abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219509993
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:34 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk dat dat laatste reuze meevalt. Je zelf zelf dat middelmatige mensen die geen meter meer lopen dan waar ze voor betaalt krijgen het het langst volhouden. Waarom zou dat voor jou dan niet gelden?
Helaas al meegemaakt
pi_219510000
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ook mensen die hoogbegaafd zijn met minder ervaring hebben die tussenstappen nodig. :Y
Ik probeer alles duidelijk uit te schrijven in mails en laat ze ook checken. Alleen verwachten managers niet dat een uitvoerder het ziet.
pi_219510002
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:34 schreef ToT het volgende:

[..]
Met een dikke klodder mayo en genoeg zout is de slechtste friet nog wel te vreten en zo'n friteuse repareren of vervangen kost veel geld.
Klopt, maar wat de mayo dan is weet ik niet.
pi_219510006
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:46 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast wil ik je nog een voorbeeld geven, jouw goed bedoelde adviezen, zullen door veel mensen niet als advies worden gezien, maar als kritiek op hun werk. Stel je voor, dat ik in mijn team problemen ga bespreken met de baas van de Chef, en die er mijn Chef op aanspreekt, wat denk je dat die Chef dan van jouw gaat vinden?
Ja, dat snap ik,maar dat doe ik niet echt. Ik blijf de baas als baas zien.
pi_219510012
Gemiddeld begaafde hier, management ook wel eens problemen mee. Achteraf teruggaan wanneer het afgekoeld is, en zeggen dat ik het niet zo fijn vond helpt meestal wel.

Politieke spel, hoef ik niet te spelen. Misschien zit je gewoon in een bedrijf waarvan de cultuur niet bij jou past.

Verder wat helder en duidelijk is voor jou, hoeft niet duidelijk en helder te zijn voor een ander.

Ik ben compleet chaotisch en collegas spreken mij er constant op aan, dat mijn bureau een grote teringbende is, hoewel ik vind dat ze mij met rust moeten laten, moet ik toch een beetje naar ze luisteren.

Tot zo ver mijn ervaringen waar niemand om vroeg of zo maar ik ben iemand die je beter beschermd /beschut werk geeft, desondanks weet ik me recht te houden in een gewoon bedrijf met een redelijk goed betaalde baan.
Anton-Gaaei-supporter (LET'S GO Anton!)
pi_219510014
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Vind ik heel lastig. Het hangt imo ook heel erg af van wie je treft als collega’s.

Hierin zou een coach wel iets kunnen betekenen. Zou je met zo’n coach bijv. een strategie kunnen opzetten? Bijv. vrij snel bij de juiste persoon de kaarten op tafel te leggen: dit is wat ik zie, dit zijn de valkuilen die ik verwacht, dit is wat ik te bieden heb en hoe kunnen we voorkomen dat ik straks de zoveelste ben die op deze plek stuk loopt?
Een coach van werk inderdaad wel, maar die krijg je niet meteen. En dan loop ik al vast. Ik kan het wel in CHATGPT gooien.
  dinsdag 16 december 2025 @ 14:44:31 #107
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_219510034
"Hallo ik ben fucking lekker maar iedereen zegt telkens dat ik lelijk ben en krijg geen aanspraak, hoe krijg ik lelijke mensen zo ver dat ze om kunnen gaan met mijn knapheid?"

Ik zou iets anders gaan doen TS.
Thinking about thinking of you.
pi_219510056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:41 schreef Hetekip het volgende:
Gemiddeld begaafde hier, management ook wel eens problemen mee. Achteraf teruggaan wanneer het afgekoeld is, en zeggen dat ik het niet zo fijn vond helpt meestal wel.

Politieke spel, hoef ik niet te spelen. Misschien zit je gewoon in een bedrijf waarvan de cultuur niet bij jou past.

Verder wat helder en duidelijk is voor jou, hoeft niet duidelijk en helder te zijn voor een ander.

Ik ben compleet chaotisch en collegas spreken mij er constant op aan, dat mijn bureau een grote teringbende is, hoewel ik vind dat ze mij met rust moeten laten, moet ik toch een beetje naar ze luisteren.

Tot zo ver mijn ervaringen waar niemand om vroeg of zo maar ik ben iemand die je beter beschermd /beschut werk geeft, desondanks weet ik me recht te houden in een gewoon bedrijf met een redelijk goed betaalde baan.
Ik heb juist geen beschut werk nodig. Ik functioneer beter dan managers, ben té betrokken, en wird daarom geframed.
pi_219510061
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:44 schreef shifto het volgende:
"Hallo ik ben fucking lekker maar iedereen zegt telkens dat ik lelijk ben en krijg geen aanspraak, hoe krijg ik lelijke mensen zo ver dat ze om kunnen gaan met mijn knapheid?"

Ik zou iets anders gaan doen TS.
Gelukkig zijn er hier ook fijne users die wel normaal reageren.
pi_219510102
De 'oplossing' is in de basis relatief simpel (en in principe ook al genoemd):

het gaat niet om gelijk hebben maar om gelijk krijgen.

Werkomgeving = ongelijke machtsverhoudingen, aangevuld met allerlei ego-gedoetjes en nog meer irrationele groepsdynamiek. Je baas mag prima vinden dat 2 + 2 = 5, zolang hij er maar geen wetten mee overtreedt.

Hoort het wel bij de functie dat je van alles aankaart?
Zo nee, vind een manier om daar dan mee te stoppen en doe alleen wat er van je gevraagd wordt.
Zo ja, tja dan moet je je afvragen of je wel bij de juiste organisatie zit, maar als het je al meerdere keren overkomen is op verschillende plekken, dan zal je het deels ook bij jezelf moeten gaan zoeken.

Dat kan allemaal oneerlijk aanvoelen (en is het soms ook echt) maar is helaas grotendeels wel hoe het werkt.

Pick your battles wisely.
pi_219510139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:53 schreef Modus het volgende:
De 'oplossing' is in de basis relatief simpel (en in principe ook al genoemd):

het gaat niet om gelijk hebben maar om gelijk krijgen.

Werkomgeving = ongelijke machtsverhoudingen, aangevuld met allerlei ego-gedoetjes en nog meer irrationele groepsdynamiek. Je baas mag prima vinden dat 2 + 2 = 5, zolang hij er maar geen wetten mee overtreedt.

Hoort het wel bij de functie dat je van alles aankaart?
Zo nee, vind een manier om daar dan mee te stoppen en doe alleen wat er van je gevraagd wordt.
Zo ja, tja dan moet je je afvragen of je wel bij de juiste organisatie zit, maar als het je al meerdere keren overkomen is op verschillende plekken, dan zal je het deels ook bij jezelf moeten gaan zoeken.

Dat kan allemaal oneerlijk aanvoelen (en is het soms ook echt) maar is helaas grotendeels wel hoe het werkt.

Pick your battles wisely.
Ik werk in een sector met veel chaos en hoge uitval, maar kom er maar niet uit. Ik word uitgenodigd maar niet aangenomen. Ik ga de sector niet veranderen dus vandaar dit topic.
pi_219510250
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 10:50 schreef Ansa het volgende:

Ik heb dit ook geprobeerd te bespreken met de gemeente, in de hoop dat zij mij hierin konden ondersteunen. Maar eerlijk gezegd weet ik het inmiddels niet meer. Ik wil niet blijven jobhoppen. Ik wil nu gewoon een baan waarin ik langdurig kan blijven. Ik kijk inmiddels buiten mijn oorspronkelijke vakgebied en verken zijpaden. Ik word wel uitgenodigd voor gesprekken, maar nog niet aangenomen.

Wat voor opleiding(en) en (globaal) ervaring heb je?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219510274
quote:
81s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:53 schreef golfer het volgende:
Personen die opscheppen dat ze 'hoogbegaafd' zijn hebben over het algemeen juist geen hoogbegaafdheid, want dan zouden ze wel weten dat er over pochen een eigenschap van een idioot is. 8)7
In ieder geval is het asociaal en "not done" voor een hoogbegaafde met een beetje opleiding en opvoeding.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_219510329
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:14 schreef blomke het volgende:

[..]
In ieder geval is het asociaal en "not done" voor een hoogbegaafde met een beetje opleiding en opvoeding.
Wie pocht? Ik loop er alleen tegen asn.
pi_219510339
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:12 schreef blomke het volgende:

[..]
Wat voor opleiding(en) en (globaal) ervaring heb je?
Waarom wil je dit weten? Ik weet welk gebied ik in theorie binnen kan komen maar ik ben het steeds net niet. Ik heb twee alfa masters. Achteraf had ik liever rechten gedaan.
  dinsdag 16 december 2025 @ 15:26:08 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219510361
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ook mensen die hoogbegaafd zijn met minder ervaring hebben die tussenstappen nodig. :Y
Soms wel, maar op andere vlakken wellicht niet, het punt dat ik probeerde te maken is dat wat voor de een als "logisch en duidelijk uitleggen" geldt, voor de ander helemaal niet zo logisch en duidelijk hoeft te zijn.
En ja, dat kan idd ook met andere zeer intelligente of hoogbegaafde mensen spelen, zeker als de materie hun vakgebied niet is of hun interesse niet heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_219510396
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:46 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik heb juist geen beschut werk nodig. Ik functioneer beter dan managers, ben té betrokken, en wird daarom geframed.
Daarom zitten die managers er nog en wordt jij steeds weggestuurd.
pi_219510500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:35 schreef Ansa het volgende:

[..]
In mijn stage werd er in mij gedrilld dat ik elke fout eerlijk moest toegeven. Die man spoorde uiteindelijk niet.

Hoe zie jij dat in de praktijk?
Oh ik heb ook zo'n manager gehad. Die vond ook dat je elk meningsverschilletje met wat voor collega dan ook direct aan hem moest melden. "Want als je het niet zelf doet, doet de ander het wel en als die het niet doet heb ik altid nog andere manieren om er achter te komen of er wat gebeurd is."
Hij kweekte zo een verraderscultuur. Iedereen had een grafhekel aan hem.
  dinsdag 16 december 2025 @ 16:30:48 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219510672
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Oh ik heb ook zo'n manager gehad. Die vond ook dat je elk meningsverschilletje met wat voor collega dan ook direct aan hem moest melden. "Want als je het niet zelf doet, doet de ander het wel en als die het niet doet heb ik altid nog andere manieren om er achter te komen of er wat gebeurd is."
Hij kweekte zo een verraderscultuur. Iedereen had een grafhekel aan hem.
Ik had ook een manager die vrij geniepig was, maar daar ook weer vrij ‘dom’ mee omging. Want dan vertelde hij jou zogenaamd in vertrouwen hoe hij bepaalde andere mensen met opzet niet wijzer maakte dan nodig (lees: ze onvoldoende informeerde waardoor ze op hun bek gingen). Maar dan wist je natuurlijk dat hij jou net zo goed een streek kon leveren. Onderling bespraken we dat wel met elkaar, dus iedereen had zo zijn manier om ervoor te waken dat hij je kon pakken. Heel vermoeiend.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219510695
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 15:32 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Daarom zitten die managers er nog en wordt jij steeds weggestuurd.
Doe managers zitten er ook nooit lang
pi_219510699
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik had ook een manager die vrij geniepig was, maar daar ook weer vrij ‘dom’ mee omging. Want dan vertelde hij jou zogenaamd in vertrouwen hoe hij bepaalde andere mensen met opzet niet wijzer maakte dan nodig (lees: ze onvoldoende informeerde waardoor ze op hun bek gingen). Maar dan wist je natuurlijk dat hij jou net zo goed een streek kon leveren. Onderling bespraken we dat wel met elkaar, dus iedereen had zo zijn manier om ervoor te waken dat hij je kon pakken. Heel vermoeiend.
Ja, en in mijn vakgebied is dit wel de norm.
  dinsdag 16 december 2025 @ 16:44:34 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219510726
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:38 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ja, en in mijn vakgebied is dit wel de norm.
Ik zou dan willen zeggen, kun je je vak ook ergens uitoefenen waar de schaal wat kleiner is, waar je dit minder snel zal tegenkomen?

(Maar daar heb je vast zelf ook over nagedacht.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_219510847
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zou dan willen zeggen, kun je je vak ook ergens uitoefenen waar de schaal wat kleiner is, waar je dit minder snel zal tegenkomen?

(Maar daar heb je vast zelf ook over nagedacht.)
Ja, ik zoek nu inderdaad iets soortgelijks wat jij noemt of een adviesfunctie. Ik had dit ook toen ik op mbo+/hboniveau werkte. Daar geloofde de manager niet dat ik binnen een uur alles efficient af had en weigerden ze extra taken. Dus simpeker werk hielp ook niet.
pi_219510859
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 17:12 schreef Ansa het volgende:
Ja, ik zoek nu inderdaad iets soortgelijks wat jij noemt of een adviesfunctie. Ik had dit ook toen ik op mbo+/hboniveau werkte. Daar geloofde de manager niet dat ik binnen een uur alles efficient af had en weigerden ze extra taken. Dus simpeker werk hielp ook niet.
Snap ik. Heb ik ook gehad, dat is op den duur ook geen doen.
pi_219510888
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 16:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')