Nee hij is krom, en heeft een uitstekend stukje.. Dus perfect op gas, maar niet op een glasplaat te gebruikenquote:Op woensdag 24 december 2025 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Vreemd want gietijzer is magnetisch
Klinkt goed.quote:Op woensdag 24 december 2025 20:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Lang geleden dat ik Babi Ketjap maakte, maar erg geslaagd. Had bijna een kilo procureur maar is schoon opgegeten, saffraanrijst erbij is niet echt klassiek maar wel lekker
SPOILER: ouders geneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 december 2025 20:41 schreef Tele6 het volgende:
KerstIn 2029 gewoon eens om 't hoekje kijken?SPOILER: ouders geneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
KerstTis toch wat! Kan de leeftijd cq. ouderdom er langzamerhand mee te maken hebben?SPOILER: ouders geneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KerstMooi wat betreft dat laatste!SPOILER: ouders geneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:
KerstSPOILER: ouders geneuzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
3e kerstdag vrij![]()
![]()
quote:Op woensdag 24 december 2025 20:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
In 2029 gewoon eens om 't hoekje kijken?
Nah, zo is ze altijd al geweest. Deze zelfde ruzie hebben we in 2010 ook al gehad (toen opa slecht ging en m'n moeder ook geen enkele empathie had voor haar zussen en geen enkele moeite deed om bij te dragen aan regelwerk/bezoekschema's/etc).quote:Op woensdag 24 december 2025 20:44 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tis toch wat! Kan de leeftijd cq. ouderdom er langzamerhand mee te maken hebben?
Precies. Ik kom wel in maart ofzoquote:Op woensdag 24 december 2025 20:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppfff @:tele6 en 2026 heeft heel veel dagen hoeft niet meteen op de eerste dag
3e Kerstdag alle tijd om achter mijn Vintedschoenen aan te gaan voor de zoveelste keerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gang 1 was sashimi van watermeloen met zeewier, salty fingers en duindoorn vinaigrette.
Gang 2 was knolselderij met hete bliksem, wortel met abrikoos, wortel miso en gefermenteerde knoflook (die laatste hebben we bij mij achterwege gelaten, dat is het zwarte)
Gang 3 was biet uit de klei met paddenstoelen jus, boekweit popcorn, gedroogde bietenstukjes en shiso purper. Dit was wel grappig, we moesten zelf de biet in klei rollen en 1u45 min bakken, en daarna de klei eraf breken en de biet schillen en in plakjes snijden.
Gang 4 was volgens menu een veldbonen ijsparfait met vanille, met bietencrumble en snijbonengelei, maar op de plaatjes stond een groene gelei en die van ons was roze en rook naar aardbei, en ook de parfait zaten gedroogde rode vruchten in en niks groens te zien. Dus daar hebben we wat anders gekregen, maar geen flauw idee wat.
Toetje was echt fantastisch lekker. Het ijs was zoet maar ook zoutig en echt extreem lekker, de crumble was er heerlijk bij. De gelei voegde voor mij niet heel veel toe, maar was prima. Maar de rest echt heel bijzonder en lekker. Daarna vond ik de knolselderij het lekkerst. Ook heel lekkere balans van klein beetje zoetig, maar ook het subtiel scherpere en kleine zuurtje van de hete bliksem samen. De biet was qua smaak lekker maar daar was vooral de jus er erg lekker bij en het zelf in de klei zetten was leuk voor de ervaring. En de watermeloen was ook lekker, vooral de combinatie met het zoute van de salty fingers, maar vond ik minder bijzonder dan de overige gangen.
Menu van Bolenius via EatSous. Behalve het verwisselde dessert waar niet over is gecommuniceerd verder prima geregeld zo, best een aanrader.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |