abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2025 @ 21:53:00 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219606289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:38 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Dat adviseer ik iedereen te doen. Het is goed ouderschap je kind op te voeden met het idee dat alles waar hij of zij voor gewerkt heeft niet zomaar op een presenteerblad door een huwelijkspartner na nog geen 6 maanden even weggekaapt kan worden. De voorwaarden kun je altijd nog wijzigen. Als je partner hier bezwaar tegen heeft lekker verder kijken. Zat vissen in de zee voor mensen die wel neerkijken op gokken.

Walk the talk :)
Als een van beiden vermogen en/of kinderen heeft dan is het idd ronduit dom om niet op huwelijkse voorwaarden te trouwen, als je allebei nog jong bent, vanaf je 16de verkering met elkaar hebt en vervolgens op je 24ste trouwt terwijl je alles wat je samen hebt ook samen hebt opgebouwd dan is daar weinig reden toe.
Eventuele erfenissen kunnen door de erflaters ook buiten iedere gemeenschap van goederen vallen, moet dat wel zo vastgelegd zijn.

Overigens is het huwelijk nu standaard al met een beperkte gemeenschap van goederen en is het helemaal niet meer zo dat de helft van wat je al voor het huwelijk had aan de partner vervalt bij een scheiding.
Dat geldt voor die huwelijken (van na 1 januari 2018) ook met betrekking tot erfenissen overigens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 26 december 2025 @ 21:58:09 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219606382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben niet gek natuurlijk…
Al was het alleen al omdat je al kinderen had, mensen zijn daar echt heel naïef in helaas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219606633
Huwelijkse voorwaarden zijn schriftelijke afspraken over vermogensrechten die je vastlegt bij notariële akte als je bij het aangaan van een huwelijk of geregistreerd partnerschap wil afwijken van de standaard voorwaarden die in de wet vastgelegd zijn.

In Nederland gold tot en met 2017 dat je standaard trouwde in volledige gemeenschap van goederen als je geen huwelijkse voorwaarden vastlegde. Voor huwelijken die vanaf 2018 zijn gesloten geldt standaard een beperkte gemeenschap van goederen. De privé vermogens op het moment van het aangaan van het huwelijk blijven privé, en wat tijdens het huwelijk aan vermogen wordt verworven behoort tot de gemeenschap van goederen.

Als je dus nu in Nederland zou willen trouwen in volledige gemeenschap van goederen, dan moet je dus onder huwelijkse voorwaarden trouwen.

Als een vrouw alleen in volledige gemeenschap van goederen met een man wil trouwen, dan is dat in de regel de enige vorm van gemeenschap die ze met hem wil.
pi_219607021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:38 schreef LXIV het volgende:
Behalve die menstruatiekrampstickers. Misschien ga ik dat wel eens doen omdat zowel mijn dochters als vriendin dit zo graag zouden zien.
Stelt niks voor joh, minder dan een standaard verkoudheidje. Die wijven stellen zich altijd aan :7
pi_219607196
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:38 schreef LXIV het volgende:
Behalve die menstruatiekrampstickers. Misschien ga ik dat wel eens doen omdat zowel mijn dochters als vriendin dit zo graag zouden zien.
De fuck.
Wat een onzin.
Ga je ook een kokosnoot uitpoepen om een bevalling na te bootsen?
Of dat je uitscheurt van voren? :X

Stop daar gewoon mee.
Een man is een man, een vrouw is een vrouw.
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:50:45 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219607296
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 17:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En dat is nu dus ook een groeiende tendens bij vrouwen, dat ze geen zin meer hebben in projectjes. Daar was dat artikel over.

Daarnaast is er de tendens dat twee derde van de scheidingen geïnitieerd wordt door vrouwen en dat een deel daarvan als reden heeft dat ze klaar zijn met hun pogingen tot communicatie genegeerd zien worden en dat dat op een bepaalde leeftijd, namelijk de leeftijd dat de hormonen het scherper kunnen aanzetten en er minder praktische noodzaak is tot het aanhouden van een man waar je niet gelukkig mee bent, meer naar boven komt.

Maar gezien de reacties vallen er veel mensen over die eerste groep vrouwen die meteen zeggen van nee, dat gaan we dus niet doen. Of in elk geval moeten ze er geen artikel over schrijven. En die tweede groep had nog maar 1247 pogingen moeten doen om de boodschap te brengen want ze begon zelf aan het projectje.

Er is ook nog een derde groep die zelf ook denkt van tja, ik wist hoe hij was of die te bang is om de sprong te wagen. Dat zijn dan van die stellen waarvan je vanaf de zijlijn denkt van waarom zijn die twee nog samen. Mijn ouders waren zo. Die vonden elkaar niet meer leuk en hun leven niet meer leuk. Eigenlijk heel verdrietig, maar het was daarom ook niet niet voor ons, zo'n vader die zich als dood paard presenteerde zodra er iets qua feestdagen, vakantie of verjaardagen in beweging moest komen en zichtbaar geen zin had en zo'n moeder die doorschoot in dan alles maar bepalen en regelen terwijl ze gillend ongelukkig was.

Dus dat heb ik anders gedaan en ik heb mijn dode paard achtergelaten en ben (jaren later) iemand tegengekomen die blij wordt van meedraaien en met zichtbare lol dingen voor ons doet.
Maar wat zegt dat dan precies, dat 2/3 van de vrouwen de scheiding initieert? Volgens mij valt er nog veel te leren over vrouwen, mannen en man-vrouw dynamieken alleen al door deze data goed te duiden.
pi_219607523
Ik vind Nederlandse vrouwen eigenlijk gewoon normaal. En helemaal niet zoveel schelen van Italiaanse of Poolse of Franse vrouwen. In de basis.

Als je ze gewoon normaal benadert, is er altijd wel ruimte voor een kletspraatje.
En je gewoon niet opstellen als een creep of extreme denkbeelden willen overbrengen, dan heb je al snel veel lol. Nederlandse vrouwen zijn eigenlijk wel voor van alles in. En vaak minder afhankelijk van rolpatronen.

Maar goed, dat is mijn ervaring.
pi_219607590
Eigenlijk zijn Nederlandse vrouwen wel tof.
Ze zijn vaak knap. En kunnen hun eigen boontjes doppen. Ze zijn intelligent en bij de hand.

Heerlijke combinatie. O+
pi_219607677
Ze doen maar. Zou me niets verbazen dat ze zichzelf net als hun mannelijke equivalenten naar de buitenwereld lekker onafhankelijk opstellen, maar thuis zichzelf in slaap huilen.
pi_219607722
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:15 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ze doen maar. Zou me niets verbazen dat ze zichzelf net als hun mannelijke equivalenten naar de buitenwereld lekker onafhankelijk opstellen, maar thuis zichzelf in slaap huilen.
Denk je?
Ik vind onze vrouwen best wel nuchter.
pi_219607756
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:18 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Denk je?
Ik vind onze vrouwen best wel nuchter.
Ik vind het over één kam scheren van alle mannen of vrouwen van een nationaliteit kansloos. Je hebt ze in alle soorten en maten. Van nuchter tot emotionele wrakken. Van lelijk tot mooi. Van dik tot dun. Van achterlijk tot intelligent. Dat geldt voor Nederland tot aan Australië en alles ertussen.
pi_219607884
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:21 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Ik vind het over één kam scheren van alle mannen of vrouwen van een nationaliteit kansloos. Je hebt ze in alle soorten en maten. Van nuchter tot emotionele wrakken. Van lelijk tot mooi. Van dik tot dun. Van achterlijk tot intelligent. Dat geldt voor Nederland tot aan Australië en alles ertussen.
Dan heb je niets te zoeken in dit topic. Want het is generaliserend tot en met. :D
pi_219608007
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dan heb je niets te zoeken in dit topic. Want het is generaliserend tot en met. :D
Ik heb jou niet nodig om te bepalen of ik iets in een topic te zoeken heb of niet.
pi_219608763
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:05 schreef Black_Baron het volgende:
Ik vind Nederlandse vrouwen eigenlijk gewoon normaal.
:')
pi_219608876
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:05 schreef Black_Baron het volgende:
Ik vind [..] vrouwen eigenlijk gewoon normaal.

[..]
Goede post. Ik ook.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219609785
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 17:18 schreef Chivaz het volgende:
Ik wens al die dames veel plezier met hun katten in hun flatje drie hoog.
Heerlijk! Beter dan in een huis met een man die rensporen achterlaat.
pi_219609786
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:15 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik huil niet buiten relaties
pi_219609808
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 06:36 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wat voor een viespeuken neem jij in je huis? Lol
pi_219609809
quote:

[..]
Als ze met jou samenleven is het logisch dat ze het op een rennen gaan zetten.
pi_219609811
quote:

[..]
Hij rent zo hard van jou weg dat het sporen achterlaat? :o
...hier om je mars te breken.
pi_219609813
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 06:49 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Hij rent zo hard van jou weg dat het sporen achterlaat? :o
Twee zielen, enz. ;)
pi_219609839
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 23:08 schreef Black_Baron het volgende:
Eigenlijk zijn Nederlandse vrouwen wel tof.
Ze zijn vaak knap. En kunnen hun eigen boontjes doppen. Ze zijn intelligent en bij de hand.

Heerlijke combinatie. O+
Buitenlandse vrouwen zijn over het algemeen veel makkelijker met daten. Nederlandse vrouwen hebben onmogelijke eisen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219610349
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 07:01 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Buitenlandse vrouwen zijn over het algemeen veel makkelijker met daten. Nederlandse vrouwen hebben onmogelijke eisen.
Er zijn best culturele verschillen, maar in zijn algemeenheid zijn overal leuke vrouwen.
pi_219610363
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben niet gek natuurlijk…
Tja ik ben nogal ouderwets wat dat betreft, en vind trouwen met een contract tegenstrijdig. Dan trouw ik persoonlijk liever niet als ik twijfels heb of geen risico wil.
pi_219610447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 09:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Tja ik ben nogal ouderwets wat dat betreft, en vind trouwen met een contract tegenstrijdig. Dan trouw ik persoonlijk liever niet als ik twijfels heb of geen risico wil.
Om te beginnen: ik ben ondernemer. Stel dat ik persoonlijk failliet ga bescherm ik met de huwelijkse voorwaarden mijn gezin.

Daarnaast: ik ben al een keer gescheiden. Dat heeft mij heel veel geld gekost.

En tot slot: ik heb kinderen. En dus moet ik ook daarom mijn financiële situatie beschermen, want zij zijn afhankelijk daarvan (in ieder geval momenteel).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')