Nee. Qua wat ze aantrekkelijk vinden zijn vrouwen eigenlijk oerconservatief, of ze nu politiek progressief zijn of niet. Dat wil niet zeggen dat ze voor die Tate-onzin vallen natuurlijk. Ze willen juist graag respect en gezien worden. Maar niet door een man met tampons in zijn handtasje.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:39 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat er veel heterovrouwen te vinden zijn die dit aantrekkelijk vinden.
Als een stuk vuil behandeld worden is inderdaad weer het andere uiterste, maar een man die zich gedraagt als een gay bff zal echt bijzonder weinig harten sneller doen kloppen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Qua wat ze aantrekkelijk vinden zijn vrouwen eigenlijk oerconservatief, of ze nu politiek progressief zijn of niet. Dat wil niet zeggen dat ze voor die Tate-onzin vallen natuurlijk. Ze willen juist graag respect en gezien worden. Maar niet door een man met tampons in zijn handtasje.
Vrouwen met een misbruikverleden hebben wel eens de neiging een partner te kiezen die dat weer doet. Maar ze willen praktisch allemaal een alfa-mannetje. Dat is alleen iets anders dan Tate denkt dat het is.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als een stuk vuil behandeld worden is inderdaad weer het andere uiterste, maar een man die zich gedraagt als een gay bff zal echt bijzonder weinig harten sneller doen kloppen.
Wellicht, geen idee. Dat zijn (gelukkig) ook wel uitzonderlijke situaties en meer de uitkomst van een trauma, dan wat vrouwen doorgaans willen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vrouwen met een misbruikverleden hebben wel eens de neiging een partner te kiezen die dat weer doet. Maar ze willen praktisch allemaal een alfa-mannetje. Dat is alleen iets anders dan Tate denkt dat het is.
Er zijn wel heel veel vrouwen met zo'n trauma en vaak wordt het ook van generatie op generatie doorgegevenquote:Op vrijdag 26 december 2025 20:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wellicht, geen idee. Dat zijn (gelukkig) ook wel uitzonderlijke situaties en meer de uitkomst van een trauma, dan wat vrouwen doorgaans willen.
Dat kan, dat weet ik niet. Hehben we het hier over globaal of bijvoorbeeld specifiek het westen?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn wel heel veel vrouwen met zo'n trauma en vaak wordt het ook van generatie op generatie doorgegeven
Weet ik niet. Het westen sowieso.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:02 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat kan, dat weet ik niet. Hehben we het hier over globaal of bijvoorbeeld specifiek het westen?
Wat ik uit de column haal lijkt debby toch eerder op zoek naar een gay bff iddquote:Op vrijdag 26 december 2025 20:45 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als een stuk vuil behandeld worden is inderdaad weer het andere uiterste, maar een man die zich gedraagt als een gay bff zal echt bijzonder weinig harten sneller doen kloppen.
Ja. En die dus kiezen voor een man die hen ook misbruikt. Tegen hun wil inquote:Op vrijdag 26 december 2025 21:04 schreef Repentless het volgende:
[..]
Veel vrouwen met een misbruikverleden in het westen?
Welke definitie van misbruik hebben we het hier over?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. En die dus kiezen voor een man die hen ook misbruikt. Tegen hun wil in
Dat kan van alles zijn, van mishandeling tot verwaarlozingquote:Op vrijdag 26 december 2025 21:06 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke definitie van misbruik hebben we het hier over?
Maar wat is "heel veel" dan?quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat kan van alles zijn, van mishandeling tot verwaarlozing
Afgaande op het stukje in de OP krijg ik ook die indruk idd. Maar meer dan een gay bff zal het waarschijnlijk dan ook niet worden.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat ik uit de column haal lijkt debby toch eerder op zoek naar een gay bff idd
Volgens chatgpt heeft 15 tot 20% van de vrouwen als kind traumatische ervaringen opgedaan en heeft dat zeer sterke relatie met misbruik als volwassen vrouw in een relatie (dus onbewust de foute partner kiezen)quote:
Dat is triest om te lezen. Ondanks dat, geloof ik niet dat heterovrouwen (ook als ze helaas zo'n trauma hebben opgelopen) doorgaans erg warm worden van een gay bff die tampons voor ze in zijn handtasje bewaart.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens chatgpt heeft 15 tot 20% van de vrouwen als kind traumatische ervaringen opgedaan en heeft dat zeer sterke relatie met misbruik als volwassen vrouw in een relatie (dus onbewust de foute partner kiezen)
Nee, dat soort vrouwen kiest dan juist vaak voor de 'foute' mannen of gaan terug naar een man die ze mishandelt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:23 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is triest om te lezen. Ondanks dat, geloof ik niet dat heterovrouwen (ook als ze helaas zo'n trauma hebben opgelopen) doorgaans erg warm worden van een gay bff die tampons voor ze in zijn handtasje bewaart.
“Volgens ChatGPT” is geen bron en geen garantie dat de uitspraak klopt.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Volgens chatgpt heeft 15 tot 20% van de vrouwen als kind traumatische ervaringen opgedaan en heeft dat zeer sterke relatie met misbruik als volwassen vrouw in een relatie (dus onbewust de foute partner kiezen)
Ik ben gewoon aan het chatten hier, geen scriptie aan het schrijven. 15 tot 20% lijkt me reeel. Mag ook 10% zijn of 25%, maakt voor het punt van de discussie niet uit.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
“Volgens ChatGPT” is geen bron en geen garantie dat de uitspraak klopt.
Wat daar belangrijk bij is:
1️⃣ ChatGPT is geen autoriteit
ChatGPT:
geeft samenvattingen en probabilistische antwoorden, baseert zich op gemiddelde patronen in trainingsdata,en kan nuanceren, versimpelen of zelfs onjuist formuleren als de vraag vaag is gesteld.
Zonder:
exacte bronverwijzingen, duidelijke definities (wat is “trauma”? wat is “zeer sterke relatie”?),is “volgens ChatGPT” inhoudelijk waardeloos als argument.
2️⃣ De uitspraak is te stellig geformuleerd
Met name deze delen zijn problematisch:
“15–20%” → kan sterk variėren afhankelijk van definitie en onderzoek “zeer sterke relatie” → wetenschappelijk zelden zo absoluut “dus onbewust de foute partner kiezen” → dit is een psychologische interpretatie, geen vaststaand feit.
Zelfs onderzoekers formuleren dit veel voorzichtiger, bv.: “geassocieerd met een verhoogd risico”, “een van meerdere risicofactoren”.
3️⃣ Correctere formulering zou zijn
Als iemand iets uit onderzoek wil weergeven, zou het eerder zo klinken als:
“Sommige studies laten zien dat mensen met jeugdtrauma gemiddeld een verhoogd risico hebben op problematische relaties later, maar dit is geen vast causaal verband en geldt lang niet voor iedereen.”
Dat is iets totaal anders dan wat in de forumpost staat.
4️⃣ Conclusie
De forumpost:
gebruikt “ChatGPT” als autoriteitsargument, versimpelt complexe psychologie, en trekt een deterministische conclusie die zo niet wetenschappelijk gedragen wordt.
Je kunt dus terecht zeggen:
“‘Volgens ChatGPT’ is geen bron. Zonder concrete studies is dit een persoonlijke interpretatie, geen feit.”
Hey, waren niet mijn woorden he! Don't shoot de messenger, i'm on your side man!quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben gewoon aan het chatten hier, geen scriptie aan het schrijven. 15 tot 20% lijkt me reeel. Mag ook 10% zijn of 25%, maakt voor het punt van de discussie niet uit.
Dat adviseer ik iedereen te doen. Het is goed ouderschap je kind op te voeden met het idee dat alles waar hij of zij voor gewerkt heeft niet zomaar op een presenteerblad door een huwelijkspartner na nog geen 6 maanden even weggekaapt kan worden. De voorwaarden kun je altijd nog wijzigen. Als je partner hier bezwaar tegen heeft lekker verder kijken. Zat vissen in de zee voor mensen die wel neerkijken op gokken.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Onder huwelijkse voorwaarden zeker
Ik ben niet gek natuurlijk…quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Onder huwelijkse voorwaarden zeker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |