, maar nuchter bekeken ben ik nog geen twee vrouwen tegen gekomen die hetzelfde waren.
Die podcast zou ik graag willen beluisteren. Link ajb.quote:Op zaterdag 27 december 2025 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er bestaan vrouwen die midden in de nacht wakker worden, zich vol laten blaffen bij een tankstation door hun ex en vol trots in een podcast vertellen hoe hun huidige vriendje daarna haar kut likte en haar vertelde hoe lekker ze smaakte, niet wetende wat er net was gebeurd.
Ik ook eigenlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2025 11:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen ook weleens iemand hebben gedate waarvan ze dachten: 'WTF is dit???' Nou, dan houdt het op en kijk je verder (of niet).
Verder heeft iedereen zijn/haar onhebbelijkheden, maar aan alle meisjes/vrouwen met wie ik een relatie heb gehad heb ik vooral goede herinneringen overgehouden.
https://m.youtube.com/shorts/4Dov0fqL9fAquote:Op zaterdag 27 december 2025 11:47 schreef BennieButtfuck het volgende:
[..]
Die podcast zou ik graag willen beluisteren. Link ajb.
Helemaal eens.quote:Op zaterdag 27 december 2025 11:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Exact.
Veel generaliserende en bittere users hier. Als je uitsluitend slechte ervaringen hebt met mannen of vrouwen dan lijkt het me hoog tijd om eens te kijken naar wat je eigen aandeel daarin is. Immers: als het overal naar stront ruikt, dan moet je misschien eens kijken naar wat er onder je schoen zit...
Wat een degeneratie, goeiendagschotelquote:Op zaterdag 27 december 2025 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
https://m.youtube.com/shorts/4Dov0fqL9fA
De vraag is dus: wil je je beeld over vrouwen door dit soort afval laten bepalen of niet? Hetzelfde met "mannen".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |