abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219573011
Twijfelde waar ik hem moest plaatsen.
Maar ik heb nu al een maand of 2 waar ik zo ontzettend moe ben.
Even boodschappen doen, in de winkel overweldigd de felle lichten me, kan ik mijn lijstje niet onthouden, en als ik thuis ben moet ik ff opladen voor ik de boodschappen op kan bergen.
Ook zo koud, dat heb ik normaal ook nooit.

Geen idee ook waar het aan ligt, ik slaap prima, slik vitamine D, tis een drukke tijd geweest, en heb sowieso altijd laag energie maar laatste tijd is wel heel erg.

Zijn er meer die dit hebben?
Twiddel
pi_219573027
Hoe oud ben je?
Resistance is futile.
pi_219573049
Ga eens langs de dokter.
  dinsdag 23 december 2025 @ 22:03:34 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219573062
Langdurig is niet goed hoor. Zou zeker aanraden om even naar de huisarts te gaan. Een weekje een dip kan normaal zijn, maar maanden is excessief.

Ken iemand die ongeveer hetzelfde had en dat bleek een b12 tekort.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
  dinsdag 23 december 2025 @ 22:09:02 #5
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219573119
De ad bij dit topic is in ieder geval weinig bemoedigend

Laffe huichelaar
  dinsdag 23 december 2025 @ 22:13:56 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219573160
Soms een beetje moe richting een vakantie omdat ik te lang geen vrij heb gehad dan, nu voor het eerst sinds juni vrij maar voel mij nu wel lekker fit. Vermoeidheid kan vele oorzaken hebben zoals je conditie en je binnenklimaat maar ook stress en gewoon van een drukke periode.

Als je echt wil weten waar het door komt zijn twee dingen inderdaad de HA en een dagboek bijhouden rond je energieniveau en wat er speelt en wat je doet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 23 december 2025 @ 22:23:33 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219573304
Wintermoeheid.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 23 december 2025 @ 23:14:47 #8
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_219573882
Ik voel me de laatste tijd ook wel moe ja.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.
pi_219574322
Kou en vermoeidheid kan duiden op voedingstekort. Dan bedoel ik goede voeding zoals groente en vezels en koolhydraten en eiwitten.

Goede boodschappen worden duurder en de verpakkingen kleiner.

Sla geen maaltijden over en vervang er niet te veel voor snacks of comfort food.
pi_219575195
Ik ben ook altijd moe. Kom niets te kort, dus ja waar het aan ligt niemand weet het. Denk eerder een neerslachtig beeld van onze samenleving. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219575462
Ik lig in bed terwijl ik dit post
graag op anoniem
pi_219575994
Ik heb sinds 9 maanden een baby die niet een heel groot fan is van slapen. "Moe" begint geeneens te omschrijven hoe ik me voel.

Maar gelukkig is er koffie.
Conscience do cost.
  woensdag 24 december 2025 @ 11:06:49 #13
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219576030
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 00:25 schreef Invisibli het volgende:
Kou en vermoeidheid kan duiden op voedingstekort. Dan bedoel ik goede voeding zoals groente en vezels en koolhydraten en eiwitten.

Goede boodschappen worden duurder en de verpakkingen kleiner.

Sla geen maaltijden over en vervang er niet te veel voor snacks of comfort food.
Te weinig luchten binnen heeft ook weer de symptomen kou en vermoeidheid net als stress, dat maakt het soms wel even moeilijk. Maar een ding scheelt, gezond eten is altijd een goed idee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219576064
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:58 schreef summer2bird het volgende:
Geen idee ook waar het aan ligt, ik slaap prima, slik vitamine D, tis een drukke tijd geweest, en heb sowieso altijd laag energie maar laatste tijd is wel heel erg.
Waar is die vitamine D slikken goed voor? Misschien eens kappen met rare pilletjes en gewoon gezond eten.
pindazakje
pi_219576178
If you hungry, eat if you thirsty, drink
If you tired, sleep

Heel simpel, je moet langere slapen, eerder naar bed.
En meer sporten geeft altijd meer energie (overdag)
Vakman pur sang
pi_219576436
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 11:09 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Waar is die vitamine D slikken goed voor? Misschien eens kappen met rare pilletjes en gewoon gezond eten.
Half de populatie heeft zowat een chronisch vitamine D tekort.
  woensdag 24 december 2025 @ 12:10:34 #17
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_219576451
Als je moe bent moet je rusten.
pi_219581075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:09 schreef timmmmm het volgende:

[ afbeelding ]
_O- tering lmao
Twiddel
pi_219581089
Ik heb zowiezo een somatische screening in het voorjaar van de locale ggz boer. Dan prikken ze ook altijd bloed, dus dan word er sowieso naar gekeken.

Vitamine d slik ik omdat ik altijd een tekort heb in de winter. Maar ik verwacht niet dat dat het is, met de pilletjes heb ik al jaren niet meer echt in een tekort gezeten :P
Twiddel
pi_219585276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 21:48 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb zowiezo een somatische screening in het voorjaar van de locale ggz boer. Dan prikken ze ook altijd bloed, dus dan word er sowieso naar gekeken.

Vitamine d slik ik omdat ik altijd een tekort heb in de winter. Maar ik verwacht niet dat dat het is, met de pilletjes heb ik al jaren niet meer echt in een tekort gezeten :P
Wanneer is "in het voorjaar"? Misschien na de feestdagen toch even langs de huisarts gaan?
Fake it till you make it...
pi_219585951
quote:
Vitamine d slik ik omdat ik altijd een tekort heb in de winter. Maar ik verwacht niet dat dat het is, met de pilletjes heb ik al jaren niet meer echt in een tekort gezeten
Ik slik het ook, maar het gaat echt amper omhoog. Na 1 jaar was ik van 20 nmol/L naar 24 nmol/L gegaan.
pi_219589358
Familie- en vriendenmoeheid. Of misschien was het die week met bijna iedere dag drugs, seks en Jack Daniels Single Barrel waar ik op mijn leeftijd (48) niet meer tegen kan.
  Miss 200.000.000! donderdag 25 december 2025 @ 14:34:19 #23
367000 roos94
pi_219589402
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 14:29 schreef Horzula het volgende:
Familie- en vriendenmoeheid. Of misschien was het die week met bijna iedere dag drugs, seks en Jack Daniels Single Barrel waar ik op mijn leeftijd (48) niet meer tegen kan.
:')
pi_219590396
Als veertiger heb ik volgens mij meer energie dan veel van mijn leeftijdsgenoten. Ik lijk biologisch langzamer te verouderen,dat valt in elk geval op. Ik slaap gemiddeld vier tot zes uur per nacht en voel me overdag zelden moe.

Hoe dat precies komt weet ik niet, maar door de vele trauma’s die ik heb doorgemaakt, verkeert mijn lichaam al jaren in een constante fight/flight/freeze modus. Daardoor ben ik hyperalert en het lijkt erop dat mijn lichaam zich in de loop der tijd aan die toestand heeft aangepast.
pi_219600167
Ja, ikke ook veel moe, van het woon-werkverkeer vooral. Ik merk in het weekeinde te weinig bij te laden en niet 100% aan de week te beginnen. Zorgelijk is dat dat al jaren zo is en steeds erger wordt, zonder uitzicht.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219630156
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 09:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik slik het ook, maar het gaat echt amper omhoog. Na 1 jaar was ik van 20 nmol/L naar 24 nmol/L gegaan.
Bij mij op 79, waar 80 optimaal is.
  zondag 28 december 2025 @ 12:56:25 #27
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_219630448
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:09 schreef timmmmm het volgende:

[ afbeelding ]
Ads zijn raar :D

Als je voor de eerste keer op Google de symptomen van Alzheimer opzoekt en in de zoekresultaten ziet dat alle linkjes paars zijn... :o
pi_219630483
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 12:43 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Bij mij op 79, waar 80 optimaal is.
Werkt bij mij toch voor geen fuck. Zal wel zien wat het over een jaar is.
pi_219632764
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 12:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Werkt bij mij toch voor geen fuck. Zal wel zien wat het over een jaar is.
Ik slik deze, 1 per dag: https://www.bodyandfit.com/products/omega-3-vitamin-d3
pi_219632786
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:58 schreef summer2bird het volgende:
Twijfelde waar ik hem moest plaatsen.
Maar ik heb nu al een maand of 2 waar ik zo ontzettend moe ben.
Even boodschappen doen, in de winkel overweldigd de felle lichten me, kan ik mijn lijstje niet onthouden, en als ik thuis ben moet ik ff opladen voor ik de boodschappen op kan bergen.
Ook zo koud, dat heb ik normaal ook nooit.

Zijn er meer die dit hebben?
En hoe doe je dat op je werk dan? Na m’n werk om boodschappen gaan voelt toch wel als een soort relaxmomentje.
  zondag 28 december 2025 @ 18:34:04 #31
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219637172
quote:

Maar hoe oud ben je?
Resistance is futile.
pi_219638055
quote:
Ik heb 7200 IE volgens mij per dag.
pi_219638256
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 19:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb 7200 IE volgens mij per dag.
Misschien is die gewoon crap. Wordt het om de één of andere reden niet goed opgenomen.
pi_219638467
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 19:25 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Misschien is die gewoon crap. Wordt het om de één of andere reden niet goed opgenomen.
Ik heb meerdere merken gehad, maar op een of andere manier wordt niets goed opgenomen. Wel heel langzaam, dus beetje verbetering zit er wel in.
pi_219638854
quote:
5s.gif Op zondag 28 december 2025 18:34 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar hoe oud ben je?
Begin 30, hoezo? :P
Twiddel
  zondag 28 december 2025 @ 19:54:21 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219638913
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 19:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Begin 30, hoezo? :P
Ik dacht misschien wel perimenopauze (op jouw leeftijd onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk). Ik herken je klachten en ik ben 42.
Resistance is futile.
pi_219638938
Het is voornamelijk mindset. Je zegt jezelf “ik ben moe” handelt daar naar, skipt regelmatige beweging, naar buiten gaan en gezond eten.
Hierdoor slaap je slechter, en wordt je nog meer moe.
Het patroon doorbreken is niet makkelijk maar wel de oplossing. Je moet binnen een uur van het ontwaken zeker 30min buiten zijn in de winter.
Bv pak de fiets en ga zwemmen in het binnenbad, fiets terug, ga voldaan naar je werk en slaap als een roos.
Wissel dat af met lange wandeling, fietsen naar sportschool e.d.
en na een week ken je jezelf niet terug.
Vakman pur sang
  zondag 28 december 2025 @ 19:56:48 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_219638953
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is voornamelijk mindset. Je zegt jezelf “ik ben moe” handelt daar naar, skipt regelmatige beweging, naar buiten gaan en gezond eten.
Het patroon doorbreken is niet makkelijk maar wel de oplossing. Je moet binnen een uur van het ontwaken zeker 30min buiten zijn in de winter.
Bv pak de fiets en ga zwemmen in het binnenbad, fiets terug, ga voldaan naar je werk en slaap als een roos.
:') OK opa...
Resistance is futile.
pi_219638986
quote:
10s.gif Op zondag 28 december 2025 19:56 schreef Seven. het volgende:

[..]
:') OK opa...
Ik bedenk ook maar iets wat oude vrouwen doen.
Ik ren met ontbloot shirt door bos en ga dan achter kippen aan rennen, en dan een lange trap op rennen en hard juichen elke ochtend
Vakman pur sang
pi_219639686
quote:
Een mens weet echt wel wanneer die zich wel of niet goed voelt. Dat heeft niks met mindset te maken.
pi_219639829
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 20:29 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een mens weet echt wel wanneer die zich wel of niet goed voelt. Dat heeft niks met mindset te maken.
Jawel alles.
Tenzij door een ziekte.
Vakman pur sang
pi_219640116
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2025 20:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel alles.
Tenzij door een ziekte.
Als ik moe ben, kan ik m'n mindset wel veranderen en gewoon doorgaan, maar dat maakt niet dat ik minder moe ben dan ik was.
pi_219640254
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2025 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als ik moe ben, kan ik m'n mindset wel veranderen en gewoon doorgaan, maar dat maakt niet dat ik minder moe ben dan ik was.
Dat is een foute aanname. Je moet niet “gewoon doorgaan” maar juist aanpassen aan de omstandigheden. Misschien wel juist minder werken, meer bewegen, sporten, hobby’s die leuk zijn doen. Iedereen die denk ik ben moe ik moet rusten blijft moe.
Vakman pur sang
pi_219646666
quote:
Ik beweeg meer dan genoeg, maar slapen ho maar...

Waarmee ik niet wil zeggen dat meer bewegen vaak weinig kwaad kan.
Ik kan me niet vinden in jouw stelling: "Iedereen die denkt ik ben moe ik moet rusten blijft moe".
Ik denk dat er veel te veel mensen zijn die de signalen van hun lichaam negeren.
Gewoon doorgaan, zich ontzettend moe voelen en maar meer gaan bewegen en sporten. Het kan ook gewoon een keer te veel zijn.
Maar het lijkt een trend om te vinden dat het goed is om maar door te gaan, over je grenzen heen te gaan.
Ja, ik ben eigenlijk ziek maar ik ga toch maar werken/sporten en dan een hoop veren in hun reet krijgen.
Wat moedigen we nu eigenlijk aan?

Ik ben het me je eens dat bewegen goed is, maar het is ook goed om naar je lichaam te luisteren. Als je zo moe bent kan het echt geen kwaad om een half uurtje op de bank te gaan liggen.
Niet uren lang en dagen lang. Maar uit eigen ervaring helpt dat vaak beter dan maar door blijven gaan en jezelf nog verder uitputten.

@summer2bird, heb je ook een moment waarop het begon? Misschien iets na een infectie?
Ik zou langs de huisarts als het zo duidelijk erger is dan eerder en niet gaan wachten tot die check up. Goed voor jezelf zorgen!

[ Bericht 24% gewijzigd door Nijna op 29-12-2025 07:55:05 ]
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')