quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Betwist? Niet onder de experts. Minoxidil is juist de heilige graal onder dermatologen en is het best onderzochte middel op de markt. Er is gewoon consensus dat minoxidil haarverlies tegengaat.
Er is ook gewoon consensus over de werking van finasteride onder de experts voor bepaalde soorten haarverlies.
Dus nee, de werking wordt niet 'betwist'. Al dan niet onder daadwerkelijke artsen op dit gebied. Zal vast wel betwist zijn onder bepaalde groepen influencers en co.
Kaalheid komt niet voor in mijn familie, heb het zelf dus nooit hoeven gebruiken. Ben enkel bekend met de medicijnen via vrienden die het wel gebruiken met verwijzing van hun dermatoloog.
Bron:https://www.thuisarts.nl/kaalheid-bij-mannen/ik-word-kaal-manquote:Medicijnen tegen kaal worden bij mannen
Er zijn medicijnen tegen kaal worden: minoxidil op de huid
en finasteride
.
Deze medicijnen zorgen dat er minder haarzakjes verdwijnen. En soms gaan er weer nieuwe haren groeien. Maar vaak helpen deze medicijnen niet veel.
Pas na 6 maanden kun je goed zien of het medicijn bij jou werkt of niet. Als je met het medicijn stopt, gaat het kaal worden weer verder. Het kan dan zelfs sneller gaan.
Je moet de medicijnen dus lang blijven gebruiken. Er is geen goed onderzoek gedaan om te weten of dat nadelen heeft. Ook kun je er vervelende bijwerkingen van krijgen. Artsen geven de medicijnen daarom liever niet.
Die claimt wijst juist op dat de medicijnen werken. Werkt niet bij alle soorten kaalheid, dat is logisch. Als je heen haarzakje meer hebt, zal er ook niets groeien. Meer info daarover onder het kopje finasteride en minoxidil onder dezelfde linkquote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Bron:https://www.thuisarts.nl/kaalheid-bij-mannen/ik-word-kaal-man
Als dat lot mij zou treffen dan zou ik een haartransplantatie doen, heb toch genoeg dik haar achter op het hoofd. Indien je überhaupt weinig haar zou hebben dan zou ik nadenken over een toupetje.
Ondanks allesquote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:55 schreef summer2bird het volgende:
De ander laat de boel de boel, en ja hij ziet er ouder uit, maar hij heeft er vrede mee, en omdat hij er het niet een wereldprobleem van maakt heeft hij gewoon een vriendin mee aangetrokken en heeft een goed leven.
Ik heb ook deze website gevonden, die is ook helder over minoxidil --> https://www.huidarts.com/huidbehandelingen/minoxidil/quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Bron:https://www.thuisarts.nl/kaalheid-bij-mannen/ik-word-kaal-man
Als dat lot mij zou treffen dan zou ik een haartransplantatie doen, heb toch genoeg dik haar achter op het hoofd. Indien je überhaupt weinig haar zou hebben dan zou ik nadenken over een toupetje.
Hoezo?quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is niet zo eenvoudig. Het kaalwordingsproces gaat gewoon door. Voor een goed resultaat moet je eigenlijk altijd aan de medicatie (min en/of fin) als je een transplantatie doet, zodat je geen rare gaten krijgt achter je nieuwe haarlijn. Ook zijn er veel mannen die gewoon een agressieve kaling hebben of uitdunning op de hele bovenkant van het hoofd en dan is een transplantatie ook vrijwel kansloos.
Uiteraard is er voor de rijken wel wat aan te doen ... min+fin, microneedling, topicals, injecties met plasma + eventueel een transplantatie.
Dat is geluk voor je collega. Zou me verbazen als hij niet tenminste ook minoxidil gebruikt. Maar als hij niets gebruikt, dan is het echt mazzel. Echter: het kaalwordingsproces gaat altijd door. Het is alleen niet altijd voorspelbaar. Dus sommige mannen verliezen 10 jaar lang nauwelijks haar en dan verliezen ze opeens een hele hoop. Het kan dus zijn dat zijn haarlijn over een paar jaar toch verder terugtrekt en dat het er dan raar uitziet.quote:Op maandag 26 januari 2026 22:11 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hoezo?
Collega van mij heeft een transplantatie laten doen ergens in Brabant voor 4K. Dat is nu 7 jaar geleden en er ontstaat geen nieuwe kale plek? Hij slikt geen medicatie
En geldt dat ook voor het taalgebruik? Of maakt dat minder uit?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij vinden de meeste vrouwen ook dat haar gewoon verzorgt moet zijn, of dat nou heel kort/kaal of lang is.
Ik spreek vooral heel veel computertalen.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 09:52 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
En geldt dat ook voor het taalgebruik? Of maakt dat minder uit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |