Herkenbaar - ik heb zo veel half opgeloste opgaven en dus eigenlijk overal precies niks. Echt nog maar heel weinig volledig opgelost dit jaar. Oei.quote:Op woensdag 24 december 2025 22:02 schreef rita147 het volgende:
Eindelijk de kachelpoets gevonden. Nu 16c maar weer eens oppakken, die begint leuk maar strandt, zoals zoveel, na de "makkelijke" combi's
Ja hoor, geen probleem.quote:Op vrijdag 26 december 2025 16:09 schreef MScript het volgende:
Is er iemand waarmee ik over 7a kan sparren? Ik heb de eerste antwoorden al, maar loop vast bij anderen...
Ik ben nog even gefrustreerd over de hoeveelheid werk dat 11 was ten opzichte van de mooiheid van de antwoorden, maar ik denk dat ik het morgen met je eens kan zijn!quote:Op vrijdag 26 december 2025 18:30 schreef pcgroot het volgende:
11 vind ik heel mooi. Was wel een hele klus, maar goede logische puzzel zonder dat je hoeft te backtracken.
SPOILER: 16dOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.19a is zo netjes dat ik me verbaasde dat dit nog niet eerder langs was gekomen. 19b daarintegen...Veel plezier met b en cquote:Op vrijdag 26 december 2025 20:56 schreef QIXL het volgende:
... verder vind ik 11a gewoon gedachteloos boekhouden.
AIVD 2025: 1a, 2, 3, 5, 6, 7a, 10ab, 11, 12a, 13, 14, 16, 19a, 22, 23, 24a, 26
Heb je 21 opgelost? Ik vind hem fantastisch, maar loop na heel veel uren nu toch vast, ook al weet ik zeker dat ik een hoop heb!quote:Op vrijdag 26 december 2025 19:04 schreef Legoblokje het volgende:
Er zitten best wel een aantal hele mooie opgaven tussen, ik heb ook het idee dat ze dit jaar meer tijd hadden om de puzzels te maken dan vorig jaar.
Favoriet is vooralsnog 21. Ook genoten van 5, 10 zit leuk in elkaar, 11ab en 16.
Minder geslaagd vind ik 1b (heb een hekel aan dat soort vraagstellingen), 13 en 14.
Hierdoor naar 17 gekeken en meteen één ervan opgelost en één ervan een doorbraak maar niet zeker of het een antwoord is, dus daar nog maar even iets langer over nadenken...quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:56 schreef QIXL het volgende:
Ik vind 16 leuk, alleen jammer dat die zo snel was opgelost. 14a vond ik ook leuk. 19a ook leuk denken.
Alle puzzels die ik nog niet heb opgelost vind ik stom en verder vind ik 11a gewoon gedachteloos boekhouden.
Ik vind puzzels waar je daadwerkelijk een aha moet hebben, zoals 8 en 17.
Wel leuk dat jij de eerste meteen ziet, ik zie er wel iets in, maar welk antwoord erbij hoort...geen ideequote:Op vrijdag 26 december 2025 21:07 schreef llamalama het volgende:
Voor 17 zag ik de eerste zo, maar de rest? Is het "zo zien" van de oplossing misschien een teken dat het toch fout is? Eeuwige twijfel.
.
Ja, is opgelost.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:51 schreef Ell__ het volgende:
[..]
Heb je 21 opgelost? Ik vind hem fantastisch, maar loop na heel veel uren nu toch vast, ook al weet ik zeker dat ik een hoop heb!
De monsterpuzzel uit 2015 (of was het 2016) met de tekst: ik ben uitgeteldquote:Op vrijdag 26 december 2025 21:07 schreef llamalama het volgende:
Intussen bedenk ik me designopties voor een Foute Kersttrui met de AIVD kerstpuzzel als thema.Uiteraard komt de slogan "De doorzetters presteren!" erop, maar wat nog meer? Misschien iets over een arme lady, een semafoor zin uit Wuthering Heights of iets met komkommersla.
Hier een aantal ideeën:quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:07 schreef llamalama het volgende:
Intussen bedenk ik me designopties voor een Foute Kersttrui met de AIVD kerstpuzzel als thema.Uiteraard komt de slogan "De doorzetters presteren!" erop, maar wat nog meer? Misschien iets over een arme lady, een semafoor zin uit Wuthering Heights of iets met komkommersla.
quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:07 schreef llamalama het volgende:
@Jimboquote:Op zaterdag 27 december 2025 03:41 schreef CarloV het volgende:
[..]
Hier een aantal ideeën:
• Kaas is saai.
• Een wiskundige en een natuurkundige knippen de kersttrui doormidden en zetten hem opnieuw in elkaar.
• Jan Smit ergens als acrostichon.
• De elfstedentocht tussen allerlei normale getallenrijtjes zetten. Of misschien dit keer de twaalfstedentocht?
• Wat begon als een rustige kersttrui vloog volledig uit de bocht.
• Iets met kabouters die altijd de waarheid vertellen of altijd liegen en zodanig dat je nooit het goede antwoord uit de puzzel krijgt. (dan is je kersttrui altijd fout)
• Een doolhof voor de mensen die tijd over hebben.
• Iemand heeft de kersttrui op alfabetische volgorde gesorteerd, en jullie moeten het weer in elkaar zetten.
• Vn ale worden onbekt is in ht mien. Ds dn wot ht en foe kersui.
• De kerstman die een AIVD-vis roostert boven een vuur. Oh wacht die bestaat al...
Aangezien er niet zoveel te puzzelen meer valt (grapjequote:Op vrijdag 26 december 2025 21:07 schreef llamalama het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |