Dat klinkt ook wel logischquote:Op dinsdag 23 december 2025 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Je oor zal misschien nog even de restanten van de ontsteking moeten wegwerken @:sarabi (geen verstand van maar na een kaakontsteking blijft de zwelling ook langer dan de pijn.
Afaik zijn ze een tijd geleden overgenomen door de een of ander.quote:Op dinsdag 23 december 2025 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:kaatje1, ik had ook meer van hen verwacht. Ze hebben zo'n goede naam. Ze hebben 2 keuzes gegeven. Onafhankelijk onderzoeker. Of laten onderzoeken door hen zelf, vanaf 75 euro. Opsturen op eigen kosten en risico.
De mijne heeft geen losse deksel. Wel een stoomdeksel, die heb ik vervangen maar dat deed niets zoals ik al vermoedde.
Boek wel gelezen, vond het wel apart. Ik kende wieringa eigenlijk alleen van de columns in de Spits! volgens mijquote:Op dinsdag 23 december 2025 15:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Eind maart komt Joe Speedboot in de bioscoop.
Bekijk deze YouTube-video
Voor Rutger
Ik ken hem van vroeger. Hij zat bij liefste op de middelbare school en ze hebben beiden hetzelfde gestudeerd in Stad; Tommy kwam ook wel bij liefste thuis. Ik kende 'm meer van een verkering met een kennis van mij.quote:Op dinsdag 23 december 2025 17:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Boek wel gelezen, vond het wel apart. Ik kende wieringa eigenlijk alleen van de columns in de Spits! volgens mij
Hij is een geweldig schrijver vind ik, maar ik ben niet objectief, ken hem al lang voordat hij begon met schrijvenquote:Op dinsdag 23 december 2025 17:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Boek wel gelezen, vond het wel apart. Ik kende wieringa eigenlijk alleen van de columns in de Spits! volgens mij
quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:07 schreef sigme het volgende:
In die tijd hadden we in Stad ook een stukkiesschrijver over bandjes die ergens opgetreden hadden, die stonden dan in het Nieuwsblad van het Noorden. Ene Duk. Met de onvergetelijk voornaam Wierd.
Nou ja, die werd ook beroemd ofzo![]()
Waar is dat kotspoppetje als je het nodig hebt?
Is 3 cups, daar zal het mee te maken hebbenquote:Op dinsdag 23 december 2025 17:51 schreef AnneX het volgende:
Wat is cranberry compôte toch eenvoudig te maken.
Dit jaar eens in 3 jampotten gedaan.
Dan neem ik er eentje mee naar Brabant.
En wat verbazing over de 340 !? gram verse cranberries in een zak.
In - ok- Nederlandse recepten en ook in Amerikaanse of Engelse.
Althans waar ik klikte.
Nationale foutmensquote:Op dinsdag 23 december 2025 18:07 schreef sigme het volgende:
In die tijd hadden we in Stad ook een stukkiesschrijver over bandjes die ergens opgetreden hadden, die stonden dan in het Nieuwsblad van het Noorden. Ene Duk. Met de onvergetelijk voornaam Wierd.
Nou ja, die werd ook beroemd ofzo![]()
Waar is dat kotspoppetje als je het nodig hebt?
En van de weinige (de enige?) op de lijst voor Nederlands die ik wél heb gelezenquote:Op dinsdag 23 december 2025 17:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wie kent ze nietquote:Op dinsdag 23 december 2025 17:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik ken hem van vroeger. Hij zat bij liefste op de middelbare school en ze hebben beiden hetzelfde gestudeerd in Stad; Tommy kwam ook wel bij liefste thuis. Ik kende 'm meer van een verkering met een kennis van mij.
Later werd 'ie beroemd, maar toen hadden we Nanne Tepper al gehad, en Meindert Talma, dus van nog een succesvolle Stadjer waren we niet echt onder de indruk.
Aha.quote:Op dinsdag 23 december 2025 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is 3 cups, daar zal het mee te maken hebben
quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wie kent ze niet
Ik, zei de gek...
Maareh, Joe Speedboat moeten lezen voor je lijst? Wat een broekies!
Nanne is dood, Talma een 'acquired taste'. Een beetje zoiets als Spinvis ofzo.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wie kent ze niet
Ik, zei de gek...
Maareh, Joe Speedboat moeten lezen voor je lijst? Wat een broekies!
Mij is alleen Ede Staal bekend vanwege zijn chansons in het dialect.quote:Op dinsdag 23 december 2025 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Nanne is dood, Talma een 'acquired taste'. Een beetje zoiets als Spinvis ofzo.
quote:Op dinsdag 23 december 2025 20:15 schreef AnneX het volgende:
Vanuit de slaapkamer is er zicht op de donkere polder. Één van de buren 200 m. verderop heeft in de heg meer dan 100 lichtjes aangebracht, die ‘s nachts blijven branden.
Bij een sanitaire stop vannacht heb ik oprecht gedacht en 2 x gekeken, dat er prettige dagen en nieuwjaar ‘hing’ in tekst.
Besloten om MnX niet wakker te maken daarvoor.
Wat blijkt: ik heb gewoon gehallucineerd.![]()
#zo begint het…
Oh ja…het Bittere Kruid, toch? Dat mochten wij niet.quote:Op dinsdag 23 december 2025 20:21 schreef Blues het volgende:
Ik kan me niet meer herinneren hoeveel boeken ik moest lezen voor Nederlands. Weet nog wel dat ik Marga Minco koos omdat lekker dun
Terwijl ik nog steeds heel veel en graag lees. Gek!
Brrrr ook zo'n vergezocht stuk 'literatuurquote:
Wel dunquote:Op dinsdag 23 december 2025 20:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Brrrr ook zo'n vergezocht stuk 'literatuur
Hoezo vergezocht?quote:Op dinsdag 23 december 2025 20:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Brrrr ook zo'n vergezocht stuk 'literatuur
De eindeloze lagen en dieptes die geen enkele schrijver ooit bedoeld, bedacht of geconstrueerd heeft die door leraren Nederlands als toetsbare feiten worden gepresenteerd en die invloed hebben op een examencijfer; de persoonlijke voorkeuren van de docent zijn daarbij vanuit mijn perspectief (een verplichte boekenlijst van 34 titels) echt niet representief voor 'de Nederlandse literatuur'. Maar voor de smaak van 1 docent.quote:
Dat maakt het boek toch niet vergezocht?quote:Op dinsdag 23 december 2025 21:18 schreef fietsie het volgende:
[..]
De eindeloze lagen en dieptes die geen enkele schrijver ooit bedoeld, bedacht of geconstrueerd heeft die door leraren Nederlands als toetsbare feiten worden gepresenteerd en die invloed hebben op een examencijfer; de persoonlijke voorkeuren van de docent zijn daarbij vanuit mijn perspectief (een verplichte boekenlijst van 34 titels) echt niet representief voor 'de Nederlandse literatuur'. Maar voor de smaak van 1 docent.
En dat was 1 van de boeken die ik op latere leeftijd nog eens teruglas, reflecterend op het eindeloze gezwets van de docent over dat verhaal.
Een persoonlijk perspectief op een zo groot onderwerp vind ik persoonlijk geen literatuur die de Nederlandse taal een vorm heeft gegeven; het valt in mijn perspectief onder geschiedenis of maatschappijleer.quote:Op dinsdag 23 december 2025 21:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat maakt het boek toch niet vergezocht?
Het enige relevante wat je noemt, is wat jij verstaat onder literatuur, als persoonlijke mening. Literatuur is niet objectief te definiëren.quote:Op dinsdag 23 december 2025 21:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een persoonlijk perspectief op een zo groot onderwerp vind ik persoonlijk geen literatuur die de Nederlandse taal een vorm heeft gegeven; het valt in mijn perspectief onder geschiedenis of maatschappijleer.
Maar belangrijker, het vormde onderdeel van het persoonlijk perspectief van de docent leerde ik later, en dat is naar mijn mening niet iets wat je 17 jarigen mag opdringen.
Ik vond en vind de term 'literatuur' voor dat boek persoonlijk dus vergezocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |