abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 december 2025 @ 12:54:04 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219509311
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:41 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik heb veel gejobhopt. Eerst inval,weinig uur, twee mismatches, toen burn-out en te snel weer gaan werken, toen tijd vakgebied uit, EMDR gehad, en nu 2 slechte werkgevers op rij.
Dit heb je misschien al overwogen of geprobeerd, maar: beperk je tot je eigenlijke werk. Ik krijg de indruk dat het fout gaat als jij je enorm probeert te bewijzen. Als jij als nieuwe ineens van alles uit de kast gaat trekken, dan voelt dat voor collega’s en managers blijkbaar als een bedreiging. Mensen die bepaald werk al jaren doen vinden het vaak intens vervelend als een nieuwkomer ineens overal aan bomen gaat schudden. Kijk eerst de kat maar eens een flinke tijd uit de boom.

Ik ben zelf ook wel vrij cynisch over bedrijfspolitiek. Het is vaak niet een omgeving waarin mensen optimaal kunnen functioneren, maar een raar soort constructie waarin je soms vooral met bepaalde ego’s rekening moet houden.

Bij mij ging ooit een groot licht branden toen ik een teamleider kreeg die ons wél zoveel mogelijk wilde laten floreren, die oprecht was in het erkennen dat we ieder met onze eigenheid waarde hadden. Toen functioneerden we als team ook ineens veel beter. Helaas was het MT minder blij met hem en toen koos hij zelf eieren voor zijn geld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219509313
Intelligentie en opleiding betekent lang niet altijd dat je geschikt bent voor het soort functies die je wil hebben.
Ik heb bij sollicitaties ook gehad dat ik bij IQ-tests echt enorm uitblonk, maar ik vond het werk verschrikkelijk kut.

Nu, vele jaren later, zou ik het allemaal heel anders hebben aangepakt. Ik moest ook altijd presteren presteren, mezelf bewijzen, snel hogerop komen, alles rechtzetten wat in mijn ogen krom was enz.

insert Elsa van Frozen.gif
  dinsdag 16 december 2025 @ 12:55:27 #53
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219509321
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:04 schreef rival het volgende:

[..]
Misschien moet je een baan zoeken waar je vooral horizontaal of daar beneden bezig bent.
_O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219509323
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:53 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik zeg nu al 3 topics lang dat het ligt aan mijn hoogbegaafdheid en ik daar hulp/advies bij wil.

De meerderheid is niet bezig met kwaliteit en moraliteit. Ik kan dat niet afdwingen. Qua daten kan ik besluiten dat op te geven, qua werk niet.
Ik denk dat je vooral heel slecht bent in het luisteren naar advies, dat heeft weinig met hoogbegaafdheid te maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219509332
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat je vooral heel slecht bent in het luisteren naar advies, dat heeft weinig met hoogbegaafdheid te maken.
"De wereld is verkeerd en moet veranderen naar mijn maatstaven! :( "

Ik snap dat absoluut wel, ik ben ook zo vaak zo gefrustreerd geweest over van alles, maar je hebt alleen jezelf maar met die frustraties.
Wil de baas niet luisteren? Jammer dan, maar je wordt per uur betaald en niet voor je observaties en ingevingen.
Braaf doen wat de baas zegt en verder gewoon je bek houden.
Dan kun je wel gezeik krijgen van dat je een 9 tot 5 mentaliteit hebt en geen hart voor de zaak hebt en dat soort gelul, maar als je je werk verder gewoon goed doet: boeiuh! ^p^
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:04:07 #56
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219509378
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dit. TS gáát maar door over de frustraties. Verder komen we niet.
pi_219509396
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Over een dag of 2 komt ze wel weer met een volgend topic omdat we hier niet precies de dingen zeggen die ze wil horen/lezen.
pi_219509412
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit heb je misschien al overwogen of geprobeerd, maar: beperk je tot je eigenlijke werk. Ik krijg de indruk dat het fout gaat als jij je enorm probeert te bewijzen. Als jij als nieuwe ineens van alles uit de kast gaat trekken, dan voelt dat voor collega’s en managers blijkbaar als een bedreiging. Mensen die bepaald werk al jaren doen vinden het vaak intens vervelend als een nieuwkomer ineens overal aan bomen gaat schudden. Kijk eerst de kat maar eens een flinke tijd uit de boom.

Ik ben zelf ook wel vrij cynisch over bedrijfspolitiek. Het is vaak niet een omgeving waarin mensen optimaal kunnen functioneren, maar een raar soort constructie waarin je soms vooral met bepaalde ego’s rekening moet houden.

Bij mij ging ooit een groot licht branden toen ik een teamleider kreeg die ons wél zoveel mogelijk wilde laten floreren, die oprecht was in het erkennen dat we ieder met onze eigenheid waarde hadden. Toen functioneerden we als team ook ineens veel beter. Helaas was het MT minder blij met hem en toen koos hij zelf eieren voor zijn geld.
Volledig eens. Ik ga niets meer oplossen wat niet mijn mandaat is. Ik ben alleen wel bang dat ik de schuld krijg van de fall out.
pi_219509427
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:04 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik heb vandaag de gemeente gebeld, een doirverwijzing gevraagd naar een hb-psycholoog, geprobeerd meer te reflecteren via vakliteratuur en hier, en een sollicitatie verstuurd. Wat moet ik nog meer doen? Ik heb ook Lienekien 100% geljjk gegeven met haar tip.
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:13:35 #60
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219509448
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:08 schreef Ansa het volgende:

[..]
Volledig eens. Ik ga niets meer oplossen wat niet mijn mandaat is. Ik ben alleen wel bang dat ik de schuld krijg van de fall out.
Waarom zou dit gaan werken…?
pi_219509453
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 12:58 schreef ToT het volgende:

[..]
"De wereld is verkeerd en moet veranderen naar mijn maatstaven! :( "

Ik snap dat absoluut wel, ik ben ook zo vaak zo gefrustreerd geweest over van alles, maar je hebt alleen jezelf maar met die frustraties.
Wil de baas niet luisteren? Jammer dan, maar je wordt per uur betaald en niet voor je observaties en ingevingen.
Braaf doen wat de baas zegt en verder gewoon je bek houden.
Dan kun je wel gezeik krijgen van dat je een 9 tot 5 mentaliteit hebt en geen hart voor de zaak hebt en dat soort gelul, maar als je je werk verder gewoon goed doet: boeiuh! ^p^
Ja, maar als jij vervolgens aansprakelijk wordt gehouden voor de fall out is dat kut.

Een simpel algemeen voorbeeld. Stel, jij werkt in een snackbar. Je merkt dat de friet niet meer verkocht wordt. Je doet onderzoek en klanten zeggen dat er een vieze smaak aan zit. Jij checkt en de frituur is stuk. Je escaleert naar boven dat die vervangen moet worden. Je krijgt geen reactie, en later hoor jij dat je baas geirriteerd is dat jij niet genoeg friet verkoopt. Jij geeft aan, maar de frituur is stuk en moet vervangen worden, dan komt het goed. Nee, zegt de baas, jij gebruikt hem gewoon niet goed en ik vind je onrustig.

En dit dus al 10 jaar. En niet in een snackbar.
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:17:54 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219509469
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:10 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik heb vandaag de gemeente gebeld, een doirverwijzing gevraagd naar een hb-psycholoog, geprobeerd meer te reflecteren via vakliteratuur en hier, en een sollicitatie verstuurd. Wat moet ik nog meer doen? Ik heb ook Lienekien 100% geljjk gegeven met haar tip.
Goed bezig.
pi_219509477
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:14 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ja, maar als jij vervolgens aansprakelijk wordt gehouden voor de fall out is dat kut.

Een simpel algemeen voorbeeld. Stel, jij werkt in een snackbar. Je merkt dat de friet niet meer verkocht wordt. Je doet onderzoek en klanten zeggen dat er een vieze smaak aan zit. Jij checkt en de frituur is stuk. Je escaleert naar boven dat die vervangen moet worden. Je krijgt geen reactie, en later hoor jij dat je baas geirriteerd is dat jij niet genoeg friet verkoopt. Jij geeft aan, maar de frituur is stuk en moet vervangen worden, dan komt het goed. Nee, zegt de baas, jij gebruikt hem gewoon niet goed en ik vind je onrustig.

Ik zou een kaizen uitvoeren.
pi_219509483
quote:

[..]

Vertel je eigen situatie eens met zoveel details. ipv een vergelijking die precies in je straatje past.
Daar kunnen we misschien iets mee
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:23:27 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219509498
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:20 schreef rival het volgende:

[..]
Vertel je eigen situatie eens met zoveel details. ipv een vergelijking die precies in je straatje past.
Zonder die details is er ook wel de nodige herkenning. Dat het niet welkom is als je de vinger op de zere plek legt.
pi_219509500
quote:

[..]

En met diverse verschillende banen?
Misschien is het iets met hoe je het communiceert?
pi_219509518
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zonder die details is er ook wel de nodige herkenning. Dat het niet welkom is als je de vinger op de zere plek legt.
Heb ik idd ook heel vaak meegemaakt, maar dan moet je je er niet mee bemoeien, hoort niet bij je functie, hebben het altijd al gedaan zo dus waarom veranderen, je moet niet denken dat je het beter weet en soms hebben ze het lef om wat je hen net hebt uitgelegd, het weer aan jouzelf uit te leggen alsof ze het zelf ontdekt hebben.

Life is a bitch, people suck.
pi_219509531
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat ligt aan de manier hoe en de vraag hoe belangrijk dat is vergeleken met wat er gewoon gedaan moet worden.
Dus sommige van ons kunnen met die details wel een beter antwoord geven.
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:28:14 #69
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219509552
Lienekien, bedoel je dit: uit onzekerheid wil TS veel te ver gaan in haar werk, wat collega’s/leidingevenden bedreigend vinden. Want zelf zien ze die noodzaak niet en vrezen misschien wel voor hun baan. Daar krijg je een naar sfeertje van.
pi_219509558
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:20 schreef rival het volgende:

[..]
Heb ik eerder ook al gedaan. Maar omdat het hier ovejongeren gaat wil ik geen 1 op 1 situaties geven.

Ik probeer het even uit te leggen. Ik kom binnen op een werkplek waar de twee mensen voor mij zijn uitgevallen. Dat werd tijdens de sollicitatie gezegd dat dat kwam door slecht management van deze twee personen. Achteraf blijkt echter dat de onveiligheid gewoon dusdanig ernstig is dat er een ernstig fysiek incident is geweest tegenover een van mijn voorgangers. Deze persoon is toen met zware burn-out uitgevallen. Ik kom binnen in een situatie waar ik ook bijna niet word ingewerkt. Ik heb niet het materiaal dat ik nodig heb gekregen. En ik heb niet iemand die met mij de praktische zaken doorneemt. Ik kan mijn werk gewoon uitvoeren,maar er gelden op elke werkplek nieuwe afspraken,bijvoorbeeld waar ik dingen kan vinden bij wie ik moet zijn voor dit en dat. En dat is waarom er veel dingen voor mij niet helemaal duidelijk zijn. Als dingen niet duidelijk zijn, dan volg ik de lijn die ik altijd volg. Vervolgens ontstaat daar onrust door omdat de mensen met wie ik werk gewend zijn dat dingen op een andere manier gaan. Daardoor ontstaat er ook onrust in de groep Er wordt mij ook verteld dat ze al geïrriteerd zijn, dat ik al de zoveelste persoon ben die komt invallen daar en dat het nu echt gewoon perfect moet gaan. Vervolgens worden ze dan boos omdat ik aangeef dat bepaalde zaken gewoon anders moeten dan ze gewend zijn. Dus ik voer dan een maatregel uit en zij zijn geïrriteerd dat er een maatregel komt.

Ik escaleer dat naar boven en ik geef aan er is onrust in deze groep. Deze onrust moet worden aangepakt. Ik zie ook onveilig gedrag bij enkelen. En ik ga ervan uit dat het binnenkort escaleert. Want deze persoon is niet corrigeerbaar. Vervolgens krijg ik dan te horen dat het ligt aan mijn management terwijl er al ernstige incidenten zijn geweest met dezelfde groep voordat ik überhaupt ben aangenomen. Ik probeer dan zo goed als mogelijk de rust te bewaren in de groep en vervolgens word ik daarop aangepakt omdat ik te onrustig zou zijn en te veel zou signaleren. Er wordt eigenlijk gezegd dat ik mentaal niet stabiel zou zijn. Terwijl er achteraf een probleem lag bij het niet inwerken en bij het te lang negeren van gevaarlijk gedrag waardoor al eerder mensen zijn weggegaan. Als ik dat vervolgens dan ook aanspreek, dan wordt er tegen mij gezegd misschien moet je maar een psycholoog spreken. En dit gebeurt eigenlijk keer op keer. En als ik dan twee weken later ziek thuis ben met een griep is er een ernstig geweldsincident in de groep waar ik al weken voor waarschuw, met politie en al.
pi_219509559
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Lienekien, bedoel je dit: uit onzekerheid wil TS veel te ver gaan in haar werk, wat collega’s/leidingevenden bedreigend vinden. Want zelf zien ze die noodzaak niet en vrezen misschien wel voor hun baan. Daar krijg je een naar sfeertje van.
Ja.
pi_219509578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:26 schreef rival het volgende:

[..]
Dat ligt aan de manier hoe en de vraag hoe belangrijk dat is vergeleken met wat er gewoon gedaan moet worden.
Dus sommige van ons kunnen met die details wel een beter antwoord geven.
Soms zijn de vergelijkingen nodeloos complex of ontbreekt er veel informatie die niet daar naar toe door te trekken valt en is het echte verhaal een stuk eenvoudiger.
Vaak voelt zo'n vergelijking ook als een belediging van je intelligentie, zeker als een friettent als voorbeeld gebruikt wordt.
Maar ach, ik heb erger meegemaakt, zeker als men het over "poppetjes" heeft i.p.v. werknemers, of als jouw naam continu als voorbeeld wordt gebruikt van een hypothetische slechte werknemer. "Maar ik bedoel er niks mee hoor! Dat jij je hierdoor aangesproken voelt zegt meer over jou dan over mij!"
pi_219509592
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Geen idee. Ik denk, als ik de situatie helder maak zien ze dat de fout niet bij mij ligt. Maar dat weten ze echt wel, alleen willen ze me framen. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet oplossen. Als de friet niet verkocht wordt en de reden niet wordt veranderd, dat blijft het probleem. Als de baas mij de schuld blijft geven loop ik vast. Wat is dan de politieke optie?
pi_219509595
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:29 schreef Ansa het volgende:

[..]
Heb ik eerder ook al gedaan. Maar omdat het hier ovejongeren gaat wil ik geen 1 op 1 situaties geven.

Ik probeer het even uit te leggen. Ik kom binnen op een werkplek waar de twee mensen voor mij zijn uitgevallen. Dat werd tijdens de sollicitatie gezegd dat dat kwam door slecht management van deze twee personen. Achteraf blijkt echter dat de onveiligheid gewoon dusdanig ernstig is dat er een ernstig fysiek incident is geweest tegenover een van mijn voorgangers. Deze persoon is toen met zware burn-out uitgevallen. Ik kom binnen in een situatie waar ik ook bijna niet word ingewerkt. Ik heb niet het materiaal dat ik nodig heb gekregen. En ik heb niet iemand die met mij de praktische zaken doorneemt. Ik kan mijn werk gewoon uitvoeren,maar er gelden op elke werkplek nieuwe afspraken,bijvoorbeeld waar ik dingen kan vinden bij wie ik moet zijn voor dit en dat. En dat is waarom er veel dingen voor mij niet helemaal duidelijk zijn. Als dingen niet duidelijk zijn, dan volg ik de lijn die ik altijd volg. Vervolgens ontstaat daar onrust door omdat de mensen met wie ik werk gewend zijn dat dingen op een andere manier gaan. Daardoor ontstaat er ook onrust in de groep Er wordt mij ook verteld dat ze al geïrriteerd zijn, dat ik al de zoveelste persoon ben die komt invallen daar en dat het nu echt gewoon perfect moet gaan. Vervolgens worden ze dan boos omdat ik aangeef dat bepaalde zaken gewoon anders moeten dan ze gewend zijn. Dus ik voer dan een maatregel uit en zij zijn geïrriteerd dat er een maatregel komt.

Ik escaleer dat naar boven en ik geef aan er is onrust in deze groep. Deze onrust moet worden aangepakt. Ik zie ook onveilig gedrag bij enkelen. En ik ga ervan uit dat het binnenkort escaleert. Want deze persoon is niet corrigeerbaar. Vervolgens krijg ik dan te horen dat het ligt aan mijn management terwijl er al ernstige incidenten zijn geweest met dezelfde groep voordat ik überhaupt ben aangenomen. Ik probeer dan zo goed als mogelijk de rust te bewaren in de groep en vervolgens word ik daarop aangepakt omdat ik te onrustig zou zijn en te veel zou signaleren. Er wordt eigenlijk gezegd dat ik mentaal niet stabiel zou zijn. Terwijl er achteraf een probleem lag bij het niet inwerken en bij het te lang negeren van gevaarlijk gedrag waardoor al eerder mensen zijn weggegaan. Als ik dat vervolgens dan ook aanspreek, dan wordt er tegen mij gezegd misschien moet je maar een psycholoog spreken. En dit gebeurt eigenlijk keer op keer. En als ik dan twee weken later ziek thuis ben met een griep is er een ernstig geweldsincident in de groep waar ik al weken voor waarschuw, met politie en al.
Misschien moet je op het werk meer zijn zoals hier in je topics qua onrust, signaleren van problemen en mentale stabiliteit?
pi_219509599
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:13 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Geen idee. Ik denk, als ik de situatie helder maak zien ze dat de fout niet bij mij ligt. Maar dat weten ze echt wel, alleen willen ze me framen. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet oplossen. Als de friet niet verkocht wordt en de reden niet wordt veranderd, dat blijft het probleem. Als de baas mij de schuld blijft geven loop ik vast. Wat is dan de politieke optie?
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:25 schreef ToT het volgende:

[..]
Heb ik idd ook heel vaak meegemaakt, maar dan moet je je er niet mee bemoeien, hoort niet bij je functie, hebben het altijd al gedaan zo dus waarom veranderen, je moet niet denken dat je het beter weet en soms hebben ze het lef om wat je hen net hebt uitgelegd, het weer aan jouzelf uit te leggen alsof ze het zelf ontdekt hebben.

Life is a bitch, people suck.
Klopt, maar ik weet niet hoe ik moet oplossen dat ik niet verlengd word door hun falen.
pi_219509600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:32 schreef Ansa het volgende:

[..]
Met een dikke klodder mayo en genoeg zout is de slechtste friet nog wel te vreten en zo'n friteuse repareren of vervangen kost veel geld.
pi_219509601
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:08 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ik denk dat dat laatste reuze meevalt. Je zelf zelf dat middelmatige mensen die geen meter meer lopen dan waar ze voor betaalt krijgen het het langst volhouden. Waarom zou dat voor jou dan niet gelden?
pi_219509608
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:33 schreef ToT het volgende:

[..]
Misschien moet je op het werk meer zijn zoals hier in je topics qua onrust, signaleren van problemen en mentale stabiliteit?
In mijn stage werd er in mij gedrilld dat ik elke fout eerlijk moest toegeven. Die man spoorde uiteindelijk niet.

Hoe zie jij dat in de praktijk?
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:36:58 #79
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219509618
quote:

[..]
Om bij de snackbar te blijven: je gaat onderzoek doen schrijf je. Is dat jouw taak als patatbakker? Néé. Je gaat te ver. Veel te ver. Geef de klacht door naar de chef en werk gewoon door. Jij blij, collega’s blij en chef blij. Niemand verliest zijn baan. Dát is de crux.
pi_219509621
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:34 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk dat dat laatste reuze meevalt. Je zelf zelf dat middelmatige mensen die geen meter meer lopen dan waar ze voor betaalt krijgen het het langst volhouden. Waarom zou dat voor jou dan niet gelden?
Geen idee, ik gedraag me dus zo omdat ik dat op mijn stage meemaakte. Op mijn eerste werkplek was het onrustig, ik zei niks, en had toen een manager die boos was dat ik het niet benoemd had. Want anderen hadden hem dat verteld. Vanaf dat moment documenteer ik alles om maar niet geframed te worden, waardoor ik juist geframed word.
pi_219509625
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:36 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Om bij de snackbar te blijven: je gaat onderzoek doen schrijf je. Is dat jouw taak als patatbakker? Néé. Je gaat te ver. Veel te ver. Geef de klacht door naar de chef en werk gewoon door. Jij blij, collega’s blij en chef blij. Niemand verliest zijn baan. Dát is de crux.
Ja, en dit is dus waar ik op vastloop als hb'er. Maar wat doe ik als baas dan toch boos is dat ik geen patat verkoop?
pi_219509655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:38 schreef Ansa het volgende:

[..]
Ja, en dit is dus waar ik op vastloop als hb'er. Maar wat doe ik als baas dan toch boos is dat ik geen patat verkoop?
Niet alle bazen zijn zoals je eerste ervaring met een baas.
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:46:16 #83
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219509673
quote:

[..]
‘ Een simpel algemeen voorbeeld. Stel, jij werkt in een snackbar. Je merkt dat de friet niet meer verkocht wordt. Je doet onderzoek en klanten zeggen dat er een vieze smaak aan zit. Jij checkt en de frituur is stuk. Je escaleert naar boven dat die vervangen moet worden. Je krijgt geen reactie, en later hoor jij dat je baas geirriteerd is dat jij niet genoeg friet verkoopt. Jij geeft aan, maar de frituur is stuk en moet vervangen worden, dan komt het goed. Nee, zegt de baas, jij gebruikt hem gewoon niet goed en ik vind je onrustig.’

Even naar boven gehaald.

Een beetje vreemd voorbeeld is dit wel want het is niet logisch dat de chef niet ingrijpt. Dus dat weet ik niet. Maar er gaat iets mis.
pi_219509676
Daarnaast wil ik je nog een voorbeeld geven, jouw goed bedoelde adviezen, zullen door veel mensen niet als advies worden gezien, maar als kritiek op hun werk. Stel je voor, dat ik in mijn team problemen ga bespreken met de baas van de Chef, en die er mijn Chef op aanspreekt, wat denk je dat die Chef dan van jouw gaat vinden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219509683
Ik moet zeggen dat TS een vermakelijke en uitstekende troll is.

Steekt zowaar ook nog wat werk in reacties, enzulks.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:49:45 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219509700
quote:

[..]
De pest is: de meeste mensen denken alleen maar aan hun eigen hachie. Keuzes worden dan gemaakt uit eigenbelang.

Ik zou kunnen zeggen: kies ook voor je eigen belang. Maar zoals je schetst: dan kan het gebeuren dat je je mond houdt en dat een ander slachtoffer wordt.

Hier is echt geen pasklaar antwoord voor. Je kunt het ‘naar boven’ nog zo discreet en diplomatiek brengen, als het diegene slecht uitkomt naar zijn manager/directeur/whatever, dan ben jij toch het haasje.
pi_219509701
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 december 2025 11:04 schreef rival het volgende:

[..]
Misschien moet je een baan zoeken waar je vooral horizontaal of daar beneden bezig bent.
Oké stop maar. Comment van het jaar _O_ _O-
pi_219509716
Oh en TS; ten aanzien van dit topic:

In je topic over het 'gejank van mannen' zei je het volgende:
quote:
Want dan ben je gewoon een jankende kween.
Mijn advies aan jou: stop met een jankende kween zijn en zoek een oplossing voor je probleem (wat overigens overduidelijk bij jou ligt). Bonustip: met een janktopic op FOK! ga je de meubelen niet redden :)
pi_219509725
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:44 schreef rival het volgende:

[..]
Niet alle bazen zijn zoals je eerste ervaring met een baas.
Helaas bijna elke die ik gehad heb,hoewel wel vaak pas na mijn onderzoek/escalatie.
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:53:44 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219509726
quote:

[..]
Ik denk trouwens niet dat dit per se door hb komt dat je hier op vastloopt. Sommige mensen kiezen makkelijker voor wat henzelf het minste schaadt, al schaden ze daar potentieel een ander mee. Wat daar dan achter zit? Dat is niet altijd omdat ze het inzicht niet hebben.
pi_219509732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:52 schreef Solispolar het volgende:
Oh en TS; ten aanzien van dit topic:

In je topic over het 'gejank van mannen' zei je het volgende:
[..]
Mijn advies aan jou: stop met een jankende kween zijn en zoek een oplossing voor je probleem (wat overigens overduidelijk bij jou ligt). Bonustip: met een janktopic op FOK! ga je de meubelen niet redden :)
Wellicht beter lezen dat ik vandaag al meer heb gedaan dan de meesten in een week.
pi_219509735
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik denk trouwens niet dat dit per se door hb komt dat je hier op vastloopt. Sommige mensen kiezen makkelijker voor wat henzelf het minste schaadt, al schaden ze daar potentieel een ander mee. Wat daar dan achter zit? Dat is niet altijd omdat ze het inzicht niet hebben.
Vind ik dus lastig. Hb'ers schijnen erg gefocust te zijn op" het juiste doen". Ik voel me verantwoordelijk.

Natuurlijk kan ik ook een valse troll zijn online, maar werk neem ik serieus.
  dinsdag 16 december 2025 @ 13:57:21 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219509745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:55 schreef Ansa het volgende:

[..]
Vind ik dus lastig. Hb'ers schijnen erg gefocust te zijn op" het juiste doen". Ik voel me verantwoordelijk.

Natuurlijk kan ik ook een valse troll zijn online, maar werk neem ik serieus.
Dan ben je dus iemand die zich verantwoordelijk voelt, of dat door je hb komt is een tweede. En misschien niet zo relevant.
pi_219509746
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De pest is: de meeste mensen denken alleen maar aan hun eigen hachie. Keuzes worden dan gemaakt uit eigenbelang.

Ik zou kunnen zeggen: kies ook voor je eigen belang. Maar zoals je schetst: dan kan het gebeuren dat je je mond houdt en dat een ander slachtoffer wordt.

Hier is echt geen pasklaar antwoord voor. Je kunt het ‘naar boven’ nog zo discreet en diplomatiek brengen, als het diegene slecht uitkomt naar zijn manager/directeur/whatever, dan ben jij toch het haasje.
Hoe word ik dan niet vanaf het begin al gemonitord en verantwoordeljjk gehouden voor de bende van mijn voorganger? Ik ben vaak hoger opgeleid dan de rest en worddaarom aan een hogere standaard gemeten ook.
pi_219509750
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:54 schreef Ansa het volgende:

[..]
Wellicht beter lezen dat ik vandaag al meer heb gedaan dan de meesten in een week.
Bitchen over mannen die huilen om vervolgens zelf te gaan huilen dat het werken op een kantoortje je zo zwaar valt :') Pak anders eens de regie over je eigen leven, kaart het aan en doe er wat mee. Of kies anders werk. Dat 'boehoe ik kan moeilijk tegen hiërachie' gejank is wel een beetje droevig hoor.
pi_219509753
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan ben je dus iemand die zich verantwoordelijk voelt, of dat door je hb komt is een tweede. En misschien niet zo relevant.
Je gelooft toch überhaupt niet dat dit mens hoogbegaafd is. Kijk anders die hele topicgeschiedenis even na.. dit is gewoon een heel onzeker trolletje.
  dinsdag 16 december 2025 @ 14:08:10 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_219509824
Je kunt zelf wel denken dat je helder en duidelijk communiceert, maar als je werkelijk van A naar D gaat zonder via B en C te gaan, dan kan het best zijn dat de rest, waarvan 98% niet hoogbegaafd is, helemaal niet vindt dat het zo duidelijk en helder is, want zij hebben echt wel B en C nodig om van A naar D te komen.

En het is nog maar de vraag of jij B en C herkent als tussenstappen, als hoogbegaafde.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 december 2025 @ 14:11:26 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219509848
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:57 schreef Ansa het volgende:

[..]
Hoe word ik dan niet vanaf het begin al gemonitord en verantwoordeljjk gehouden voor de bende van mijn voorganger? Ik ben vaak hoger opgeleid dan de rest en worddaarom aan een hogere standaard gemeten ook.
Vind ik heel lastig. Het hangt imo ook heel erg af van wie je treft als collega’s.

Hierin zou een coach wel iets kunnen betekenen. Zou je met zo’n coach bijv. een strategie kunnen opzetten? Bijv. vrij snel bij de juiste persoon de kaarten op tafel te leggen: dit is wat ik zie, dit zijn de valkuilen die ik verwacht, dit is wat ik te bieden heb en hoe kunnen we voorkomen dat ik straks de zoveelste ben die op deze plek stuk loopt?
  dinsdag 16 december 2025 @ 14:36:21 #99
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219509973
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 14:08 schreef Leandra het volgende:
Je kunt zelf wel denken dat je helder en duidelijk communiceert, maar als je werkelijk van A naar D gaat zonder via B en C te gaan, dan kan het best zijn dat de rest, waarvan 98% niet hoogbegaafd is, helemaal niet vindt dat het zo duidelijk en helder is, want zij hebben echt wel B en C nodig om van A naar D te komen.

En het is nog maar de vraag of jij B en C herkent als tussenstappen, als hoogbegaafde.
Ook mensen die hoogbegaafd zijn met minder ervaring hebben die tussenstappen nodig. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219509985
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2025 13:58 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Bitchen over mannen die huilen om vervolgens zelf te gaan huilen dat het werken op een kantoortje je zo zwaar valt :') Pak anders eens de regie over je eigen leven, kaart het aan en doe er wat mee. Of kies anders werk. Dat 'boehoe ik kan moeilijk tegen hiërachie' gejank is wel een beetje droevig hoor.
Kantoor?😂
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')