abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219578221
https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-gebeten-door-hond

Incident op straat

In New York is een kindje van 1 gewond geraakt door een beet van een pitbull. Op beelden die rondgaan op social media is te zien hoe het jochie op straat wordt aangevallen en omstanders de ouders te hulp schieten. "Ze hebben fantastisch gereageerd."

De vader zou volgens de Amerikaanse krant New York Post hebben verklaard dat de hond begon te bijten, toen hij zijn kind optilde. De pitbull reageerde op het zwaaiende been van het kind. De jongen zou met meerdere snijwonden aan zijn been naar het ziekenhuis zijn vervoerd. Het gaat naar omstandigheden goed met hem.

Op de beelden is te zien dat omstanders de ouders helpen bij het bevrijden van het kindje. Een omstander slaat zijn arm om de nek van de hond, een nekklem, waardoor hij het kind uiteindelijk los laat.

Volgens Sieneke Groenman van de Hondenbescherming is dat de juiste manier om het kind los te krijgen. De hond schoppen of proberen weg te trekken, zou de situatie juist erger hebben gemaakt. "Wat we zien is dat het hond en kind als het ware zijn gefixeerd, waardoor de hond geen kans heeft om het been te verscheuren. Verwurging is een goede manier om hem te dwingen los te laten. Daarmee laten de kaken van de hond los", zo legt ze uit.

Een breakstick kan ook gebruikt worden in dit soort gevallen. Dat is een hulpmiddel, vaak een stevige houten stok, dat wordt gebruikt om de bek van een hond te openen als deze weigert iets los te laten. "Je moet daar echter wel geoefend in zijn om die effectief in te zetten."

Niks strafbaars
Op de beelden is verder te zien dat de eigenaar van de hond na het incident wegloopt, richting een bushalte. Het leidt tot reacties van omstanders. Volgens de politie wordt de man niet vervolgd, omdat er niks strafbaars is gebeurd.

In Nederland werkt dit anders. Groenman: "Hier is de eigenaar verantwoordelijk. Na een incident wordt een gedragsanalyse van de hond gemaakt. Op basis daarvan wordt besloten wat er met de hond moet gebeuren."

Daarbij is er een aantal mogelijkheden. In het beste geval kan de hond terug naar eigenaar, maar moet het bijvoorbeeld een muilkorf dragen. In het slechtste geval mag de hond niet meer naar een eigenaar terug, of wordt er besloten dat het dier helemaal niet meer mag terugkeren in de maatschappij. "Het feit dat er eerst een analyse plaatsvindt voordat de rechter zich erover buigt, is uniek in de wereld. Er wordt echt nadrukkelijk gekeken naar de situatie en de omgeving."

Hoe vaak er incidenten plaatsvinden in Nederland is niet bekend, omdat dit niet meer wordt bijgehouden. Deze zomer werd in Rotterdam nog een 66-jarige man aangevallen door twee honden van het ras American bully XL. Hij overleed later aan zijn verwondingen. Volgens Groenman is de hond van het incident in New York van hetzelfde ras.

Vechthond
"Het gaat in beide gevallen om de ras van een stafford, bully of pitbull. Er is wel een verschil tussen deze types, maar die verschillen zijn klein. De oorspronkelijke functie van al deze types is een vechthond."

In Nederland zijn deze honden niet verboden, maar wat de Koninklijke Hondenbescherming betreft moet er wel wat gebeuren. "Mensen moeten zich realiseren wat ze in huis halen en dat ze niet zomaar een hond kunnen nemen. Daar moet voorlichting over komen of een cursus, voordat je een hond neemt."

(voor de filmpjes -als je die wilt zien- moet je even naar die site gaan, want ik weet niet hoe ik die in moet voegen)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219578240
Wauw. Mijn pet af voor de man die de hond in de wurggreep nam. Of was dat de eigenaar?
pi_219578249
De reactie van die omstanders ook echt :')

Jochie een trauma voor het leven. Typische onderkant van de samenleving gedrag.
blablablabla
pi_219578250
Die hond zou er bij mij niet ongeschonden uit komen
pi_219578255
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:06 schreef Kottnauer het volgende:
Wauw. Mijn pet af voor de man die de hond in de wurggreep nam. Of was dat de eigenaar?
Nee, als ik het goed begrepen heb is dat iemand die helpt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Forum Admin woensdag 24 december 2025 @ 16:16:05 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219578313
Zo'n bijtend kut beest moet je direct doodschoppen zodra je de kans hebt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219578326
Was er niemand in de buurt met een pistool op zak om de hond een kogel door zijn kop te schieten?
In New York City loopt toch iedereen met een pistool op zak?
  woensdag 24 december 2025 @ 16:25:54 #8
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219578392
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Was er niemand in de buurt met een pistool op zak om de hond een kogel door zijn kop te schieten?
Ik ben niet goed op de hoogte en bovendien ligt het wat mij betreft veel te ver van onze landsgrenzen om er echt mee bezig te zijn, maar ik had ooit begrepen dat in NYC wel hele strenge wapenwetten gelden en concealed carriage alleen in hoge uitzondering wordt toegestaan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  woensdag 24 december 2025 @ 16:32:00 #9
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
  Forum Admin woensdag 24 december 2025 @ 16:44:02 #10
35723 crew  GGMM
pi_219578519
Hopelijk verbieden ze die beesten binnenkort. Totaal onverantwoord om honden als huisdier te houden
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_219578536
Tienduizenden kinderen uit oekraine zitten nu in rusland of een ander ver land voor her-opvoeding.
Kunnen we daar ook even van elk videobeeld krijgen?
pi_219578555
Aanvulling: ik vind het vrij scheef en onnodig dat we voor iedere hap videobeelden hebben terwijl het echte langdurige lijden van veel kinderen vrijwel geen beeld heeft.
pi_219578585
Hij liet pas los toen een van de omstanders dat beest bij z'n ballen greep. Schijnt dat een vinger in z'n aars ook helpt.
  woensdag 24 december 2025 @ 17:04:22 #14
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219578660
Lijkt er ook niet op dat de puppy op een of andere manier een les heeft geleerd hier. Kijkt vrolijk verder nadat ie van het kind is afgehaald.

Die denk ah lekker gespeeld jongens. Volgende keer weer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219578672
Had dat kind maar een wapen moeten dragen
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  woensdag 24 december 2025 @ 17:21:55 #16
503714 SebbeSwensje
pi_219578807
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:53 schreef RotatoR het volgende:
Hij liet pas los toen een van de omstanders dat beest bij z'n ballen greep. Schijnt dat een vinger in z'n aars ook helpt.
Misschien dat je ook nog iets met je tong kunt doen?!
Appears.
pi_219578865
Tokkiehond.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219578973
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
:T
  woensdag 24 december 2025 @ 17:52:30 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219579053
quote:
De pitbull reageerde op het zwaaiende been van het kind.
quote:
Dog shelters: Don't buy puppies. Consider adoption instead.

Also dog shelters: This is "Pissfingers". She's 19 years old and can't live in a home with children, books, or electricity. Pissfingers is nervous around hair, needs 400 acres of land and an orchard of extinct fruit.
pi_219579254
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:53 schreef RotatoR het volgende:
Hou toch eens op met fabeltjes verspreiden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 24 december 2025 @ 18:17:35 #21
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219579350
Kunnen die Yanks eindelijk hun zo geliefde wapen voor iets goeds gebruiken, doen ze het niet.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219579511
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 18:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat dit geen fabeltje is. Als je de beelden bekijkt zie je nadat die hond in een wurg greep gehouden wordt een gast met een helm op zijn hand van achteren tussen de benen van die hond steken. Daarna laat hij los.
  Miss 200.000.000! woensdag 24 december 2025 @ 18:48:48 #23
367000 roos94
pi_219579653
'Doet ie anders nooit
pi_219579728
Die politiehonden bijten ook, weg ermee
graag op anoniem
  woensdag 24 december 2025 @ 19:12:28 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_219579819
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:07 schreef Vliegbaard het volgende:
Jij zou er bij die hond niet ongeschonden uitkomen denk ik, toetsenbordheld
Laffe huichelaar
  woensdag 24 december 2025 @ 19:14:26 #26
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219579840
pi_219579858
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:07 schreef Vliegbaard het volgende:
bink
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_219580103
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 18:34 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat dit geen fabeltje is. Als je de beelden bekijkt zie je nadat die hond in een wurg greep gehouden wordt een gast met een helm op zijn hand van achteren tussen de benen van die hond steken. Daarna laat hij los.
Nee, dit soort honden laat je los door hun luchtweg af te snijden, het is in meest handig om de riem dus onder het strottehoofd omhoog te trekken, je kunt het ook met je handen/vingers te doen. Of wat dachtje dat je zelf rustig werd als iemand je vingers in je reet steektt of je ballen omdraait?
pi_219580139
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:41 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, dit soort honden laat je los door hun luchtweg af te snijden, het is in meest handig om de riem dus onder het strottehoofd omhoog te trekken, je kunt het ook met je handen/vingers te doen. Of wat dachtje dat je zelf rustig werd als iemand je vingers in je reet steektt of je ballen omdraait?
Ogen uitdrukken een optie?
pi_219580146
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Viezerik
pi_219580198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:44 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ogen uitdrukken een optie?
Nope, ga over zo een hond heen staan, lichaam klemmen tussen je bovenbenen, en dan verwurgen met het liefst ketting om zijn nek, als hond geen ketting om heeft je handen/polsen gebruiken. Er is ook een meer specifieke techiek van verwurgen die je trouwens ook op mensen kunt toepassen maar dat gaat voor nu wat ver.
pi_219580231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:50 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nope, ga over zo een hond heen staan, lichaam klemmen tussen je bovenbenen, en dan verwurgen met het liefst ketting om zijn nek, als hond geen ketting om heeft je handen/polsen gebruiken. Er is ook een meer specifieke techiek van verwurgen die je trouwens ook op mensen kunt toepassen maar dat gaat voor nu wat ver.
Zodra hij loslaat gaan de tanden direct in jouw handen/armen die dichtbij zijn. Of denk je dat hij bewusteloos gaat door je wurging ha. Maar hoezo zou dat wel werken en een van z'n ogen uitdrukken niet?
  Miss 200.000.000! woensdag 24 december 2025 @ 19:57:59 #33
367000 roos94
pi_219580263
quote:

[..] wat dachtje dat je zelf rustig werd als iemand je vingers in je reet steektt of je ballen omdraait?
Veel mensen worden hier helemaal zen van
pi_219580270
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:57 schreef roos94 het volgende:

[..]
Veel mensen worden hier helemaal zen van
Roos, wanneer gaan we eens lekker filmpje kijken en tongzoenen?
pi_219580477
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 18:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ok vinger in aars expert.
pi_219580552
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 20:19 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ok vinger in aars expert.
Lekker doen volgende keer, niet gek op kijken als hondje in je gezichtje bijt.
  woensdag 24 december 2025 @ 20:35:49 #37
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219580632
quote:

[..]
Wat heb je als je twee groene balletjes in je hand hebt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 24 december 2025 @ 21:13:21 #38
503714 SebbeSwensje
pi_219580896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:58 schreef raptorix het volgende:

[..]
Roos, wanneer gaan we eens lekker filmpje kijken en tongzoenen?
Pitbullbenadering in progress.
Appears.
pi_219580945
pepperspray mag niet maar dit mag wel. bizar.
pi_219581011
En heeft Biden al de schuld gekregen?
pi_219581174
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Niet echt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219581178
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:32 schreef Flow3r het volgende:
Doodenge beesten :{w
Nee dus, het ligt aan de eigenaren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 24 december 2025 @ 22:20:53 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219581243
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Zodra hij loslaat gaan de tanden direct in jouw handen/armen die dichtbij zijn. Of denk je dat hij bewusteloos gaat door je wurging ha. Maar hoezo zou dat wel werken en een van z'n ogen uitdrukken niet?
Omdat pitbulls vaak een weeffout hebben waardoor ze het instinct missen tot zelfbehoud en blijven aanvallen zelfs als ze dodelijk of zeer pijnlijk verwond raken, zoals wanneer je een oog uitdrukt of aan de ballen gaat hangen. Het enige wat helpt, is als het beest zijn bewustzijn verliest, en dat kan door zuurstofgebrek of door de dood.
  woensdag 24 december 2025 @ 22:21:06 #44
481998 K21
Cappuccino
pi_219581245
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 19:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Uitleg in deze video. Als er geen riem of halsband beschikbaar is moet je inderdaad vast blijven houden tot de hond out is (wat dus wel degelijk kan) om te voorkomen dat je vervolgens als Scarface door het leven gaat, ja.

Bekijk deze YouTube-video

Wat mij betreft zou iedere eigenaar dit moeten weten (en kunnen).
  woensdag 24 december 2025 @ 22:25:46 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219581279
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 22:21 schreef K21 het volgende:

[..]
Uitleg in deze video. Als er geen riem of halsband beschikbaar is moet je inderdaad vast blijven houden tot de hond out is (wat dus wel degelijk kan) om te voorkomen dat je vervolgens als Scarface door het leven gaat, ja.

Wat mij betreft zou iedere eigenaar dit moeten weten (en kunnen).
Wat mij betreft zouden mensen geen honden mogen hebben die ze niet zelf de baas kunnen als zo'n beest doordraait. Dat betekent dus dat 99% van de mensen die een pitbullachtige hebben, die niet zouden mogen houden. Er lopen hier vaak twee spichtige pubertjes met zo'n bakbeest, een vrouwtje van amper 1,50m en een kerel die zichzelf mooi opgepompt vindt maar met die gymspiertjes echt niks gaat doen tegen Kimbo aan zijn lijn.

Waanzin, alsof je een T-rex uitlaat.
pi_219581308
Dit zijn geen honden maar lopende moordmachines. Allemaal verbieden en degenen die al geboren zijn verplicht in laten slapen
  woensdag 24 december 2025 @ 22:57:06 #47
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219581454
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 22:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Wat mij betreft zouden mensen geen honden mogen hebben die ze niet zelf de baas kunnen als zo'n beest doordraait. Dat betekent dus dat 99% van de mensen die een pitbullachtige hebben, die niet zouden mogen houden. Er lopen hier vaak twee spichtige pubertjes met zo'n bakbeest, een vrouwtje van amper 1,50m en een kerel die zichzelf mooi opgepompt vindt maar met die gymspiertjes echt niks gaat doen tegen Kimbo aan zijn lijn.

Drinken ze je zwembad weer halfleeg zomers.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219584622
Skippen aar 6:20

pi_219586701
quote:
13s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Zo'n bijtend kut beest moet je direct doodschoppen zodra je de kans hebt.
Stok in de reet stoppen dan stoppen ze meteen met bijten
  donderdag 25 december 2025 @ 12:04:26 #50
3542 Gia
User under construction
pi_219587630
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 22:25 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit. Ben persoonlijk geen fan van dit soort honden, maar, om even voor de hond in de bres te springen, we zien op het filmpje niet of en wat er aan vooraf gegaan is. Misschien was het kind (tja, 1 jaar oud, weet niet beter) de hond aan het schoppen en pakte de vader daarom het kind op. Uiteraard hoort een hond dan nog niet te bijten, maar wat doe jij als iemand je treitert? Er zou een wet moeten zijn die verplicht dat honden in steden, mensenmassa's enz gemuilkorfd moeten zijn. Dan voorkom je nog niet elk bijtincident, maar het vermindert het aantal wel. Want vergis je niet, bij een kind van een jaar, kan een chihuahua ook een lelijke wond veroorzaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')