Het is niet zo eenvoudig. Het kaalwordingsproces gaat gewoon door. Voor een goed resultaat moet je eigenlijk altijd aan de medicatie (min en/of fin) als je een transplantatie doet, zodat je geen rare gaten krijgt achter je nieuwe haarlijn. Ook zijn er veel mannen die gewoon een agressieve kaling hebben of uitdunning op de hele bovenkant van het hoofd en dan is een transplantatie ook vrijwel kansloos.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:00 schreef Jahr00n het volgende:
Het ziet er niet uit. Ik snap niet dat mannen die kaal worden niet even naar turkije gaan en er wat haren bij laten zetten
Er kunnen natuurlijk bijwerkingen zijn. Min: duizeligheid, hoofdpijn, opgeblazen gezicht, zelfs rimpels zeggen sommigen. Finasteride: laag libido, waterig zaad, slechte erecties, zelfs depressie.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:00 schreef Mikeytt het volgende:
Snap niet dat mannen veel (oudere) mannen niet gewoon eerder aan de minoxidil gaan, en eventueel finasteride. Is de heilige graal onder dermatologen.
Jonge mannen gebruiken het wel steeds vaker.
Bijwerkingen op minoxidil zijn minimaal, zeker als je niet de orale versie gebruikt.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:05 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er kunnen natuurlijk bijwerkingen zijn. Min: duizeligheid, hoofdpijn, opgeblazen gezicht, zelfs rimpels zeggen sommigen. Finasteride: laag libido, waterig zaad, slechte erecties, zelfs depressie.
Gebruik je het zelf ook?quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:07 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bijwerkingen op minoxidil zijn minimaal, zeker als je niet de orale versie gebruikt.
Finasteride is soms wat heftiger bij een kleine groep, maar wel omkeerbaar.
Minoxidil is in principe genoeg zolang je nog niet kaal bent.
Nee, haaruitval leeft niet in mijn familie, maar ken wel mensen die het gebruiken.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Gebruik je het zelf ook?
Het schijnt wel dat het effect van Min maar een paar jaar duurt bij de meesten. Daarna valt het haar soms alsnog uit.
Mijn haar begon al op 15e met uitvallen, 19e moest ik millimeteren, 21 volledig kaal.quote:Op dinsdag 23 december 2025 10:55 schreef Koortsdroom het volgende:
Heb jij voortijdig afscheid moeten nemen van je weelderige bos haar?
Vond je het vervelend, of maakt het niet zoveel uit?
Doet het iets met je zelfvertrouwen?
Willen vrouwen nog steeds je Pokémon vangen?
Kale man, vertel mij je verhaal.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:00 schreef Jahr00n het volgende:
Het ziet er niet uit. Ik snap niet dat mannen die kaal worden niet even naar turkije gaan en er wat haren bij laten zetten
Mijn piemel reageerde slecht op fin, dus keuze was simpel voor mij: Dan maar geen haar. Neuk er niet minder om of zo.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:00 schreef Mikeytt het volgende:
Snap niet dat mannen veel (oudere) mannen niet gewoon eerder aan de minoxidil gaan, en eventueel finasteride. Is de heilige graal onder dermatologen.
Jonge mannen gebruiken het wel steeds vaker.
Dat is wel de reden dat veel mannen er niet voor kiezen. Die denken: als ik het tot aan mijn 40e of 45e redt, dan haal ik daarna de tondeuze eroverheen en dan is het klaar. De meesten hebben dan toch al een partner en zijn gesetteld. Waarom dan je hele leven die medicatie gebruiken met mogelijke bijwerkingen?quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, haaruitval leeft niet in mijn familie, maar ken wel mensen die het gebruiken.
Mijn dermatoloog zei dat het simpelweg een levenslange weg is. Je moet het echt iedere dag gebruiken, anders verlies je weer haar en die krijg je niet meer terug door minoxidil.
Godzijdank zijn er mannen die niet moeilijk doen over kaalheid en simpelweg hun (aftakelende) bos haar accepteren.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:00 schreef Jahr00n het volgende:
Ik maak me er ook niet zo druk om, het is wat het is. De inhammen begonnen zich al rond mijn 25'ste te vormen en sindsdien wordt mijn haar ook steeds dunner, ben nu 41. Ik draag het nu zo dat het haar wat ik nog heb de inhammen bedekt, echter zal dat misschien nog een jaar of 10 goed blijven gaan, ik kijk dan wel weer wat ik ermee doe.quote:Op dinsdag 23 december 2025 12:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Godzijdank zijn er mannen die niet moeilijk doen over kaalheid en simpelweg hun (aftakelende) bos haar accepteren.
Ik heb er zelf nog amper last van, maar ik weet dat mijn vaders kant van de familie (waar ik het meest op lijk qua haar), is het gros kaal aan de bovenkant geworden. Dat staat mij dus waarschijnlijk ook te wachten.
En dan gaat 'gewoon' de tondeuse eroverheen.
Yep, hier hetzelfde. tegen mijn 50e begon het en kreeg ik een "open dakje" en nu, boven de 60, zit er bovenop niets meer en heb ik enkel nog zo'n grijzig-wit randje haar om mijn hoofd... het boeit me niet echt, moet ik zeggen, het is allemaal redelijk onderhoudsvrij zo.quote:Op dinsdag 23 december 2025 11:17 schreef mvdejong het volgende:
Ik begon al een klein kaal plekje te krijgen toen ik richting 30 ging, en ik heb me er nooit zorgen over gemaakt; terwijl ik aanvankelijk heel dik haar had, is het ook dunner geworden. Op de enige foto die ik van mijn vader heb was hij halverwege de 40 al grotendeels kaal, dus het zit aan die kant van de familie. En het zette zich voort, en nu, halverwege mijn 60-er jaren, is het zo dun en spaarzaam begroeid dat ik er nu tweemaal per week de tondeuze overheen haal.
Het voordeel is dat het in de zomer niet zo heet is, het nadeel dat ik in de zomer dus niet te lang onbedekt buiten kan zijn vanwege het risico op verbranding en zonnesteek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |