Als ze langskomen tegen ze zeggen dankjewel voor de ramenwassen, maar hier had ik niet om gevraagd en dus ga ik zeker niet betalen. Owja, ik heb de politie op speeddial en de hand op de juiste knop.quote:Op maandag 22 december 2025 16:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik kwam thuis en zag ineens een briefje van een glazenwasser in de bus dat ze onze glazen hebben gewassen en later langskomen voor het geld. Ik heb echter nooit ergens om gevraagd. Nu lees ik op internet dat dit vaker gebeurt. Ik heb ze ook op beeld van de camera's. Wat is hiertegen te doen?
Ik zou de politie bellen, melding doen en advies vragen.quote:Intimidatie van klanten
Naast de intimidatie van concurrenten, zien we ook dat malafide Zaanse glazenwassers betrokken zijn bij meldingen van burgers waarbij zij aangeven agressief te worden benaderd door deze glazenwassers. Een veel gehoorde klacht is dat Zaanse glazenwassers op een agressieve manier, nieuwe klanten proberen te acquireren. Dit doen ze bijvoorbeeld door zonder opdrachtverstrekking ramen te wassen bij een woning en hier vervolgens geld voor te vragen bij de klant. Als de klant vervolgens aangeeft hier niet van gediend te zien, wordt deze bedreigd en geintimideerd. We zien ook voorbeelden van kwetsbare doelgroepen die woekerprijzen worden gerekend door deze malafide Zaanse glazenwassers en dat ze bang zijn om hier tegenin te gaan en daarom maar betalen. Naast onderstaande signalen uit de regio Zaanstad, zijn er nog legio vergelijkbare voorbeelden te vinden in de politiesystemen die door het hele land hebben plaatsgevonden.
Lag? Als in "nu niet meer"?quote:Op maandag 22 december 2025 17:28 schreef D. het volgende:
Ze hebben dus ook een aantal minuten bij jou naar binnen lopen loeren. Hoop dat er niets waardevast in het zicht lag.
Jij bent de glazenwasser in kwestie?quote:
Aangifte van ongevraagd ramen lappenquote:Op maandag 22 december 2025 18:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
Net aangifte gedaan.
ze staan met hun bakkes op 3 beveiligingscameras. Net de beelden opgestuurd naar de politie.
Poging tot oplichting.quote:Op maandag 22 december 2025 19:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Aangifte van ongevraagd ramen lappen
Ze willen juist dat je dat doet, sterker nog zo graag dat je er 112 voor mag bellenquote:Op maandag 22 december 2025 19:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zal toch wel meer aan de hand zijn met dat volk.quote:De politie benadrukt dat als er een onbekende glazenwasser aan de deur om geld komt vragen, er altijd melding van gemaakt mag worden. ‘Als de persoon nog in de buurt is, mag dat ook via 112.’
En het feit dat ze zonder toestemming via het dak van de garage, naar de achtertuin zijn gegaan. Staat allemaal op beeld.quote:Op maandag 22 december 2025 19:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heb alvast bier en nootjes gekochtquote:Op maandag 22 december 2025 19:52 schreef kwiwi het volgende:
Nou ben eigenlijk wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren, ze gaan vast nog eens aan de deur staan bij TS.
Kende dit fenomeen helemaal niet.. wtf
Dat.quote:Op maandag 22 december 2025 21:56 schreef Marsenal het volgende:
Dit moet je hard aanpakken. Ze gaan dan helemaal verbouwereerd lopen doen maar ze zijn niet gek en jij ook niet.
Je zegt ze dat ze de boom in kunnen met hun ongevraagde werk, je zegt dat je ze op camera hebt, en als ze niet meteen vertrekken je je broer van de politie erbij haalt, die wel ervaring met dit soort jongens heeft. En als er binnenkort bij je ingebroken wordt, je dan ook wel weet waar je moet zijn.
Dit is tuig, en die behandel je als tuig. Uiteindelijk willen ze gewoon je geld, maar niks met de politie van doen. Maak daar gebruik van.
Dat is op zich al verboden, even aangenomen dat je zo'n blauw bordjequote:Op maandag 22 december 2025 22:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En het feit dat ze zonder toestemming via het dak van de garage, naar de achtertuin zijn gegaan. Staat allemaal op beeld.
Nee maar die ga ik nu wel aanschaffen. Maar het is niet pas illegaal als je zo'n bordje voorbij gaat lijkt me. Het is sowieso verboden om iemands tuin te betreden door een dak op te klimmenquote:Op dinsdag 23 december 2025 08:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat is op zich al verboden, even aangenomen dat je zo'n blauw bordje
[ afbeelding ]
hebt bij de oprit?
Helaas denkt de politie daar anders over: je moet duidelijk aangeven dat wat je eigen terrein is. Maar i.d.d. over een dak klimmen, is onbevoegd betreden.quote:Op dinsdag 23 december 2025 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
Maar het is niet pas illegaal als je zo'n bordje voorbij gaat lijkt me. Het is sowieso verboden om iemands tuin te betreden door een dak op te klimmen
Voilaquote:Op dinsdag 23 december 2025 08:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Helaas denkt de politie daar anders over: je moet duidelijk aangeven dat wat je eigen terrein is. Maar i.d.d. over een dak klimmen, is onbevoegd betreden.
Anoniem smsjes sturen, telefoonnummer gebruiken voor spam gerelateerde websites. Posters buiten hangen met dat nummer (bepaalde bossen). Of proberen een afspraak te maken op een onbestaande of juist specifiek adres (bijv politie bureau).quote:Op maandag 22 december 2025 22:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
https://venlo.nieuws.nl/1(...)omen-later-afrekenen
Ik heb precies zo'n kaartje gekregen. Malafide bende dus
Jaquote:Op maandag 22 december 2025 16:49 schreef maily het volgende:
En hebben ze daadwerkelijk al je ramen gezeemd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |