abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2025 @ 16:29:07 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219602636
Wat zijn wat goede hacks in de keuken die jullie gebruiken welke je veel tijd en moeite besparen?

Ik doe dit sinds kort wat echt ideaal is:
- meerdere grote bossen peterselie kopen bij de moslimslager. (Meestal een euro voor 2 bossen a 100 gram de stuk). Dit dat allemaal fijn hakken en invriezen. Dan hoef je niet elke dag peterselie te snijden. Zelfde ook met basilicum.

- kaas invriezen. Ik koop meteen 2 kilo parmezaanse kaas en rasp dit allemaal in een bak. Blijft nog perfect in de vriezer en droogt niet uit zoals in de koelkast. :9 werkt ook goed met pecorino

- doe een zak in de vriezer die je elke dag aanvult met alle delen van je groentes die je niet gebruikt. Na een paar dagen heb je een volle zak die je kan gebruiken voor groentebouillon :9
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  FOK!fotograaf vrijdag 26 december 2025 @ 16:32:47 #2
842 Zorro
Z
pi_219602689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:29 schreef Mikeytt het volgende:
Na een paar dagen heb je een volle zak
Nou nou nou
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219602723
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:32 schreef Zorro het volgende:

[..]
Nou nou nou
Mijn zak wordt dagelijks geleegd.
pindazakje
pi_219604490
Wortelen niet raspen, maar schillen met een dunschiller.

Helaas geen paard ( en nooit gehad, konijn) meer, maar de sliertjes daarvan worden opgesnaveld door allerhande vogels in de tuin. Doe ik nog iets voor het klimaat..
pi_219604639
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 16:29 schreef Mikeytt het volgende:
- kaas invriezen. Ik koop meteen 2 kilo parmezaanse kaas en rasp dit allemaal in een bak. Blijft nog perfect in de vriezer en droogt niet uit zoals in de koelkast. werkt ook goed met pecorino
Dit lijkt me flauwekul en geen aanrader. En even serieus: 2 kilo... Wat doe je daar allemaal mee.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219604720
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dit lijkt me flauwekul en geen aanrader. En even serieus: 2 kilo... Wat doe je daar allemaal mee.
Als je kaas wil invriezen, doe dan die dure stukjes scherpe schimmelkaas, die behouden ietwat hun smaak.
Wat jij hier noemt moet je zoveel mogelijk 'vers' eten, en zeker-niet invriezen..
Koop dan gewoon geraspte stopverf in de bonus, zonder in te vriezen, scheelt je ook weer kosten in de energie-rekening ;)
  vrijdag 26 december 2025 @ 19:59:09 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219604721
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:52 schreef Bart2002 het volgende:
Ik doe precies hetzelfde maar dan met oude kaas. Zelf raspen dus, en daarna invriezen. Werkt perfect!

Handig voor op de pizza, tosti, een kaaspannekoek, macaroni, en mini kruienuiers die ik regelmatig in mijn airfryer maak. Daar is nog eenuitgebreide post over in het airfryer topic:

Tengano in CUL / [AIRFRYER] Wat maak jij er allemaal mee?

Laatste wijziging op dit recept: 180 graden op 10 tot 11 minuten moet goed gaan.

Heerlijke snack bij iets als Expeditie Robinson :9~

Kaas kun je dus prima invriezen en dan kan het ook niet gaan schimmelen overigens.

En ik koop tegenwoordig ook kilo's kaas in en dan haal ik de korst er af en vries in het in blokjes in zodat ik het later makkelijk in mijn kaasrasp kan doen.

Kan het iedereen aanraden :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 26-12-2025 20:07:20 ]
pi_219604787
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:59 schreef Tengano het volgende:
Zelf raspen dus, en daarna invriezen. Werkt perfect!

Ja dat je het kunt invriezen geloof ik wel. Ik zie alleen niet waarom je zoiets zou doen. En dan in het bijzonder: 2 kilo kopen met het doel van raspen en invriezen. Dat is gewoon tsja hoe moet je dat noemen. Maar misschien moet er zo'n behoefte bestaan of wat. Ik heb dat nooit gehad i.i.g. Ik vind het een beetje vreemd maar het is niet verboden verder dus men moet doen wat men moet doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:09:28 #9
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219604820
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:07 schreef Bart2002 het volgende:
Ja dat je het kunt invriezen geloof ik wel. Ik zie alleen niet waarom je zoiets zou doen. En dan in het bijzonder: 2 kilo kopen met het doel van raspen en invriezen. Dat is gewoon tsja hoe moet je dat noemen. Maar misschien moet er zo'n behoefte bestaan of wat. Ik heb dat nooit gehad i.i.g. Ik vind het een beetje vreemd maar het is niet verboden verder dus men moet doen wat men moet doen.
Het is van mijn kant vooral gemak omdat ik regelmatig iets met kaas eet. En ik heb geen zin om voor ieder dingetje wat ik maak opnieuw kaas te raspen. Daarnaast heb ik een electrische rasp en ben zo klaar, maar met name de afwas en die machine iedere keer pakken heb ik dan minder zin in, en is ook nergens voor nodig als je van te voren genoeg raspt en de voorraad zeg maar een beetje bijhoudt.

En zoals je in dat recept kunt zien vries ik zelfs die uienringen in. Dus als ik zo'n snack wil maken ben ik eigenlijk zo klaar, en dat vind ik altijd wel praktisch en comfortabel bij snacks.

Eigenlijk is dat ook de reden waarom andere mensen ook geraspte kaas kopen. Alleen die is nog duurder dan gewone kaas en dat heeft voor mij eigenlijk verder geen meerwaarde. Ik koop ook geen geschilde aardappelen. Dat kan ik zelf wel.
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:39:02 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219605172
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
T is een stuk makkelijker. Zeker als je vaak kaas eet. Bij mij gaat t er meestal tot 2 keer per dag in een gerecht. Dan is het handig om alles in de vriezer te hebben. Dan hoef je maar 1x te raspen voor een lange tijd.

Doe ik ook met andere kazen. Altijd wel blokken graskaas in de vriezer. Zo kan je dat het hele jaar eten :9
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:40:20 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219605200
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:59 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Als je kaas wil invriezen, doe dan die dure stukjes scherpe schimmelkaas, die behouden ietwat hun smaak.
Wat jij hier noemt moet je zoveel mogelijk 'vers' eten, en zeker-niet invriezen..
Koop dan gewoon geraspte stopverf in de bonus, zonder in te vriezen, scheelt je ook weer kosten in de energie-rekening ;)
Parmezaanse kaas behoudt zn kwaliteit in de vriezer als je het eerst raspt :)
pi_219605463
kant en klaar maaltijden kopen en alleen een oven en koelkast nodig hebben _O_
pi_219606454
Ik heb van die ovenschalen met luchtdichte deksels, daar maak ik eens per week 2 schotels mee of ik knal er groente die ik even magentron en die gaan dan de koelkast in.

Kunnen zelfs de vriezer in. Heel chill.
pi_219620074
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:40 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
En als je het blok niet raspt dus gewoon in de koeling?
  zaterdag 27 december 2025 @ 19:27:05 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219620109
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:24 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
En als je het blok niet raspt dus gewoon in de koeling?
Kan an sich wel, maar dan moet je hem daarna weer raspen. Gaat brokkelen, dus je kan t niet meer in stukjes eten.
pi_219620177
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 19:42 schreef Nielojram75 het volgende:
Wortelen niet raspen, maar schillen met een dunschiller.

Helaas geen paard ( en nooit gehad, konijn) meer, maar de sliertjes daarvan worden opgesnaveld door allerhande vogels in de tuin. Doe ik nog iets voor het klimaat..
Klimaat, milieu, natuurbescherming: het blijft lastig uit elkaar te houden.
pi_219620238
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Klimaat, milieu, natuurbescherming: het blijft lastig uit elkaar te houden.
Waar vallen de vogels onder?
Wat levert dat mij aan punten op?
pi_219620689
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 19:33 schreef Nielojram75 het volgende:

[..]
Waar vallen de vogels onder?
Wat levert dat mij aan punten op?
10 punten voor elke duif die je uit de lucht schiet.
pi_219622394
Ik kan niet meer zonder mijn foodcubes. 🥰 Blokjes invriezen, eruit ploppen en vervolgens netjes opstapelen in de vriezer.

Niet perse snel maar wel heel lekker (en waarschijnlijk goedkoper): zelf bonen koken en invriezen. Vooral het verschil tussen zelfgekookte kikkererwten en erwten uit blik is enorm. Ik ga nooit meer terug naar blikken. Nu graai ik een handje kikkererwten of bonen uit de vriezer en gooi het zo de pan in. Hoef je ook niet meteen een heel blik op te maken.
pi_219625773
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:40 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Sowieso heb je restjes kaas raspen en in de vriezer. Ik heb een zakje met verschillende soorten door elkaar voor over ovenschotels enzo. Dus daar zit oud, jong, parmezaan, cheddar etc in dus elke keer als ik van een blok heel iets over heb gaat het door de rasp en dan daar in.

Ook rode pepers ebzo kun je heel goed invriezen gesneden maar ook als een geheel die kun je dan bevroren raspen

Paprika restjes doe ik ook gesneden in een zak in de vriezer, mijn zus doet het ook met gesneden champignons die dan bevroren zo de pan in gaan.
  zondag 28 december 2025 @ 13:56:10 #21
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219631624
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 21:43 schreef bloempje-moi het volgende:
Ik kan niet meer zonder mijn foodcubes. 🥰 Blokjes invriezen, eruit ploppen en vervolgens netjes opstapelen in de vriezer.

Niet perse snel maar wel heel lekker (en waarschijnlijk goedkoper): zelf bonen koken en invriezen. Vooral het verschil tussen zelfgekookte kikkererwten en erwten uit blik is enorm. Ik ga nooit meer terug naar blikken. Nu graai ik een handje kikkererwten of bonen uit de vriezer en gooi het zo de pan in. Hoef je ook niet meteen een heel blik op te maken.
Die food cubes komen echt steeds langs op mn socials en iedereen zweert erbij :T misschien moet ik er ook maar aan geloven.
  Admin zondag 28 december 2025 @ 14:02:42 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_219631757
Die bossen selderij, peterselie enzo is wel handig want ik zit altijd zonder. De super trouwens ook.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_219632864
Als iemand een hack heeft hoe je een supermarkt basilicumplant in leven houdt dan hoor ik het graag
pi_219633049
quote:
8s.gif Op zondag 28 december 2025 14:54 schreef opgebaarde het volgende:
Als iemand een hack heeft hoe je een supermarkt basilicumplant in leven houdt dan hoor ik het graag
Ik heb ooit gelezen, maar weet niet of het een broodje aap is, dat die planten erop gekweekt zijn om snel te sterven; zodat je blijft kopen...
pi_219633977
quote:
Die dingen uit de supermarkt zijn vaak volledig "pot bound" (de hele pot bestaat uit wortels) en komen uit de warme kas waar kunstmatig voedsel wordt toegevoegd. Als je ze dan thuis alleen water geeft gaan ze zo dood wegens gebrek aan voeding.

Dus uit het potje halen, verdelen in meerdere delen (scheuren) en deze apart verpotten in grotere/diepere potten met genoeg verse potgrond/compost. Van onderaf water geven zodat de wortels ook daadwerkelijk naar beneden gaan groeien.
pi_219634465
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:46 schreef Farenji het volgende:

[..]
Die dingen uit de supermarkt zijn vaak volledig "pot bound" (de hele pot bestaat uit wortels) en komen uit de warme kas waar kunstmatig voedsel wordt toegevoegd. Als je ze dan thuis alleen water geeft gaan ze zo dood wegens gebrek aan voeding.

Dus uit het potje halen, verdelen in meerdere delen (scheuren) en deze apart verpotten in grotere/diepere potten met genoeg verse potgrond/compost. Van onderaf water geven zodat de wortels ook daadwerkelijk naar beneden gaan groeien.
Klopt helemaal. In de zomer zou je hem ook in je kruidentuin kunnen zetten
pi_219634531
quote:
17s.gif Op zondag 28 december 2025 14:02 schreef yvonne het volgende:
Die bossen selderij, peterselie enzo is wel handig want ik zit altijd zonder. De super trouwens ook.
Peterselie gewoon een plant kopen, even verpotten en wortels ruimte geven.
Ik heb in mijn kruiden border in de achtertuin standaard peterselie, bieslook en meerdere soorten tijm en rozemarijn. Tijm en rozemarijn zijn nu gewoon nog beschikbaar de rest komt in het voorjaar en tot die tijd in de vensterbanken verpot uit hun winkel potjes
pi_219635726
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 15:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik ken dat verhaal maar in de supermarkt zien die plantjes er nog goed uit. Dat begrijp ik niet, worden die dingen in de supermarkt met speciaal spul gevoed? Je ziet na een paar uur al verlepte blaadjes en mijn laatste plantjes hebben het nog geen week volgehouden. Ik geef het vanaf de bodem water, ik verzuip ze niet en ik zet ze niet op de tocht
pi_219635770
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 17:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ken dat verhaal maar in de supermarkt zien die plantjes er nog goed uit. Dat begrijp ik niet, worden die dingen in de supermarkt met speciaal spul gevoed? Je ziet na een paar uur al verlepte blaadjes en mijn laatste plantjes hebben het nog geen week volgehouden. Ik geef het vanaf de bodem water, ik verzuip ze niet en ik zet ze niet op de tocht
Je moet er dagelijks tegen praten is mij altijd verteld. Is teveel gedoe voor mij daarom hou ik geen planten.
pindazakje
  Admin zondag 28 december 2025 @ 17:08:57 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_219635798
Ik ga komend jaar eens een eigen kruidentuintje maken, lijkt me stukken slimmer, want het is of uitverkocht of geen seizoen. Altijd wat.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_219635833
Mijn probleem met keukenkruiden is luis. Altijd luis. En ik heb jarenlang een plantenwinkel gehad, dus ik weet wel iets van planten. Geen enkele andere plant in huis heeft het, maar het rijtje kruiden zit altijd binnen een week of twee onder. Biologisch, niet biologisch, verpot, niet verpot - het maakt niet uit. Alles al geprobeerd, maar er komen altijd beestjes.
pi_219636603
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 17:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
In de supermarkt krijgen ze ook niks behalve wat water, ze komen rechtstreeks van de kas. Waarschijnlijk worden ze elke dag vers aangevoerd en gooien ze de onverkochte/verlepte plantjes gewoon weg aan het eind van de dag.
pi_219641777
Na een weekje ofzo zitten die plantjes bij mij allemaal onder de luizen en andere beestjes. Ik heb aardig wat planten thuis, en kan ze wel in leven houden, maar hou ze strikt gescheiden van andere planten als m'n vrouw weer eens zo'n potje meeneemt.

Geen idee of dit onder een hack valt, maar het pellen van een teentje knoflook gaat vele malen makkelijker als je hem eerst even plet.
  zondag 28 december 2025 @ 21:56:10 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219641904
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 21:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Na een weekje ofzo zitten die plantjes bij mij allemaal onder de luizen en andere beestjes. Ik heb aardig wat planten thuis, en kan ze wel in leven houden, maar hou ze strikt gescheiden van andere planten als m'n vrouw weer eens zo'n potje meeneemt.

Geen idee of dit onder een hack valt, maar het pellen van een teentje knoflook gaat vele malen makkelijker als je hem eerst even plet.
Kontje er af snijden
Platte kant van een mes er op, kleine mep er op, pellen.
Gepeld een flinke mep, klein beetje zout erop, platwrijven
Geen pers nodig
pi_219651360
quote:
17s.gif Op zondag 28 december 2025 17:08 schreef yvonne het volgende:
Ik ga komend jaar eens een eigen kruidentuintje maken, lijkt me stukken slimmer, want het is of uitverkocht of geen seizoen. Altijd wat.
Ik heb het in een border staan. Bieslook komt elk jaar gewoon weer vrolijk op. Heb citroentijm, gewone tijm, rozemarijn, krulpeterselie, kervel, bieslook, knoflook bieslook, rozemarijn, nog 2 maar kan er even niet op komen. Gewoon in een verhoogde border maar een grote bloempot wil ook prima
pi_219693061
Kom dit nu pas tegen. Net als @bloempje-moi ben ik een enorme fan van foodcubes. Eén keer in de zoveel tijd aardappelpuree maken en invriezen. Hachee maken/invriezen en nog heel veel meer maaltijd componenten waar vaak nog wel iets bij moet.
"s morgens even bedenken wat je wil eten, dat uit de vriezer en 's avonds eten.
Koop ook vaak een zak diepvriesgroenten en portioneer deze.

Maar ook zelfgemaakte pesto en muhammarah, overgebleven passata, overgebleven kokosmelk, restje wijn, fijngemaakte gember, veel meer pindasaus maken dan je nodig hebt, rest invriezen, extra jus maken om te gebruiken bij stamppot wanneer je daar een rookworst bij eet.

Binnenkort ook eens een grote hoeveelheid knoflook kopen, fijnmaken en invriezen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_219696928
Wat ik dan wel weer grappig vind. Nu wordt het food cubes genoemd en wordt het een hype... Ik gooi zo lang ik op mezelf alles al per portie in de vriezer 🤷‍♀️
1x in de zoveel tijd hebben we ook diepvries dag dan wil ik weer ruimte hebben
pi_219697034
Nog nooit van die foodcubes gehoord, en niemand zegt ook wat het is dus maar even opgezocht.
Siliconenvormpjes dus, waarin je kan bakken, opwarmen & invriezen.

Dat gebruik ik al heel lang; ik heb een ding dat 8 bakjes heeft van 10x1x1 cm en een muffinvorm.
Wat ik erin invries druk ik eruit zodra het stijf bevroren is en verzamel het dan in een gewoon diepvrieszakje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219697905
quote:
7s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:55 schreef sigme het volgende:
Nog nooit van die foodcubes gehoord, en niemand zegt ook wat het is dus maar even opgezocht.
Siliconenvormpjes dus, waarin je kan bakken, opwarmen & invriezen.

Dat gebruik ik al heel lang; ik heb een ding dat 8 bakjes heeft van 10x1x1 cm en een muffinvorm.
Wat ik erin invries druk ik eruit zodra het stijf bevroren is en verzamel het dan in een gewoon diepvrieszakje.
Dat laatste doe ik dus ook. De originele coupercubes zijn (nog) niet in Nederland te verkrijgen (of stervensduur via Amazon). Ik heb diverse merken en je merkt wel dat de duurdere ook fijner vullen/legen. Heb ook een stel erg goedkope en da's een en al ergernis.
pi_219697970
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 14:47 schreef Goitske het volgende:
Wat ik dan wel weer grappig vind. Nu wordt het food cubes genoemd en wordt het een hype... Ik gooi zo lang ik op mezelf alles al per portie in de vriezer 🤷‍♀️
1x in de zoveel tijd hebben we ook diepvries dag dan wil ik weer ruimte hebben
Met soupercubes zijn het voornamelijk de maten (voor mij dan). de grote is voor mij echt een hele maaltijd. De helft daarvan is een prima maaltijd component zoals een pastasaus incl vlees, hachee, draadjesvlees met jus. De helft daar weer van is (voor mij) goed voor aardappelpuree of rijst) en de nog kleinere lijkt me handig (nog niet gebruikt) voor bijvoorbeeld jus (daar gebruikte ik altijd kleine ijsblokjes voor). Die worden ook wel gebruikt om koekjesdeeg in in te vriezen of iets als guacamole.

Ook dat er een stevige metalen rand in verwerkt is, is handig en dat ze in de oven kunnen.
pi_219699069
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Met soupercubes zijn het voornamelijk de maten (voor mij dan). de grote is voor mij echt een hele maaltijd. De helft daarvan is een prima maaltijd component zoals een pastasaus incl vlees, hachee, draadjesvlees met jus. De helft daar weer van is (voor mij) goed voor aardappelpuree of rijst) en de nog kleinere lijkt me handig (nog niet gebruikt) voor bijvoorbeeld jus (daar gebruikte ik altijd kleine ijsblokjes voor). Die worden ook wel gebruikt om koekjesdeeg in in te vriezen of iets als guacamole.

Ook dat er een stevige metalen rand in verwerkt is, is handig en dat ze in de oven kunnen.
Oh maar dat snap ik wel. Ik heb gewoon bakjes die precies voor 1 persoon zijn, 2 personen of als bijgerecht zoals curryworst of hachee voor 4 personen en grote bak voor stamppot ofzo voor ons allemaal

Kleine hoeveelheden Vries ik in ijsblok vormpjes en geraapte kaas enzo zit in een zakje
pi_219699131
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:52 schreef Goitske het volgende:

[..]
Oh maar dat snap ik wel. Ik heb gewoon bakjes die precies voor 1 persoon zijn, 2 personen of als bijgerecht zoals curryworst of hachee voor 4 personen en grote bak voor stamppot ofzo voor ons allemaal
Mijn ogen waren altijd groter dan mijn maag, dus vaak gooide ik nog weer wat weg want te veel om op te eten maar te weinig om de volgende dag te eten. Weet nu exact hoeveel ik van wat in die dingen moet doen.
pi_219699149
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 16:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mijn ogen waren altijd groter dan mijn maag, dus vaak gooide ik nog weer wat weg want te veel om op te eten maar te weinig om de volgende dag te eten. Weet nu exact hoeveel ik van wat in die dingen moet doen.
Perfect toch!
pi_219699825
quote:
Bekijk deze YouTube-video
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')