Danny Noppert verloor beide ouders, leerde omgaan met ADHD en vond in het darts de therapie die hem naar de absolute top heeft gebracht. Dit jaar zijn alle ogen voor het eerst écht op Noppert gericht.
Vanavond staat Noppert in de eerste ronde tegenover zijn 23-jarige landgenoot Jurjen van der Velde.
De 34-jarige Fries steekt zijn ambitie niet onder stoelen of biertafels. "De droom is natuurlijk om de beker omhoog te houden", zegt Noppert. "Maar we moeten ook niet te hard van stapel lopen."
Het tekent de bescheidenheid van de voormalig heftruckchauffeur, maar ondertussen groeit de vastberadenheid in zijn 'sterkste jaar tot nu toe' met de week: "Als je kijkt naar mijn vertrouwen op dit moment dan laat ik dit najaar wel de beste Danny tot nu toe zien."
Koelbloedigheid
'The Freeze' wint zijn wedstrijden tegenwoordig overtuigender, gooit finishes met grote koelbloedigheid en de maximale scores vliegen als Friese suikerbroodjes in het bord. Bij de start van het WK zijn er slechts vier darters op de wereld beter: Luke Littler, Luke Humphries, Michael van Gerwen en Stephen Bunting.
Noppert haalde in 2025 liefst vijf keer de halve eindstrijd op de grote televisietoernooien. Op belangrijke momenten pieken, maar bovenal stabiel presteren. Daarmee kun je in darts heel ver komen.
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.