quote:
mensen wouden minder gekonkel in het torentjequote:Op zondag 28 december 2025 12:18 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Pfff ik kan beter tegen een lantaarnpaal gaan lullen, dit kost allemaal te veel tijd en wordt er alsnof geen knoop doorgehakt en dingen vooruit geschoven, dit kabinet gaat te erg op de Rutte kabinetten lijken en daar wouden veel mensen van af
Ja en dat word zo echt niet minderquote:Op zondag 28 december 2025 12:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mensen wouden minder gekonkel in het torentje
Ik ben het voor de verandering een keer eens met jequote:Op zondag 28 december 2025 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mij leek, al was het maar de algehele stabiliteit, een kabinet D66-CDA-PvdA-VVD het meest wenselijk.
Dan zal men wel elkaars meer scherpe randjes moeten wegwerken en gaan we weer richting de meer normale dagen van Paars.
maar een volksvertegenwoordiging kan niet vallen, een minderheidskabinet ook niet, een GL / VVD kabinet welquote:Op zondag 28 december 2025 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mij leek, al was het maar de algehele stabiliteit, een kabinet D66-CDA-PvdA-VVD het meest wenselijk.
Dan zal men wel elkaars meer scherpe randjes moeten wegwerken en gaan we weer richting de meer normale dagen van Paars.
Een D66 CDA VVD kabinet kan niet vallen?quote:Op zondag 28 december 2025 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar een volksvertegenwoordiging kan niet vallen, een GL / VVD kabinet wel
nee , men kan het oneens zijn, dat welquote:Op zondag 28 december 2025 12:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een D66 CDA VVD kabinet kan niet vallen?
als je iets moois hebt waarom zou je dat laten vallen?/quote:Op zondag 28 december 2025 12:42 schreef Cyan9 het volgende:
Met het risico om ietwat cynisch uit de hoek te komen, maar de VVD van Yeşilgöz kan alles laten vallen.
Tja ik weet niet, krijg de indruk dat je er niet zoveel van snapt dus het is echt een vermoeiende discussie zoquote:Op zondag 28 december 2025 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee , men kan het oneens zijn, dat wel
ha ha ha , koekiequote:Op zondag 28 december 2025 12:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Tja ik weet niet, krijg de indruk dat je er niet zoveel van snapt dus het is echt een vermoeiende discussie zo
quote:AI-overzicht
Ja, het klopt dat Noorwegen en Denemarken bijna altijd minderheidskabinetten hebben, wat in Scandinavië doodgewoon is en werkt dankzij een sterke traditie van samenwerking, blokpolitiek (links/rechts), en steun van andere partijen, waardoor deze regeringen relatief stabiel zijn. Dit staat in contrast met Nederland waar minderheidskabinetten vaak als moeilijk en onstabiel worden gezien, hoewel ze hier ook voorkomen, zoals het Kabinet-Rutte I.
er uitstappen kan wel , coalitie laten vallen betekend dat er geen meerderheid meer isquote:Op zondag 28 december 2025 12:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Een kabinet kan gewoon vallen hoor, minderheidskabinet ook, wie is er hier nu een koekie
Eigenlijk zou het altijd een goede mix van links en rechts moeten zijn.quote:Op zondag 28 december 2025 12:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als een partij eruit stap t dan valt het kabinet toch ookquote:Op zondag 28 december 2025 12:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er uitstappen kan wel , coalitie laten vallen betekend dat er geen meerderheid meer is
een volksvertegewoordiging is een goed mix in zichzelfquote:Op zondag 28 december 2025 12:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het altijd een goede mix van links en rechts moeten zijn.
neequote:Op zondag 28 december 2025 12:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Als een partij eruit stap t dan valt het kabinet toch ook
Kabinet Schoof is 2 keer gevallen, bij het uit stappen van de PVV en later NSC
Dat hebben we afgelopen keer gemerkt....quote:Op zondag 28 december 2025 12:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een volksvertegewoordiging is een goed mix in zichzelf
het kabinet heeft onlangs een wetsvoorstel aangenomen inzake plaatsen F35 op lelystad middels het zoeken van eem meerderheidquote:Op zondag 28 december 2025 12:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat hebben we afgelopen keer gemerkt....
Daarom zijn er ook nieuwe verkiezingen gekomenquote:Op zondag 28 december 2025 12:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee
het bleef een minderheidskabinet over, die meerderheden zoekt in de kamer
Dat kan, dat hoeft nietquote:Op zondag 28 december 2025 12:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Daarom zijn er ook nieuwe verkiezingen gekomen
Nederland stemt nu eenmaal niet zo links.quote:Op zondag 28 december 2025 12:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou het altijd een goede mix van links en rechts moeten zijn.
en keer in de 4 jaar moeten er verkiezingen zijn, dat wel ,mag ook eerder, dat welquote:Op zondag 28 december 2025 12:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja maar dat is nu wel geweest, dus Schoof kabinet is gevallen
nederland stemt steeds meer realistisch rechts , anders komt er niets van de grondquote:Op zondag 28 december 2025 12:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nederland stemt nu eenmaal niet zo links.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |