Ja precies. Hou gewoon dat Festival da Canção - want dat kan gewoon doorgaan - en regel een leuke andere prijs voor de winnaar.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, hoewel het natuurlijk niet zo werkt, vraag je je af of Portugal niet beter de eer aan zichzelf had gehouden. Als 80% van de deelnemers aan de voorronde niet naar het eindtoernooi wil, geeft dat toch wel een duidelijk signaal.
Ja, ik denk ook juist dat het boycotten van sommigen alleen maar tot meer stemmen voor Israël gaan leiden. Niet dat ik dat erg vind, van mij mag Israël die hele shitshow zelfs winnen. Met de volledige implosie van het ESF als gevolg.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:37 schreef Em31 het volgende:
Denk trouwens dat er bij andere landen ook meer ophef kan komen als volgend jaar een herhaling wordt van dit jaar (of erger). Misschien denkt een deel nog steeds dat het wel minder wordt, wat we het tweede jaar bij Oekraïne zagen (niet meteen weer een extreme score, nummer moet daarvoor gewoon wel goed zijn). Ik betwijfel het, helemaal nu met landen die al afgehaakt zijn. De focus ligt er in mei nog steeds wel op.
Precies. Niks mis met een weekendje Ponypark Slagharen ter motivatie.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja precies. Hou gewoon dat Festival da Canção - want dat kan gewoon doorgaan - en regel een leuke andere prijs voor de winnaar.
quote:
Ik lees die eerste regel als “van in totaal 11 acts”.quote:Seventeen musicians from eleven acts will not compete… <knip>
This leaves just seven acts in the Portuguese selection who would go to the Eurovision Song Contest.
my favourite winner everquote:Op woensdag 10 december 2025 18:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha nee!
Maar het afhaken zelf is al prijs genoeg!
En dat het merendeel van de Festival da Canção deelnemers geen zin heeft om naar het ESF te gaan klinkt ook goed! Dank voor de oproep, Salvador Sobral.
Ik las dat in het contract voor UMK dit jaar een clausule zit dat de artiesten wél naar ESF moeten als ze winnen.quote:Op woensdag 10 december 2025 17:31 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja dat was te verwachten. Ik denk dat er o.a. in Sanremo en UMK er ook artiesten NEE zullen zeggen
Laufey heb ik per toeval ontdekt en die maakt mooie muziek. Hopelijk zien we haar ooit nog eens op het ESF of nationale finale.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
IJsland is ook wel echt een extreem muzikaal land. Evenveel inwoners als de stad Utrecht, maar als je ziet wat daar vandaan komt aan bands, zangers, componisten, dat is gewoon bizar. Björk, Sigur Ros, Laufey, Olafur Arnalds, Of Monsters and Men... en natuurlijk Daði Freyr, die eigenlijk Eurovisie had moeten winnen.
Ja Ja Ding Dongquote:Op woensdag 10 december 2025 18:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou echt! Is IJsland het land waar het hoogste percentage van de bevolking naar Eurovision kijkt? Geloof het wel he? Heel erg dapper dit.
Het zijn 17 artiesten die 11 van de 18 acts vertegenwoordigen. Ik begrijp dat het inmiddels al om 12 acts gaat.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:41 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Ik lees die eerste regel als “van in totaal 11 acts”.
Of bedoelen ze 11 van de 18 acts willen niet? * @:greys armen met een weids gebaar in de lucht gooit *
Wat dan helemaal perfect zou zijn voor de ultieme shitshow, nu we toch bezig zijn, is dat de UK tweede wordt. Ik denk dat dat voor de meeste woestheid zorgt.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook juist dat het boycotten van sommigen alleen maar tot meer stemmen voor Israël gaan leiden. Niet dat ik dat erg vind, van mij mag Israël die hele shitshow zelfs winnen. Met de volledige implosie van het ESF als gevolg.
quote:Op woensdag 10 december 2025 18:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat dan helemaal perfect zou zijn voor de ultieme shitshow, nu we toch bezig zijn, is dat de UK tweede wordt. Ik denk dat dat voor de meeste woestheid zorgt.
Als je daaraan meedoet dan steun je indirect nog steeds het besluit van de EBU.quote:Op woensdag 10 december 2025 17:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
Spel zonder grenzen, zelfde deuntje in het begin
De deadline is vanavond, dus ze zullen snel moeten zijn als ze daarvoor willen beslissen.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:48 schreef Strani het volgende:
Ik begrijp dat als je na de deadline nog uit het ESF stapt, je dan het geld kwijt bent toch? Wellicht nog een boete er bovenop?
Maar ja, als je tóch gaat ondanks flinke publieke druk kan dat uiteindelijk ook financiële schade opleveren, bijvoorbeeld adverteerders die zich tijdelijk terugtrekken.
UK dat tweede wordt door de Oost-Europese en diaspora stemmen op Litouwen ofzo. Dat zou wel een genot zijn.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat dan helemaal perfect zou zijn voor de ultieme shitshow, nu we toch bezig zijn, is dat de UK tweede wordt. Ik denk dat dat voor de meeste woestheid zorgt.
Ah oké. Ja ik vraag me af of het voorkomen van die boete echt zo enorm leidend gaat zijn voor omroepen. Ik hoop dan maar van niet.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De deadline is vanavond, dus ze zullen snel moeten zijn als ze daarvoor willen beslissen.
Al is Moldavië vorig jaar dus pas later afgehaakt, dus zo enorm zal de boete ook niet zijn.
Ja precies. Win maar. Dat willen ze toch zo graag met hun stemcampagnes? Laat maar winnen dan. Sterker nog, het had goed geweest als ze afgelopen mei al hadden gewonnen. Dan waren er nu nog veel meer afhakers geweest.quote:Op woensdag 10 december 2025 18:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook juist dat het boycotten van sommigen alleen maar tot meer stemmen voor Israël gaan leiden. Niet dat ik dat erg vind, van mij mag Israël die hele shitshow zelfs winnen. Met de volledige implosie van het ESF als gevolg.
Ik pak de spreekwoordelijke popcorn er in elk geval vast bij want het wordt alsnog een vermakelijk ESF-seizoen.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:15 schreef Em31 het volgende:
Die nationale finales worden ook nog wel een shitshow zo, had ik nog niet eens zo bij stilgestaan. Komt dan ook weer druk op de winnaars, wordt nog wat.
Het is duidelijk dat je niks van ESF begrijpt. IJsland is al jaren een graag geziene en goed gewaardeerde deelnemer aan het ESF. Met een enorm kijkers aandeel in het land zelf, het is daar niet zomaar een paar avondjes doorsnee tv. Dat zo'n enorm ESF-betrokken land afhaakt, betekent wel degelijk een hoop in ESF wereld.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:05 schreef HowardRoark het volgende:
Een eiland met nog geen half miljoen inwoners zal niet worden gemist.
Ik dacht ook nog even aan reageren maar gezien de laatste regel in z'n post lijkt me dat volledig zinloos.quote:Op woensdag 10 december 2025 19:17 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat je niks van ESF begrijpt. IJsland is al jaren een graag geziene en goed gewaardeerde deelnemer aan het ESF. Met een enorm kijkers aandeel in het land zelf, het is daar niet zomaar een paar avondjes doorsnee tv. Dat zo'n enorm ESF-betrokken land afhaakt, betekent wel degelijk een hoop in ESF wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |