Integendeel. Ik hits niemand tegen elkaar op, ik verdedig de Westerse cultuur. Dat is niet te vergelijken met een vijfde colonne, die bestaat namelijk uit mensen intern die van binnenuit hun eigen partij/land/cultuur ondermijnen. Zie ook:quote:Op zaterdag 13 december 2025 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent lid van de werkelijke vijfde colonne : Bevolkingsgroepen tegen elkaar ophitsen
Als iemand andere gewoontes en inzichten ontwikkelt, anders dan de meerderheid in zijn eigen cultuur heeft.
Dan is dat een normale verandering van de samenleving.
Hoe meer je zo schreeuwt, hoe meer je het vreedzaam samenleven afbreekt.. Dus de Nederlandse cultuur ontwricht.
Kortom, Westerlingen die actief de Westerse cultuur willen beïnvloeden/afremmen/veranderen ten faveure van andere culturen die men actief probeert te faciliteren kunnen op die manier worden gecategoriseerd.quote:A fifth column is a group of people who undermine a larger group or nation from within, usually in favor of an enemy group or another nation. The activities of a fifth column can be overt or clandestine.
Bron
Ik denk dat je mijn punt mist. Als je probeert de keuzes van je familielid met allerlei vormen van dwang of (verbaal) geweld probeert dwars te zitten ben je ondermijnend bezig. En dan is het wat mij betreft einde verblijfsvergunning. Die moeder is daar een voorbeeld van.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:46 schreef De_Verschoppeling het volgende: [..] Eerwraak is natuurlijk totale waanzin, en moet keihard bestraft worden. Dat is gewoon psychopatisch gedrag. Het ironische is dat in dit geval de vader zichzelf al heeft 'gedeporteerd' (en zich veilig waant in een of ander oud-ISIS bolwerk). Als de broers daadwerkelijk worden veroordeeld voor de moord dan is de grootst mogelijk straf meer dan terecht. Indien asielzoekers, of statushouders over gaan tot eerwraak lijkt het met op zich ook wel logisch als dit meegewogen wordt in het verlenen van een permanente verblijfsvergunning.
Uit het topic in nws heb ik begrepen dat die zussen volop meededen met het bedreigen van Ryan.quote:Daartegenover zou ik de zussen van Ryan met alle liefde hier houden. Die staan doodsangsten uit voor hun tirannieke vader, en dan ben ik heel erg blij dat die meiden zich hier wel veilig wanen. Als dat dan onze cultuur zou zijn, ben ik daar best trots op.
Ik vind zoiets als Black Friday ook vreselijk, of de Amerikaanse versie van Halloween. Echter is de keuze om je eigen feestje te geven juist een van de fundamenten van de Nederlandse cultuur.quote:Op zaterdag 13 december 2025 19:22 schreef Hexagon het volgende:
Of we laten mensen lekker zelf weten welke feestjes ze wel of niet wensen te vieren.
Er is een verkaaste groep, er is een zeer conservatieve groep en een hele grote groep die daar tussenin vallen. Die hebben een identiteitscrisis en kunnen nog beide kanten op. Die vooral kleineren en aanwijzen als zondebok, dan verkazen ze vast snel.quote:Op zaterdag 13 december 2025 19:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel. Ik hits niemand tegen elkaar op, ik verdedig de Westerse cultuur. Dat is niet te vergelijken met een vijfde colonne, die bestaat namelijk uit mensen intern die van binnenuit hun eigen partij/land/cultuur ondermijnen. Zie ook:
[..]
Kortom, Westerlingen die actief de Westerse cultuur willen beïnvloeden/afremmen/veranderen ten faveure van andere culturen die men actief probeert te faciliteren kunnen op die manier worden gecategoriseerd.
En dit is ook geen 'normale' ontwikkeling te noemen. Dit is zelfs te omschrijven als een hele merkwaardige en zelfdestructieve ontwikkeling die we dan ook alleen in bepaalde delen van het Westen zien.
Als jij je eigen cultuur niet in standhoudt, zal deze namelijk verloren gaan. En de culturen die hierheen komen staan over het algemeen nu niet bekend als liberaal, tolerant of democratisch. Integendeel zelfs. Kijk namelijk maar eens naar een gemiddeld Islamitisch land en naar een gemiddeld Westers land.
Sorry, ik heb dit nieuws niet heel erg gevolgd.quote:Op zaterdag 13 december 2025 21:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn punt mist. Als je probeert de keuzes van je familielid met allerlei vormen van dwang of (verbaal) geweld probeert dwars te zitten ben je ondermijnend bezig. En dan is het wat mij betreft einde verblijfsvergunning. Die moeder is daar een voorbeeld van.
[..]
Uit het topic in nws heb ik begrepen dat die zussen volop meededen met het bedreigen van Ryan.
[..]
Ik vind zoiets als Black Friday ook vreselijk, of de Amerikaanse versie van Halloween. Echter is de keuze om je eigen feestje te geven juist een van de fundamenten van de Nederlandse cultuur.
Naar Rwanda.quote:Op zaterdag 13 december 2025 18:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gaan we Geert Wilders terugsturen naar Indonesië? En zo nee, waarom niet?
Deze mensen wonen allemaal niet eens in Nederland, hoe hypocrieter wil je het hebben?quote:Op zondag 14 december 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten die lui die zo bezorgd zijn over onze cultuur een keer zelf wat constructiefs en positiefs doen.
Organiseer eens een sinterklaasfeest voor eenzame mensen, die het anders niet zouden vieren. Daarmee houdt je die cultuur levend. En het is een stuk fijner leven dan alleen maar pathetisch op internet kankeren op buitenlanders.
Dat is wel een mooie. Kaats de bal gewoon terug naar extreemrechts als schuldige. 7/10.quote:Op zondag 14 december 2025 00:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er is een verkaaste groep, er is een zeer conservatieve groep en een hele grote groep die daar tussenin vallen. Die hebben een identiteitscrisis en kunnen nog beide kanten op. Die vooral kleineren en aanwijzen als zondebok, dan verkazen ze vast snel.
Ja, psychologen zijn het er vast over eens dat haat geen invloed heeft op personen....quote:Op zondag 14 december 2025 00:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is wel een mooie. Kaats de bal gewoon terug naar extreemrechts als schuldige. 7/10.
Verder hangt de indeling van die groep natuurlijk ook af van waar je hoofddoekjes onder laat vallen. Zelf vind ik die discussies wel fascinerend om mee te maken (onlangs nog op het werk, zo'n cis witte man die vragen ging stellen over een hoofddoekje aan een vrouwelijke moslim).
Ik heb mijn roeping als psycholoog wel een beetje gemist.
Blijf het vooral extreemrechts noemen. Dat werkte misschien in de jaren 80, maar nu niet meer.quote:Op zondag 14 december 2025 03:04 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, psychologen zijn het er vast over eens dat haat geen invloed heeft op personen....
Extreemrechts is sowieso schuldig, of is extremisme ineens onschuldig?
Je gaat van hot naar her in dit topic. Weet je uberhaupt wel wat je er zelf nog van vindt?quote:Op zondag 14 december 2025 05:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Blijf het vooral extreemrechts noemen. Dat werkte misschien in de jaren 80, maar nu niet meer.
Als het aan mij lag, dan was de verzorgingsstaat zo sober dat alleen buitenlanders die weten dat ze concurrerend zijn op de arbeidsmarkt naar Nederland zouden komen. Zo werkt het ook in de landen waar ik gewerkt heb. Toen mijn contract in Japan afliep werden wij (met zachte hand) het land uitgezet. Maar wij hebben de rode loper uitgelegd: gratis huis, gratis geld en we vragen niet eens dat je je aanpast aan de maatschappij. Doe vooral alsof je thuis bent.
We moeten dit niet moeilijker maken dan het is. Buitenlanders die iets toevoegen en die zich *naadloos inpassen* in onze samenleving moeten we omarmen: zij helpen ons. Maar buitenlanders die hun cultuur opdringen, ons dwingen ons aan te passen en/of ons geld kosten moeten optyfen.quote:Op zondag 14 december 2025 06:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Veel arbeidsmigratie is eenvoudig te ontmoedigen. Ervoor zorgen dat er een kleinere laaggeschoolde arbeidsmarkt is en de veestapel moet sowieso al halveren in verband met ammoniakuitstoot dus twee vliegen in één klap.
Maar ja, het zal in dit topic alleen maar over die verdomde moslims gaan en het aparte is dat veel turkse mensen in de techniek en de zorg werken en die hebben we juist wèl nodig.
Kortom, je past niet in monoculturen, maar wel in landen waar multiculturaliteit wordt omarmd.quote:Op zondag 14 december 2025 06:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten dit niet moeilijker maken dan het is. Buitenlanders die iets toevoegen en die zich *naadloos inpassen* in onze samenleving moeten we omarmen: zij helpen ons. Maar buitenlanders die hun cultuur opdringen, ons dwingen ons aan te passen en/of ons geld kosten moeten optyfen.
Ik kan me nooit naadloos inpassen in de Koreaanse of Japanse samenleving. Inpassen vraagt te veel kruim van beide partijen. Dat is anders voor de VS of Australië. Daar kan ik me wel zonder moeite inpassen. Daar worden vergaderingen wel in het Engels gehouden (en niet in het Japans, zoals in Japan). Terugkijkend heb ik een geweldige tijd in Japan gehad, maar niemand is daar beter van geworden. De Japanse samenleving niet, en ik ook niet.
Vriendelijk lachen, maar ondertussen steken die vriendelijk lachende Japanners wel een mes in je rug. Met een reden! Ze moeten ons niet.
Van mij mogen ze hun eigen cultuur aanhangen. Wat is daar dan mis mee? Als moslims ramadan en daarna suikerfeest willen vieren helemaal prima en ze hebben een uitstekende keuken ook nog. Turkse stoofpotjes, lekker man. Het mag wel allemaal wat minder nationalistisch, maar datzelfde vind ik van kaaskoppen. Ik woon in de belangrijkste havenstad van Europa. Het is hier altijd al multicultureel geweest. Ga je niet meer veranderen. Kansloos en ook onzin.quote:Op zondag 14 december 2025 06:50 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We moeten dit niet moeilijker maken dan het is. Buitenlanders die iets toevoegen en die zich *naadloos inpassen* in onze samenleving moeten we omarmen: zij helpen ons. Maar buitenlanders die hun cultuur opdringen, ons dwingen ons aan te passen en/of ons geld kosten moeten optyfen.
Ik kan me nooit naadloos inpassen in de Koreaanse of Japanse samenleving. Inpassen vraagt te veel kruim van beide partijen. Dat is anders voor de VS of Australië. Daar kan ik me wel zonder moeite inpassen. Daar worden vergaderingen wel in het Engels gehouden (en niet in het Japans, zoals in Japan). Terugkijkend heb ik een geweldige tijd in Japan gehad, maar niemand is daar beter van geworden. De Japanse samenleving niet, en ik ook niet.
Vriendelijk lachen, maar ondertussen steken die vriendelijk lachende Japanners wel een mes in je rug. Met een reden! Ze moeten ons niet.
quote:https://www.instagram.com/p/DRrbz2ZjMfY/
Brussels’ Christmas market descended into disorder as Hamas sympathizers — protesting with smoke bombs — rushed in, frightening families and disrupting the...
Wel vreemd, "het mag allemaal wat minder nationalistisch", maar schijnbaar werken verscheidende nationaliteiten hier prima samen onder de vlag van heel iets andersquote:Update: 6 min. geleden
De Duitse politie heeft vijf mannen aangehouden op verdenking van het plannen van een aanslag op een Duitse kerstmarkt. Het is nog onduidelijk wanneer de aanslag moest plaatsvinden en hoe concreet de plannen waren
Het Duitse openbaar ministerie gaat er momenteel van uit dat de verdachten een extreem islamitisch motief hadden. Uit voorlopig onderzoek blijkt dat de Egyptenaar zou hebben opgeroepen tot een aanslag met een voertuig "om zoveel mogelijk mensen te doden of te verwonden". De Marokkaanse mannen zouden bereid zijn de aanslag uit te voeren. De Syriër zou het plan hebben aangemoedigd.
https://www.nu.nl/buitenl(...)itse-kerstmarkt.html
Daar lijkt het bij sommigen wel om te draaien ja.quote:Op zondag 14 december 2025 08:11 schreef Akathisia het volgende:
Aha, cultuur = welk feestje je viert
Joh dit is multicultureel gedachtegoed, moeten we omarmen enzo. Worden we allemaal door verrijkt.quote:Op zondag 14 december 2025 08:23 schreef Akathisia het volgende:
Maar goed, stel hè, dat ik net zo dom zou zijn om het zodanig simpel te kunnen houden, ook dan zou ik niet echt durven stellen dat het allemaal lekker harmonieus naast elkaar bestaat;
[..]
[..]
Wel vreemd, "het mag allemaal wat minder nationalistisch", maar schijnbaar werken verscheidende nationaliteiten hier prima samen onder de vlag van heel iets anders
Ik kreeg mijn Japanse collega’s niet zo gek om in het Engels te vergaderen. Maar toen we vier moslims in de groep hadden, had onze kantine binnen mum van tijd halal opties.quote:Op zondag 14 december 2025 07:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Van mij mogen ze hun eigen cultuur aanhangen. Wat is daar dan mis mee? Als moslims ramadan en daarna suikerfeest willen vieren helemaal prima en ze hebben een uitstekende keuken ook nog. Turkse stoofpotjes, lekker man. Het mag wel allemaal wat minder nationalistisch, maar datzelfde vind ik van kaaskoppen. Ik woon in de belangrijkste havenstad van Europa. Het is hier altijd al multicultureel geweest. Ga je niet meer
veranderen. Kansloos en ook onzin.
Waarom heb jij last van andersmans halal opties?quote:Op zondag 14 december 2025 08:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kreeg mijn Japanse collega’s niet zo gek om in het Engels te vergaderen. Maar toen we vier moslims in de groep hadden, had onze kantine binnen mum van tijd halal opties.
Wij passen ons aan hun cultuur aan. Terwijl het ONS land is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |