Nee ik vind al sinds jaar en dag dat zulke praktijken moeten stoppen, maar het verschil is dat fabrikanten verplicht zijn te melden wat ze er in stoppen.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
dat gebeurt al tientallen jaren.
maar je begint nu bij zeewier GESTOORD te roepen.
helder.
Ja. Je lichaam gaat kapot aan 50% zeewier in een burgerquote:Op vrijdag 12 december 2025 16:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ik vind al sinds jaar en dag dat zulke praktijken moeten stoppen, maar het verschil is dat fabrikanten verplicht zijn te melden wat ze er in stoppen.
En zelfs dat doen ze vaak (bewust) niet eens. Ik ben nou eenmaal zuinig op mijn lichaam en wil dus weten wat ik eet.
Wel koeienoogjes toch? En misschien een gepureerde varkenspiemelquote:Op vrijdag 12 december 2025 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ga zo weer kroketten eten. Ben benieuwd of er nog een koe bij in de buurt bij is geweest, want dat is altijd nog maar de vraag,
Dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Je lichaam gaat kapot aan 50% zeewier in een burger
Wees dan blij.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ik vind al sinds jaar en dag dat zulke praktijken moeten stoppen, maar het verschil is dat fabrikanten verplicht zijn te melden wat ze er in stoppen.
En zelfs dat doen ze vaak (bewust) niet eens. Ik ben nou eenmaal zuinig op mijn lichaam en wil dus weten wat ik eet.
Die is me dan even ontgaan.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is de grap..alleen is er bij de een toezicht en de ander niet.
Walnoten even kort branden op de grill en dan lekker oppeuzelen, kan echt geen vleesgerecht tegenop.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:23 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Valt goed mee te leven maar een deel van het horecapersoneel neemt het helaas toch niet zo serieus. Inmiddels al een paar keer ondanks expliciet informeren een epipen in m'n poot mogen jagen om daarna een heel pakket aan noodmedicatie op te kunnen smikkelen. Verpest je dag toch wel een beetje. #BOOS
Het gaat me niet om het feit dat het zeewier is..quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:29 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wees dan blij.
Zeewier is namelijk veel gezonder dan welk vlees dan ook.
Dus als je slim bent ga je veel zeewier burgers eten.
Ik vind het kwalijker als ze er noten in stoppen. Maar dat moeten ze volgens de wet ook meldenquote:
Ik heb zelfs garnalenkroketjes in de vriezer. GARNALEN, IN KROKETJES, HET IS EEN GOTSPE!quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ga zo weer kroketten eten. Ben benieuwd of er nog een koe bij in de buurt bij is geweest, want dat is altijd nog maar de vraag,
Ja en hoe vaak gebeurt het dat er evengoed noten in producten zitten die daar helemaal niet in thuis horen? Te vaak, kunnen mensen makkelijk aan komen te overlijden. Zal met zeewier minder snel het geval zijn, maar in het eerste geval komt er vrijwel altijd nog een terugroepactie.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind het kwalijker als ze er noten in stoppen. Maar dat moeten ze volgens de wet ook melden
Als je geen troep wil eten moet je per definitie geen producten kopen op een evenement, uitzonderingen daargelaten. Had ik het graag anders gezien? Natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En de reden dat ze dat stil houden is omdat ze weten dat het anders niet verkoopt.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:31 schreef Perox het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel eens met @:Straatcommando dat het onethisch is om dit zomaar even te doen. Nog onethischer om er ook nog eens een jubelbericht over te schrijven.
Wat je doet is structureel en stiekem afwijken van de gangbare receptvorm. Je introduceert iets nieuws. Je experimenteert er mee op argeloze festivalgangers. Zonder ze in te lichten. Ik vind dat niet kunnen.
En ik draag vegetarisme een warm hart toe zou zelf zo'n burger zeker proberen als het vooraf aangekondigd wordt. Maar zo kan het niet vind ik.
Dat sluit toch aan bij wat ik zeg? Het is al een gotspe dat dat "normaal" is.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je geen troep wil eten moet je per definitie geen producten kopen op een evenement, uitzonderingen daargelaten.
Omdat die racefans duurzaamheid haten en ze het uit principe niet eten. En omdat wat de boer niet kent vreet ie niet. Maar nu heb je de mensen kennis laten maken en blijkt het toch best lekker te zijnquote:Op vrijdag 12 december 2025 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En de reden dat ze dat stil houden is omdat ze weten dat het anders niet verkoopt.
Ik ook. Ik heb ook vaker gezegd dat ik initiatieven om mensen minder vlees te laten eten een warm hart toedraag.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:31 schreef Perox het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel eens met @:Straatcommando dat het onethisch is om dit zomaar even te doen. Nog onethischer om er ook nog eens een jubelbericht over te schrijven.
Wat je doet is structureel en stiekem afwijken van de gangbare receptvorm. Je introduceert iets nieuws. Je experimenteert er mee op argeloze festivalgangers. Zonder ze in te lichten. Ik vind dat niet kunnen.
En ik draag vegetarisme een warm hart toe zou zelf zo'n burger zeker proberen als het vooraf aangekondigd wordt. Maar zo kan het niet vind ik.
Tja, eens hoor. Kijk eens waar de gemiddelde supermarkt vol mee ligt: mensen kopen meer producten die het resultaat zijn van een ingewikkeld bewerkingsproces dan dat ze voedsel kopen. Dat vind ik veel zorgwekkender dan een hamburger met meel of zeewier op een evenement.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat sluit toch aan bij wat ik zeg? Het is al een gotspe dat dat "normaal" is.
Ze zullen niet met verlies naar huis gaan, maar de winst zal gewoon wat lager zijn. Daarom lach ik al die broodroofroepende mafkezen ook uit.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je geen troep wil eten moet je per definitie geen producten kopen op een evenement, uitzonderingen daargelaten. Had ik het graag anders gezien? Natuurlijk.
Maar goed, een evenement is tegenwoordig al onbetaalbaar. Als je "eerlijk" eten gaat verkopen dan ga je met verlies naar huis.
Nee omdat ze er niet voor open staan omdat het in hun ogen vies klinkt.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat die racefans duurzaamheid haten en ze het uit principe niet eten. En omdat wat de boer niet kent vreet ie niet. Maar nu heb je de mensen kennis laten maken en blijkt het toch best lekker te zijnWinwin toch?
Die zijn ook dol op twijfelachtige vulmiddelen en bereidingswijze, ja.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, eens hoor. Kijk eens waar de gemiddelde supermarkt vol mee ligt: mensen kopen meer producten die het resultaat zijn van een ingewikkeld bewerkingsproces dan dat ze voedsel kopen. Dat vind ik veel zorgwekkender.
Alle racefans haten duurzaamheidquote:Op vrijdag 12 december 2025 16:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat die racefans duurzaamheid haten en ze het uit principe niet eten. En omdat wat de boer niet kent vreet ie niet. Maar nu heb je de mensen kennis laten maken en blijkt het toch best lekker te zijnWinwin toch?
Omdat de formule 1 niet duurzaam is.quote:Op vrijdag 12 december 2025 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Alle racefans haten duurzaamheid
Que?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |