Testvraagquote:Op woensdag 17 december 2025 08:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Heb mn lunchafspraak met een vriendin maar afgezegd. Voel me bagger. Word ik dan eindelijk verstandig?
Hier moest ik hardop om lachen, txs!quote:Op woensdag 17 december 2025 09:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Testvraag
Heb je al een afspraak met de fysio?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh.quote:Op woensdag 17 december 2025 10:01 schreef oh-oh het volgende:
Thnx voor de felicitaties allemaal!
De makelaar daar doet zijn best om ons zaterdag het huis online te laten zien.
En van daaruit kijken we verder wat we doen.
En als het doorgaat krijg ik van de rescuegroep ook nog een poedeltje van 8 jaar mee, prachtig diertje, echt echt mijn droomhond. Stamboom alles, gered van mij een slechte fokker.
Niemand wil hem vanwege zijn leeftijd.
Die grijpen hun kans dus nog even![]()
quote:Op woensdag 17 december 2025 09:49 schreef Tink89 het volgende:
Mijn kinderen lopen op hun tandvlees. Ik ook. Maar het is bijna bijna bijna vakantie. En dan gaan de kinderen twee dagen naar de BSO en ga ik much needed tijd met mijn man inplannen. Eens bedenken wat we gaan doen.
Heb je een foto van de poedel? Sneu dat niemand 'm wil. Mijn moeder koos in het asiel altijd voor de kneusjes, ze hadden vaak wel een afwijking maar zo liefquote:Op woensdag 17 december 2025 10:01 schreef oh-oh het volgende:
Thnx voor de felicitaties allemaal!
De makelaar daar doet zijn best om ons zaterdag het huis online te laten zien.
En van daaruit kijken we verder wat we doen.
En als het doorgaat krijg ik van de rescuegroep ook nog een poedeltje van 8 jaar mee, prachtig diertje, echt echt mijn droomhond. Stamboom alles, gered van mij een slechte fokker.
Niemand wil hem vanwege zijn leeftijd.
Die grijpen hun kans dus nog even![]()
quote:Op woensdag 17 december 2025 10:04 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd met de verkoop van je huis @:oh-oh ! Hopelijk kun je nu ook doorpakken en je droom achterna.
Ik sluit me aan bij het tandvlees lopen. De meiden zitten elkaar continu in de haren, echt heel veel geruzie. Medicatie is niet meer goed ingeregeld van D1 (probeer al sinds september een afspraak met de nieuwe psychiater te krijgen) en overprikkeling van D2. En zelf ook veel stress.
Oef wat een stress.. Mijn duimen draaienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
Heee, kleine stapjes hoor, mijn verstand is wankelquote:Op woensdag 17 december 2025 09:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Testvraag
Heb je al een afspraak met de fysio?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op woensdag 17 december 2025 12:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Heee, kleine stapjes hoor, mijn verstand is wankel![]()
Wel een mooi goed-voornemen voor het nieuwe jaar, afspraak maken bij de fysio![]()
Oh-oh, succes bij de oogarts.
En spannend, @:Kyara Duim ik mee voor goed nieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op woensdag 17 december 2025 10:04 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd met de verkoop van je huis @:oh-oh ! Hopelijk kun je nu ook doorpakken en je droom achterna.
Ik sluit me aan bij het tandvlees lopen. De meiden zitten elkaar continu in de haren, echt heel veel geruzie. Medicatie is niet meer goed ingeregeld van D1 (probeer al sinds september een afspraak met de nieuwe psychiater te krijgen) en overprikkeling van D2. En zelf ook veel stress.
Ik duim voor je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Goed nieuws!quote:Op woensdag 17 december 2025 13:56 schreef exode het volgende:
Nu wel klaar met ziekenhuis gedoe, maar niets gebroken in de voet van Juul.
Ze heeft nog wel pijn maar kan er inmiddels weer een beetje op staan.
Ah mooi! Soms hersteld zoiets ineens heel snel.quote:Op woensdag 17 december 2025 13:56 schreef exode het volgende:
Nu wel klaar met ziekenhuis gedoe, maar niets gebroken in de voet van Juul.
Ze heeft nog wel pijn maar kan er inmiddels weer een beetje op staan.
Maandag, komende dagen rustig aan.quote:Op woensdag 17 december 2025 14:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ah mooi! Soms hersteld zoiets ineens heel snel.
Wanneer ga je precies naar de Efteling?
quote:Op woensdag 17 december 2025 12:28 schreef Troel het volgende:
[..]Ik ga mn best doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Diagnose huisarts: astmatische bronchitis en ik hang weer voor een week aan de antibiotica. Dat plus nieuwe sterkere puffers. Blij dat het geen longontsteking is. Stem nog wel aan gort.
De praktijk sluit voor drie weken dus wel heel fijn dat ik vandaag moest komen. Scheelt een ritje hap in de komende weken, hoop ik.
Das fijn nieuws, exode. Bijna vakantie dus dan kan Juul lekker rustig aan doen. Sterkte voor haar
Ook voor jou dus goed nieuws, oh-oh! Ga je toch met een iets geruster hart naar Hongarije.If they say
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mushanga, nu is dan ook het moment om even goed naar je zorgverzekering te kijken, zeker als je nu al weet fysio nodig te hebben kan dat zeer de moeite waard zijn!
Wij gaan voor een verzekering met orthodontie erbij dit jaar. Dikke kans dat dat over 2 jaar gaat komen, dus dat moet er dan nu al bij.
quote:Op woensdag 17 december 2025 15:27 schreef FlyingFish het volgende:
KyaraJa, wachttijden zijn vaak 1 jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mushanga, nu is dan ook het moment om even goed naar je zorgverzekering te kijken, zeker als je nu al weet fysio nodig te hebben kan dat zeer de moeite waard zijn!
Wij gaan voor een verzekering met orthodontie erbij dit jaar. Dikke kans dat dat over 2 jaar gaat komen, dus dat moet er dan nu al bij.
Ik ga denk ik juist weer mijn tand pluspus omlaag schroeven nu we uit de beugels zijn.
Ik betaal meer dan 60 euro pm voor tandartsverzekering
quote:Op woensdag 17 december 2025 15:27 schreef FlyingFish het volgende:
KyaraSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 17 december 2025 16:14 schreef Kyara het volgende:
[..]Dit. Heel erg dit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
65,25 met iets van 5 euro collectiviteitskortingquote:Op woensdag 17 december 2025 16:25 schreef Mushanga71 het volgende:
Goeie, @:FlyingFish Net even gekeken en ik krijg 30 keer fysio vergoed. Zit al eeuwen bij zilveren kruis maar dan zal je net zien😅
En idd handig om nu alvast te verzekeren voor orthodontie. Wachttijd bij zk is ook één jaar.
Kon ik bij dochter voor 2k het gehele beugelgebeuren betalen, moet ik bij zoon nog ruim 2,5k zelf ophoesten. En ze hebben/hadden hetzelfde traject. Kosten zijn gestegen, vergoedingen echter...![]()
Bij zk moet je voor ortho kosten een aanvullend pakket afsluiten, geen tandartspakket.
60 euro per maand voor een tandartsverzekering, amaranta? Wow😳 Ik betaal vanaf volgend jaar 21,21 per maand. Twee sterren en 500 euro vergoeding per jaar. Althans, das het altijd geweest, kan het nu niet vinden
[..]Eens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Toen ik hoorde over de wisseling van mijn werktijden, zei man ook dat ik ‘gewoon iets anders moet zoeken’.
Was zelfs een baan voor mij bij zijn werk op een andere locatie.
Maar ik was er minstens zeker van bij mijn huidige werk niet weg te willen. Ook al betaalt een ander meer of wat dan ook.
Ben hier al 15 jaar, toch een beetje een 2e ‘thuis’.
Succes en sterkte morgen! Veel te spannend.![]()
[..]Helemaal mee eens!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Ofc we do!quote:Op donderdag 18 december 2025 07:46 schreef Troel het volgende:
Kyara, volgens mij duimen we allemaal voor je.
Zelfs dat heeft de vvmk nooit aan mij gevraagdquote:Op donderdag 18 december 2025 08:32 schreef vencodark het volgende:
Mooi hè. Als je man aan je vraagt of alle kerstcadeautjes ‘geregeld’ zijn.![]()
Whahahaquote:Op donderdag 18 december 2025 08:32 schreef vencodark het volgende:
Mooi hè. Als je man aan je vraagt of alle kerstcadeautjes ‘geregeld’ zijn.![]()
quote:Op donderdag 18 december 2025 09:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Whahaha![]()
![]()
Wat zei je? "Oh nee, helemaal vergeten, maar jij kan wel even zaterdagmiddag naar het winkelcentrum, toch?![]()
Lijstje maken met welke buitensporige dingen iedereen wil, zeggen dat je dat al wel hebt en dan hem de boel laten kopenquote:Op donderdag 18 december 2025 09:25 schreef vencodark het volgende:
[..]![]()
Exact. Bedenk jij even voor iedereen iets?
Weet je wat het is…als ik hem de vrije hand geef, weet God zelf niet eens hoeveel er uitgegeven is.![]()
Het is buitensporig door hem of ik doe het zelf gematigd.
Zo blijft het in balansquote:Op donderdag 18 december 2025 09:30 schreef vencodark het volgende:
Je zou denken dat ik misschien altijd wat te zeiken heb maar hij is zwart-wit, alles of niets, all the way of no way.
Ik ben van grijs, misschien, volgende keer, af en toe en soms.
Dat had ik gister willen doen... Maar ik had onwijze buikpijn door menstruatie en er is niks uit mijn handen gekomen.quote:Op donderdag 18 december 2025 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Zooo, de kerstkaarten zijn geschreven. Nu nog op de bus en zoon langs de buren sturen.
Best werid. Werd eerst de adreslijst eerst steeds korter, wordt ie nu weer langer
Auwwwwquote:Op donderdag 18 december 2025 09:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat had ik gister willen doen... Maar ik had onwijze buikpijn door menstruatie en er is niks uit mijn handen gekomen.
Ik heb echt een minimale verzekering nu. Als ik die omhoog zet, zit ik nog met dat jaar wachttijd op die aanvullende verzekering (van bijna 60 euro per maand).quote:Op donderdag 18 december 2025 10:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Das best zonde dan @:Deepfreeze En als je blijft waar je nu zit, hebben die geen vergoeding voor de ortho?
Zoon was ook bijna 14,5 toen hij met zn beugel begon. Had eigenlijk eerder gemoeten maar omdat we wachtten op oproep voor de MRI vanwege zn Kawasaki verleden en die nog steeds niet is gekomenis hij toch maar gestart.
Nouja, beter bij de buren dan bij jullie
Mwah, vergis je niet in de kosten hoor. Ik schrok me ook de tyfus toen ik de offerte van de ortho kreeg. Blokbeugel en slotjes, 4757,98 euroquote:Op donderdag 18 december 2025 10:28 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb echt een minimale verzekering nu. Als ik die omhoog zet, zit ik nog met dat jaar wachttijd op die aanvullende verzekering (van bijna 60 euro per maand).
We hadden er wel een potje voor, voor de zekerheid, dus het loopt wel los.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Mushanga71 voor oudste hebben we ca 2500 euro betaald. En die moest extra lang door die hoektanden. Alleen een blokjesbeugel. Dat gedoe bij de kaakarts werd door de basisverzekering vergoed.
Same, kost hier 600, maar geeft mij ook vergoeding voor zowel tandarts als mondhygiënist (peanuts) en vooral heel veel fysio. Dat laatste had me anders ~ 1250 gekost dit jaar. Volgend jaar kost dat me ook minimaal 750, mogelijk weer 1250. Meer dan de moeite dus, helemaal als er ook nog ooit (kind wisselt te laat) nog ortho van betaald moet worden.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:09 schreef FlyingFish het volgende:
FlyingFish
Wij gaan voor 1 persoon met ortho. Kost zo’n ¤500 extra dacht ik, maar daar staat ook wat extra reguliere tandarts vergoeding voor mijn man (die de uitgebreide verzekering neemt) tegenover, wat weer zo’n ¤150~¤200 oplevert. Dus we nemen de gok maar gewoon.
Hoeft ook maar voor 1 volwassene, bij jullie hebben ze mooi pech bij de verzekering als alle kids aan de beugels gaan en jullie komen daar heel voordelig mee weg dan, zeker ook omdat ze qua leeftijd dicht bij elkaar zitten, superfijn!quote:Op donderdag 18 december 2025 11:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wij gaan voor 1 persoon met ortho. Kost zo’n ¤500 extra dacht ik, maar daar staat ook wat extra reguliere tandarts vergoeding voor mijn man (die de uitgebreide verzekering neemt) tegenover, wat weer zo’n ¤150~¤200 oplevert. Dus we nemen de gok maar gewoon.
Kyara, ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar ook dat is elders uit te halen, op momenten die misschien beter uit komen/flexibeler zijn. Opties genoeg qua vrijwilligerswerk bijvoorbeeld, en dat kan soms ook vrijblijvend en veel voldoening geven. Maar ik duim ook voor je, het is fijn als je iig zelf de regie hebt over wat je wil doen.
Op dit moment een bijholteontsteking dus dat weerhoudt me nogal van doen wat ik wil doen, dus ik zit een beetje te FOK!ken en op Tweakers (Plug & Play batterijen gekocht die natuurlijk geïnstalleerd moesten worden en hun dingetjes hebben enzo), maar als ik gewoon gezond ben gaat het lekker!quote:Op donderdag 18 december 2025 11:55 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Leandra!Hoe gaat het met je?
@:Deepfreeze, voor zoon staat ook iets van 2-2,5 jaar voor de gehele rit. En kostte ditzelfde traject een jaar of 14 geleden 2k, is dat nu bij zoon meer dan verdubbeld. Maar, er zat bij beide ook een blokbeugel bij, dus zonder scheelt dat behoorlijk.
Wel steeds vaker helaas. Ik ga ervan uit dat het een perimenopauze-dingetje is. Niet elke maand is het zo heftig maar soms zit er een heel gemene tussen.quote:Op donderdag 18 december 2025 10:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Kerstkaarten zijn de deur dit weekend al uit. Stuk of 10 denk ik. Alleen directe familie, vrienden en een paar verdwaalde personen waar "iets" mee is.
@:Phaidra dat is naar zeg. Heb je dat vaak? Ik ben er vanaf sinds ik de goede pil heb, maar die pijn is echt stom![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is een afspraak met de ha inplannen.
Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 18 december 2025 12:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wel steeds vaker helaas. Ik ga ervan uit dat het een perimenopauze-dingetje is. Niet elke maand is het zo heftig maar soms zit er een heel gemene tussen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is een afspraak met de ha inplannen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auw😖 Heb je antibiotica? Hoop ik dat je voor de kerst weer up and running bent.quote:Op donderdag 18 december 2025 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op dit moment een bijholteontsteking dus dat weerhoudt me nogal van doen wat ik wil doen, dus ik zit een beetje te FOK!ken en op Tweakers (Plug & Play batterijen gekocht die natuurlijk geïnstalleerd moesten worden en hun dingetjes hebben enzo), maar als ik gewoon gezond ben gaat het lekker!
Bij jullie ook?
Ik probeer echt serieus te minderen op FOK! en dat lijkt redelijk te lukken....![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
quote:Op donderdag 18 december 2025 13:12 schreef SaskiaR het volgende:
Hij wil helaas geen hulp, vind dat alles wel prima gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twiddel
quote:Op donderdag 18 december 2025 13:13 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hij wil helaas geen hulp, vind dat alles wel prima gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
quote:Op donderdag 18 december 2025 13:10 schreef summer2bird het volgende:
Hey, kan ik jullie een vraag stellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op donderdag 18 december 2025 13:10 schreef summer2bird het volgende:
Hey, kan ik jullie een vraag stellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 18 december 2025 14:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Het rookworstje is terug![]()
Laatst zat ie in de voortuin toen ik kwam aanlopen en net tikte ie tegen het raam en ging op de rand van de tuinstoel zitten. Rookworstjes
Kakquote:Op donderdag 18 december 2025 14:41 schreef Kyara het volgende:
Dank allemaal voor het duimen. Helaas heeft het niet geholpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
Nope, overdosis vitamine C, paracetamol en neusspray, de variant met Xylometazoline, die met zoutoplossing deed niks.quote:Op donderdag 18 december 2025 13:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Auw😖 Heb je antibiotica? Hoop ik dat je voor de kerst weer up and running bent.
En ja, je moet wat als vrij bewegen even een dingetje is. Dat minder Fok!ken lukt best wel, geloof ik![]()
Hier aan de abkuur vanwege astmatische bronchitis en mn stem is pleite. En das vermoeiend. Verder niet ziek alleen heel erg moe.
Goed dat je het zegt van de orthotarieven. Hier de eerste 18 keer 52,14 en dan 6 keer 36,50. Scheelt toch, zeker alst uitloopt wat ik wel verwacht bij zoon![]()
Edit: zie dat jij dezelfde tarieven neerzetteNouja, wel fijn te weten dat het overal dan hetzelfde is.
Ja GM, tis echt reteduur een beugel.
Ik ben echt het verkeerde vak ingerold
Herkenbaarquote:Op donderdag 18 december 2025 17:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, overdosis vitamine C, paracetamol en neusspray, de variant met Xylometazoline, die met zoutoplossing deed niks.
Oh, en stomen, ik hang iedere dag een kwartier boven een schaal heet water met een flinke theelepel Vicks erin.
Het gaat al beduidend beter dan dinsdag (het moment dat ik radeloos genoeg was om de huisarts te bellen), en ik kan zelfs weer een beetje bukken zonder dat m'n jukbeenderen uit m'n gezicht willen knallen, dus het gaat goed.
Als het morgen niet beduidend beter gaat moet ik de huisarts bellen, maar ik verwacht niet dat dat nodig is.
De les is vooral, wederom... dat ik niet eerst een week "komt wel goed" moet denken, en dan de huisarts pas bellen, maar ik denk niet dat dat nog gaat veranderen op deze leeftijd
Precies dit. Het ontgrendelende bij mij ook wel wat diep weggestopte herinneringen. Ik ben er zo niet trots op, nooit daadwerkelijk iets gedaan, maar naast een wiegje schreeuwen dat hij NU ECHT MOET OPHOUDEN, was ook niet fraaiquote:Op donderdag 18 december 2025 17:18 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat zoveel nooit de neiging hebben gehad om hun kind door elkaar te schudden. Dan heb je blijkbaar geen echt huilbabymoment gehad, dat is echt gekmakend. Ik vind het juist een goed teken dat hij daarvoor uitkomt. Ik heb mijn meiden ook wel eens krijsend laten liggen omdat ik er gek van werd en even vijf minuten nodig had om zelf tot rust te komen en weer te kunnen nadenken, en mijn man ook. En ik kan me voorstellen dat je dat als vader nog meer hebt omdat die meestal minder vaak alleen met het kind zijn en moeders toch vaak de primaire zorgtaken oppakken.
Kan je je hoofdeind een stukje omhoog doen? Dat zou misschien nog wat kunnen helpen...quote:Op donderdag 18 december 2025 18:45 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
HerkenbaarDaarom kreeg ik dus geen codeïne van de assistente en moest ik langskomen. Eerste wat ie zei toen ik binnenkwam: je wilde weer zelf gaan dokteren he? Hoezo, hij kent me
![]()
Heb nog steeds geen nieuwe codeïne btw, dus slapen doe ik amper want zodra mn hoofd het kussen raakt, begint het hoesten.
Zoutoplossing doet nooit iets, die xylo wél.
Maar, bel morgen de ha alst niet beter gaat. Mijne gooit de praktijk voor drie weken dicht en sowieso met de kerstdagen voor de deur, wil je niet op de hap belanden want daar ist dan echt druk. Ik spreek uit ervaring.
Beterschap
Onze oudste was zo'n makkelijke baby, als de jongste het eerst geboren was, dan was er geen 2e gekomen.quote:Op donderdag 18 december 2025 19:55 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFish Dat fantoomhuilen heb ik sporadisch nog wel eens!![]()
En heel eerlijk, ik heb in de babytijd regelmatig de gedachte gehad om mijn huilbaby door elkaar te schudden. Nooit uitgesproken en nooit gedaan, uit verantwoordelijksgevoel, maar ik snap echt dat het kan gebeuren. Het is wel zaak om voor te zijn dat je het echt gaat doen.
Bij ons was dat echt dé reden dat er geen tweede is gekomen.
Ik heb inderdaad het geluk gehad geen echte huilbaby's gehad te hebben. Ik kan mij echt wel voorstellen dat dit tot waanzin drijft.quote:Op donderdag 18 december 2025 17:18 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het eigenlijk verbazingwekkend dat zoveel nooit de neiging hebben gehad om hun kind door elkaar te schudden. Dan heb je blijkbaar geen echt huilbabymoment gehad, dat is echt gekmakend. Ik vind het juist een goed teken dat hij daarvoor uitkomt. Ik heb mijn meiden ook wel eens krijsend laten liggen omdat ik er gek van werd en even vijf minuten nodig had om zelf tot rust te komen en weer te kunnen nadenken, en mijn man ook. En ik kan me voorstellen dat je dat als vader nog meer hebt omdat die meestal minder vaak alleen met het kind zijn en moeders toch vaak de primaire zorgtaken oppakken.
Ik zou vooral kijken naar hoe hij op dat moment kan reageren om te voorkomen dat hij het daadwerkelijk gaat doen. Aankomen met hulp zoeken bij een professional gaat er alleen voor zorgen dat hij dat soort dingen niet meer zal delen (tenminste, dat zou voor mij toen het geval zijn geweest). En mijn tip hiervoor is dus om het kind gewoon veilig weg te leggen en even vijf minuten voor jezelf pakken door iets wat je rust geeft in een andere ruimte. En evt een koptelefoon op doen zodat het gegil wat gedempt wordt, dat scheelt ook echt een hele hoop.
Wij hebben ook beide nadat ze de heftige babytijd voorbij waren nog zo’n drie jaar last gehad van fantoomhuilen wat we hoorden, en waardoor ons stresslevel gelijk omhoog schoot. Dat werd geleidelijk aan gelukkig wel steeds minder.
Balen Kyara
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Ik draag zelfs de oude, 15 jaar oude mintgroene converse van mn dochter nog af en toequote:Op vrijdag 19 december 2025 07:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Kan je je hoofdeind een stukje omhoog doen? Dat zou misschien nog wat kunnen helpen...
Voor wat betreft de converse... als je er veel op loopt verslijten ze toch uiteindelijk? Of heb je zoveel paar dat je ze kan rouleren de komende 10 jaar?
[..]
Onze oudste was zo'n makkelijke baby, als de jongste het eerst geboren was, dan was er geen 2e gekomen.
Ik denk dat ik het niet zou overleven, nog een keer een huilbaby.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaart wel meteen mijn liefde voor treinen.If they say
Ja. Ik was bij haar.quote:Op vrijdag 19 december 2025 14:42 schreef Kyara het volgende:
Wat naar @:Pinnenmutske Was je mama thuis?
Sterkte!
Vliegen ze rechtstreeks?quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:52 schreef Mushanga71 het volgende:
Nou, de afleiding stond na 3 uur alweer op de stoepEn daar ging ie dan helemaal voor naar Utrecht
![]()
Film ging dus niet meer maar heb wel met een vriendin gekletst, de boven en benedenverdieping gezogen plus drie wassen weggewerkt.
Over een uur of vijf zijn ze er en dan ga ik proberen te slapen. Is wel nodig, geloof ik.
Das naar, @:Pinnenmutske
Volgens mij wel, ze gaan naar Orlando en das een uur of 10 vliegen. Ze komen daar aan om 17u lokale tijd.quote:Op vrijdag 19 december 2025 20:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
Vliegen ze rechtstreeks?
Wij vlogen afgelopen zomer met tussenstop op IJsland naar Florida.
Dan zijn ze rond 23.00 gelandquote:Op vrijdag 19 december 2025 21:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Volgens mij wel, ze gaan naar Orlando en das een uur of 10 vliegen. Ze komen daar aan om 17u lokale tijd.
Nog niks gehoord en ze zou appen zodra ze geland waren...quote:
Hé, wat enorm vervelend voor hen. Zeker met twee jonge kinderen lijkt me dat heel stressvol. Hopelijk wordt het snel nageleverd.quote:Op zaterdag 20 december 2025 00:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nog niks gehoord en ze zou appen zodra ze geland waren...
Edit: net zelf geappt en wel 2 vinkjes.
Edit 2: ze zijn geland maar zonder bagage![]()
https://www.rtl.nl/nieuws(...)agagesysteem-koffers
Oh shit!! Dat wordt snel naar de Walmartquote:Op zaterdag 20 december 2025 00:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Spannend!quote:Op zaterdag 20 december 2025 08:19 schreef oh-oh het volgende:
Pinnenmutske wat een schrik!
Ik zit klaar voor de videocall met de makelaar in Hongarije
Hopelijk hebben ze snel duidelijkheid!quote:Op zaterdag 20 december 2025 00:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat is altijd afwachten, maar hopelijk fijne nieuwe buren.quote:Op zaterdag 20 december 2025 09:27 schreef Hupje het volgende:
Onze buren zijn aan het verhuizen. Neem aan dat dan ergens komende week de sleuteloverdracht is. Duimen dat we fijne nieuwe buren krijgen...
Fijn dat ze zijn aangekomen, maar balen van de bagagequote:Op zaterdag 20 december 2025 00:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Het huis 3 huizen naast ons is verkocht. Ben ook heel benieuwd wat er komt wonen.quote:Op zaterdag 20 december 2025 09:27 schreef Hupje het volgende:
Onze buren zijn aan het verhuizen. Neem aan dat dan ergens komende week de sleuteloverdracht is. Duimen dat we fijne nieuwe buren krijgen...
16 winters jongquote:Op zaterdag 20 december 2025 09:59 schreef vlindertje89 het volgende:
Sterkte @:Pinnenmutske!
Duim voor je @:Hupje!
@:vencodark gefeliciteerd met je dochter! En @:amaranta met zoon!
Dat vooral jaquote:Op zaterdag 20 december 2025 07:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Hé, wat enorm vervelend voor hen. Zeker met twee jonge kinderen lijkt me dat heel stressvol. Hopelijk wordt het snel nageleverd.
Die verkoopt echt alles toch? Dat scheelt iig veel winkeltijd.quote:Op zaterdag 20 december 2025 08:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh shit!! Dat wordt snel naar de Walmart
Ja dat is echt bizar. Ik was gewoon overprikkeld toen ik daar binnen stapte.quote:Op zaterdag 20 december 2025 10:56 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat vooral ja![]()
Ze hebben wél de buggy want die zat bij de handbagage maar verder niks.
Ze stonden vannacht in de rij voor een claimformulier maar dan nog moet er veel gekocht gaan worden. Kan een paar dagen duren voordat de bagage wordt nagezonden.
@:amaranta, gefeliciteerd met zoon!
[..]
Die verkoopt echt alles toch? Dat scheelt iig veel winkeltijd.
@:Vencodark gefeliciteerd met je dochter!
Ik vond het qua type mensen heel erg meevallenquote:Op zaterdag 20 december 2025 11:25 schreef exode het volgende:
De Wallmart is een attractie op zich, kan je zo een dag in ronddwalen en vooral mensen kijken
Haha toen het laatst ging over verjaardagen en in vakanties jarig zijn en verjaardagen juist wel of niet samen vieren enzoquote:Op zaterdag 20 december 2025 12:15 schreef vencodark het volgende:
Geen idee wanneer ik heb gepost dat mijn dochter vandaag jarig is, maar bedankt.![]()
Ze is 8 geworden.
Alles, alles is gereed!
Straks lunch, mijn ouders komen daarna. Eind de middag mijn schoonfamilie.
Het eten moet tegen die tijd in de oven maar verder zijn we klaaaar!![]()
Wauw.
Oeiiiquote:Op zaterdag 20 december 2025 14:23 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd aan de jarigen!
@:oh-oh Hoe is nu het vervolg?
Wij hebben de ochtend besteed aan een stom mega lastig klusje aan de dakisolatie. Lang verhaal kort: het lijkt of het gesneeuwd heeft in het hele huis en of er een slijm monster op zolder heeft geniesd. Nu dus de hele puinhoop opruimen en alles laten uitharden. Binnenkort deel 2 van deze klus.
Het gaat om pir isolatieplaatquote:Op zaterdag 20 december 2025 18:16 schreef oh-oh het volgende:
Oiiii goed verhaal van die pur Hupje![]()
Nou ik denk dat ik een bod uit ga brengen mensen![]()
Maar alles is daar dicht tussen kerst en oud en nieuw, dus dat balletje gaat pas volgend jaar echt rollen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |