Dat verzonnen verhaal kun je uitleggen zoals je blieft.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Leven zoals Jezus is natuurlijk het ideaal maar niet zo eenvoudig. Ik vind ook wel dat sommige hard-core republikeinen beweren christelijk te zijn maar dat hun gedrag ver afstaat van wat Jezus predikte. Anderzijds is het in deze tijd wel lastig zo tolerant te zijn omdat je het gevaar loopt door minder tolerante entiteiten weggeschoven te worden.
Wat men hier tegenwoordig christelijk noemt is het pkn gedachtegoed met wat woke erbij. Dat heeft niet echt iets christelijks meer, is denk ik ook bewust zo omdat ze bang zijn dat ze anders de laatste leden denken te verliezen, dus nemen ze geen standpunten of uitgangspunten waamee seculieren je kunnen aanvallen.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar wat dan wel? Leven zoals Jezus is natuurlijk het ideaal maar niet zo eenvoudig. Ik vind ook wel dat sommige hard-core republikeinen beweren christelijk te zijn maar dat hun gedrag ver afstaat van wat Jezus predikte. Anderzijds is het in deze tijd wel lastig zo tolerant te zijn omdat je het gevaar loopt door minder tolerante entiteiten weggeschoven te worden.
Zijn daar cijfers van? 1 op de 5 klinkt mij als veel. Of gebruiken ze daar scepter tanks oid? Want dat laatste is minder vreemd in gebieden met een lage bevolkingsdichtheid.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
1 op de 5 Russische huishoudens heeft geen sanitaire voorzieningen in huis en geen stromend water.
Ik zie dergelijke cijfers niet in de EU.
Wat ik er van gezien was het allemaal niet veel. Vervallen infrastructuur uit de tijd van de USSR, onverharde wegen in steden, veel afval, vervallen oude grijze steden, gore fabrieken, het land moeten bewerken met paarden etc etc. Maar hee, dan heb je als land wel de nieuwste duikboten en kernwapens. Keuzes.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal voor een dorpje op 50 km afstand van Moskou ook wel gelden. Rusland is natuurlijk gigantisch uitgestrekt. Als je Rusland niet met de Nederland maar met de EU vergelijkt dan zie je in Roemenie etc ook gebieden waar het nog uiterst primitief is.
Deze mensen denken dat ze christelijk zijn. Zulke mensen noem je ook wel gristenen.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat verzonnen verhaal kun je uitleggen zoals je blieft.
Christenen in de VS zijn heel anders dan christenen hier in Europa. Het is bv heel christelijk verantwoord om met gehele familie zwaar bewapend voor de kerstboom gefotografeerd te worden in de zuidelijke staten.
Dit zie ik Jetten nog niet doen:
[ afbeelding ]
Iedereen denkt maar wat die is.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Deze mensen denken dat ze christelijk zijn. Zulke mensen noem je ook wel gristenen.
Met sceptic tanks is verder niets mis.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn daar cijfers van? 1 op de 5 klinkt mij als veel. Of gebruiken ze daar scepter tanks oid? Want dat laatste is minder vreemd in gebieden met een lage bevolkingsdichtheid.
Ik denk dat het verschil in comfort en levensstandaard tussen een Moskoviet en een Amsterdam best betrekkelijk is.
Vergeet niet dat Oekraine nog gemiddeld 2 tot 3 keer armer is/was dan de gemiddelde Rus.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
1 op de 5 Russische huishoudens heeft geen sanitaire voorzieningen in huis en geen stromend water.
Ik zie dergelijke cijfers niet in de EU.
Als de Russen betrouwbaar waren zouden we met ze kunnen samenwerken.quote:Op donderdag 18 december 2025 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze zouden veel rijker kunnen zijn ja. Met al hun grondstoffen en rijkdommen. Ik ben dat met jou eens
Maar wij gunnen de Russen ook niet veel. Wij zouden zelf ook veel rijker kunnen zijn als we samen zouden werken met de Russen. Zij leveren de grondstoffen, wij bedenken het, en China maakt het!
Kan dat sommigen geen toilet hebben, ik geloof dat dat her en der nog wel het geval is. Zeker in zo'n extreem groot land, daar kun je in de rurale gebieden niet alles onderhouden of alles snel aansluiten. Ik heb iets van de wereld de wereld gezien, en ik kan je vertellen dat dat wel in meer landen is.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Met sceptic tanks is verder niets mis.
Maar ze hebben in hun huis geen toilet.
En water uit de dorpspomp.
Je komt streken tegen waar ze ruim honderd jaar in het verleden leven op dat gebied.
Helemaal mee eens. Dat doet hij ook. Is geen woord van gelogen. De media machine is er op gericht om mensen te kunnen rekruteren. Salarissen zijn hoger dan normaal, een sfeer eromheen dat je je land dient, en dat je vecht voor iets goeds.quote:Poetin maakt daar handig gebruik van door ze te voeden met propaganda en de jeugd te verleiden voor het moederland te sterven in Oekraïne.
Hangt af van hoe dat gemiddelde berekend wordt.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Oekraine nog gemiddeld 2 tot 3 keer armer is/was dan de gemiddelde Rus.
Kappen met zulke onzin knullie.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan dat sommigen geen toilet hebben, ik geloof dat dat her en der nog wel het geval is. Zeker in zo'n extreem groot land, daar kun je in de rurale gebieden niet alles onderhouden of alles snel aansluiten. Ik heb iets van de wereld de wereld gezien, en ik kan je vertellen dat dat wel in meer landen is.
[..]
Helemaal mee eens. Dat doet hij ook. Is geen woord van gelogen. De media machine is er op gericht om mensen te kunnen rekruteren. Salarissen zijn hoger dan normaal, een sfeer eromheen dat je je land dient, en dat je vecht voor iets goeds.
Máár: op dit moment is exact hetzelfde hier gaande om mensen te rekruteren. En verder houden wij onze mond - de media - over het lijden in Oekraine. Zodat Zelensky niet gestoord wordt in zijn rekrutering.
Allemaal begrijpelijk, en ik snap dat ook. En ik spreek er ook niet kwaad over. Ik merk alleen op dat er wat dat betreft geen/weinig verschil is met Rusland.
begint met een relatie tot God, sociaal doen is bijzaakquote:Op donderdag 18 december 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
Christelijk denken begint wat mij betreft met denken vanuit gemeenschappen, en dan bouw je dat verder uit.
Dat was Westerse propaganda. Net zoals dat ze wasmachines stalen. Dat deden ze overigens wel, om te je was te kunnen draaien in Oekraine.quote:
Het is heel opmerkelijk als je de comments op X bij dit artikel vergelijkt met de comments op nu.nl zelf.quote:Op donderdag 18 december 2025 00:41 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Poetin is weer aan het oorlogshitsen.
het eind van Ruzzia is nabijquote:Op donderdag 18 december 2025 19:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is heel opmerkelijk als je de comments op X bij dit artikel vergelijkt met de comments op nu.nl zelf.
Op X is het gedeelde verhaal iets van: Voorafgaande aan de invasie was er al 8 jaar oorlog waarin Oekraine zich schuldig heeft gemaakt aan misdaden tegen de russischtalige bevolking daar en wordt de EU als de oorlogshitser gezien. Kortom, vrij dicht op het Rusland-narratief.
Op nu.nl is het precies andersom. Daar wordt gezegd dat Rusland de agressor is omdat ze Oekraine hebben binnengevallen, dat vrede enkel een kwestie is van Rusland die weer terugtrekt, Putin is een dictator/psychopaat,
Nee, daar is het al bedroevend. Circuleren filmpjes waar ze aantal KM uit moskou gewoon al vast staan in de modder op onverharde weg.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zal voor een dorpje op 50 km afstand van Moskou ook wel gelden.
Roemenie is natuurlijk opklimmend land. In rus steekt de elite het geld in z'n zak. Niet te vergelijken dus.quote:Rusland is natuurlijk gigantisch uitgestrekt. Als je Rusland niet met de Nederland maar met de EU vergelijkt dan zie je in Roemenie etc ook gebieden waar het nog uiterst primitief is.
Ok, dat weet ik allemaal niet. Daarvoor zal ik het land eens zelf moeten bezoeken. Helaas zal dat de komende tijd niet mogelijk zijn. Had ik eerder moeten doen.quote:Op donderdag 18 december 2025 20:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, daar is het al bedroevend. Circuleren filmpjes waar ze aantal KM uit moskou gewoon al vast staan in de modder op onverharde weg.
[..]
Roemenie is natuurlijk opklimmend land. In rus steekt de elite het geld in z'n zak. Niet te vergelijken dus.
Leuk geprobeerd. Echt informatief van die dikke duim van jou.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
Dat deden ze overigens wel, om te je was te kunnen draaien in Oekraine.
quote:Op donderdag 18 december 2025 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kremlinwoordvoerder Dmitry Peskov zei dat Rusland "streeft naar vrede, niet naar een staakt-het-vuren".
![]()
https://www.nu.nl/spannin(...)rt-aanvallen-op.html
Die wasmachines werden echt wel meegesleept om aan het front de was handig te kunnen doen. Een aggregaatje en een can water is daarnaast voldoende zelfs. Het is echt een blunder eerste klas geweest van de inlichtingendiensten om de rare kronkel te bedenken dat ze met wasmachines sleepten om er de chips uit te halen om in luchtafweerraketten te stoppen. En helemaal om v/d Leijen dit te laten roepen op TV.quote:Op donderdag 18 december 2025 20:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd. Echt informatief van die dikke duim van jou.
Maar laat je nou stromend water en electriciteit nodig hebben voor wasmachines.
Ik vind het wel bijzonder dat je denkt dat de media in Nederland een storende factor kan zijn voor de recrutering in Oekraïne.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan dat sommigen geen toilet hebben, ik geloof dat dat her en der nog wel het geval is. Zeker in zo'n extreem groot land, daar kun je in de rurale gebieden niet alles onderhouden of alles snel aansluiten. Ik heb iets van de wereld de wereld gezien, en ik kan je vertellen dat dat wel in meer landen is.
[..]
Helemaal mee eens. Dat doet hij ook. Is geen woord van gelogen. De media machine is er op gericht om mensen te kunnen rekruteren. Salarissen zijn hoger dan normaal, een sfeer eromheen dat je je land dient, en dat je vecht voor iets goeds.
Máár: op dit moment is exact hetzelfde hier gaande om mensen te rekruteren. En verder houden wij onze mond - de media - over het lijden in Oekraine. Zodat Zelensky niet gestoord wordt in zijn rekrutering.
Allemaal begrijpelijk, en ik snap dat ook. En ik spreek er ook niet kwaad over. Ik merk alleen op dat er wat dat betreft geen/weinig verschil is met Rusland.
Waar zie ik dat vakmanschap dan terug?quote:Op donderdag 18 december 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:
Terwijl je objectief genomen best respect kan hebben voor de vijand als het gaat om vakmanschap
Voortzettingsvermogen van wie?quote:en voortzettingsvermogen.
En waarom willen de asielzoekers zo graag hierheen en niet naar Rusland?quote:Op donderdag 18 december 2025 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat vol staat met AZC's. Jaloers dat de Russen zijn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |