abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219531081
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/influencers, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen. Soms is gewoon 'alles' al gezegd.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij als mods zien natuurlijk niet alles en daarom hebben we op FOK! een topic report (TR) systeem waarmee je ons kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een TR plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Het kost de moderators teveel tijd om een terugkoppeling te geven op elk topic report, maar jullie kunnen er van uit gaan dat elke TR serieus beoordeeld wordt. Wil je een terugkoppeling? Vraag er om in je TR.Info uit MED

Ongeoorloofde posts worden verwijderd, zo werkt dat nou eenmaal op FOK!, omdat het voor ons niet altijd mogelijk is alles te lezen kan het gebeuren dat er toch nog een post verwijderd had moeten worden, zet dan (nogmaals) een TR, moderators zijn ook maar mensen. Het kan ook gebeuren dat er teveel tekst verwijderd wordt, of dat quotes verwijderd worden, want soms zitten we mobiel of moet het snel en dan gaat er onbedoeld weleens meer weg, maak er geen ramp van, er worden echt niet meteen strafpunten gegeven.

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
pi_219531223
Mies weer met een drama post. Met dit pareltje er in:

"Hoe ik gevochten heb om te leven."

Over the top maximaal. Ze kijkt vast geen andere insta accounts, bijvoorbeeld van jonge mensen die uitbehandeld zijn. Anders zou ze nooit zoiets stoms schrijven.
pi_219531395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:45 schreef Zomerzonnetjw het volgende:

Over the top maximaal. Ze kijkt vast geen andere insta accounts, bijvoorbeeld van jonge mensen die uitbehandeld zijn. Anders zou ze nooit zoiets stoms schrijven.
Hoeveel hartjes en veren wil die vrouw nog voor ze normaal gaat doen?
pi_219531416
Am, wat is zij toch wereldvreemd 🤦♀ ‘we gaan onder het water door’
pi_219531648
Zou de reismevrouw nu hebben afgedaan? Want die had gezegd dat er vanavond een goede kans was op het noorderlicht.
pi_219531708
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:22 schreef Huisopdehoek het volgende:
Zou de reismevrouw nu hebben afgedaan? Want die had gezegd dat er vanavond een goede kans was op het noorderlicht.
Ik vind het sowieso vreemd dat de reismevrouw vanuit Nederland zulke dingen gaat sturen.
Normaal gesproken krijg je een berichtje van het bedrijf zelf, of de excursie doorgaat, of er een goede kans op Noorderlicht is etc.
pi_219531758
Janine verkoop veel flessen bzonder wijn zeg.
Ik snap niet zo goed waarom je persé bij haar zou bestellen eigenlijk. Zou dat voor dat goede doel zijn ? Maar fijn voor haar
pi_219531809
Op de insta van de opruimdame laat ze zien hoe ze de zolder georganiseerd heeft. Serieus, dit slaat toch nergens op, ze heeft gewoon alles naast elkaar gezet
pi_219532129
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:44 schreef Muisjeruisje het volgende:
Op de insta van de opruimdame laat ze zien hoe ze de zolder georganiseerd heeft. Serieus, dit slaat toch nergens op, ze heeft gewoon alles naast elkaar gezet
Ja en daar heeft ze 3 uur over gedaan. Daarbij zou ik mij doodschamen als een wildvreemde door mijn troep gaat
pi_219532156
quote:
0s.gif Op donderdag 18 december 2025 22:45 schreef Zomerzonnetjw het volgende:

Ik weet niet hoe het met haar trauma mbt seksueel misbruik zit maar kan uit ervaring zeggen dat het leven een pittig gevecht kan zijn erna.

Ik had (nog steeds trouwens) met liefde de plaats ingenomen van iemand die uitbehandeld was en wél wilde leven overigens.

Beetje gekke vergelijking wmb. Sowieso zou ik daar liever van wegblijven, je kent van niemand het hele verhaal, toch?
pi_219532222
quote:
88s.gif Op donderdag 18 december 2025 23:28 schreef Harper het volgende:

[..]
Ik vind het sowieso vreemd dat de reismevrouw vanuit Nederland zulke dingen gaat sturen.
Normaal gesproken krijg je een berichtje van het bedrijf zelf, of de excursie doorgaat, of er een goede kans op Noorderlicht is etc.
Ja vind ik ook heel vreemd! Wij hebben jaren geleden geprobeerd het noorderlicht te zien en de rit werd een uur voor aanvang afgezegd vanwege dikke bewolking . Jammer natuurlijk op dat moment maar 2 dagen later kwam net zo onverwacht het bericht dat het “nu” wel kon.

Ik denk dat de reis mevrouw de zoveelste onprofessionele samenwerking is met am .
pi_219532288
🤣De opruimgeval :wateen lachertje dit,mijn zolder ziet er 10 keer beter uit.En dan de evaluatie op die vliering,volgens mij kwam ze voor Roy😝🤣.Gelukkig gaat Debbie een poosje weg. En komt ze ooit spik en span weer terug.🤐
1 ding moet ik wel toegeven, de vloer op zolder ziet er beter uit dan bij haar wasmachine.😝En Debbie voor het geld wat je uitgaf aan je opruimster had je bakken kunnen kopen bij de la-ac-tion.Autisme ten top ik blijf erbij!
pi_219532332
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 02:28 schreef poohenzo het volgende:

[..]
Ja vind ik ook heel vreemd! Wij hebben jaren geleden geprobeerd het noorderlicht te zien en de rit werd een uur voor aanvang afgezegd vanwege dikke bewolking . Jammer natuurlijk op dat moment maar 2 dagen later kwam net zo onverwacht het bericht dat het “nu” wel kon.

Ik denk dat de reis mevrouw de zoveelste onprofessionele samenwerking is met am .
Maar het was niet alleen noorderlicht kijken, ook de wandeling door het bos, daar wat eten en met de auto onder water door 😁

Maar dat appje van de reismevrouw ‘als er iets is mag je me altijd bellen’.
Ze gaat 3 dagen naar een grote stad in Noorwegen. Met haar volgers volwassen zoon. Iedereen spreekt Engels. Het hele reisprogramma zal weer tot op de minuut op 6 blaadjes voorgekauwd en uitgeprint zijn.
pi_219532402
quote:
Goed dat ze er wat aan willen doen hoor, maar het zijn vage, slecht controleerbare regels.

‘Een van de beoogde regels is dat ouders van kinderen tot dertien jaar met minstens 50.000 volgers een ontheffing moeten aanvragen.

Bij een ontheffing moet de ouder ervoor zorgen dat de kinderen geen negatieve effecten ervaren van de vlogs. Daarnaast moeten vlogkinderen genoeg tijd hebben om te ontspannen, te leren en te sporten. De Arbeidsinspectie zal de ontheffingsaanvragen beoordelen.‘

Waarom pas bij 50.000? Bij 49.999 volgers heeft een kind/hebben kinderen geen last/schade van een camera op hun neus een groot deel van de dag?

En is ‘vloggen ‘ hetzelfde als je kinderen bijna 24/7 filmen in allerlei situaties, standen en emoties?

En ‘ Kinderen die in commerciële content van gezinsvloggers of mom- en dadfluencers te zien zijn, kunnen serieuze mentale risico's lopen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld faalangst, stress of depressieve gevoelens ontwikkelen.’

Vallen de Ot en Sien sponsoring daar ook onder als ze die kleding aan hebben ? De slappe laarzen van de tuinwinkel die ze uittrappen in de gang, die ‘handige tassen’ van de plastic mamma’s?

En hoe gaan ze het controleren? Nemen ze mensen in dienst die constant de stories van de fluflus bekijken? Die blijven 24 uur staan.
pi_219532408
quote:
Idee is leuk, maar accounts vanaf 50000 volgers? Kom op dat is toch een veel te hoge startgrens?
pi_219532435
quote:
AM zal wel van haar stoel glibberen want zíj heeft met dit hulpje van de minister gepraat dus zíj heeft gezorgd dat deze regels er komen want zíj heeft vroeger (…) dingen fout gedaan en daar wil zíj ander fluflus voor behoeden.
😇
pi_219532438
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2025 19:36 schreef Loveischocolala het volgende:
Natuurlijk dat stukje podcast over ski ongeluk posten.. lekker modder gooien!

Google nog ff over haar 102 km per uur skiën..
Wedstrijdskiërs skiën met een snelheid van meer dan 100 km/u
Professionele alpine skiërs kunnen snelheden van 100 km/u of meer behalen tijdens officiële wedstrijden. Ze gebruiken daarvoor speciale ski’s en technieken.

Maximaal overdrijven denk ik
Ik heb wel eens gemeten hoe snel ik ging toen ik zonder remmen van een volledig lege rode pistes ging. Ik ging echt loeihard, dit was wel.de grens van wat leuk em verantwoord was. Ik ben een prima skiër en twee keer zo zwaar als Michelle dus kan best vaart maken :+ 60 km/h. Ik vind het heel onwaarschijnlijk dat ze 100 ging.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219532499
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:03 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Goed dat ze er wat aan willen doen hoor, maar het zijn vage, slecht controleerbare regels.

‘Een van de beoogde regels is dat ouders van kinderen tot dertien jaar met minstens 50.000 volgers een ontheffing moeten aanvragen.

Bij een ontheffing moet de ouder ervoor zorgen dat de kinderen geen negatieve effecten ervaren van de vlogs. Daarnaast moeten vlogkinderen genoeg tijd hebben om te ontspannen, te leren en te sporten. De Arbeidsinspectie zal de ontheffingsaanvragen beoordelen.‘

Waarom pas bij 50.000? Bij 49.999 volgers heeft een kind/hebben kinderen geen last/schade van een camera op hun neus een groot deel van de dag?

En is ‘vloggen ‘ hetzelfde als je kinderen bijna 24/7 filmen in allerlei situaties, standen en emoties?

En ‘ Kinderen die in commerciële content van gezinsvloggers of mom- en dadfluencers te zien zijn, kunnen serieuze mentale risico's lopen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld faalangst, stress of depressieve gevoelens ontwikkelen.’

Vallen de Ot en Sien sponsoring daar ook onder als ze die kleding aan hebben ? De slappe laarzen van de tuinwinkel die ze uittrappen in de gang, die ‘handige tassen’ van de plastic mamma’s?

En hoe gaan ze het controleren? Nemen ze mensen in dienst die constant de stories van de fluflus bekijken? Die blijven 24 uur staan.
Mee eens dat het vaag en slecht controleerbaar is.
Vast wel een manier te vinden om het te omzeilen. En een ontheffing? Dus je wordt ontheft van je plicht als ouder om de privacy van je kind te waarborgen.
pi_219532504
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:10 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
AM zal wel van haar stoel glibberen want zíj heeft met dit hulpje van de minister gepraat dus zíj heeft gezorgd dat deze regels er komen want zíj heeft vroeger (…) dingen fout gedaan en daar wil zíj ander fluflus voor behoeden.
😇
Yep
pi_219532525
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 02:28 schreef poohenzo het volgende:

[..]

Wanneer je je bedrijf serieus neemt en professioneel bent ga je niet samenwerken met de familie Geerts. Dat lijkt me vrij logisch.
pi_219532543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 05:52 schreef Truusdemier36 het volgende:
🤣De opruimgeval :wateen lachertje dit,mijn zolder ziet er 10 keer beter uit.En dan de evaluatie op die vliering,volgens mij kwam ze voor Roy😝🤣.Gelukkig gaat Debbie een poosje weg. En komt ze ooit spik en span weer terug.🤐
1 ding moet ik wel toegeven, de vloer op zolder ziet er beter uit dan bij haar wasmachine.😝En Debbie voor het geld wat je uitgaf aan je opruimster had je bakken kunnen kopen bij de la-ac-tion.Autisme ten top ik blijf erbij!
Spullen in vuilniszakken en dichte dozen blijft een rommel. En die spullen die verkocht kunnen worden, zit daar een systeem in? Dat wordt natuurlijk gewoon graaien wanneer net dat ene shirtje verkocht wordt. Alleen daarom al zou ik zeggen: breng het naar de kringloop of maak iemand anders er blij mee. Het is niet opgeruimd, de spullen zijn gewoon verplaatst.
pi_219532550
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:23 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Maar het was niet alleen noorderlicht kijken, ook de wandeling door het bos, daar wat eten en met de auto onder water door 😁

Maar dat appje van de reismevrouw ‘als er iets is mag je me altijd bellen’.
Ze gaat 3 dagen naar een grote stad in Noorwegen. Met haar volgers volwassen zoon. Iedereen spreekt Engels. Het hele reisprogramma zal weer tot op de minuut op 6 blaadjes voorgekauwd en uitgeprint zijn.
Sws hilarisch dat je daarvoor een reismevrouw nodig hebt.

Toen Julia met Rens naar Bali ging deed ze ook al zo overdreven. Alsof dat kind op de maan zat ofzo.
Half Nederland zit op Bali, en heel veel jongeren reizen backpackend de wereld over op hun 18e. Maar voor wij Geertsen is dat op hun 23e blijkbaar een hele grote onderneming? Net als een minireisje naar Noorwegen?
pi_219532551
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 06:23 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Toch had ik deze excursie nooit geboekt. Leuk hoor, in het donker in de sneeuw wandelen en een taai stukje rendiervlees eten (tanden zijn geen probleem meer?).
Uiteindelijk ga je voor het noorderlicht. En met een auto/busje kun je op zoek gaan naar een plek zonder bewolking. Dat is natuurlijk niet altijd mogelijk maar geeft wel meer kans dan gebonden zijn aan één plek.

Maar zo te zien was het een samenwerking. Dan heb je geen keuze natuurlijk. Want zelf iets betalen is natuurlijk geen optie.
pi_219532556
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2025 07:57 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Spullen in vuilniszakken en dichte dozen blijft een rommel. En die spullen die verkocht kunnen worden, zit daar een systeem in? Dat wordt natuurlijk gewoon graaien wanneer net dat ene shirtje verkocht wordt. Alleen daarom al zou ik zeggen: breng het naar de kringloop of maak iemand anders er blij mee. Het is niet opgeruimd, de spullen zijn gewoon verplaatst.
En allll dat gedoe dat je hebt van die spullen verkopen op Vinted, foto's maken, advertenties plaatsen, reageren op biedingen, pakketjes inpakken, naar pakketpunten toe, 100 mails en berichten over het pakket wat opgehaald moet worden, soms is de koper niet tevreden etc. Allemaal voor een paar centen.
Nee hoor, gewoon alles (behalve misschien echt dure stukken) gratis ophalen zetten op Nextdoor en de volgende dag ben je van al je zooi af, ideaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')