Ik verdedig die toko helemaal niet. Ik sla aan op je aparte manier van verbanden leggen. Er gebeurt A dus is B ook zo.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:12 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Maar blijf die toko vooral verdedigen
Verdedigen van fouten van het UWV doet niemand hier, maar wil je er eventjes fijntjes op wijzen dat een foute controledwang erger is en meer geld kost dan die paar kneuzen die misbruik maken van het systeem, zie de toeslagenaffaire.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:12 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Ja, ten nadele van de arbeidsongeschikten, niet ten voordele. Dat staat er ook.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:12 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Als je gratis geld aan mensen geeft mag je daar best wat vaker kritisch naar kijken.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Verdedigen van fouten van het UWV doet niemand hier, maar wil je er eventjes fijntjes op wijzen dat een foute controledwang erger is en meer geld kost dan die paar kneuzen die misbruik maken van het systeem, zie de toeslagenaffaire.
Geldt dat dan ook andersom, dat als mensen niet krijgen waar ze recht op hebben, dat daar dan eens goed naar moet worden gekeken?quote:Op woensdag 10 december 2025 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je gratis geld aan mensen geeft mag je daar best wat vaker kritisch naar kijken.
En iedereen die maar een heel klein beetje creatief is met zijn belastingaangifte uiteraard vast ook..hahahahaquote:Op woensdag 10 december 2025 16:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je gratis geld aan mensen geeft mag je daar best wat vaker kritisch naar kijken.
quote:Op woensdag 10 december 2025 16:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik verdedig die toko helemaal niet. Ik sla aan op je aparte manier van verbanden leggen. Er gebeurt A dus is B ook zo.
Maar goed ik dring niet echt tot je door want jouw idee van UWV heeft fouten gemaakt op ene gebied dus zijn ze compleet onbetrouwbaar en deugt hele systeem niet en hebben wij opeens half miljoen mensen die wel gewoon aan het werk kunnen.
Ik kan er niets mee maar you do you.
Je blijft met je stokpaardje komen dat het over geld en indexering gaat maar de feitelijke arbeidsongeschiktheid is OOK onvoldoende onderzocht.quote:Ook is in deze periode bij ongeveer een kwart van de beoordelingen door verzekeringsartsen en arbeidsdeskundigen door ontoereikende rapportages niet na te gaan of deze juist zijn. Het is dan onzeker of de belastbaarheid van mensen voor werk juist is beoordeeld, en de duur en mate waarin iemand arbeidsongeschikt is.
Beide is relevant.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ten nadele van de arbeidsongeschikten, niet ten voordele. Dat staat er ook.
Als ze nog WAO krijgen dan zijn ze in 2004 uitermate streng herkeurd, en was er geen zicht op herstel, maar ik begrijp dat jij graag ziet dat ze een hoop geld verspillen om een groep 50-plussers die al meer dan 20 jaar afgekeurd zijn nog een keer te gaan herkeuren.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze worden überhaupt niet gekeurd dus dat weet jij helemaal niet.
Ik kan me niet helemaal vinden in bepaalde medisch-ethische kwesties, maar ik luister graag naar haar. Ze is positief, constructief en kan toch ook uitdelen als ze vindt dat dat nodig is.quote:
Vingers in de oren lalalal dat is niet op mij van toepassing.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd wat Yesilgoz nou echt vindt van Buma's woorden dat iedereen beter moet luisteren en moet geven en nemen.
Nee exact, het moet natuurlijk wel een beetje op niveau zijnquote:Op woensdag 10 december 2025 16:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze nog WAO krijgen dan zijn ze in 2004 uitermate streng herkeurd, en was er geen zicht op herstel, maar ik begrijp dat jij graag ziet dat ze een hoop geld verspillen om een groep 50-plussers die al meer dan 20 jaar afgekeurd zijn nog een keer te gaan herkeuren.
Los van het feit dat ze niet spontaan genezen zijn denk ik idd dat 50-plussers die al meer dan 22 jaar niet gewerkt hebben idd een enorme aanvulling op de arbeidsmarkt zijn....
Oh wacht, als je toch denkt dat die groep "makkelijk kan werken" dan zou je natuurlijk ook de wetgeving zo kunnen aanpassen dat ze makkelijker aan het werk kunnen, en niet in een onmogelijke positie komen als dat werken toch niet werkt, want dat is nu het risico als je het wel probeert: dat het niet lukt en je vervolgens een lagere uitkering (van nogmaals: een verzekering) krijgt.
En niet op een manier dat een werkgever voor een dubbeltje eerste rang kan zitten, en een afgekeurde arts als telefoniste aan het werk kan zetten voor minder dan minimumloon.
Zoiets jaquote:Op woensdag 10 december 2025 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vingers in de oren lalalal dat is niet op mij van toepassing.
Zoiets?
Yesilgoz denkt vooral dat dat voor anderen geldt, niet voor haar.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Benieuwd wat Yesilgoz nou echt vindt van Buma's woorden dat iedereen beter moet luisteren en moet geven en nemen.
Ik noem letterlijk "minder dan minimumloon", en zelfs het minimumloon vind je geen ondergrens?quote:Op woensdag 10 december 2025 16:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee exact, het moet natuurlijk wel een beetje op niveau zijn![]()
Laat die mensen lekker een tegenprestatie leveren, en dat ze al 20 jaar niks hoeven uitvoeren en dus onmogelijk van waarde kunnen zijn is al helemaal een belachelijk excuus.
Witwassen kost de staat 11 miljard en arbeidsongeschiktheid 26 miljard. Dus die bewering is feitelijk onjuist.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:23 schreef Firuze60 het volgende:
Mijn zoon doet onderzoek bij een bank naar witwaspraktijken, je wil niet weten wat voor smoezen daar worden verzonnen. Dat soort fraudeurs kosten de staat veel meer dan die in jouw ogen onterechte zieke in de WIA.
Oh, stel je nu dat alle arbeidsongeschiktheid fraude is?quote:Op woensdag 10 december 2025 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Witwassen kost de staat 11 miljard en arbeidsongeschiktheid 26 miljard. Dus die bewering is feitelijk onjuist.
Witwassen is in alle gevallen fout, arbeidsongeschiktheid niet, dus je praat weer eens poep.quote:Op woensdag 10 december 2025 16:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Witwassen kost de staat 11 miljard en arbeidsongeschiktheid 26 miljard. Dus die bewering is feitelijk onjuist.
quote:Op woensdag 10 december 2025 16:31 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, als jouw huis van 1.000.000 afbrandt en mijn huis van 450.000 voor 250.000 herbouwd kan worden dan moet jouw uitkering van je brandverzekering schijnbaar ook maar 250.000 zijn, omdat dat voldoende is om een huis te herbouwen, ongeacht het feit dat de herbouw van jouw huis 666.000 kost en je verzekeringspremie daar ook op gebaseerd is.
Duidelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |