abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219569746
quote:
De partijleiders van D66,VVD en CDA
beginnen "met een goed gevoel" aan het
kerstreces.Dat zeiden ze na de laatste
ronde van besprekingen dit jaar.

Volgens Jetten van D66 zijn er op alle
onderwerpen stappen gezet,ook op
financiën.Jetten gaat ervan uit dat er
eind januari een akkoord ligt tussen de
drie partijen en hij hoopt dat er in
februari een nieuw kabinet is.

Ook volgens Bontenbal van het CDA
liggen de drie partijen op koers.VVD-
leider Yesilgöz zegt dat de gesprekken
"in heel prettige sfeer" verlopen.In de
kerstvakantie moeten de partijen van
informateur Letschert nadenken over een
vierde partij die kan aanschuiven.
Bron: Teletekst

Dat is nog eens een mooi positief bericht. Eind januari een akkoord en in februari een kabinet. Dan kunnen we weer verder met dit land.
pi_219570227
Ik denk dat dit ook uiteindelijk de regeringscoalitie zal worden met gedoogsteun van JA21. Die zullen dan de financiële paragraaf volledig steunen in ruil voor een kerncentrale of strenger asielbeleid ofzo.

Jetten heeft al toegegeven op de GroenLinks blokkade van de VVD en zal dan ook niet nog eens JA21 erbij willen hebben. En het schijnt dat Eerdmans ervoor waakt dat ze niet zo eindigen als de BBB of NSC dus dit zal voor JA21 ook wel een gunstige constructie zijn.

Dan hebben ze in de Eerste Kamer nog wel een uitdaging maar de verwachting is dat met de Provinciale Staten verkiezingen in 2027 er nog wel wat zetels naar deze coalitie zullen verschuiven.
pi_219570256
Oke doei tot januari weer
graag op anoniem
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:20:35 #5
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219570342
Nog even rekken tot de gemeenteraadsverkiezingen voorbij zijn en dan kan de D66 terreur echt beginnen.
pi_219570370
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:20 schreef Cruzinats het volgende:
Nog even rekken tot de gemeenteraadsverkiezingen voorbij zijn en dan kan de D66 terreur echt beginnen.
Derhalve zullen ze draconische plannen ook dan pas presenteren. Er zullen eerst nog wat hansworsten op 'rechtse' Rob Jetten moeten stemmen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219570440
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:20 schreef Cruzinats het volgende:
D66 zegt zelf geleerd te hebben van het te woke en te betweterige eigen gelijk. Dat is te hopen voor ze want anders staat straks weer het hele land vast met boze boeren.
pi_219570627
Allemaal leuk en wel tot dus die vierde partij gevonden moet worden dan gaat het spaak lopen
  dinsdag 23 december 2025 @ 18:55:00 #9
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219570633
Als Dilan tevreden is, voorspelt dat niet veel goeds.
2025-jaarlijst
pi_219570665
Op naar POL!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219570671
:')
pi_219570724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:19 schreef AchJa het volgende:
Minderheidskabinet? Dat wordt volgend jaar weer stemmen... :')
Ja, want laten we eerlijk zijn, in een land vol crisis en problemen is een minderheidskabinet is toch wel het laatste wat je wil.
pi_219571170
Laat het asjeblieft mislukken met die kut VVD erbij
pi_219571572
quote:
En dan allemaal Geert jaaaaaaaaaaaa
U MAD?
pi_219571744
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 19:05 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ja, want laten we eerlijk zijn, in een land vol crisis en problemen is een minderheidskabinet is toch wel het laatste wat je wil.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 20:34 schreef de_boswachter het volgende:
Laat ze maar komen met een zakenkabinet met een forse alfa reductie en paal en perk stellen aan al die activistische weigerambtenaren. Dat soort insubordinante types per direct de wacht aanzeggen en begin realistisch beleid uit te stippelen. Het heeft allemaal lang genoeg geduurd met al die activistische meninkjes..
pi_219572053
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 20:34 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Geert is uitgespeeld. Lidewij gaat zijn clubje helemaal leegeten.
pi_219572467
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 20:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Laat ze maar komen met een zakenkabinet met een forse alfa reductie en paal en perk stellen aan al die activistische weigerambtenaren. Dat soort insubordinante types per direct de wacht aanzeggen en begin realistisch beleid uit te stippelen. Het heeft allemaal lang genoeg geduurd met al die activistische meninkjes..
De activistische meninkjes zoals we die volop zagen bij het afgelopen kabinet van “realistische” partijen die totaal niet in staat bleken om werkbaar beleid te ontwikkelen?

Of stel je voor de rechtsstaat uit te kleden om symboolpolitiek een echte kans in de praktijk te bieden?
pi_219572496
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:28 schreef KareldeStoute het volgende:
De activistische meninkjes zoals we die volop zagen bij het afgelopen kabinet van “realistische” partijen die totaal niet in staat bleken om werkbaar beleid te ontwikkelen?

Of stel je voor de rechtsstaat uit te kleden om symboolpolitiek een echte kans in de praktijk te bieden?
Ik heb het over de ambtenaren die vlak na de verkiezingsuitslag al zaten te verkondigen dat ze het beleid op alle mogelijke manieren gingen traineren.
pi_219572634
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb het over de ambtenaren die vlak na de verkiezingsuitslag al zaten te verkondigen dat ze het beleid op alle mogelijke manieren gingen traineren.
Ok, kan je dit iets concretiseren? Hoe heeft dit in de praktijk haalbaar beleid gefrustreerd? En over wat voor ambtenaren ging dit dan?
  dinsdag 23 december 2025 @ 21:57:35 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219572998
quote:
Dit heeft helemaal niks te maken met onder een steen leven.
Meer dan een beetje zieken is dit niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219573056
quote:
Hier haal ik niet uit wat je claimt en al helemaal niet dat het enig effect geeft gehad…

Je punt past dan toch beter bij de activistische meninkjes zoals we die volop zagen bij het afgelopen kabinet van “realistische” partijen die totaal niet in staat bleken om werkbaar beleid te ontwikkelen…
pi_219573355
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:57 schreef thedeedster het volgende:

Dit heeft helemaal niks te maken met onder een steen leven.
Meer dan een beetje zieken is dit niet.
Als je het geweeklaag van de ambtenaren echt niet meegekregen hebt heb je wel degelijk onder een steen geleefd. Nb. de Koning benoemt het...
pi_219573367
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hier haal ik niet uit wat je claimt en al helemaal niet dat het enig effect geeft gehad…

Je punt past dan toch beter bij de activistische meninkjes zoals we die volop zagen bij het afgelopen kabinet van “realistische” partijen die totaal niet in staat bleken om werkbaar beleid te ontwikkelen…
Dat mag je vinden. Ieder zijn mening.
pi_219573423
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat mag je vinden. Ieder zijn mening.
Het gaat vooral om de suggestie dat die enige invloed hebben gehad. Het is niet zo dat het kabinet zich ook maar een beetje heeft laten beïnvloeden rond Gaza door een paar boze ambtenaren…

Je suggereert nogal wat maar weet dat gewoon niet zo goed te motiveren. Tegelijk doe je wel stevige voorstellen en negeer je de politieke neiging tot symboolpolitiek…
pi_219576494
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:

Het gaat vooral om de suggestie dat die enige invloed hebben gehad. Het is niet zo dat het kabinet zich ook maar een beetje heeft laten beïnvloeden rond Gaza door een paar boze ambtenaren…

Je suggereert nogal wat maar weet dat gewoon niet zo goed te motiveren.
En ik vind dat je eea nogal bagatelliseert, ambtenaren die als bokken op de haverkist springen om hun ongenoegen te uiten en uitspreken dat ze er van alles aan gaan doen om het beleid te traineren omdat ze tegen de PVV zijn zegt nmm wel iets.

Daarbij kun jij net zo min aantonen dat het geen invloed heeft gehad.

Overigens vind ik het ook opvallend dat de RvS nu wel continue benoemd wordt en dat de uitspraken van die club plotseling wel heel belangrijk gevonden worden, hoe anders was dat met bv. de huurwet van Hugo de Jonge, toen "kraakte" de RvS die plannen ook maar daar trok niemand zich wat van aan en werden de adviezen door politiek Den Haag gewoon aan de kant gegooid.

quote:
Tegelijk doe je wel stevige voorstellen en negeer je de politieke neiging tot symboolpolitiek…
Met een zakenkabinet ban je iig een heel groot deel van die symboolpolitiek uit. Gewoon deskundigen op post zetten, ik denk dat Tuinman als stasdef een prima voorbeeld is geweest de afgelopen periode, die heeft in zijn ambtstermijn meer voorelkaar gekregen dan iedereen in de 30 jaar daarvoor. En ja ik weet dat RUS/OEK meespeelt maar Rutte IV (2022-2024) met Ollongren/vd Maat op defensie hebben bijzonder weinig gepresteerd voor defensie, hell, vd Maat wilde zelfs nog kazernes sluiten... En als je begin 2022 op die positie nog niet doorhad wat de Russen van plan waren dan ben je wel heel slecht in je werk.
pi_219576539
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Je suggereert nogal wat maar weet dat gewoon niet zo goed te motiveren. Tegelijk doe je wel stevige voorstellen en negeer je de politieke neiging tot symboolpolitiek…
10.gif10.gif10.gif10.gif10.gif

10.gif10.gif10.gif10.gif

10.gif10.gif10.gif

10.gif10.gif

10.gif
pi_219591320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 20:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Was Kuipers een goede Min van VGZ vanwege zijn achtergrond? Die werd ook voor van alles uitgemaakt.

Als minister ga je gewoon over de verdeling van geld, thats is. Als je jouw argumenten overigens volgt en stél je zou een zakenkabinet krijgen: dan nog zit je met 15k ambtenaren, daar stem je niet op.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219591332
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 12:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
En ik vind dat je eea nogal bagatelliseert, ambtenaren die als bokken op de haverkist springen om hun ongenoegen te uiten en uitspreken dat ze er van alles aan gaan doen om het beleid te traineren omdat ze tegen de PVV zijn zegt nmm wel iets.

Daarbij kun jij net zo min aantonen dat het geen invloed heeft gehad.

Overigens vind ik het ook opvallend dat de RvS nu wel continue benoemd wordt en dat de uitspraken van die club plotseling wel heel belangrijk gevonden worden, hoe anders was dat met bv. de huurwet van Hugo de Jonge, toen "kraakte" de RvS die plannen ook maar daar trok niemand zich wat van aan en werden de adviezen door politiek Den Haag gewoon aan de kant gegooid.
[..]
Met een zakenkabinet ban je iig een heel groot deel van die symboolpolitiek uit. Gewoon deskundigen op post zetten, ik denk dat Tuinman als stasdef een prima voorbeeld is geweest de afgelopen periode, die heeft in zijn ambtstermijn meer voorelkaar gekregen dan iedereen in de 30 jaar daarvoor. En ja ik weet dat RUS/OEK meespeelt maar Rutte IV (2022-2024) met Ollongren/vd Maat op defensie hebben bijzonder weinig gepresteerd voor defensie, hell, vd Maat wilde zelfs nog kazernes sluiten... En als je begin 2022 op die positie nog niet doorhad wat de Russen van plan waren dan ben je wel heel slecht in je werk.
Maar werd her beleid van de PVV getraineerd en indien ja kwam dat door bv Faber zelf met onhaalbaare dingen of die stomme ambtenaren die haar adviseerden dat zus en zo niet zou werken?

Er was - en is - voldoende politieke steun voor de plannen van Faber, dat die vorige week pas zijn goedgekeurd door de Kamers zegt vooral wat over haar eigen incompetentie.

Idem voor Wiersma overigens. Had zij tegenwerkende ambtenaren of was ze stronteigenwijs?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219592019
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 18:37 schreef kalinhos het volgende:
Was Kuipers een goede Min van VGZ vanwege zijn achtergrond? Die werd ook voor van alles uitgemaakt.
Met dank aan de al die antivaxxers en overige covid wappies.

quote:
Als minister ga je gewoon over de verdeling van geld, thats is. Als je jouw argumenten overigens volgt en stél je zou een zakenkabinet krijgen: dan nog zit je met 15k ambtenaren, daar stem je niet op.
Dat maakt me niet uit, het gaat erom dat een minister verstand moet hebben van het gebied waar hij minister van is. Het "ik vraag me af hoe je je huis verwarmt met kernenergie" geneuzel als voorbeeld is me gewoon een doorn in het oog. Als ik een baas heb die er geen reet van snapt dan kan ik hem ook gewoon knollen voor citroenen verkopen he.
pi_219592042
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 18:40 schreef kalinhos het volgende:
Maar werd her beleid van de PVV getraineerd en indien ja kwam dat door bv Faber zelf met onhaalbaare dingen of die stomme ambtenaren die haar adviseerden dat zus en zo niet zou werken?

Er was - en is - voldoende politieke steun voor de plannen van Faber, dat die vorige week pas zijn goedgekeurd door de Kamers zegt vooral wat over haar eigen incompetentie.

Idem voor Wiersma overigens. Had zij tegenwerkende ambtenaren of was ze stronteigenwijs?
Ik denk dat het idd voor een groot deel te wijten is aan dwarsliggerij van het ambtenarenapparaat. Maar goed, ik kan dat idd niet aantonen, net zo min dat jij kunt aantonen dat het niet zo is. Wat ik wel weet en wat geen geheim is dat een hoop ambtenaren bij het aantreden van het kabinet Schoof per direct in de gordijnen hingen met subversieve praatjes.
pi_219592092
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik denk dat het idd voor een groot deel te wijten is aan dwarsliggerij van het ambtenarenapparaat. Maar goed, ik kan dat idd niet aantonen, net zo min dat jij kunt aantonen dat het niet zo is. Wat ik wel weet en wat geen geheim is dat een hoop ambtenaren bij het aantreden van het kabinet Schoof per direct in de gordijnen hingen met subversieve praatjes.
Dit is natuurlijk als beweren dat er tijgers op Jupiter leven, jij kan dat niet aantonen en ik kan net zo min aantonen dat het niet zo is. Zo werkt argumentatie natuurlijk niet.
pi_219592108
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 20:30 schreef kalinhos het volgende:

Dit is natuurlijk als beweren dat er tijgers op Jupiter leven, jij kan dat niet aantonen en ik kan net zo min aantonen dat het niet zo is. Zo werkt argumentatie natuurlijk niet.
In jouw voorbeeld zijn er alleen geen tijgers die beweren dat ze op Jupiter wonen, dat is een beetje het verschil. Ik verzin het niet, ze hebben het zelf gezegd. Als zelfs de koning er al aan te pas moet komen om eea aan te kaarten dan weet je het wel...

quote:
Koning Willem Alexander over ambtenaren met bezwaren tegen PVV in Nederlandse regering: "Het staat iedereen vrij om een andere job te zoeken"

Nu er in Nederland een regeringsakkoord is, heeft koning Willem-Alexander gezegd dat het ambtenaren vrij staat om ontslag te nemen als ze moeite hebben om straks voor ministers of staatssecretarissen van de radicaal-rechtse PVV van Geert Wilders te werken.
pi_219592135
Toevallig ken ik iemand die nauw met Faber samenwerkte en die deed gewoon zijn werk zoals voor elke andere minister.
pi_219592219
Het zou wat raar zijn als ze zeiden dat ze met een slecht gevoel de kerst in gingen.
  Forum Admin donderdag 25 december 2025 @ 21:11:23 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219592381
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 20:36 schreef BEFEM het volgende:
Toevallig ken ik iemand die nauw met Faber samenwerkte en die deed gewoon zijn werk zoals voor elke andere minister.
Zo hoort dat ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219592490
Nice man, gewoon voortgang van de afgelopen 15 jaar, D666, de grootkapitalen en een VVD pijpende CDA. Lekker de zorg naar de kloten helpen, niet bouwen, meer arbeidsmigranten, de middenstand in de kont neuken en vooral heel veel wegkijken van de problemen van reguliere burgers.
pi_219592509
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2025 21:23 schreef Cockwhale het volgende:
Nice man, gewoon voortgang van de afgelopen 15 jaar, D666, de grootkapitalen en een VVD pijpende CDA. Lekker de zorg naar de kloten helpen, niet bouwen, meer arbeidsmigranten, de middenstand in de kont neuken en vooral heel veel wegkijken van de problemen van reguliere burgers.
Prima omschreven
pi_219592564
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 21:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zo hoort dat ook.
Uiteraard, dat zei hij ook. En ik denk dat dat voor 99,99% van de ambtenaren geldt.
pi_219592739
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 21:31 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Uiteraard, dat zei hij ook. En ik denk dat dat voor 99,99% van de ambtenaren geldt.
Zou het dan toch wel meevallen met al die activistische weigerambtenaren en soort insubordinante types waar Achja het over had?
pi_219592867
quote:
10s.gif Op donderdag 25 december 2025 21:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zou het dan toch wel meevallen met al die activistische weigerambtenaren en soort insubordinante types waar Achja het over had?
Tijdens de 2de wereldoorlog viel het al mee, laat staan nu.
pi_219592990
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je het geweeklaag van de ambtenaren echt niet meegekregen hebt heb je wel degelijk onder een steen geleefd. Nb. de Koning benoemt het...
Het zijn gewoon lafaards. Als bij mijn werkgever de visie wijzigt naar eentje die haaks staat op mijn visie zoek ik een andere werkgever ipv te gaan lopen janken.
  donderdag 25 december 2025 @ 23:43:44 #44
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219594073
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2025 18:08 schreef RotatoR het volgende:
Ik denk dat dit ook uiteindelijk de regeringscoalitie zal worden met gedoogsteun van JA21. Die zullen dan de financiële paragraaf volledig steunen in ruil voor een kerncentrale of strenger asielbeleid ofzo.

Jetten heeft al toegegeven op de GroenLinks blokkade van de VVD en zal dan ook niet nog eens JA21 erbij willen hebben. En het schijnt dat Eerdmans ervoor waakt dat ze niet zo eindigen als de BBB of NSC dus dit zal voor JA21 ook wel een gunstige constructie zijn.

Dan hebben ze in de Eerste Kamer nog wel een uitdaging maar de verwachting is dat met de Provinciale Staten verkiezingen in 2027 er nog wel wat zetels naar deze coalitie zullen verschuiven.
dat denk ik ook ja
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 25 december 2025 @ 23:44:51 #45
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219594086
quote:
nee hoor

minderheidskabinet is veel beter , dan Rutte die alles alleen in het torentje zat te bedenken met zijn ambtenaren en de fractie leiders van andere partijen met dikke beloften tot zijn maatjes maakte

Na 20 jaar dictatoriaal bewind van Rutte en Co is een minerheidskabinet niet verkeerd

dan gaan we weer bejaardenhuizen en gevangenissen bouwen

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 26-12-2025 13:26:00 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219594464
quote:
Wat is een realistische begroting van de zorg in 2026 en in 2036?
  vrijdag 26 december 2025 @ 00:36:38 #47
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219594742
quote:
ik snap niet dat die huisvesting van statushouders en asoielzoekers zo n groot pobleem moet zijn

met zoveel weilanden die leeg komen moet je toch een 10.000 wooncontainers ergens op 10 locaties neer kunnen zetten aan een landweg

dat hoeft toch niet steeds midden in een dorp te gebeuren?
pi_219599605
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 00:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik snap niet dat die huisvesting van statushouders en asoielzoekers zo n groot pobleem moet zijn

met zoveel weilanden die leeg komen moet je toch een 10.000 wooncontainers ergens op 10 locaties neer kunnen zetten aan een landweg

dat hoeft toch niet steeds midden in een dorp te gebeuren?
Met overal op de wereld links beleid zouden er geen problemen zijn met het menswaardig huisvesten van mensen.
Dan zouden er ook veel minder mensen willen wonen en werken in andere landen.
pi_219602948
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2025 20:36 schreef BEFEM het volgende:
Als ik een jurist spreek die onder Faber moest werken, dan klopt het geschetste beeld wel aardig. Er werd vanalles aangedragen, maar mevrouw deed gewoon haar eigen ding.

Dan kun je niet klagen dat je beleid er niet door komt.
Ook zou een degelijke minister tegenwerken hard kunnen maken of tenminste aan de slag kunnen met de stroefheid van de ambtenarij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')