Dom zou ik niemand noemen. Ze lifte even goed mee met de ondernemer Derk Sauer.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:48 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dit idd, androgyn vind ik wat overdreven
De prijs voor steun in beide kamers gaat heel hoog zijn. En dat heeft vooral de VVD zelf veroorzaakt.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:22 schreef Hanca het volgende:
Klaver is nu chagrijnig. Dat hij het er niet mee eens is dat hij op niet inhoudlijke redenen wordt weggehouden, ondanks dat hij altijd nodig is, is logisch. Dus een terechte tegenstem tegen de opdracht voor de informateur.
Ze gaan straks echt de voorstellen wel inhoudelijk beoordelen, ze gaan alleen dus niet voor deelakkoorden. En dan kan het wel eens zo worden dat alles wat GLPvdA ook maar een beetje niet bevalt, voor een tegenstem gaat zorgen.
je kan dom zijn op verschillende manierenquote:Op woensdag 10 december 2025 19:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dom zou ik niemand noemen. Ze lifte even goed mee met de ondernemer Derk Sauer.
Tja, dan kan ik ook Wilders een dom mavo-klantje vinden.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
je kan dom zijn op verschillende manieren
Dan nog zit hij met GL/PvdA niet op het andere eind van het hoefijzer zoals Wilders.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaan we zien in de toekomst. Hopelijk verandert zijn stemgedrag.
Nou, even zo goed mag hij met zijn partij, die nog niet eens echt gefuseerd is, even zo goed gaan reflecteren. Zorg eerst dan eens voor een eigen partij met een duidelijk gezicht, potverdorie.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan nog zit hij met GL/PvdA niet op het andere eind van het hoefijzer zoals Wilders.
Schoof en dat hele zooitje ongeregeld zitten in de tas van Rutte. Ze willen maar niet geloven dat de NAVO morsdood is.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hebben ze onderhand al door dat de VS niet meer onze vriend is? Of zijn ze zo naief te denken dat ze nog een paar jaartjes moeten volhouden tot Trump weg is en dat dan alles weer terug gaat naar het oude?
Enige hoop is op de UK.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:10 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Schoof en dat hele zooitje ongeregeld zitten in de tas van Rutte. Ze willen maar niet geloven dat de NAVO morsdood is.
Frankrijk heeft zich al uitgesproken. De Britten noemen het standrechtelijk executeren op zee illegaal en schorten gelijk de inlichtingen op. Ondertussen hangt heel Europa met elkaar aan de telefoon, en wij spelen wij ondertussen het debieltje van de klas.
Of zijn stemmers.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, dan kan ik ook Wilders een dom mavo-klantje vinden.
Wat bedoel je nu precies? Dat ze zich allebei niet constructief opstellen, omdat ze worden uitgesloten door de VVD. Dat heeft niet echt iets met partijkleur te maken en dus ook niet met het hoefijzer-principe.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaan we zien in de toekomst. Hopelijk verandert zijn stemgedrag.
Precies, mavo is erg onrealistisch.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:19 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, ook dat is dan weer een vooroordeel.
Nou, zet Wilders eens op een eindexamen VMBO uit 2015, weet zeker dat ie zakt..quote:Op woensdag 10 december 2025 20:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Precies, mavo is erg onrealistisch.
Wat ik er mee bedoel is dat ze het beiden niet eens zijn met de keuze van de partijen voor de (in)formatie.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:19 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu precies? Dat ze zich allebei niet constructief opstellen, omdat ze worden uitgesloten door de VVD. Dat heeft niet echt iets met partijkleur te maken en dus ook niet met het hoefijzer-principe.
Of is Wilders radicaal rechts, omdat zijn anti-democratische opvattingen niet overeen zouden komen met de basislijn waarop D66-VVD-D66 gaan uitkomen. En is daarmee dus Klaver automatisch radicaal links, omdat zijn opvattingen ook niet overeen zouden komen met diezelfde basislijn?
Want als je een paard gaat beslaan met zo'n hoefijzer dan loopt dat arme beest permanent mank.
Ik ben ooit cumlaude geslaagd voor de middelbare school, als ik nu weer eindexamen zou moeten doen weet ik niet of ik weer dezelfde scores zou halen.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, zet Wilders eens op een eindexamen VMBO uit 2015, weet zeker dat ie zakt..
Dan moeten we dus wel leiders hebben die bellen met Starmer en Macron.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best knap, hoor, ik indertijd met de hakken over de sloot..quote:Op woensdag 10 december 2025 20:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben ooit cumlaude geslaagd voor de middelbare school, als ik nu weer eindexamen zou moeten doen weet ik niet of ik weer dezelfde scores zou halen.
En een hoefijzer heeft daar dus niets mee te maken.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik er mee bedoel is dat ze het beiden niet eens zijn met de keuze van de partijen voor de (in)formatie.
Beiden omdat ze uitgesloten worden.
Eentje op links, eentje op rechts.
En dus stemmen ze tegen.
Ze vinden elkaar in het tegen stemmen en dat kun je best een hoefijzer noemen.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En een hoefijzer heeft daar dus niets mee te maken.
Rechts komt ook zetels tekort voor die houding.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn te weinig zetels op links om zich zo op te stellen.
Wel jammer dat ie zo in de wedstrijd zit.
Precies, die onzin ook dat de meerderheid van de kamer rechts zou stemmen.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Rechts komt ook zetels tekort voor die houding.
En dat zijn op jouw politieke spectrum de uiteindes van het hoefijzer?quote:Op woensdag 10 december 2025 20:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik er mee bedoel is dat ze het beiden niet eens zijn met de keuze van de partijen voor de (in)formatie.
Beiden omdat ze uitgesloten worden.
Eentje op links, eentje op rechts.
En dus stemmen ze tegen.
quote:Zo zijn voor de roomse paus de vrijmetselaars, darwinisten, marxisten en anarchisten tweelingen, omdat zij als ketters de Onbevlekte Ontvangenis loochenen.
Voor Hitler zijn liberalisme en marxisme tweelingen, omdat zij niets van ‘bloed en eer’ willen weten.
Voor een democraat zijn fascisme en bolsjewisme dubbelgangers, want zij buigen niet voor het algemeen kiesrecht.
Dat is voor mij afhankelijk van hoe Klaver zich verder opstelt.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En een hoefijzer heeft daar dus niets mee te maken.
Het tegenovergestelde van constructief samenwerken. Dat is pas echt niet Nederlands.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is voor mij afhankelijk van hoe Klaver zich verder opstelt.
Stel je voor dat er straks twee partijen zijn die beiden alles van de regering tegenstemmen, per definitie, omdat ze het niet eens zijn met de formatie... Eentje op links en eentje op rechts. Hoe bizar is dat?
Klaver heeft letterlijk gezegd dat hij dat niet doet, dat het zo niet werkt. De PVV heeft dat in haar 20 jarige bestaan trouwens ook nooit gedaan.quote:Op woensdag 10 december 2025 20:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is voor mij afhankelijk van hoe Klaver zich verder opstelt.
Stel je voor dat er straks twee partijen zijn die beiden alles van de regering tegenstemmen, per definitie, omdat ze het niet eens zijn met de formatie... Eentje op links en eentje op rechts. Hoe bizar is dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |