Op woensdag 10 december 2025 08:57 schreef Mexicanobakker het volgende:Stel PSV pakt nog een puntje in de laatste 2 potjes, dan staan ze op de huidige ranglijst 16e (15e maar Newcastle pakt dan minimaal een punt dus die reken ik niet mee). Mogen er dus maximaal 8 meer dan 9 punten pakken (er vanuit gaande dat je er verder niet veel tegen krijgt en de rest niet belachelijk veel scoort, want PSV heeft wel echt een goed doelsaldo door die 2 ruime overwinningen)
Dan hebben we:
Marseille - zullen nog wel een punt pakken met Liverpool thuis en Brugge uit
Galatasaray - Atletico thuis en City uit, zouden op 9 kunnen eindigen maar Atletico thuis lijkt me ook voor Gala niet onmogelijk
Monaco - Real uit en Juve thuis. Ook niet makkelijk, maar puntje tegen Juve zie ik wel gebeuren. Vooral omdat ze dan wellicht allebei op 9 staan
Leverkusen - Thuis Newcastle, uit Olympiakos en thuis Villarreal. Ik heb eigenlijk liever dat ze gewoon 3x winnen want dan zijn Olympiakos en Villarreal kansloos.
Qarabag - Die winnen van Ajax want die kunnen er niets van. En anders wellicht ook nog tegen Frankfurt. Hebben nog 2 punten nodig
Napoli - Zullen wel nog een wedstrijd winnen, dus laten we hopen dat ze dat vanavond bij Benfica doen. Maar programma is ook niet makkelijk met Kopenhagen uit en Chelsea thuis.
Juve - Zullen wel winnen van Pafos en als ze in de laatste ronde tegen Monaco moeten met allebei op 9 zit een salonremise er wel in.
Van deze 7 denk ik maximaal 1 niet boven de 9, maar dan moet het echt mee zitten. Dat betekent dat op 1 na de rest niet op 10 punten zou mogen komen (of op 9 met een redelijk doelsaldo)
Pafos - Uit bij Juve en Chelsea verwacht ik geen punten. Wel 3 thuis tegen Slavia, maar op doelsaldo zie ik ze het nooit redden.
Union SG - Verschrikkelijk doelsaldo en moeten nog naar Munchen en eindigen thuis tegen Atalanta die mogelijk om de prestige van groepswinst nog wel een serieus elftal opstellen. Die kunnen zo nog op 6 eindigen. Zonde dat PSV daar niet gelijk tegen heeft gespeeld.
Olympiakos - Leverkusen thuis en Ajax uit. Gevaarlijk dus, maar ze moeten wel allebei winnen om op 11 te komen. Maar ik sluit het niet uit.
Brugge - Kairat uit en Marseille thuis zou genoeg moeten zijn voor ze, maar als Marseille tegen Liverpool verliest en Brugge vanavond niet van Arsenal wint gaan ze in ieder geval niet allebei boven de 9 zitten, dus zolang ze Arsenal niet verslaan ben ik nog niet bang.
Bilbo - Moeten er 2 winnen van PSG thuis, Atalanta uit en Sporting thuis. Sterkte!
Kopenhagen - Gaan er echt geen 2 winnen
Frankfurt - Qarabag uit en Tottenham thuis. Het zou fijn zijn als Ajax niet verliest van Qarabag, dan is Qarabag uit waarschijnlijk een plaatsingswedstrijd. Ik acht ze niet extreem kansrijk omdat Tottenham die laatste wedstrijd ongetwijfeld om plek 8 speelt, maar die kunnen ze ook gewoon winnen.
Benfica - Zie ik geen 7 punten pakken met Napoli en Real thuis en Juve uit.
Villarreal - Heeft wel een relatief makkelijk programma. Kopenhagen en Ajax thuis zullen wel gewonnen worden. Dan moeten ze nog naar Leverkusen, het is te hopen dat ze daar de winst niet pakken.
Slavia, Bodo, Kairat, Ajax - Haha nee.
Conclusie is dat 9 punten genoeg kan zijn, maar dan moeten uitslagen wel een beetje gunstig vallen. Qarabag dat niet wint van Ajax, Brugge dat niet wint van Arsenal en Villarreal en Kopenhagen die de punten delen zou heel lekker zijn.(En liefst ook vooral geen ruime overwinning voor Villarreal al zal het niet op doelsaldo aankomen tenzij PSV op 8 komt) Maar eigenlijk vind ik alleen Brugge dat niet wint van Arsenal realistisch.
11 punten sowieso genoeg en 8 punten zal ongetwijfeld niet genoeg zijn want dan laat je Pafos niet achter je en de clubs uit het bovenste lijstje niet achter je, dus er hoeft er nog maar 1 op 9 te komen en je bent klaar. 10 punten zal ook sowieso genoeg zijn dit seizoen, daar twijfel ik al niet meer aan. Ik vrees vooral Olympiakos, Frankfurt/Qarabag en Villarreal en dan nog een beetje Brugge. En dan heb ik nog wat hoop dat Galatasaray geen punt meer pakt.
En dan is het hopen dat je Dortmund, nogmaals Atletico of Sporting krijgt als nummer 9 of 10, want meer dan 23e ga je zonder overwinning echt niet worden.
(Kom maar weer met de 21=5 opmerkingen en vraagteken gifjes)