Klopt, daarom dat ik zei dat er nog wat therapie nodig is. Ze is nog niet los van het verleden en ze laat dat verleden zich steeds herhalen in de keuzes van de partners.quote:Op zondag 14 december 2025 09:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben het eens met wat je hiervoor schreef, maar hierbij denk ik: Ansa moet eerst ook zelf veranderen voordat ze een relatie kan zoeken met een goeie.
Jij kent me niet, dus wat een dom antwoord.quote:Op zondag 14 december 2025 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee.
Je bent hier niet totaal anders dan IRL.
Tenzij je posts hier een act zijn.
Ik spreek een POHquote:Op zondag 14 december 2025 09:55 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Klopt, daarom dat ik zei dat er nog wat therapie nodig is. Ze is nog niet los van het verleden en ze laat dat verleden zich steeds herhalen in de keuzes van de partners.
Heeft ze dan niet gelijk als ze zegt dat je hier een act bent? Of lees dat als: je vergroot hier een bepaald aspect van je en gaat dan enorm in de overdrive?quote:Op zondag 14 december 2025 10:02 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij kent me niet, dus wat een dom antwoord.
Ja, dus zeggen dat ik hetzelfde ben hierbuiten is dom omdat ik dit al tig keer benoemd heb.quote:Op zondag 14 december 2025 10:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft ze dan niet gelijk als ze zegt dat je hier een act bent? Of lees dat als: je vergroot hier een bepaald aspect van je en gaat dan enorm in de overdrive?
Je zegt dat zelf trouwens ook regelmatig, dat je in het echt aardig en empatisch bent.
Hetgene wat mijn therapeut zegt is dat ik te snel ja zeg, niet goed filter aan de poort, mezelf verkoop als onderdanig en dan als ik eenmaal een relatie/baan heb toxisch gedrag benoem. Bijvoorbeeld agressie of collega's die hun werk niet doen. De norm is slikken en droog documenteren, terwijl ik bijvoorbeeld zeg dat iets onveilig is. En ik bied heel snel hulp aan en dat vinden anderen te snel en intimiderend. Ik werd hier niet ingewerkt dus stelde vragen in de pauzes,en werd daar op aangesproken. Ik hielp een collega met haar contract. Ik stelde voor om iets op te zetten zoals vorig jaar omdat het hier niet was, gewoon in mijn uren. Viel blijkbaar verkeerd. En nee, ik zei niet " ik kan het beter". Mijn uren bleken niet volgens CAO waardoor ik geen vrije tijd meer had en dit wilden ze eerst ontkennen tot ik er een jurist naar liet kijken.quote:Op zondag 14 december 2025 10:26 schreef aquawoman het volgende:
You lost me at "mindere mensen".
Ik zie je meerdere keren klagen dat relaties niet lukken, nu komt werk erbij. `DE gemene deler ben jij. Misschien moet je eens kritisch naar jezelf kijken.
Here we go again. Misschien dat de schrijfwijze of de toon je niet aanspreken, maar de principes werken geweldig.quote:
Ik heb dat boek gelezen en het is niet alleen overdreven Amerikaans maar ook verouderd. Typische managerslop.quote:Op zondag 14 december 2025 10:33 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Here we go again. Misschien dat de schrijfwijze of de toon je niet aanspreken, maar de principes werken geweldig.
Ik zie meteen als iemand gespeeld slijmt ook.
Dat is de houding waar ik het over heb. Succes met je misère.
Het heeft niets met kennen te maken.quote:Op zondag 14 december 2025 10:02 schreef Ansa het volgende:
[..]
Jij kent me niet, dus wat een dom antwoord.
Omdat ik opereer vanuit moraliteit en Bildung en ook geloof in iets van een God die straft.quote:Op zondag 14 december 2025 10:23 schreef Hetekip het volgende:
Jouw hele wereldbeeld gaat er van uit dat er een eerlijke verdeling moet zijn, alsof er een entiteit achter een scherm zit, die beoordeeld wie wat krijgt.
Het feit is echter dat die entiteit niet bestaat. Het enige wat je hebt is onderlinge afspraken. Jij ervaart dat de wereld om jou heen, oneerlijk op jou reageert.
Dat is veelal een interpretatie of gevoel of beide. Je moet je denk ik afvragen welke behoefte ligt er onder dat gevoel.
Je voelt dat het niet eerlijk gaat, maar waar komt jouw behoefte voor eerlijkheid vandaan, welke gevoelens krijg je van hoe het gaat en welke behoeftes liggen daaronder? Ik kan me voorstellen dat je je verdrietig, eenzaam of wantrouwig voelt. De behoefte die daar onder liggen? Gezien worden, ergens bij horen, gewaardeerd worden? Het recht om te zijn wie je bent?
Ik weet het niet.
If Books Could Kill · Episodequote:Op zondag 14 december 2025 10:33 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Here we go again. Misschien dat de schrijfwijze of de toon je niet aanspreken, maar de principes werken geweldig.
Overigens is dit exact de houding waar ik het over heb. Succes met je misère.
Ik heb twee modi. De eerste is lief, zachtaardig. Bij onrecht kan ik heel fel zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 10:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het heeft niets met kennen te maken.
Mensen de zeggen dat ze IRL heel anders zijn, hebben niet door hoe ze werkelijk op mensen overkomen of zijn online een act.
Je mag van mij geloven in een God die straft. Nu lijk je ook op de stoel van God te gaan zitten: Die persoon doet het slechter dan mij, maar heeft meer dan mij.quote:Op zondag 14 december 2025 10:44 schreef Ansa het volgende:
[..]
Omdat ik opereer vanuit moraliteit en Bildung en ook geloof in iets van een God die straft.
Dus je hebt irreële verwachtingen en vindt het vervolgens keer op keer verbazingwekkend dat die verwachtingen niet waargemaakt worden. En verwijt dat de rest van de wereld.quote:Op zondag 14 december 2025 10:44 schreef Ansa het volgende:
[..]
Omdat ik opereer vanuit moraliteit en Bildung en ook geloof in iets van een God die straft.
Wat er onder ligt is een drang naar rust, stabiliteit en voldoening.
Ik kan natuurlijk alleen beoordelen gebaseerd op hoe je hier post. Hier wek je bij mij de indruk dat je neerkijkt op andere mensen en jezelf beter vindt (alleen al door het begrip mindere mensen te gebruiken). Ook lijk je in bijna elk topic in de slachtofferrol te kruipen.quote:Op zondag 14 december 2025 10:33 schreef Ansa het volgende:
[..]
Hetgene wat mijn therapeut zegt is dat ik te snel ja zeg, niet goed filter aan de poort, mezelf verkoop als onderdanig en dan als ik eenmaal een relatie/baan heb toxisch gedrag benoem. Bijvoorbeeld agressie of collega's die hun werk niet doen. De norm is slikken en droog documenteren, terwijl ik bijvoorbeeld zeg dat iets onveilig is. En ik bied heel snel hulp aan en dat vinden anderen te snel en intimiderend. Ik werd hier niet ingewerkt dus stelde vragen in de pauzes,en werd daar op aangesproken. Ik hielp een collega met haar contract. Ik stelde voor om iets op te zetten zoals vorig jaar omdat het hier niet was, gewoon in mijn uren. Viel blijkbaar verkeerd. En nee, ik zei niet " ik kan het beter". Mijn uren bleken niet volgens CAO waardoor ik geen vrije tijd meer had en dit wilden ze eerst ontkennen tot ik er een jurist naar liet kijken.
Jezelf verkopen als onderdanig en dan anders zijn is natuurlijk een recept voor problemen. En eigenlijk doe je hetzelfde waar jij de mannen van beschuldigd. Zij zeggen tegen jou dat ze monogaam zijn maar doen anders achter de rug.quote:Op zondag 14 december 2025 10:33 schreef Ansa het volgende:
[..]
Hetgene wat mijn therapeut zegt is dat ik te snel ja zeg, niet goed filter aan de poort, mezelf verkoop als onderdanig en dan als ik eenmaal een relatie/baan heb toxisch gedrag benoem. Bijvoorbeeld agressie of collega's die hun werk niet doen. De norm is slikken en droog documenteren, terwijl ik bijvoorbeeld zeg dat iets onveilig is. En ik bied heel snel hulp aan en dat vinden anderen te snel en intimiderend. Ik werd hier niet ingewerkt dus stelde vragen in de pauzes,en werd daar op aangesproken. Ik hielp een collega met haar contract. Ik stelde voor om iets op te zetten zoals vorig jaar omdat het hier niet was, gewoon in mijn uren. Viel blijkbaar verkeerd. En nee, ik zei niet " ik kan het beter". Mijn uren bleken niet volgens CAO waardoor ik geen vrije tijd meer had en dit wilden ze eerst ontkennen tot ik er een jurist naar liet kijken.
Op werk zorgt het niet voor belemmeringen en als je geen relatie zoekt, hoeft het daar ook geen probleem te zijn.quote:Op zondag 14 december 2025 11:01 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk alleen beoordelen gebaseerd op hoe je hier post. Hier wek je bij mij de indruk dat je neerkijkt op andere mensen en jezelf beter vindt (alleen al door het begrip mindere mensen te gebruiken). Ook lijk je in bijna elk topic in de slachtofferrol te kruipen.
Ik kan me voorstellen dat die houding niet werkt op je werk en niet in een relatie.
Voor iemand die in termen als "mindere mensen" denkt heeft dat niets te maken met "fel zijn bij onrecht".quote:Op zondag 14 december 2025 10:45 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik heb twee modi. De eerste is lief, zachtaardig. Bij onrecht kan ik heel fel zijn.
Ik leef moreel. Ik spreek me uit tegen ontecht, ik multidate niet, ik fumble geen mensen.quote:Op zondag 14 december 2025 10:49 schreef Hetekip het volgende:
Moraliteit en ook geloof in God, vraagt ook verantwoordelijkheid van ons als mens. Als dat je wereldbeeld is, kun je niet met de vinger wijzen.
En die andere doen dat niet en komen er beter van af dan jou?quote:Op zondag 14 december 2025 11:32 schreef Ansa het volgende:
[..]
Ik leef moreel. Ik spreek me uit tegen ontecht, ik multidate niet, ik fumble geen mensen.
Oneens. De praktijk heeft al anders uitgewezen voor mij.quote:Op zondag 14 december 2025 10:44 schreef Hetekip het volgende:
[..]
If Books Could Kill · Episode
Het is wel een bullshit boek.
Pardon? Verwachten dat men niet liegt, bedriegt en misbruikt is irreel? Wederkerigheid is irreel? En zij mogen eisen dat ik een soort slaaf ben?quote:Op zondag 14 december 2025 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus je hebt irreële verwachtingen en vindt het vervolgens keer op keer verbazingwekkend dat die verwachtingen niet waargemaakt worden. En verwijt dat de rest van de wereld.
Dat is zoiets als boos worden op de Staatsloterij omdat je zeker wist dat je de jackpot ging winnen en het niet uit is gekomen.
Je maakt het jezelf moeilijk.
Je bent wss ook een hbo'er in een commerciele functie. Kort sales gedaan, wat een kutvolk. Allemaal aan de padel, interesses reikten niet verder dan zuipen geld en status. Elke zin uit hun mond was ingestudeerd en klonk zo nep.quote:Op zondag 14 december 2025 11:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Oneens. De praktijk heeft al anders uitgewezen voor mij.
Maar ondertussen klaag jij topic na topic vol en heb je met zo ongeveer alles en iedereen problemen maar aan jou mag en kan het niet liggen.quote:Op zondag 14 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:
[..]
Je bent wss ook een hbo'er in een commerciele functie. Kort sales gedaan, wat een kutvolk. Allemaal aan de padel, interesses reikten niet verder dan zuipen geld en status. Elke zin uit hun mond was ingestudeerd en klonk zo nep.
Jammer. Je alter ego krijgt hier weer de overhand.quote:Op zondag 14 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:
[..]
Je bent wss ook een hbo'er in een commerciele functie. Kort sales gedaan, wat een kutvolk. Allemaal aan de padel, interesses reikten niet verder dan zuipen geld en status. Elke zin uit hun mond was ingestudeerd en klonk zo nep.
Mijn god, het is wel een vaardigheid die je daar hebt hoor; op basis van een paar FOK!posts kunnen roepen wat iemand voor opleiding en baan heeft...quote:Op zondag 14 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:
[..]
Neeee nee nee dát is natuurlijk niet zo. Nee, het is puur hier op het forum maar IRL merkt niemand hier iets van hoor, van die frustratie en woede en HAAT. Háát. Koekkoek.quote:Op zondag 14 december 2025 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor iemand die in termen als "mindere mensen" denkt heeft dat niets te maken met "fel zijn bij onrecht".
Je hele denkwijze is dusdanig dat zich dat echt niet beperkt tot een forum, en dat merken andere mensen ook.
Nee idd.... dat is ook logisch.... iets wat wij zelfs door het beeldscherm uit je poriën zien sijpelen zien mensen in het echt nietquote:Op zondag 14 december 2025 11:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Neeee nee nee dát is natuurlijk niet zo. Nee, het is puur hier op het forum maar IRL merkt niemand hier iets van hoor, van die frustratie en woede en HAAT. Háát. Koekkoek.
Schreef ik dat?quote:Op zondag 14 december 2025 11:36 schreef Ansa het volgende:
[..]
Pardon? Verwachten dat men niet liegt, bedriegt en misbruikt is irreel? Wederkerigheid is irreel? En zij mogen eisen dat ik een soort slaaf ben?
Toen ik je vroeg of je wel een leuk mens bent had ik een ja/nee antwoord verwacht.quote:Op zondag 14 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:
[..]
0 punten voor jou.quote:Op zondag 14 december 2025 11:38 schreef Ansa het volgende:
[..]
Nee, dit is mijn mening. Naar nep oppervlakkig volk.quote:Op zondag 14 december 2025 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jammer. Je alter ego krijgt hier weer de overhand.
Anderen doen ook onvriendelijk en denigrerend en komen ermee weg. Mijn laatste ex zei tegen vrouwen dat ze hem.moesten verdienen en had 5 dates per week blijkbaar. Mijn ex daarvoor ging vreemd, sloeg mij en zijn kind en ik mocht niet eens aangifte doen. Mijn vorige manager schreeuwde in vergaderingen en sjoemelde met cao. Zij komen weg met veel ergere dingen, maar als ik een dom iemand dom noem verdien ik blijkbaar abuse?quote:Op zondag 14 december 2025 12:01 schreef Cupfighter het volgende:
TS zal best haar problemen hebben ook omdat ze blijkbaar niet gezien werd behave als ze goed presteerde maar ze komt erg onvriendelijk en denigrerend over wat afstoot
Ik ben geen meegaand schaap en ik uit me over oppervlakkigheid ja.quote:Op zondag 14 december 2025 11:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toen ik je vroeg of je wel een leuk mens bent had ik een ja/nee antwoord verwacht.
Maar dit werkt ook hoor…
Jij overschat je kennis.quote:Op zondag 14 december 2025 11:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd.... dat is ook logisch.... iets wat wij zelfs door het beeldscherm uit je poriën zien sijpelen zien mensen in het echt niet
Slaan van vrouwen is iets wat ik ook niet vind kunnenquote:Op zondag 14 december 2025 12:09 schreef Ansa het volgende:
[..]
Anderen doen ook onvriendelijk en denigrerend en komen ermee weg. Mijn laatste ex zei tegen vrouwen dat ze hem.moesten verdienen en had 5 dates per week blijkbaar. Mijn ex daarvoor ging vreemd, sloeg mij en zijn kind en ik mocht niet eens aangifte doen. Mijn vorige manager schreeuwde in vergaderingen en sjoemelde met cao. Zij komen weg met veel ergere dingen, maar als ik een dom iemand dom noem verdien ik blijkbaar abuse?
Je weet niet hoe mensen achter de schermen zijn. Misschien is die dikke alopecia pruillip wel een gigantische zaadslet die jouw ex constant met zaadvragende oogjes afzuigt en op verjaardagen niks mág zeggen omdat jouw ex dat niet goed vindt.quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:56 schreef Ansa het volgende:
Ik had een collega die zijn werk enorm slecht deed. Hij haalde geen deadlines, zijn werk was kwalitatief slecht, en hij had altijd conflict. En toch had hij een vast contract. De ex van mijn ex was vies, stonk (zijn familie zei dat ze nooit douchte toen ze daar was) en toch trouwde hij met haar na 3 maanden. Ze hadden constant ruzie ze was continu conflictzoekend. Een andere ex van mij is nu getrouwd met een vrouw die dik is, alopecia heeft,en op verjaardagen niks zegt. Letterlijk niks alleen zitten en staren terwijl anderen moeite doen.
Ik snap het niet. Ik geefalles vanaf het begin. Girlfriend treatment vanaf date 1. Overwerk en extra taken en hulp vanaf week 1. En toch word ik uitgekotst. En nee, ik ben nu bitter omdát ik zo word behandeld.FOK is een uitlaatklep. Kip, ei. In het echt ben ik juist te lang lief tot het knapt.
M.i. hebben abusers minder waarde.quote:Op zondag 14 december 2025 12:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Slaan van vrouwen is iets wat ik ook niet vind kunnen
Slechte managers zijn er helaas te veel
Het hebben over mindere mensen vind ik wat jammer
Nou, ik zei net nog tegen een vent die "hey" zei als opening dat hij vast een luie multidater is en hij blockte me.😂 Dus nee.quote:Op zondag 14 december 2025 12:16 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je weet niet hoe mensen achter de schermen zijn. Misschien is die dikke alopecia pruillip wel een gigantische zaadslet die jouw ex constant met zaadvragende oogjes afzuigt en op verjaardagen niks mág zeggen omdat jouw ex dat niet goed vindt.
Misschien was je ex wel gewend aan de deur van zijn ex, of vond hij het zelfs aantrekkelijk. De perceptie van geuren kan nogal verschillen.
Misschien is die werkgever van je ex-collega wel liever lui dan moe en is hij allang blij dat hij iemand in dienst heeft en dat hij geen nieuwe werknemer hoeft te zoeken.
Doe zelf ook eens wat minder lief. Toon jezelf zoals je bent: een bitter zeikwijf dat jaloers is op andere mensen. De wereld wordt er beter van als jij gewoon wat meer jezelf bent. Zodra je jezelf bent, zul je iemand tegenkomen die op je valt zoals je bent.
Je zegt zelf dat ze keer op keer op keer niet uitkomen. Nou zijn er best een hoop mannen die enorme klootzakken zijn, maar zeker niet alle mannen zijn altijd klootzakken.quote:Op zondag 14 december 2025 12:10 schreef Ansa het volgende:
[..]
Je zegt dat mijn verwachtingen onrealistisch zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |