Een groep huilende woke lefties tegenover tot de tanden toe bewapende Republicans en Libertarians die bereid zijn te sterven voor hun vaderland of zelfs voor een goede steak?quote:Op zaterdag 13 december 2025 15:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk eerder aan een burgeroorlog in de VS.
Net als hier denk ik dat er nogal wat universiteiten zijn in Amerika die het niet met je eens zullen zijnquote:Op zondag 14 december 2025 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Net of het de gemiddelde Amerikaan uit zou maken wat hun land in andere landen aan het doen zou zijn. Genoeg volwassenen die denken dat Afrika een land is en Spanje in Mexico ligt.
Een bondgenoot die openlijk dreigt Canada en Groenland te annexeren...quote:Op zaterdag 13 december 2025 17:08 schreef HowardRoark het volgende:
Dat is toch opmerkelijk, een bondgenoot wegzetten als een dreiging.
Ernstige binnenlandse onrust zie ik als reden voor een burgeroorlog in de VS.quote:Op zondag 14 december 2025 09:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Net of het de gemiddelde Amerikaan uit zou maken wat hun land in andere landen aan het doen zou zijn. Genoeg volwassenen die denken dat Afrika een land is en Spanje in Mexico ligt.
Maar die gaat niet komen van de acties van de VS in het buitenland, al zouden ze random ergens nucleaire bommen op gooien. Pas als een significant deel van de eigen bevolking hard (financieel) wordt geraakt krijg je onrust.quote:Op zondag 14 december 2025 10:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ernstige binnenlandse onrust zie ik als reden voor een burgeroorlog in de VS.
We slaan wat door met ze alle. De midterms gaan al zorgen voor een flinke halt tegen de macht van MAGA.quote:Op zondag 14 december 2025 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die gaat niet komen van de acties van de VS in het buitenland, al zouden ze random ergens nucleaire bommen op gooien. Pas als een significant deel van de eigen bevolking hard (financieel) wordt geraakt krijg je onrust.
Er is vastgelegd dat de VS het hoogste militaire commando bij de NAVO heeft. Dat zullen ze vast niet graag afstaan, tenzij ze geen lid meer zijn maar desondanks wel het hoogste militaire commando behouden.quote:Op zaterdag 13 december 2025 13:32 schreef Tengano het volgende:
Ik vermoed dat er eigenlijk voor de VS helemaal niks te halen valt bij de NAVO.
Dat geeft alleen maar gedoe voor de VS. En de VS kan prima voor zichzelf zorgen en zit wss helemaal niet te wachten op bijvoorbeeld Hollanders die de VS te hulp komen schieten.
Maar misschien ga ik nu wel even weer te kort door de bocht...
Ik hoop het.quote:Op zondag 14 december 2025 13:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We slaan wat door met ze alle. De midterms gaan al zorgen voor een flinke halt tegen de macht van MAGA.
Daarom staat hij bij mij permanent op block.quote:Op zaterdag 13 december 2025 20:17 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar het is wel weer duidelijk dat HR in de leugens van Trump en Vance trapt.
https://www.parool.nl/ned(...)sinds-1782~be157fae/
Precies, en dat gebeurt dus ook.quote:Op zondag 14 december 2025 12:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die gaat niet komen van de acties van de VS in het buitenland, al zouden ze random ergens nucleaire bommen op gooien. Pas als een significant deel van de eigen bevolking hard (financieel) wordt geraakt krijg je onrust.
Hier ook. Hij was één van de eersten.quote:Op maandag 15 december 2025 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Daarom staat hij bij mij permanent op block.
Zijn er echt zulke grote financiële ontwikkelingen in de VS dan?quote:Op maandag 15 december 2025 17:18 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Precies, en dat gebeurt dus ook.
Het MKB heeft zeer veel last van Trumps handelen inzake importheffigen en ambtenaren eveneens zoals die shutdown, maar ook het ontslag van veel ambtenaren.quote:Op maandag 15 december 2025 17:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er echt zulke grote financiële ontwikkelingen in de VS dan?
quote:Trump stelt speciaal gezant aan voor Groenland, Denen ‘diep verontwaardigd’
De Amerikaanse president Trump heeft zondag aangekondigd dat hij de gouverneur van Louisiana, Jeff Landry, benoemt tot speciaal gezant van de Verenigde Staten voor Groenland. Denemarken herhaalt maandag dat Groenland bij het Deense koninkrijk hoort en is woest dat Trump een gezant heeft aangesteld en roep de Amerikaanse ambassadeur op het matje.
Trump heeft de afgelopen jaren meermaals gezegd dat Groenland, een Deens territorium dat grotendeels zelfbestuur heeft, deel zou moeten uitmaken van de Verenigde Staten.
Hij zei zelfs militair ingrijpen niet uit te sluiten om de controle over het mineraalrijke, strategisch gelegen Arctische eiland te verkrijgen. Landry prees het idee eerder dit jaar. 'Geweldig voor hen, geweldig voor ons! Laten we het voor elkaar krijgen!', schreef hij begin dit jaar op X.
‘Jeff begrijpt hoe essentieel Groenland is voor onze nationale veiligheid, en zal de belangen van ons land krachtig behartigen voor de veiligheid, beveiliging en het voortbestaan van onze bondgenoten en inderdaad van de wereld’, aldus Trump in zijn aankondiging op Truth Social. ‘Hij zal de belangen van ons land krachtig behartigen voor de veiligheid, beveiliging en overleving van onze bondgenoten, en zelfs de hele wereld.’
https://www.ad.nl/buitenl(...)ntwaardigd~a175e912/
Gek. Jij gaat hier met een veel onguurder straatklimaat geconfronteerd worden terwijl je als je over straat loopt niks meekrijgt van de fentanylverslaafden in de VS.quote:Op zaterdag 13 december 2025 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor, alles wat slecht gaat in de VS is de schuld van de democraten… die riedel kennen we ondertussen wel.
Nonsens natuurlijk. Ten tijde van Bush en de presidenten ervoor waren er ook al heeeeel veel verslaafden en daklozen en mensen zonder zorgverzekering.
Wist je dat de gemiddelde Amerikaan in levensjaren alleen maar minder oud wordt, en qua lichaamslengte ook inlevert? Dat komt doordat te veel mensen geen toegang hebben tot de gezondheidszorg, van baby af aan.
En het is wel zo dat ze gemiddeld meer verdienen, maar ze maken ook veel meer uren en hebben veel minder vakantie, deeltijdwerken of verlof opnemen om bv op de kleinkinderen te passen kennen ze daar niet.
En verder wordt dakloosheid helemaal niet toegejuicht door de democraten, niemand wil dakloos zijn voor z’n plezier natuurlijk. Het is al triest genoeg dat het zoveel mensen daar overkomt en dat ze geen vangnet hebben, of sociale zekerheid om op terug te vallen, iets waar de republikeinen niet bepaald bekend om staan in te willen investeren.
En natuurlijk is het nog niet zo als in Rusland, maar het gaat wel aardig de verkeerde kant op daar, Trump trekt steeds meer macht naar zich toe, geeft al openlijk toe dat er over 3 jaar niet eens meer verkiezingen nodig zijn, en bewonderd Putin enorm.
Ik maak me meer zorgen om de staat van de VS dan om Europa inderdaad.
Ik heb nauwelijks medelijden met de Denen. Ze doen maar al te gretig mee wanneer de VS andere landen economisch, diplomatiek, technologisch of militair aanpakken.quote:
Linkse sneeuwvlokjes vs moddervette MAGA sneeuwvlokjes. Dat gaat geen lange oorlog worden.quote:Op zondag 14 december 2025 10:03 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een groep huilende woke lefties tegenover tot de tanden toe bewapende Republicans en Libertarians die bereid zijn te sterven voor hun vaderland of zelfs voor een goede steak?
I love the smell of napalm in the morning.
Wat kunnen we in de praktijk dan ook doen als de VS daar binnenvallen?quote:Op maandag 22 december 2025 19:44 schreef Since2003 het volgende:
Ik zie Europa er voor aan zich totaal niet voor te bereiden op een Amerikaanse annexatie.
Het zo onaantrekkelijk mogelijk maken dit te proberen. En dat doe je toch met militaire aanwezigheid denk ik.quote:Op maandag 22 december 2025 20:04 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Wat kunnen we in de praktijk dan ook doen als de VS daar binnenvallen?
Dat gaat Europa niet doen, dat leggen ze heel snel af en laatste wat ze willen is een directe confrontatie met een bondgenoot.quote:Op maandag 22 december 2025 20:27 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het zo onaantrekkelijk mogelijk maken dit te proberen. En dat doe je toch met militaire aanwezigheid denk ik.
Zoveel infra is er niet in Groenland.quote:Op maandag 22 december 2025 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gaat Europa niet doen, dat leggen ze heel snel af en laatste wat ze willen is een directe confrontatie met een bondgenoot.
Als het er echt om gaat wordt Groenland gewoon ingeleverd.
Je gaat je ook afvragen wie die drones boven Deense havens stuurde.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |